Mening over Acuerate cue

A forum for your general snooker chit chat
carpfever
Highest Break: 42

Post by carpfever »

zoals de meesten komen te zeggen, its all in the mind.....recentelijk nog mee gemaakt.
men snookerpartner zijn keu was stuk, nam een "bezemsteel" uit het rek, maakte meteen een 54 break??
toeval?
nee nee, tussen de oren, en de de vorm op dat moment.
ik blijf voor mezelf zoeken tot ik de juiste keu heb gevonden die me op alle vlakken het beste ligt......want dat geeft je net dat beetje voorsprong

cu all en goed oefenen in het tussenseizoen he :lol:
wagga wagga

Post by wagga wagga »

ik heb dit nagetrokken, en bij deze kan ik je garanderen dat zowel Hendry als Bjorn met een standaard Acuerate cue spelen.
Dus helemaal niet speciaal gemaakt voor hen..

Zij hebben beiden gewoon een paar cues geprobeerd en er eentje uitgepikt.
GeertV
Highest Break: -1

Post by GeertV »

Even ter info : Hendry speelt met een 9mm tip, terwijl de standaard keus ofwel een 8,75mm ofwel een 9,25mm tip hebben.
wagga wagga

Post by wagga wagga »

Heb het nagevraagd:

een 9mm tip is perfect te verkrijgen in Acuerate.

Deze staan nog niet op hun website, maar zijn wel reeds te bestellen in het assortiment
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Post by luchtzak »

Het gaat misschien mensen verbazen maar heb mijne acuerate die ik had sinds oktober vorig jaar terug van de hand gedaan.

Ik was er niet 100% tevreden over, zeker op long pots. Aan het handvat vanonder was na 9 maand spelen de vernis al af en mijn mini butt extension en die long extension heb ik al moeten plakken met superglue omdat deze loskwam. De theorie over verminderen van afwijking heb ik ook mijn gedacht over. Pas op: ik vind het een goede stok maar ik verwacht op sommige shots net iets andere reactie van de witte.

Ben dus snookerkeu-weduwe wat mij goed uitkomt: het seizoen is lang geweest, tijd voor een maandje of twee te rusten ;-)
wagga wagga

Post by wagga wagga »

Degene die ik heb geeft echt een zero afwijking op de speelbal.

Ik heb al shots geprobeerd met maximum side en de speelbal gaat gewoon rechtdoor.

Op Long pots heb ik echter ook moeten aanpassen, omdat ik eigenlijk al heel mijn leven met rechts effect speelde, en nu gaat mijn bal rechtdoor natuurlijk. De eerste maand miste ik mijn long pots, maar nu gaan ze er weer vlotjes in, en ik heb minder last van mijn "rechts effects probleem".

Maar ja, een keu is steeds een persoonlijke keuze hé
Edu
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 93
Club: Chaos Leuven

Post by Edu »

In de veronderstelling dat het allemaal waar is:

Kan iemand me dan vertellen wat er bij een acuerate gebeurt als je met een klein beetje side wil spelen? Maw, hoe weet je cue of het nu ongewenst of gewenst is? :roll:
The Cannibal

Post by The Cannibal »

't Is niet dat ge met nen acuerate niet met side kunt spelen, verre van, de witte wordt alleen minder opzij geduwd. Ik heb wel al ondervonden dat de ene acuerate de andere niet is. 'k Heb onlangs een acuerate van iemand anders geprobeerd (ene met een tip van 9 mm ipv mijn 7.5 mm) en die gaf wel een grote afwijking...
Edu
Highest Break: 93
Club: Chaos Leuven

Post by Edu »

Dus een kleine "swerf" is wel heel moeilijk met een acuerate omdat je cueball niet opzij geduwd kan worden?
Kabouter
Highest Break: 97

Post by Kabouter »

't word tijd dat we eens de keu's van bungda beginnen te promoten.
Zijn keus zijn speciaal, persoonlijk en blijven altijd recht. Ongelooflijk.
Speciaal dat die zijn.....

Daniel, niet persoonlijk nemen hé.
Alleen vind ik dat een keu zoals hiervoor reeds vele keren vermeld persoonlijk is. De ene zal de aceurate goed vinden, de andere niet.
En de uitleg is maar één middel om iets te verkopen. vandaar zie hierboven....

So, Bungda, go for it.... Indien nodig help ik je en misschien hebben we binnenkort een echte firma.....
The Cannibal

Post by The Cannibal »

Dus een kleine "swerf" is wel heel moeilijk met een acuerate omdat je cueball niet opzij geduwd kan worden?
Nee, als ge de keu acheraan omhoog doet, kunt ge swerven zoveel als ge wilt..., ook met nen Acuerate.
Edje
Highest Break: 0
Club: St-Martinus

Re: Mening over Acuerate cue

Post by Edje »

Ook ooit een acuerate gekocht 375€ voor een 147.
Na een week had ik een banaan :lol: .
Bij de verkoper om uitleg gevraagd en niet echt bevredigt geweest aangezien ik betaald heb voor een
degelijke ceu en niet voor hoe de mijne er uitzag na een week.En dan zwijg ik nog over de extensies die er bij geleverd zijn :shock: .Het enige wat er degelijk aan was was de doos maar daar kan je niet met spelen natuurlijk.
Mijn geld was goed dus zou het aangekochte ook goed moeten zijn.(toch voor een lange periode)
Eens proberen van met een kromme stok van gelijk welk merk in het midden te stoten van de witte :lol:
Heb mijne craftsman laten herstellen bij Bungda en ben heel tevreden over het resultaat.
Kosrprijs 20€
Speel nu terug met mijn oude ceu die wat aangepast is,maar maak terug deftige breaks.
Hij is recht,is hersteld en een juweeltje om te zien.Wat je van acuerate niet kan zeggen.
Het belangrijkste bij een stoot is recht afstoten,probeer dat maar eens met een krom ding :lol:
Mikken in het midden van de witte met een ceu die krom is word al gauw een stun-of runshot of misschien wel ongewenst side links of rechts :shock:
Hoe controleer je dan de witte :lol:De gevestigde waarden die met zo'n ding spelen zullen dit waarschijnlijk niet gratis moeten doen(reklame kost geld).
Wel raar dat de wereldtop er niet mee speelt :lol:
Zal misschien toch niet zo goed zijn zoals er beweerd wordt.
Cueball
Highest Break: 52

Re:

Post by Cueball »

Marc Driesen wrote:De cue van Hendry zo krom als een achterdeur kan ik heel moeilijk geloven...
Snooker is inderdaad een psychologisch spelletje maar materiaal is ook belangrijk..
Nochtans was dit zo tot hij ze in 1000 stukjes brak naruurlijk :D
Cueball
Highest Break: 52

Re:

Post by Cueball »

MG wrote:It's all in the mind... iemand da in vorm is pot zelfs ballen met nen bezemsteel.
idd.zo was ik het eesn zo beu dat ik op training een cue uit het rek nam.
1ste frame 40 en het daaropvolgende frame 64.kheb dan een jaar met di ecue gespeeld :D
Edje
Highest Break: 0
Club: St-Martinus

Post by Edje »

Dag Cueball,

Misschien eens uwe break aanpassen in uwe avator....(52)
Komt verwarrend over als ge een 64 br maakt met een cue uit het rek.. :lol:

Groeten
Luca..
Highest Break: 122

Re:

Post by Luca.. »

GeertV wrote:Even ter info : Hendry speelt met een 9mm tip, terwijl de standaard keus ofwel een 8,75mm ofwel een 9,25mm tip hebben.
Stephen speelt ook met een 9,25mm tip,kben een maandje of 2 geleden nog met hem gaan trainen en heb het toen gevraagd. :wink:

Grtzz Luca.
The Cannibal

Post by The Cannibal »

Hoe was z'n niveau op training?
Luca..
Highest Break: 122

Post by Luca.. »

The Cannibal wrote:Hoe was z'n niveau op training?
Ongelofelijk goed,hij had trouwens 2 century's gemaakt(144 en 106 en nog een paar keer bovenaan de 90)
en zijn long pots succes was 99%,ik heb toch 4 framekes van de 20 kunnen winnen.
De dag voor dat wij eraankwamen bij Hendry had Stephen tegen John Higgins getraind en had 7-0 gewonnen. :shock:
http://www.snookerforum.be/viewtopic.php?p=7036#p7036 (een verslagje)

Grtzz Luca
wagga wagga

Post by wagga wagga »

Een banaan zal wel lichtelijk overdreven zijn, haha.
Je moet je cue wel nog op een degelijke manier bewaren ook.
En daar gaan de meesten de mist in, al zullen ze natuurlijk beweren van niet.
En de absolute wereldtop speelt er ondertussen al mee. Want Hendry is nog steeds wereldtop, of niet.
En meer nog, hij wordt geen cent betaald om met deze stok te spelen.
Ivm kromme en rechte cues: Hij heeft 7 wereldtitels gewonnen met een cue zo krom als wat. Dus dat heeft zeker geen effect op je spelniveau.
Maar sommige mensen zanikken gewoon altijd....haha :lol:
dannydhoore
Highest Break: 145
Club: snookerpalace brugge

Re: ik kan het je tonen indien je dit wil

Post by dannydhoore »

mijn excuses voor vorige keer dat het bulshit was dat acuerate slecht was, ik vind het de max. ik wou niet zeggen dat paris en crafftman slecht waren. die zijn ook top. Maar acuerate maakt het de speler gemakkelijker. Hoeveel gaat er niet mis als je buiten het midden stoot van de witte bal. Ik had dat probleem daar mijn zicht niet zo scherp meer was, dus over gestapt naar acuerate. het was aanpassen en mijn niveau daalde een beetje omdat je onbewust altijd een fractie buiten het midden stoot en met de normale cue pas je de potting angle aan. dit is geen zever!! op je longpots is dit soms een catastrofe. het vraagt tijd en geduld. maar versta me niet verkeerd ieder doet wat hij wil en speelt met de cue waar hij zich goed bij voelt. de cue doet ook niet alles dat is juist de goede techniek is ook vereist en die kan ik bewijzen en aanleren als je me contacteert op het nummer 0495237400. sorry als iemand zich geviseerd voelde het was niet slecht bedoeld!!!