Beste leden,
Ik had een paar vragen i.v.m. de spelregels, zaken die ik niet zie voorkomen in een handleiding maar wel soms eens voorvallen tijdens een frame.
Wanneer er op een rode bal moet gespeeld worden en (per ongeluk) twee rode ballen worden gepot krijgt de speler die voor rood gaat beide punten. Gaat de buurt dan naar de tegenstander of blijft de speler aan de beurt? en moet er een fout worden toegekend aan de tegenstrever of is dit niet het geval?
De 2e vraag: Je speelt op een kleur (bv. zwart) en je pot de bal. Bij het doorgaan van de witte bal gaat er bijvoorbeeld een roze mee in. Wat gebeurt er in dit geval? Krijgt de speler de punten van de zwarte bal en de tegenspeler een fout 6 of krijgt enkel de tegenspeler een fout 6? Ik veronderstel dat je beurt zoiezo aan de tegenstander doorgegeven moet worden?
3e: Wanneer je een rode bal maakt en er een kleur mee ingaat krijgt de tegenspeler de fout van de kleur. De speler die de rode bal gemaakt heeft, krijgt die het 1e punt van de rode bal of niet?
Alvast bedankt!