Beginnen met snookercompetitie?

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie West-Vlaanderen
Matthijs
Highest Break: 0

Beginnen met snookercompetitie?

Post by Matthijs »

Hallo,

Ik ben Matthijs, ik ben 17 jaar en ik woon in Roeselare.
Ik zou samen met een vriend graag beginnen met snookercompetitie te spelen maar ik zit met enkele vraagjes waar ik op internet niet echt een antwoord op vind.

- Met hoeveel speel je snookercompetitie?
- In welke afdeling beginnen?
- Hoe lid worden?
- hoe verloopt een competitie wedstrijd?

Dit zijn alvast enkele vraagjes die me bezig houden, hopelijk kan iemand mij hier verder helpen want ik zou graag in september beginnen met snookercompetitie.

Mvg,
scarre
Highest Break: 144

Re: Beginnen met snookercompetitie?

Post by scarre »

je kan beginnen in een interne competitie ( binnen eenzelfde club) of in provinciale interclub, die altijd
per ploeg met 3 spelers is. De laagste afdeling is 3de ( +2de,+1ste+ere).
Een uitbater zal je hier normaal wel de juiste uitleg omtrent kunnen geven.

veel succes
POTBLACK
Highest Break: 138

Re: Beginnen met snookercompetitie?

Post by POTBLACK »

Matthijs,

de provinciale interclubcompetitie loopt elke jaar van september tot eind april.

Begin juni is de inschrijvingsdag voor de clubs die in september starten aan de interclub, dus best niet te lang wachten als je wil inschrijven. De club zelf zorgt dat je ingeschreven geraakt onder hun naam en komt met jou overeen bij welk team en in welke afdeling je kan starten.

Het is in principe zo dat in de lagere afdelingen meestal op dinsdag wordt gespeeld, doch het is eigenlijk de thuis spelende ploeg die kiest wanneer zij hun thuismatchen spelen.

Je speelt steeds met 3 tegen 3, en in de lagere afdelingen speelt elke speler 4 frames. Vanaf 1e afdeling en ere afdeling is dit zes frames. Je speelt, meestal afwisselend, thuis en op verplaatsing.

op de site www.vsf-westvlaanderen.be kan je alles ontdekken en vindt je ook alle contactgegevens van clubs en bestuur.

Als je nog een stap verder wil gaan, zijn er dan ook nog de tornooien voor A, B en C spelers met een variërend niveau.

Inderdaad, dus best zo vlug mogelijk eens informeren bij een club. De dichtste voor jou zijn uiteraard Roeselare (Ducqies) en Ingelmunster (Brigandstoters).

mvg
Heirewegh Luc
Bestuur VSF-West Vlaanderen