Eerste Belgium en eerste nationale rankings
-
- Belgium Ranking: 2
- Highest Break: 141
- Club: De Komma
Eerste Belgium en eerste nationale rankings
Wat vonden jullie van de eerste nationale rankings van het seizoen 2012-2013?
Smijt hier al uw comments, goed of slecht..
Smijt hier al uw comments, goed of slecht..
-
- Belgium Ranking: 6
- Highest Break: 138
- Club: De Leug
Re: Eerste Belgium en eerste nationale rankings
Wel,
1. Geen live update van de matche
2. Spelers die 5 tot 6 wedstrijden moeten spelen om geplaatst te zijn voor zondag
3. Reekshoofd top 16 speelt maar 1 wedstrijd op zaterdag. Lekker belgië rond rijden voor 1 wedstrijd of anders telkens hotel voorzien....
( kost van BR gaat wel serieus de lucht in ).
1. Geen live update van de matche

2. Spelers die 5 tot 6 wedstrijden moeten spelen om geplaatst te zijn voor zondag

3. Reekshoofd top 16 speelt maar 1 wedstrijd op zaterdag. Lekker belgië rond rijden voor 1 wedstrijd of anders telkens hotel voorzien....

-
- Belgium Ranking: 20
- Highest Break: 103
- Club: rialto-de panne
De BR vind ik ok,maar zoals Alain zegt is het niet te doen om naar de andere kant van Belgie te rijden voor 1 ronde,dit kan niet ! vroeger speeldeN ze nog wedstrijden die starten om 01.00h snachts,waarom is een 1/8 finale dan niet mogelijk om 22h ?? en de zondag starten om 14h met de 1/4 finale zou toch prima zijn !
Bij de NR vind ik het niet kunnen dat er geen prijzengeld voorzien is,alleen natura prijzen voor de finalisten,en dan moet je meestal zelf nog vragen waar ze zijn ! Vorig jaar hadden Guy Hendrix en ik finale gespeeld bij veteranen in club de mambo in west-vlaanderen en toen 0,0 gekregen ,dit kan toch niet
Ze zouden het inschrijvingsgeld moeten gebruiken om de prijzenpot te maken , er is prijzengeld voorzien op de regionale rankings en niet op de Nationale ,dit kan niet
Het gaat hier niet om wat geld te verdienen of te sparen ,het is voor uit de onkosten te geraken !
Durnez Pascal
Bij de NR vind ik het niet kunnen dat er geen prijzengeld voorzien is,alleen natura prijzen voor de finalisten,en dan moet je meestal zelf nog vragen waar ze zijn ! Vorig jaar hadden Guy Hendrix en ik finale gespeeld bij veteranen in club de mambo in west-vlaanderen en toen 0,0 gekregen ,dit kan toch niet

Ze zouden het inschrijvingsgeld moeten gebruiken om de prijzenpot te maken , er is prijzengeld voorzien op de regionale rankings en niet op de Nationale ,dit kan niet

Het gaat hier niet om wat geld te verdienen of te sparen ,het is voor uit de onkosten te geraken !
Durnez Pascal
-
- Belgium Ranking: 64
- Highest Break: 128
- Club: Arena
Er zullen altijd pro's en contra's zijn ivm de chart van BR.
Zoals ik en nog een paar spelers die de eerste BR gespeeld hebben al 6 matchen moeten spelen vooraleer ze tegen de topseed moeten spelen, dan is onze bol al af hoor.
En dan vraag je om de topseed 2 matchen te laten spelen ?
Dan kunnen wij in theorie 7 matchen spelen maar dan moogt ge ons afvoeren hoor en dan nog mss een verre verplaatsing wat ik niet verantwoord vind !
Zoals ik en nog een paar spelers die de eerste BR gespeeld hebben al 6 matchen moeten spelen vooraleer ze tegen de topseed moeten spelen, dan is onze bol al af hoor.
En dan vraag je om de topseed 2 matchen te laten spelen ?
Dan kunnen wij in theorie 7 matchen spelen maar dan moogt ge ons afvoeren hoor en dan nog mss een verre verplaatsing wat ik niet verantwoord vind !
-
het systeem: de vorige jaren liep het niet altijd zoals het moest en dit had vooral te maken met de lange wachttijden, en heel late matchen.. nu zijn ze terug naar het systeem gegaan dat ervoor ook al gehanteerd werd. Inderdaad als je in de eerste ronde start, zal je veel matchen moeten spelen om bij de top te geraken, maar als je dat ene keer kan doen, zal het de volgende keer al minder zijn. En voor de top 16ers is het idd maar 1 matchke, maar tis niet makkelijk om voor iedereen goed te doen. Als ge uit de buurt zijt is da geen probleem vind ik, mss alleen spijtig als ge van ver moet komen. Aan de andere kant als ge uw eerste match verliest gaat ge ook terug naar huis eh. En dat geldt natuurlijk ook voor de zondag eh, als ge van ver komt, zelfs na 2 of 3 matchen op zaterdag gewonnen te hebben, en ge verliest uw eerste dan moet ge ook naar huis.
Persoonlijk vind ik het zaterdag systeem niet slecht, het is zeker een goei training in die eerste rondes, omdat ge meestal mensen van uw niveau tegenkomt, en beteren natuurlijk.. kwestie van op te warmen tegen dat de toppers eraan komen.
Persoonlijk vind ik het zaterdag systeem niet slecht, het is zeker een goei training in die eerste rondes, omdat ge meestal mensen van uw niveau tegenkomt, en beteren natuurlijk.. kwestie van op te warmen tegen dat de toppers eraan komen.
-
- Belgium Ranking: 18
- Highest Break: 76
- Club: Trianon, Kontich
Ik ga er toch nog wat aan moeten wennen hoor aan die lotingen op deze manier.
Als ik een loopwedstrijd doe dan krijg je voor 12€ een welkomstpakketje, bij de finish een medaille (aandenken), een stukje fruit, sportdrankje en iets van de sponsor. Voor 10€ extra kan je een T-shirt aankopen als aandenken aan de wedstrijd, véél mensen gaan daarop in. De website bvb. http://sport.be.msn.com/runningtour/dwa ... n/2012/nl/ staat boordevol met reclame, sponsoring en dergelijke. Je krijgt een mailtje met alle informatie enzovoort enzovoort. Men spreekt hier misschien wel over appelen en peren, maar het is hoe het zou moeten aangepakt, kan Golazo de Belgium Rankings niet organiseren bvb? een samenwerking misschien ?
Kwestie van jeugd te motiveren zou een medaille of een bekertje toch leuk voor die klein gasten, als ik mijn zoontje laat kiezen tussen voetbal, lopen of snooker dan kiest hij voor de eerste 2 want daar krijgt hij er vanalles bij.
Als ik een loopwedstrijd doe dan krijg je voor 12€ een welkomstpakketje, bij de finish een medaille (aandenken), een stukje fruit, sportdrankje en iets van de sponsor. Voor 10€ extra kan je een T-shirt aankopen als aandenken aan de wedstrijd, véél mensen gaan daarop in. De website bvb. http://sport.be.msn.com/runningtour/dwa ... n/2012/nl/ staat boordevol met reclame, sponsoring en dergelijke. Je krijgt een mailtje met alle informatie enzovoort enzovoort. Men spreekt hier misschien wel over appelen en peren, maar het is hoe het zou moeten aangepakt, kan Golazo de Belgium Rankings niet organiseren bvb? een samenwerking misschien ?
Kwestie van jeugd te motiveren zou een medaille of een bekertje toch leuk voor die klein gasten, als ik mijn zoontje laat kiezen tussen voetbal, lopen of snooker dan kiest hij voor de eerste 2 want daar krijgt hij er vanalles bij.
-
- Belgium Ranking: 28
- Highest Break: 78
- Club: Riley Inn Genk
Hoi gasten,
Op het systeem van de rankings vind ik helemaal niks aan te merken. Als je moet gaan shotten aan de andere kant van het land, is het toch ook maar voor 1 wedstrijd !
Wat betreft prijzengeld op de rankings, denk ik dat er maar 1 manier is om hiertoe te komen, en dat is het zoeken van sponsors door de bondsmensen.
In de jaren 90 hadden we in snookerland sponsors (waaronder Humo) en werden er BR's gespeeld met serieuze prijzenpotten (tot om en bij de 400.000 BF of 10.000 € voor de jongeren). Dit trok indertijd zelfs jonge opkomende talenten van over het Kanaal aan. Ik herinner me op die tornooien nog spelers als Anthony Hamilton, Mark Williams,... gezien te hebben.
Ik denk dat er in gans België geen enkele sportfederatie is die geen sponsors heeft, dus waarom niet in het snooker ?? We hebben nu sinds een paar jaar toch iemand (Brecel) die er moet voor kunnen zorgen dat sponsors kunnen geïnteresserd raken in snooker. Waarom ook niet eens mensen van enkele TV-stations aanspreken om wat reportages, of zelfs finales rechtstreeks uit te zenden. Het kan toch met drieband en dergelijke ook, dus waarom weeral niet met snooker ?
Het idee van Bart vind ik ook wel iets hebben, om nationale rankings mee te laten organiseren door bvb. Golazo.
Allez, dat was 't ! Tot de volgende !
Jos VOETS
Op het systeem van de rankings vind ik helemaal niks aan te merken. Als je moet gaan shotten aan de andere kant van het land, is het toch ook maar voor 1 wedstrijd !

Wat betreft prijzengeld op de rankings, denk ik dat er maar 1 manier is om hiertoe te komen, en dat is het zoeken van sponsors door de bondsmensen.
In de jaren 90 hadden we in snookerland sponsors (waaronder Humo) en werden er BR's gespeeld met serieuze prijzenpotten (tot om en bij de 400.000 BF of 10.000 € voor de jongeren). Dit trok indertijd zelfs jonge opkomende talenten van over het Kanaal aan. Ik herinner me op die tornooien nog spelers als Anthony Hamilton, Mark Williams,... gezien te hebben.
Ik denk dat er in gans België geen enkele sportfederatie is die geen sponsors heeft, dus waarom niet in het snooker ?? We hebben nu sinds een paar jaar toch iemand (Brecel) die er moet voor kunnen zorgen dat sponsors kunnen geïnteresserd raken in snooker. Waarom ook niet eens mensen van enkele TV-stations aanspreken om wat reportages, of zelfs finales rechtstreeks uit te zenden. Het kan toch met drieband en dergelijke ook, dus waarom weeral niet met snooker ?
Het idee van Bart vind ik ook wel iets hebben, om nationale rankings mee te laten organiseren door bvb. Golazo.
Allez, dat was 't ! Tot de volgende !
Jos VOETS
-
Nog even wat verduidelijking bij het wanneer spelen van de 1/8ste finale op zaterdag en wanneer op zondag. Simpel, wanneer er 96 deelnemers zijn of minder, dan wordt de 1/8ste op zaterdag gespeeld, wanneer er 97 deelnemers zijn of meer, dan wordt de 1/8ste gespeeld op zondag. Het is de bedoeling dat de laatste matchen gepland zijn om 20u. Stel dat ge de 1/8ste nog zou plannen daarna, bvb om 22u, en alles loopt uit de hand, wat niet onrealistisch is, dan begint die 1/8ste weer een stuk later en dat willen we tegengaan.
Wat betreft prijzengeld op nationale rankings, daar zal in het lopende jaar niks meer aan kunnen veranderen, maar daar wordt wel aan verder gewerkt, en wordt opnieuw besproken in febr of maart met het oog op het volgende seizoen.
Wat betreft prijzengeld op nationale rankings, daar zal in het lopende jaar niks meer aan kunnen veranderen, maar daar wordt wel aan verder gewerkt, en wordt opnieuw besproken in febr of maart met het oog op het volgende seizoen.
-
- Highest Break: 79
Men schijnt hier wel iets te vergeten.
Het systeem van 32 plaatsen per ronde diende om het aantal verloren punten te verminderen
en een betere doorstroming te krijgen.
VB
geseede speler top 16 wint 1 match en zit in 8e finale (80 punten)(bij verlies 60)
niet geseede speler wint 1 match en zit in 64e finale (20 punten)(bij verlies 10)
Dus je moet als niet geseede speler een heel jaar presteren om erbij te horen .....
mvg
Ludo
PS
ook de organisatie van de matchen is gemakkelijker
Het systeem van 32 plaatsen per ronde diende om het aantal verloren punten te verminderen
en een betere doorstroming te krijgen.
VB
geseede speler top 16 wint 1 match en zit in 8e finale (80 punten)(bij verlies 60)
niet geseede speler wint 1 match en zit in 64e finale (20 punten)(bij verlies 10)
Dus je moet als niet geseede speler een heel jaar presteren om erbij te horen .....
mvg
Ludo
PS
ook de organisatie van de matchen is gemakkelijker
-
Als ge uiteindelijk goed genoeg zijt om in die top thuis te horen, komt ge er sowieso.. Vorig jaar, en nog verder terug ook, waren er heel dikwijls nachtelijke toestanden. Ok er zijn er nog maar 2 geweest nu, maar ik denk qua uren dat we al een heel pak beter zitten dan vroeger, das al iet eh!
-
- Belgium Ranking: 55
- Highest Break: 89
- Club: Buckingham
Beste spelerscommissie,
Nationale Masters :
aangezien in het HR staat dat spelers die hun 1/8ste finale verliezen 40 punten krijgen ben ik totaal niet
akkoord met de 29 punten die ik nu krijg. Hier wordt alweer een reglement verandert wanneer een
seizoen al bezig is!!!
mvg
Maes Eric
Nationale Masters :
aangezien in het HR staat dat spelers die hun 1/8ste finale verliezen 40 punten krijgen ben ik totaal niet
akkoord met de 29 punten die ik nu krijg. Hier wordt alweer een reglement verandert wanneer een
seizoen al bezig is!!!
mvg
Maes Eric
-
- Belgium Ranking: 20
- Highest Break: 103
- Club: rialto-de panne
Hoi,peterbullen wrote:Als ge uiteindelijk goed genoeg zijt om in die top thuis te horen, komt ge er sowieso.. Vorig jaar, en nog verder terug ook, waren er heel dikwijls nachtelijke toestanden. Ok er zijn er nog maar 2 geweest nu, maar ik denk qua uren dat we al een heel pak beter zitten dan vroeger, das al iet eh!
volledig mee akkoord Peter,
het is al een hele grote verbetering op vele vlakken
- uren zijn prima
- referee's vanaf 1/64
- schema met blokken van 16 spelers
- het online zetten van de results
het mag gezegd worden,dankzij de spelerscommisie gaat het alleen maar beter !!
nu nog zorgen voor het BK hé mannen !
grts Pascal
-
Eric,veteran wrote:Beste spelerscommissie,
Nationale Masters :
seizoen al bezig is!!!
mvg
Maes Eric
We hebben het besproken in het begin van het seizoen, en omdat het eigenlijk meer een vergetelheid was dan een foute beslissing, hebben we na onderling overleg besloten van het op deze manier op te lossen, vermits het toch geen invloed had op de seeding en de ranking. Trouwens ik denk dat je een gepast antwoord reeds van Eddy gekregen hebt via mail.
mvg,
Peter
-
- Belgium Ranking: 55
- Highest Break: 89
- Club: Buckingham
Peter,
inderdaad heeft Eddy mij een mail gestuurd met de uitleg.
Maar is het ook logisch dat de 3de en de 4de in de poule-fase ook meer punten
krijgt als iemand die een achtste finale speelt??????
mvg
Eric
mvg
Eric
-
Da ga ik zeker eens bezien, ik laat u iets weten!veteran wrote:Peter,
mvg
Eric
mvg,
Peter