Hoeveel frames in jouw afdeling?

Discuss all the latest snooker news: main tour, PTC, EPTC, events, tournaments, etc...

ERE: 18 frames
9
26%
ERE: 12 frames
3
9%
1ste: 18 frames
9
26%
1ste: 12 frames
4
12%
2de: 15 frames
2
6%
2de: 12 frames
4
12%
3de: 12 frames
2
6%
3de: 9 frames
0
No votes
4de: 12 frames
1
3%
4de: 9 frames
0
No votes

Total votes: 34

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Post by Mitu »

Beste spelers

Een tijd geleden hebben wij, de leden van de spelerscommissie, besloten om jullie mening te vragen over verschillende aspecten door middel van een enquête die tijdens de volledige duur van de Belgische kampioenschappen te Gent beschikbaar was aan de tafel van de tornooileiding. Een aantal spelers hebben onze vragenlijst ingevuld, maar we hebben helaas ook heel wat meningen misgelopen. Hierdoor, en mede door de kritieken van de laatste dagen, zijn we tot de conclusie gekomen dat de enquête niet voldoende mag zijn om jullie mening te representeren.

Daarom willen we nu graag jullie mening weten over het aantal frames dat volgens jullie in elke afdeling gespeeld moet worden. Het aantal frames die de meeste stemmen hebben gekregen, zullen worden voorgesteld aan het bestuur.

Elke speler kan slechts éénmaal en voor één optie stemmen. Stem dus in het belang van jouw afdeling.

(PS de mail met link naar deze poll wordt naar élk lid overgemaakt, iedereen heeft dus stemrecht)

De spelerscommissie
fubar
Belgium Ranking: 9999
Highest Break: 67
Club: SC de pomerans, Lochristi

Re: Hoeveel frames in jouw afdeling?

Post by fubar »

Mitu,

mooi iniatief om naar de spelers te luisteren door middel van een poll. :thumbup:

Je schrijft dat ieder lid een mail heeft ontvangen met de link naar deze poll...
Wat bedoel je met lid?
Ik ben lid van het VSF, doch heb nog geen mail ontvangen...
Ik ben voorzitter van onze club, dus zou deze link ook graag krijgen, zodat onze leden hun mening kunnen uiten.

Alvast bedankt!
fubar

Post by fubar »

:oops:

was niet ingelogd op het forum....
mea culpa!
:roll:
fubar wrote:Mitu,

mooi iniatief om naar de spelers te luisteren door middel van een poll. :thumbup:

Je schrijft dat ieder lid een mail heeft ontvangen met de link naar deze poll...
Wat bedoel je met lid?
Ik ben lid van het VSF, doch heb nog geen mail ontvangen...
Ik ben voorzitter van onze club, dus zou deze link ook graag krijgen, zodat onze leden hun mening kunnen uiten.

Alvast bedankt!
FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

Hmm, ook geen mail gekregen...
pink

Post by pink »

nee,geen mail ontvangen....
ward_77
Highest Break: 77

Post by ward_77 »

same here
FrenzY

Post by FrenzY »

Vandaag bevestiging gekregen voor Oost-Vlaanderen:
De te spelen frames voor de interclubcompetitie blijven zoals voorheen en dus ongewijzigd, de leden spelersraad vonden het niet nodig om aanwezig te zijn op de vergadering.
peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Post by peterbullen »

Ik weet niet wie hier allemaal durft commentaar te geven op de spelersraad.. wij zijn een groep spelers die het beste voor hebben met de sport, en of wij nu goei of minder goei spelers zijn, wij willen allemaal hetzelfde, het beste voor de sport! Er is nog geen één mail toegekomen op ons email adres met een voorstel van één of ander, tja commentaar geven zonder ook maar één goed voorstel op tafel te gooien is dan ook makkelijk eh! En als ge ook geen zin hebt om moeite te doen om met een voorstel te komen of u bij ons aan te sluiten dan moet ge uwe mond houden en stoppen met commentaar te geven. Het is jammer dat we een aantal voorstellen gedaan hebben waar we toch wel een heel aantal uren over vergaderd hebben en die niet zijn aangenomen. Bij deze weten jullie ook hoe moeilijk het is om iets te laten aanvaarden laat staan te veranderen! Maar daar zal zeker aan gewerkt worden. En dat er niemand van ons aanwezig was, heeft mss wel met de vakantie periode te maken of mss zijn er zelfs wel mensen van ons die ook in t weekend werken. Er was trouwens wel iemand die ons vertegenwoordigde.. jammer dat dat niet vermeld werd.
En ik ben Peter Bullen als ge da nog nie moest weten, ondervoorzitter van de spelersraad.
Nog commentaar? can't wait..
FrenzY

Post by FrenzY »

Allee Peter, het doel van deze poll was toch dat je daaruit conclusies zou trekken?!
Het staat jandorie letterlijk in de post:
Daarom willen we nu graag jullie mening weten over het aantal frames dat volgens jullie in elke afdeling gespeeld moet worden. Het aantal frames die de meeste stemmen hebben gekregen, zullen worden voorgesteld aan het bestuur.
Dus awel ja; als ge echt een concreet tegenvoorstel wilt, hier is het mijne, afgeleid uit de voorlopige poll:

Ere: 18
Eerste: 18
Tweede: 12
Derde: 12
Vierde: 12

...

Tiens... das precies zoals het nu is bij ons :twisted: ;)
FrenzY

Post by FrenzY »

En trouwens, de spelersraad is totaal nog niet gekend bij de meeste leden, noch hun voorstellen, noch hoe ze te bereiken.
Je kan dan niet verwachten dat de mailbox vol zal zitten. Men gebruikt nu eenmaal de gekende kanalen (dit forum, thank god for that) en in mindere mate facebook.
peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Post by peterbullen »

FrenzY wrote:Allee Peter, het doel van deze poll was toch dat je daaruit conclusies zou trekken?!
Het staat jandorie letterlijk in de post:
Dus awel ja; als ge echt een concreet tegenvoorstel wilt, hier is het mijne, afgeleid uit de voorlopige poll:

Ere: 18
Eerste: 18
Tweede: 12
Derde: 12
Vierde: 12

...

Tiens... das precies zoals het nu is bij ons :twisted: ;)

Jammer dat ge te laat zijt met uw "voorstel" EN.. moeten een 20 tal stemmen dan zorgen voor een conclusie?
Nice..

Trouwens ik ga u laten jong, ge weet het toch beter.. hier maak ik geen woorden meer aan vuil.
met nog steeds vriendelijke groeten
Peter
FrenzY

Post by FrenzY »

peterbullen wrote: Jammer dat ge te laat zijt met uw "voorstel" EN.. moeten een 20 tal stemmen dan zorgen voor een conclusie?
Nice..
EXACT het punt dat ik wou maken: De voorstellen dit tot nu toe gedaan zijn/worden zijn op geen enkel gebied representatief! Wie niet op het BK was heeft nooit een enquete gezien. En bij de mail van deze poll is blijkbaar ook iets foutgelopen want niemand die ik ken heeft die gekregen.
En ik vind het écht jammer dat er zo bitsig gereageerd wordt. Ik weet zelfs niet waarom je beweert dat ik alles beter weet... :?
dirkvg
Highest Break: 49
Club: University

Post by dirkvg »

Ik heb juist een mail gestuurd naar zijn clubgenoten om zeker te stemmen.
Ik vind dit toch belangrijk genoeg.
Trouwens, ik was op het BK, maar papieren heb ik daar niet gezien :(
JosV
Belgium Ranking: 28
Highest Break: 78
Club: Riley Inn Genk

Post by JosV »

FrenzY wrote:
peterbullen wrote: Jammer dat ge te laat zijt met uw "voorstel" EN.. moeten een 20 tal stemmen dan zorgen voor een conclusie?
Nice..
EXACT het punt dat ik wou maken: De voorstellen dit tot nu toe gedaan zijn/worden zijn op geen enkel gebied representatief! Wie niet op het BK was heeft nooit een enquete gezien. En bij de mail van deze poll is blijkbaar ook iets foutgelopen want niemand die ik ken heeft die gekregen.
En ik vind het écht jammer dat er zo bitsig gereageerd wordt. Ik weet zelfs niet waarom je beweert dat ik alles beter weet... :?
Trouwens, wie wel op het BK was, heeft de enquête ook niet echt kunnen zien, want ze lag goed verstopt (allez, toch die dagen dat ik er was...). Ik heb zelf meerdere mensen aangesproken en die wisten helemaal niks af van een enquête. Chapeau voor de mensen aan de inschrijvingstafel op het BK zaten en hun best gedaan hebben om de spelers ze niet laten in te vullen.

Grtz,
Jos
ben aflek

Post by ben aflek »

Dag Mitu/Tim en de andere leden van de spelersraad,

Ik heb mij vandaag geregistreerd op het snookerforum. De snookerclub (Orchidee SC) waarvan ik lid ben heb ik niet vermeld bij de registratie. Ook mijn VSF/interclub nr/uniek id (noem het hoe je wil) diende ik niet te vermelden bij registratie.

Doch heb ik kunnen replyen op deze topic en zodoende mijn mening kunnen geven over hoe een (belangrijk) deel van het interclub format eventueel dient ingevuld te worden. De statistieken werden ook onmiddellijk aangepast...

Ik vind het tegelijkertijd raar en gevaarlijk dat er eventueel anderen (lees iedereen die zich registreert op dit forum en die misschien geen competitie speelt), die rechtstreeks niets met interclub te maken hebben, kunnen mee gaan bepalen hoe het interclub competitie format er eventueel zou moeten gaan uit zien...

Het zou misschien een goede tip kunnen zijn om iedereen zijn VSF lid nummer (= uniek persoonsgebonden id) laten in te vullen bij referenda op dit forum (indien over interclub/belgium ranking etc. uiteraard)? (doch om echt ingrijpende veranderingen door te voeren ben ik er geen voorstander van, wel kun je op dit forum al eens aftasten...) Misschien kan men de enquête doorsturen naar elk gewest via mail (geld uitbesteden aan postzegels zou ik beter vinden, maar heb via dit forum begrepen dat hier misschien geen budget zou voor zijn). In die mail kan dan benadrukt worden dat het om een referendum gaat die de toekomst van snooker in België gaat bepalen. Ik mag hopen dat op zulk een moment gewest voorzitters hun taak ter harte nemen en er voor zorgen dat er een respectabel (hier kan je quota voorop stellen, waarnaar je achteraf kan verwijzen) aantal meningen naar jullie terug vloeien. Ik vind wel dat je jezelf (de spelersraad) en elk gewest tijd moet geven (lees misschien wel maanden) om resultaten/meningen te bekomen. (en dus ook om veranderingen door te voeren).

Verder wil ik melden dat ik het gevaarlijk vind cijfergegevens te gaan extrapoleren, zeker als je weet dat er ongeveer 2500 snookerleden actief zijn? En dan dient men zich nog af te vragen hoeveel spelers er minstens hun mening moeten geven?

Soit, ik denk, hoop, dat ik duidelijk geweest ben en wil toch nog het volgende vermelden:

Ik bedank U, Peter Bullen en alle ander leden van de spelersraad oprecht voor jullie vrijwillige inzet voor de snookersport in België, want commentaar geven is inderdaad eenvoudiger dan vergaderen en veranderingen doorvoeren. (doch dit moest me van het snookerhart)

ps : Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er problemen zijn tussen Oost-Vlaanderen en Vlaams Brabant. Ik heb in beide gewesten gespeeld en had/heb de indruk dat ze er even graag snooker spelen...
Hopelijk mag dit een kleine aanzet zijn tot rationele beslissingen ipv emotionele?

Koen Walraet
fubar

Post by fubar »

peterbullen wrote:Ik weet niet wie hier allemaal durft commentaar te geven op de spelersraad.. wij zijn een groep spelers die het beste voor hebben met de sport, en of wij nu goei of minder goei spelers zijn, wij willen allemaal hetzelfde, het beste voor de sport! Er is nog geen één mail toegekomen op ons email adres met een voorstel van één of ander, tja commentaar geven zonder ook maar één goed voorstel op tafel te gooien is dan ook makkelijk eh! En als ge ook geen zin hebt om moeite te doen om met een voorstel te komen of u bij ons aan te sluiten dan moet ge uwe mond houden en stoppen met commentaar te geven. Het is jammer dat we een aantal voorstellen gedaan hebben waar we toch wel een heel aantal uren over vergaderd hebben en die niet zijn aangenomen. Bij deze weten jullie ook hoe moeilijk het is om iets te laten aanvaarden laat staan te veranderen! Maar daar zal zeker aan gewerkt worden. En dat er niemand van ons aanwezig was, heeft mss wel met de vakantie periode te maken of mss zijn er zelfs wel mensen van ons die ook in t weekend werken. Er was trouwens wel iemand die ons vertegenwoordigde.. jammer dat dat niet vermeld werd.
En ik ben Peter Bullen als ge da nog nie moest weten, ondervoorzitter van de spelersraad.
Nog commentaar? can't wait..
Beste Peter,
mag ik even benadrukken, dat deze vraag met de beste bedoelingen beantwoord werd door mij.
Ik ging er zelfs van uit dat 'Mitu' een lid van spelersraad is....
Rare reactie hoor, van iemand die spreekt uit naam van alle spelers en moet opkomen voor ieder van ons.
Ik ben - nog eens - ervan overtuigd dat jullie zeker bepaalde zaken aan de kaak kunnen stellen, maar op gebied van representativiteit zouden jullie toch iets beter kunnen scoren, naar mijn bescheiden mening.
Ik meen te mogen stellen dat - mochten jullie een voorstel indienen, gesteund door bv. 800 van de 2500 spelers, BBSA er niet eens om heen kan dan dit serieus te nemen.
Voor de duidelijkheid, ik schiet hier de spelersraad niet af, ik heb enkel altijd gereageerd op het voorstel om de frames te verminderen.
Meer nog eigenlijk : de spelers van Oost-Vlaanderen die niet op het BK waren, die vallen allemaal uit de lucht betreffende dat voorstel. De reactie is op gang gekomen nadat het verslag van jullie spelersraad werd rondgestuurd.

Vriendelijke groeten
Tony Van de Velde
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Post by Mitu »

fubar wrote: Ik ging er zelfs van uit dat 'Mitu' een lid van spelersraad is....
Is ook zo hoor. :)

Bon, ik ga hier niet veel woorden aan vuilmaken, want sommige reacties stellen me toch wel teleur, van personen waarvan ik toch wel wat meer tact en minder egoïsme voor de eigen regio zou verwachten. Als snooker hen dan toch zo nauw aan het hart zou liggen, mogen ze altijd postuleren voor een zitje in de spelersraad. Zodat we tenminste vertegenwoordiging van élke provincie hebben. En kom niet af met 'geen tijd' etc, want die moeten wij zélf ook vrijmaken.

Momenteel zitten we duidelijk met 2 kampen (het lijkt me overbodig om ze bij naam te noemen), en de spelersraad dient net om zo'n zaken te vermijden, dus geef ons ook de kàns om hiervoor te zorgen. Constructieve bijdragen zijn in alle situaties van beide kanten nodig.

@Koen: merci. En je hebt gelijk, heb even een externe poll overwogen (maar dan zitten we binnen dit en x-aantal tijd met 250 verschillende media). Ik ga ervan uit dat iedereen die hier ingelogd is én geen interclub speelt, zo eerlijk is om zijn mening niet in de poll mee te geven. Deze persoon is natuurlijk zo vrij om hier zijn (gefundeerde, objectieve) mening te geven via een reactie. ;)

En nu ga ik nog effe werken, vervolgens mijn valies maken en daarna 7 dagen verdwijnen van de snookerwereldbol. Ich hem het effe gehad! 8-)

PS: de mail is idd niet naar de spelers verstuurd, maar dat ligt niet aan de spelersraad. De mail werd klaar en duidelijk aan het secretariaat bezorgd, dat over alle adressen beschikt en de mail zou forwarden. Niemand heeft de mail dus - in tegenstelling tot wat ik in de openingspost beweerde, in de hoop dat de mail luttele momenten na mijn post zou verspreid worden - gekregen tot nu toe. Wat eveneens een spijtige zaak is.

Groeten
fubar

Post by fubar »

PS: de mail is idd niet naar de spelers verstuurd, maar dat ligt niet aan de spelersraad. De mail werd klaar en duidelijk aan het secretariaat bezorgd, dat over alle adressen beschikt en de mail zou forwarden. Niemand heeft de mail dus - in tegenstelling tot wat ik in de openingspost beweerde, in de hoop dat de mail luttele momenten na mijn post zou verspreid worden - gekregen tot nu toe. Wat eveneens een spijtige zaak is.
Dat is inderdaad een spijtige zaak. :?
Ik heb op mijn beurt de link naar deze site naar mijn medeclubleden gestuurd.
Ik hoop dat zij op hun beurt gestemd hebben.
Merijn
Belgium Ranking: 47
Highest Break: 86
Club: University

Post by Merijn »

Om even concreet op het onderwerp in te gaan (respect trouwens voor iedereen die zich inzet voor onze mooie sport, op welke manier dan ook):

Ik heb ERE: 12 frames gestemd.
Waarom? Omdat competitie midden in de week gespeeld wordt, en het nu (met 12 frames in VBR) al meer dan laat genoeg is eer ik thuis ben. Er moet nog gewerkt worden ook, en als je dat goed wil doen moet je voldoende slapen..

Er zijn 2 voorwaarden waaronder ik met plezier 18 frames zou willen spelen:
- Indien men competitie op vrijdag organiseert.
- Of mijn natte droom wat snooker-competitie betreft: indien alle clubs genoeg tafels zouden hebben om op 3 tafels competitie te spelen: elk 6 frames spelen en toch op tijd gedaan :) (Het zal wel een utopie blijven, zeker in VBR :s)

Betekent dit dat ik geen competitie meer zou spelen indien het 18 frames wordt? Misschien niet, maar het zou me toch serieus doen twijfelen..

Tenslotte: voor mij hoeft het aantal frames niet gelijk te zijn voor elke regio. Ik heb bv de indruk dat de meerderheid in OVL tevreden is met 18, en in VBR met 12. Als het goed is moet je het dan veranderen?