trekking Belgian Ranking - absurde starturen

All necessary information about the Belgian Billiard and Snooker Association, the Vlaamse Snooker Federatie and the Association Francophone de Snooker, your questions will be answered by members of the boards of BBSA, VSF and/or ASF
didierdeproost
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 112
Club: snooker x

trekking Belgian Ranking - absurde starturen

Post by didierdeproost »

Geachte,
Onlangs werd de eerste ranking van het seizoen afgewerkt in Zele. Het moet gezegd ... een mooi etablissement dat zich hiertoe leent, met 12 tafels waar toch een groot aantal spelers zou moeten kunnen opvangen worden op korte tijd. Maar wat heet kort eigenlijk. Het begrip tijd is een relatief begrip. En tijdens deze eerste ranking een enorm rekbaar begrip. Toegegeven, we weten dat er normaal een afwijking kan optreden van een half uur tot een uur. De spelers kennen hun starttijden, dus dienen zich volgens de regel steeds op tijd te melden. Tot daar alles nog goed.
Wat mij vooral ergerde waren 2 zaken; en daar had ik heel graag een gepast antwoord op gekregen.
1) Vinden jullie het nog menselijk dat spelers die op zaterdag hun laatste match spelen, volgens de trekking, deze match dienen aan te vatten om half 2 's nachts / 's morgens ??? Ik vind het totaal geen uur waard eerlijk gezegd. Starturen na 12uur zou men in de tabel eigenlijk niet meer mogen vermelden. Zo simpel is dat. En hoe dit dan in een trekking of tabel dient uitgewerkt te worden, dat is mijn probleem niet. Ik ben hierin niet zo een expert. Maar een beetje menselijkheid mag best wel op zijn plaats zijn. Als je bijvoorbeeld een laatste ronde zou laten starten op zaterdag om 12u 's nachts, en stel dat het een 3 kwartier tot 1 uur uit loopt (wat trouwens de laatste jaren meer en meer de gewoonte is blijkbaar), dient de speler nog steeds zijn match aan te vangen om 1u 's nachts. Doe hier nog een anderhalf tot bijna 2 uur bij voor de wedstrijd zelf en je hebt een einduur om ongeveer half 3. Dit kan er nog net door ... hoewel ik het ook al aan de late kant vind. Dus ik had graag geweten hoe het komt dat een laatste ronde in de tabel op zich al een enorm absurd en waanzinnig startuur om half 2 krijgt. En zeg niet dat er anders geen plaats voor is. Dat is flauwekul!

2) Kristof Vermeiren startte zijn laatste ronde tegen Chris Henry om iets na half 4 (een dikke 2 uur na wat er officieel voorzien was) De wedstrijd eindigde met een 3-2 score duurde tot bijna half 6 in de ochtend. Ik denk dat hiermee alle records van alle andere rankings in het verleden gebroken zijn, niet? Een dikke proficiat ! Ik vind het een enorme schande en betreur dat een vooraanstaand land zoals België met zo een rijk verleden en ervaring op gebied van organisatie een nieuw dieptepunt heeft bereikt. Ik had dus graag wel eens willen weten hoe dit allemaal kan gebeuren en of dat niet beter kan opgevangen worden. Door bijvoorbeeld die laatste ronde op zondag te spelen, of eventueel een eerste ronde best of 3 te spelen ipv een best of 5. In de world open zien we toch ook dat gedurende het hele tornooi naar een best of 5 gespeeld wordt. En dit heeft zeker niet de kwaliteit van het tornooi naar beneden gehaald. Integendeel zelfs.

Mvg
Didier De Proost
MG
Highest Break: 86

Re: trekking Belgian Ranking - absurde starturen

Post by MG »

Idd, zoiets kan niet...

Als ik om 22u15 zou moeten beginnen, dan zou ik niet eens vertrekken.
De_Ludo
Highest Break: 79

Post by De_Ludo »

Is niet het record.

Ooit voor nationaal veteranentornooi om 10u 's morgens begonnen en om 6U15 laatste bal gepot.
Gelukkig gewonnen tegen Marc Debusscher.
Was in Eikelhof in 2001 of 2002.
Het was meer een wedstrijd uithoudingsvermogen dan snooker.

mvg
Ludo
zaitchik
Highest Break: 0
Club: De Komma

Post by zaitchik »

Er worden al meerdere mogelijkheden onderzocht
Daaronder onder meer achtste finales verschuiven naar zondagochtend, wat een langer optimaal gebruik van het maximale aantal tafels genereert
Maar ook, zoals de reglementen het voorschrijven, het naar vrijdag vooruitschuiven van een blok, misschien twee ...
snookergast

Post by snookergast »

De loting van het laatste tornooi trekt op niets, de lay-out van de trekking van vorig jaar was 100 keer beter en had meer overzicht. De jaarranking die nu opgesteld is staan geen nummertjes naast dus moet je beginnen tellen en de lay-out trekt ook op geen zak.

De laatste jaren waren de pdf bestanden altijd zo goed verzorgd, why change a winning team ??

De website van BBSA wordt ook niet meer geupdate, vorig jaar stonden daar altijd netjes de ranking, de 1 year en de 2 year ranking gepubliceerd.
snookerke
Highest Break: 145

Post by snookerke »

:( :cry: :geek: