Van beginner naar iets gevorderder

A forum for your general snooker chit chat
Joost
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: /

Van beginner naar iets gevorderder

Post by Joost »

Hallo allemaal,

Ben blij dat ik dit forum heb gevonden, ziet er zeer leuk uit.
ik speel sinds een klein jaar snooker op dagelijkse basis. Al mijn geld ( als student is snooker zeer duur om dagelijks te spelen :p) gaat erin en als ik niet aan het spelen ben, kijk ik naar filmpjes of lees ik erover. volledig geobsedeerd dus :p

nu, in het begin ging mijn spel bijna wekelijks merkbaar vooruit maar nu heb ik de indruk dat ik een beetje op hetzelfde niveau blijf. Breaks tussen de 10 en de 20 gemiddeld maar dan stopt het ook.

Wil echt verbeteren maar zoals gezegd, heb de indruk dat het een beetje vast is gelopen.

Herkent iemand dit probleem? of heeft er iemand mogelijke oplossingen??

Hartelijk dank bij voorbaat!

Joost
wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Re: Van beginner naar iets gevorderder

Post by wilwiz »

Joost, volgens mij is het zoiezo het interessantste om u ergens in te schrijven als competitiespeler bij een club, zowel financieel als sportief.
Lessen volgen bij een coach is vrij prijzig voor jou denk ik, maar da's ook een optie, maar ik weet niet of dat voor een beginnende speler al interessant is.
Bij vele clubs betaalt ge enkel uw jaarlijks lidgeld, en voor de rest kunt ge als competitiespeler zoveel gratis trainen als ge wilt, en moet ge enkel uwen drank betalen.
Op die manier is het niet veel duurder dan een andere sport.
Dan leert ge ook makkelijker andere competitiespelers kennen, die u meer uitleg en tips kunnen geven, bijvoorbeeld door in een ploeg te spelen met al wat meer ervaren spelers, waarmee ge dan eventueel kunt oefenen.
Dan kunt ge zien welk effect zij gebruiken, of op welke manier zij positie spelen, en ne goeie speler zal u waarschijnlijk al wel snel kunnen zeggen waar het misloopt, ge kunt het uiteraard best leren van ne goeie speler dan van ne mindere speler, kwestie van het van bij het begin juist te doen.
Het is altijd een combinatie van positiespel en potting uiteraard, een simpel balleke potten kan iedereen, dus zolang ge goei positie speelt zult ge niet teveel moeilijk pots moeten maken, maar wanneer uw positie minder is (zoals bij mij tegenwoordig veel het geval is), dan moet ge al wat meer moeilijke ballen potten.
Veel (zoniet alles) heeft uiteraard met training te maken, en den eene moet er al wat harder voor werken dan den andere.
Ge kunt u eventueel reserve laten zetten, op die manier moet ge nog niet al teveel matchen spelen.
Door competitie te spelen leert ge ook bij van de andere spelers, door te zien wat zij doen, zowel op vlak van safety als van breakbuilding.
En wie weet, eens ge bij den top van België hoort, verdient ge uw centen misschien nog terug ;)
Joost

Post by Joost »

Beste Wilwiz,

Hartelijk dank voor het snelle en zeer hulpvolle antwoord!
Jaarlijks een lidgeld betalen bij een club en dan zoveel oefenen als je wil zou een ideale oplossing zijn.
Wedstrijden spelen echter zie ik nog niet echt zitten. Ik ken mezelf en ik weet dat ik daar véél te zenuwachtig voor zou zijn. Zelfs als ik gewoon ergens recreatief aan het spelen ben en op de tafel naast mij zijn er spelers bezig met een degelijk niveau heb ik al stress en ben ik de hele tijd aan het denken: ' shit ik moet hier goed spelen of ik maak mezelf belachelek' :p resultaat is uiteraard dat ik een pak slechter ga spelen dan normaal en dat de stress alleen nog maar toeneemt :)
Ik mag er niet aan denken wat dat zou geven als ik een echte wedstrijd zou moeten spelen. En dan nog voor een team. Dat is nog erger. Zelf verliezen vind ik niet erg, maar er verantwoordelijk voor zijn dat de ploeg verliest, zou ik het echt heel moeilijk mee hebben.
Bovendien zou ik bij God niet weten waar er hier in de buurt ( Aarschot, Vlaams-Brabant) clubs zijn.

Is het eventueel mogelijk om ergens lid te worden zonder dat je meteen wedstrijden hoeft te spelen? :)

Grtz,

Joost
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Post by Mitu »

Joost wrote:Beste Wilwiz,

Jaarlijks een lidgeld betalen bij een club en dan zoveel oefenen als je wil zou een ideale oplossing zijn.
Wedstrijden spelen echter zie ik nog niet echt zitten. Ik ken mezelf en ik weet dat ik daar véél te zenuwachtig voor zou zijn. Zelfs als ik gewoon ergens recreatief aan het spelen ben en op de tafel naast mij zijn er spelers bezig met een degelijk niveau heb ik al stress en ben ik de hele tijd aan het denken: ' shit ik moet hier goed spelen of ik maak mezelf belachelek' :p resultaat is uiteraard dat ik een pak slechter ga spelen dan normaal en dat de stress alleen nog maar toeneemt :)
Ik mag er niet aan denken wat dat zou geven als ik een echte wedstrijd zou moeten spelen. En dan nog voor een team. Dat is nog erger. Zelf verliezen vind ik niet erg, maar er verantwoordelijk voor zijn dat de ploeg verliest, zou ik het echt heel moeilijk mee hebben.
Bovendien zou ik bij God niet weten waar er hier in de buurt ( Aarschot, Vlaams-Brabant) clubs zijn.

Is het eventueel mogelijk om ergens lid te worden zonder dat je meteen wedstrijden hoeft te spelen? :)

Grtz,

Joost
Shooters in Tremelo.
Goeie tafels!
snookerlover
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Post by snookerlover »

Joost wrote:Beste Wilwiz,

Grtz,

Joost
bij de meeste clubs kan je meedoen aan ledentornooien , onder de leden zelf en zo leer je veel bij en heb je geen druk ! voor clubs in vlaams brabant kijk eens op deze site , http://www.snookerbrabant.be/ veel geluk!!!
Joost

Post by Joost »

@ snookerlover: thanks! ga ik zeker eens bekijken!

@mitu: shooters ga ik regelmatig spelen, indd heel goede tafels! Ben jij daar toevallig ook lid fzo?

Grtz
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Post by Mitu »

Joost wrote:@ snookerlover: thanks! ga ik zeker eens bekijken!

@mitu: shooters ga ik regelmatig spelen, indd heel goede tafels! Ben jij daar toevallig ook lid fzo?

Grtz
Neen, maar dat zal er ooit wel 's van komen... ;)

Ga er wel regelmatig spelen + paar goeie kameraden spelen daar (oa the one and only Steve Lemmens :mrgreen:)
Joost

Post by Joost »

Mitu wrote:
Joost wrote:@ snookerlover: thanks! ga ik zeker eens bekijken!

Grtz
Neen, maar dat zal er ooit wel 's van komen... ;)

Ga er wel regelmatig spelen + paar goeie kameraden spelen daar (oa the one and only Steve Lemmens :mrgreen:)

Ja heb hem al één keer zien spelen ginder. was zeer indrukwekkend. Bijgevolg was mijn eigen spel zwaar onder niveau :p
Pirre
Highest Break: 79

Post by Pirre »

Hi Joost

Ik ben voorzitter van Shooters, je bent altijd welkom om eens eens klapke te komen doen :)

Nu zondag ben ik er normaal gezien in de vroege namiddag (--> tafel 3 ;) )

Groeten
Peter
Joost

Post by Joost »

Pirre wrote:Hi Joost

Ik ben voorzitter van Shooters, je bent altijd welkom om eens eens klapke te komen doen :)

Nu zondag ben ik er normaal gezien in de vroege namiddag (--> tafel 3 ;) )

Groeten
Peter

Ok, ik ga zeker proberen tot daar te komen!!

Bedankt!