Vlaamse kampioenschappen?

A forum for your general snooker chit chat
DaFrancus
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 56
Club: The "Q" Breendonk

Vlaamse kampioenschappen?

Post by DaFrancus »

Hey iedereen

Ik las iets op de vsf website van vlaamse kampioenschappen...

Als ik het dus goed versta houd dit in dat je meespeelt tegen spelers uit je eigen reeks van alle provincies?

Meestal grote opkomst of niet?

Mvg
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Re: Vlaamse kampioenschappen?

Post by Mitu »

De top-3 van elke afdeling van elk gewest wordt afgevaardigd (1e, 2e, 3e, 4e - indien met bv afdelingen 2A en 2B gespeeld wordt gaan de 3 ploegen met de beste resultaten over de twee divisies).

Toch een redelijke opkomst als je 't mij vraagt. Per afdeling vindt dit uiteraard plaats in een verschillende club.

Je zit met 4 teams in een poule, dus tref je hier 3 andere provincies. De 2 besten per poule gaan door naar de kwartfinale, diezelfde dag nog. De winnaars hiervan spelen op zondag de halve finale en eventueel de finale.
Serendipity
Belgium Ranking: 0

Post by Serendipity »

Als de ploeg uit 4 personen bestaat, mogen die dan alle 4 spelen of moeten er 3 gekozen worden voor de hele dag voor aanvang van de eerste match?
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Post by luchtzak »

@ DaFrancus: je speelt ofwel 's morgens ofwel 's middags. Na de poulewedstrijden is er een kruisfinale (1e speelt tegen 2de van andere poule en vv). Opgelet: zondag zijn er dan halve finales en de finale.
Serendipity wrote:Als de ploeg uit 4 personen bestaat, mogen die dan alle 4 spelen of moeten er 3 gekozen worden voor de hele dag voor aanvang van de eerste match?
Je mag met 4 naar het Vlaams Kampioenschap, voor elke match wel beslissen welke spelers je gaat opstellen.