Roken mag weer in snookerclubs?

A forum for your general snooker chit chat
duke of the fluke
Belgium Ranking: 9999
Highest Break: 98
Club: flukanon

Roken mag weer in snookerclubs?

Post by duke of the fluke »

http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... d=O32FV7EO

Aan alle uitbaters van snookerzaken:
zet die asbakken maar terug op tafel en toog! :mrgreen:=~
DaFrancus
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 56
Club: The "Q" Breendonk

Re: Roken mag weer in snookclubs?

Post by DaFrancus »

Zeer interessant! :p
matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Post by matty »

ik hoop ten stelligste dat dit niet waar is hé :twisted: ik hoor zelfs van veel rokers dat het nu veel plezanter snookeren is zonder diene vettige doemp boven de tafels.om nog maar te zwijgen van mijn kleren die geen uur in de wind meer stinken.lang leve het rookverbod :mrgreen:
grtz timo
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Post by Mitu »

matty wrote:ik hoop ten stelligste dat dit niet waar is hé :twisted: ik hoor zelfs van veel rokers dat het nu veel plezanter snookeren is zonder diene vettige doemp boven de tafels.om nog maar te zwijgen van mijn kleren die geen uur in de wind meer stinken.lang leve het rookverbod :mrgreen:
grtz timo
²
Bruno
Belgium Ranking: 21
Highest Break: 102
Club: Biljart Lounge Sint-Truiden

Post by Bruno »

matty wrote:ik hoop ten stelligste dat dit niet waar is hé :twisted: ik hoor zelfs van veel rokers dat het nu veel plezanter snookeren is zonder diene vettige doemp boven de tafels.om nog maar te zwijgen van mijn kleren die geen uur in de wind meer stinken.lang leve het rookverbod :mrgreen:
grtz timo
Ik kan je alleen maar bijtreden Timo.
tomw
Highest Break: 65
Club: De Komma

Post by tomw »

Dito.
Ik zou zelfs zeggen dat ik in dat geval met onmiddellijke ingang (opnieuw) stop met competitiesnooker.
FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

Het gaat wel degelijk over poolbiljart.
En dat noem ik ook geen sport 8-) :lol:
Tcheppen
Highest Break: 87

Re: Roken mag weer in snookerclubs?

Post by Tcheppen »

De rechter heeft zich uitgesproken over deze welbepaalde zaak in Roeselare, dit verandert echter niets aan het rookverbod opgelegd door bloso aan de aangesloten clubs.
Indien uitbaters van een club ook hun gelijk willen halen zullen zij op hun beurt een rechtszaak moeten aanspannen.
Maar als ze die zullen winnen is nog maar de vraag want de ene rechter is de andere niet en die ene uitspraak is niet bindend.
Sowieso wordt, hopelijk zeer binnenkort, het rookverbod veralgemeend tot alle horecazaken door een Europese wetgeving, die eigenlijk al bestaat maar "we are from Belgium, you know" en in ons klein apenlandje zijn er tal van achterdeurtjes die voor 'noodoplossingen' kunnen zorgen :roll: .
Zelf ben ik voor een algemeen rookverbod in ALLE horecazaken, niet alleen is dit gezonder en aangenamer (ook voor het daar werkend personeel) maar zo zullen dan ook ALLE horecazaken op gelijke voet staan, iedereen zal er bij winnen.
Groetjes van t'zeetje met veel gezonde lucht ;)
matty

Post by matty »

Tcheppen wrote:De rechter heeft zich uitgesproken over deze welbepaalde zaak in Roeselare, dit verandert echter niets aan het rookverbod opgelegd door bloso aan de aangesloten clubs.
Indien uitbaters van een club ook hun gelijk willen halen zullen zij op hun beurt een rechtszaak moeten aanspannen.
Maar als ze die zullen winnen is nog maar de vraag want de ene rechter is de andere niet en die ene uitspraak is niet bindend.
Sowieso wordt, hopelijk zeer binnenkort, het rookverbod veralgemeend tot alle horecazaken door een Europese wetgeving, die eigenlijk al bestaat maar "we are from Belgium, you know" en in ons klein apenlandje zijn er tal van achterdeurtjes die voor 'noodoplossingen' kunnen zorgen :roll: .
Zelf ben ik voor een algemeen rookverbod in ALLE horecazaken, niet alleen is dit gezonder en aangenamer (ook voor het daar werkend personeel) maar zo zullen dan ook ALLE horecazaken op gelijke voet staan, iedereen zal er bij winnen.
Groetjes van t'zeetje met veel gezonde lucht ;)
en van het gezond verstand ;) ;) voila
grzt timo
anthony1976
Highest Break: 57
Club: the corner

Post by anthony1976 »

Ik hoop ten stelligste dat er enkele snookers het lef hebben van een proces aan te gaan tegen het rookverbod!Het gaat nog zover komen dat ze ons gaan verbieden van een pint te drinken.Er wordt al 100j gerookt in cafe's en snookerzaken en nu ineens zijn de rokers precies criminelen.Op restaurant ben ik er volledig mee akkoord maar toch niet in een cafe of snooker.Waar zijn we hier in belgie in hemelsnaam mee bezig?Er zijn al veel snookerzaken verdwenen door dat rookverbod en er zullen er nog volgen.1 boodschap voor degenen die er niet tegen kunnen,ga buiten of blijf thuis!!!
FrenzY

Post by FrenzY »

anthony1976 wrote:Ik hoop ten stelligste dat er enkele snookers het lef hebben van een proces aan te gaan tegen het rookverbod!Het gaat nog zover komen dat ze ons gaan verbieden van een pint te drinken.Er wordt al 100j gerookt in cafe's en snookerzaken en nu ineens zijn de rokers precies criminelen.Op restaurant ben ik er volledig mee akkoord maar toch niet in een cafe of snooker.Waar zijn we hier in belgie in hemelsnaam mee bezig?Er zijn al veel snookerzaken verdwenen door dat rookverbod en er zullen er nog volgen.1 boodschap voor degenen die er niet tegen kunnen,ga buiten of blijf thuis!!!
Er is een groot verschil tussen alcohol en roken...
Bij roken ben je als niet roker "verplicht" passief mee te roken. De roker brengt maw niet alleen zijn eigen gezondheid in gevaar. De gevolgen van passief roken mogen niet onderschat worden, voor meer info, zie de talrijke wetenschappelijk onderbouwde studies rond (passief) roken.
Een pintje (teveel) drinken is iets helemaal anders, aangezien de anderen, afgezien van te moeten luisteren naar de zever :), hun gezondheid hierdoor niet beïnvloedt wordt.

Uw argument van "niet-rokers moeten thuisblijven" is veel meer stigmatiserend dan rokers verbieden te roken op openbare plaatsen.

Just my 2 cents...
matty

Post by matty »

anthony1976 wrote:Ik hoop ten stelligste dat er enkele snookers het lef hebben van een proces aan te gaan tegen het rookverbod!Het gaat nog zover komen dat ze ons gaan verbieden van een pint te drinken.Er wordt al 100j gerookt in cafe's en snookerzaken en nu ineens zijn de rokers precies criminelen.Op restaurant ben ik er volledig mee akkoord maar toch niet in een cafe of snooker.Waar zijn we hier in belgie in hemelsnaam mee bezig?Er zijn al veel snookerzaken verdwenen door dat rookverbod en er zullen er nog volgen.1 boodschap voor degenen die er niet tegen kunnen,ga buiten of blijf thuis!!!
idd frenzy roken met alcohol vergelijken is een beetje belachelijk.als ik ooit tegen anthony moet spelen mag hij van mijn part zoveel mogelijk alcohol zuipen omdat dat mij niet beinvloed,die 15 sigaretten per frame kunnen mijn ogen en longen spijtig genoeg nie aan en zou mijn spel (niet dat dat van enig niveau is ma soit) :mrgreen: wel kunnen beïnvloeden.en 100jaar roken in cafes das ook waar maar dan is er ook al 100j longkanker door passief roken so please get real :roll: ook die opmerking van blijf thuis of ga naar buiten is al helemaal om te gieren aangezien buiten snookeren in de winter toch nie echt mijn favoriete bezigheid is ;)
grtz timo
marc_dierens

Post by marc_dierens »

Zucht :roll:
Dat er snookerzaken sluiten is omdat de regering geen ballen aan haar lijf heeft om ineens alles rookvrij te maken, dan is dat probleem opgelost.
Zucht :roll:
snookerke
Highest Break: 145

Post by snookerke »

die rechter zal zelf ook wel een roker zijn he, en je kent die manne he. alles moet wijken voor hun stank :o
BrunoC
Highest Break: 76
Club: The Corner

Post by BrunoC »

Over het al dan niet mogen roken in een snooker ga ik mij niet uitspreken,ondanks het feit dat ik zelf rook geef ik gerust toe dat het nu wel aangenamer is omdat er geen rook boven de tafels hangt en minder ongezond is voor de niet-rokers.
Thuis rook ik ook niet in huis(sporadisch onder de dampkap),al was het maar voor de "stank" en voor de gezondheid van mijn vrouw en kinderen die niet roken!
Waar ik een hekel aan heb is de onverdraagzaamheid van anti-rokers.
Iedereen bekijkt je scheef als je racist bent wat maar normaal is maar een anti-roker is geen haar beter.Het is blijkbaar "in" om op rokers te kakken,ook al houden die zich aan de regels.
Stop met jullie zever,er wordt niet meer gerookt in de snookerzalen en dat zal ook zo blijven.
139
Highest Break: 139
Club: Merode X

Post by 139 »

Ben juist terug van NATIONAAL Masters-tornooi in The Mambo- KORTRIJK.
Daar hebben ze blijkbaar ook 't schijt aan een rookverbod.
Asbakken op de tafels en de toog (=rokers verleiden om DAAR te roken)
Sorry ik ben nogal een gevoelige jongen(momenteel 'n beetje ziek) en erger me nogal vlug. Ik heb me zo hard geergerd dat ik er hoofdpijn van kreeg en dat m'n luchtwegen dicht zaten-->de match verloor(omdat ik niet kan spelen met hoofdpijn)--->uit de poule gewipt met 1 frame te weinig :evil: !
Bij deze wil ik mij verexcuseren omdat ik "niet 'voor' rook" ben.
Zelfs aan de snookertafel werd gerookt !En dit alles tijdens een NATIONAAL tornooi !!??
Nogmaals sorry, maar DIT begrijp ik niet !
1.Het is als deze brave uitbater controle over de vloer krijgt dat hij zijn zaak mag sluiten of zich aan een ferme boete mag verwachten. NIET als hij het rookverbod respecteert !
2.Al degene die op het moment van een controle roken, mogen zich OOK aan boete verwachten !
WAAROM zo moeilijk doen ? HET MAG NIET ! ZO simpel is't !
Huishoudelijk reglement BBSA 22 augustus 2009 :
1.11. In toepassing van de ‘ROOKWET’ die is opgenomen in het KB van 13 december 2005 (publicatie in het Belgisch
Staatsblad op 22 december 2005) en vervolgens aangepast op 6 juli 2006 (publicatie op 26 augustus 2006) geldt
er een algemeen rookverbod op openbare plaatsen en in de horeca.
Deze wetgeving is ook van toepassing op plaatsen waar de snookersport competitief wordt beoefend, ongeacht
het aantal aanwezige snookertafels, en daarom geldt er voor alle snookerwedstrijden steeds een algemeen
ROOKVERBOD. Meer info kan u vinden op de website www.rokenindehoreca.be
Klachten kan u overmaken via mail apf.inspection@health.fgov.be en via tel. 02 / 524 74 50 of fax 02 / 524 74 99.
16.2.6. Elke vaststelling van een overtreding op het rookverbod en/of het gsm-gebruik : Min. 25,00 €
magic stick
Belgium Ranking: 6
Highest Break: 114
Club: riley inn

Post by magic stick »

Amai dit allemaal voor één frame tekort :shock:
Das hier precies Witse
BrunoC
Highest Break: 76
Club: The Corner

Post by BrunoC »

Gaat hem hier volgens mij om het principe,rookverbod moet je naleven punt uit.
(straffe uitspraak van een roker hé)

Heb geen schijt aan het rookverbod,wel aan anti-rokers die zich o zo betere mensen voelen dan rokers.
FrenzY

Post by FrenzY »

BrunoC wrote:Heb geen schijt aan het rookverbod,wel aan anti-rokers die zich o zo betere mensen voelen dan rokers.
Laten we deze stelling nu ook niet veralgemenen ;-)

Een niet-roker, met veel "rokende vrienden" :P
139
Highest Break: 139
Club: Merode X

Post by 139 »

BrunoC wrote:Gaat hem hier volgens mij om het principe,rookverbod moet je naleven punt uit.
(straffe uitspraak van een roker hé)

Heb geen schijt aan het rookverbod,wel aan anti-rokers die zich o zo betere mensen voelen dan rokers.
IEDEREEN heeft zich te gedragen naar de reglementen.
PS
Anti-rokers voelen zich inderdaad beter ! :mrgreen:
Last edited by 139 on 18 Oct 2009, 17:11, edited 1 time in total.