Snookerlessen

A forum for your general snooker chit chat
Floppie
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: None

Snookerlessen

Post by Floppie »

Hey alle snookerfans!!!

Ik zit toch al geruime tijd op dit forum maar heb me eigenlijk nog nooit lid gemaakt aangezien ik me niet wou moeien in de posts :D

Nu ik natuurlijk zelf met een vraag zit was dat natuurlijk nodig!

Ikzelf ben nu 6 maand aan het snookeren bij een vriend van me omdat hij sinds enkele maanden dus een tafel heeft staan en ik nu meer de microbe beet krijg.

Ook zou ik op termijn, niet dit jaar maar het volgende seizoen misschien wel een club zoeken om competitie te spelen.

Nu komt mijn grote vraag.

Zou ik dan het komende jaar best lessen nemen?
Ik las in onderstaande thread al wat over snookerlessen maar deze stond enkel bij de rubriek antwerpen en aangezien wat ik aan de grens met oost-vlaanderen lig dacht ik toch maar een nieuwe thread te openen.

http://www.snookerforum.be/viewtopic.ph ... sen#p10414

En om mijn vraag te vervolledigen, vooral gericht naar de meer "reeds betere" spelers, hebben jullie les genomen? Zien jullie er belang in? Of is op zichzelf trainen alleen al de beste manier? Is lessen nemen geldverspilling?

Om een beetje meer info te geven over mezelf.

Ben een man van 36, nog niet lang bezig, hoogste break is nu 29.

Mijn doelstellingen? Tot waar ik geraak :)

Keep the balls rolling, en alvast bedankt op voorhand voor de komende reacties en tips!!
TheRocket
Belgium Ranking: 4
Highest Break: 136
Club: Riley-Inn

Re: Snookerlessen

Post by TheRocket »

Zonder coach kom je nergens. ;)

grtz Luca
marc_dierens

Post by marc_dierens »

Alles hangt er een beetje vanaf hoe serieus je het wil opnemen. Als je echt competitie en tornooien op niveau wilt spelen, is het nemen van lessen wel een goed idee. Een goede coach kan de fouten in je huidige manier van spelen corrigeren, en je oefeningen geven om je cue-action, houding, en algemeen niveau te verbeteren.

Zelf speel ik al meer dan 20 jaar, en ben pas vorige zomer serieus les beginnen volgen. En ik voel dat verschil wel degelijk, alleen jammer dat ik niet genoeg tijd heb om echt de oefeningen regelmatig te doen.

Hopelijk volgend jaar beter als er een tafel in ons nieuw huis staat 8-)
DaFrancus
Highest Break: 56
Club: The "Q" Breendonk

Post by DaFrancus »

Hey,

Ik ga normaal gezien deze maand ook nog beginnen met het nemen van lessen.

De trainer is al 1x langsgeweest om alles uit te leggen en toen we dan even in de vlugte een framepje speelde heeft hij toch al direct een paar kleine tips kunnen geven waar inderdaad nog aan moet gesleuteld worden.

Als ik binnenkort de lessen heb gevolgd wil ik eventueel wel mijn reacties die ik ervaar na een training naar je doorsturen?

Mvg
Floppie
Highest Break: 0
Club: None

Post by Floppie »

Evening All Fans!

@ DaFrancus: Bedankt voor het voorstel, maar ik ga sowieso toch proberen het in real-live mee te maken want iedereen is natuurlijk anders :)

@ TheRocket: Bedankt voor je korte en bondige reactie, maar op jouw niveau spelen is enkel een droom :)

@ Marc: Ik denk dat ik ga proberen niet hetzelfde voor te hebben en toch ga beginnen met de lessen rond september.

Deze zomer nog veel werk in het huisje maar vanaf september ga ik deftig op zoek, want als ik iemand heb gevonden kan ik waarschijnlijk toch niet wachten.

@ Mitu: Bedankt voor je PM!

Keep the balls rolling!