Snooker in Brussel

A forum for your general snooker chit chat
Jupiler

Snooker in Brussel

Post by Jupiler »

Ik ga vanaf volgend jaar in Brussel studeren, en daar wil ik natuurlijk wel blijven snookeren.

Ik ken een paar clubs (een in Schaarbeek en een in het centrum), maar die zijn alletwee maar zo-zo. De tafels in die in Schaarbeek zijn een beetje verwaarloosd en die in het centrum (Kiekenmarkt) is wel mooi, groot en verzorgd en alles, maar veel te duur (9 of 10 euro per uur). Weet iemand waar er nog clubs zijn?

En niet te vergeten: hoe zit het met de competitie in Brussel? Ik heb nog nooit gehoord van een Brusselse snookercompetitie en volgens mij zijn er ook geen Brusselse clubs aangesloten bij de VSF of ASF. Zie ik iets over het hoofd of zal ik ergens in Vlaams-Brabant competitie moeten spelen?
Edu
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 93
Club: Chaos Leuven

Post by Edu »

Er zijn een heleboel brusselse clubs aangesloten bij VSF Vlaams-Brabant... kijk maar eens op http://www.snookerbrabant.be

Maar zoals je terecht opmerkt, zijn de prijzen meestal hoog en de staat van de tafels meestal slecht... :(
Indy
Highest Break: -1

Post by Indy »

Ge hebt
- Pot Black Sharkey's in centrum Brussel (aan de beurs): redelijk goeie tafels
- European aan de basiliek van Koekelberg: mindere tafels
- Saint-Denis in Vorst: tja, over die tafels zal ik maar zwijgen :wink:
- Saint-Guidon in anderlecht: Lang geleden dat ik daar geweest ben
- BCE INN in Ukkel: vreselijk donker koten geen al te beste tafels
- Brussels Snooker Club: Valt wel mee, maar niet schitterend

Als ge aan de VUB gaat studeren is Embassy in Tervuren ook een mogelijkheid. Daar zijn de tafels wel goed, maar ge moet er geraken he.

De brusselse clubs zijn aangesloten bij VSF-Brabant, dus qua competitie is dat geen probleem.
Edu
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 93
Club: Chaos Leuven

Post by Edu »

Je hebt ook nog White Ball... maar dat is een privé-club.

Fierlant Straat 86
1190 Brussel
0478 82 19 70

Zij spelen ook clubcompetitie...
Jupiler

Post by Jupiler »

Hmmm, dat ik daar zo naast heb gekeken :o. Bedankt voor de tips!

Sharkey's was die op de Kiekenmarkt; goeie tafels en zo, maar veel te duur als je regelmatig wilt komen oefenen. De rest zal ik bekijken als ik nog eens in Bxl ben. Hoe zit het eigenlijk met de prijzen in de betere clubs?

Wordt trouwens inderdaad aan de VUB. Maar ik heb een eigen motor, dus ik kan wel even rijden. Is alleen soms lastig met de keu ;).
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Post by luchtzak »

Het laatste wat ik hoorde over de Embassy in Tervuren is dat ze 400€ per jaar lidgeld vragen. Dan mag je wel gans jaar gratis spelen (don't shoot the messenger)
Jupiler

Post by Jupiler »

Dat lijkt misschien veel, maar als ik een kleine berekening maak, kom ik daar wel ruimshoots over.... 5 euro per dag x 3 dagen per week x 45 weken per jaar (excl vakantie en zo) = 675 euro voor 't spelen alleen :o.. Tegen andere competitiespelers mag ik hier wel gratis spelen, dus dat scheelt.

't Nadeel is, als je dan met iemand gaat die geen lid is, kun je moeilijk niks betalen en hij alles. Dus dan ben je alsnog meer kwijt ;).
Indy
Highest Break: -1

Post by Indy »

Ik dacht ook dat ge in Embassy als ge a-rankings won, of als ge een century maakt, dat ge dan korting krijgt, maar ik ben niet zeker.
Ik weet dat er hierover ooit een topic geweest is op het brabants forum, maar vind het niet terug, mss dat Edu of Mitu dit nog kunnen terugvinden :wink: .
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Post by Mitu »

Ik vind het ook niet terug.

Als ik mij goed herinner betaal je jaarlijks zo'n €400, maar als je top-8 van de Brabantse; of top-16 van de Belgische ranking bent, valt dat weg. Idem met een century in een officiële wedstrijd, of een overwinning in de A- of Belgium Ranking.

Maar qua spelersmateriaal om mee en tegen te spelen, zit je daar denk ik wel het best in 't Brusselse!
bubuke
Highest Break: 42
Club: Play Snooker

Post by bubuke »

De zaak in schaarbeek is geen lid van de federatie, maw daar wordt geen competitie gespeeld.

Brussels Snooker bestaat nog maar speelt ook geen competitie meer.

Misschien zijn de tarieven in de Sharkeys beter indien je lid bent. De uitbater speelt zelf competitie maar of er volgend jaar nog 2 ploegen zijn weet ik niet. 1 ploeg zeker maar ze zijn met 4.

In Tervuren kan je geraken met de tram. Die vertrekt aan de metro "Montgomery".

Als je ooit iets meer moet weten, aarzel niet me te contacteren want ik zit in het bestuur van Brabant
Jupiler

Post by Jupiler »

Ik wil trouwens niet te veel op de zaken vooruitlopen, maar zijn er in of rond Brussels eigenlijk clubs die nog iemand zoeken voor de competitie volgend seizoen? 2e of 3e afdeling. Ik neem aan dat ook in Vlaams-Brabant de gegevens al eind juli of begin augustus binnen moeten zijn.
bubuke

Post by bubuke »

In Brabant dienen de documenten half juni binnen te zijn. Elk jaar wijzigt de samenstelling van de ploegen in sommige clubs. In Pot Black Sharkeys (plorg in 2de) kunnen ze altijd spelers gebruiken.

Ook in SC 147 (kortenberg) zoekt men af en toe spelers. Ze hebben een ploeg in ere, 2de en 2 in 3de (hier ontbreken nog spelers).

Play Snooker (Steenokkerzeel) zoekt soms ook spelers. Het lidgeld is er zeeeeeeeeeeer laag en de tafelhuur ook. In deze club speel ik sinds dit jaar.
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Post by luchtzak »

bubuke wrote:Play Snooker (Steenokkerzeel) zoekt soms ook spelers. Het lidgeld is er zeeeeeeeeeeer laag en de tafelhuur ook. In deze club speel ik sinds dit jaar.
Ik ken zelfs een club waar je voor 125€ per jaar alle dagen gratis speelt behalve vrijdag- en zaterdagavond ;) Maar je moet wel competitie spelen en je tafel afstaan als er betalende klanten binnenkomen, wat niet meer dan normaal is ;)
bubuke

Post by bubuke »

Bij ons is het 50,00 €. Indien je alleen speelt is het gratis. Doe je een training met 2 maar geen frames spelen is het ook gratis. Tafelhuur bedraagt 2,5€ per uur.

Meestal is er altijd wel een tafel vrij omdat er niet veel leden komen spelen of trainen.
Jupiler

Post by Jupiler »

Is die 2,5 euro per persoon of per tafel? Per tafel klinkt het wel leuk.

Alleen, het zijn toch niet allemaal spelers van (ongeveer) jouw niveau, Peter? Ik zou me bijna gaan schamen :oops:.
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Post by Mitu »

Jupiler wrote:Is die 2,5 euro per persoon of per tafel? Per tafel klinkt het wel leuk.

Alleen, het zijn toch niet allemaal spelers van (ongeveer) jouw niveau, Peter? Ik zou me bijna gaan schamen :oops:.
Peter? You're talking to Bubuke, hein... :D
Jupiler

Post by Jupiler »

Oeps, ik dacht serieus dat ik met de enige echte Peter Bullen te maken had (_bu_bu_ke, heb je 'm). Excuses, al zal je het waarschijnlijk niet erg vinden om met hem te worden vergeleken ;).
Jupiler

Post by Jupiler »

Even een kleine update; ik was vorige week in Ukkel en ben in de BCE INN verzeild geraakt. Inderdaad nogal donker (wat verlichting buiten de tafelverlichting zou geen kwaad kunnen). Niet alle tafels zijn ook in goede staat; ik had eerst een tafel ergens achteraan, en die was nog het beste te vergelijken met een gruyèrekaas, allemaal kleine gaatjes in het laken.

Maar later aan de praat geraakt met de uitbaatster; dat bleek een Oostendse te zijn die al jaren daar zit. Heel sympathieke mensen. Heb toen ook een betere tafel gekregen, speelde al een heel stuk beter. De keus die we kregen (had de mijne niet mee) waren ook wel goed, ik kon er heel goed (gewild) effect mee zetten. Uiteindelijk nog tot 4 's nachts blijven plakken.

Ze zochten ook nog juist iemand van mijn niveau voor de competitie. Denk dat ik m'n club dus gevonden heb, maar moet eerst nog een paar andere clubs bezoeken natuurlijk.
bubuke

Post by bubuke »

das ni erg omdat ik goed overeen kom met hem.
:lol:

kom er af en toe langs. Zijne barman (Mitu) valt ook wel mee. Redelijk sympathiek als hij mij een dubbele Havana rum geven voor de prijs van een enkele.
Jupiler

Post by Jupiler »

Mitu, is die barman in de BCE INN? :shock: