Erster Münchner Snooker Club - Snookerclub in Munchen

A forum for your general snooker chit chat
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Erster Münchner Snooker Club - Snookerclub in Munchen

Post by luchtzak »

Mijn job als steward geeft mij af en toe de kans om te blijven overnachten ergens in Europa. Via via heb ik Theo Selbertinger (http://www.facebook.com/profile.php?id=1263482914) leren kennen en donderdag moest ik voor 't werk een ganse dag in een hotel in Munchen verblijven! Hij nodigde mij uit voor een partijtje snooker in zijn club: http://www.erster-muenchner-sc.de/cgi-bin/main.php (check vooral eens bij multimedia live webcam) en ik moet zeggen dat ik zéér aangenaam verrast was!

- 8 rileys elk jaar een vers lakentje om de 3 jaar nieuwe banden,
- elk lid heeft een sleutel en mag de club binnen wanneer hij wil, 3 uur 's nachts of 7 uur 's morgens is toegestaan ;-)
- lidgeld 50€ per maand of 600€ per jaar, als je iemand uitnodigt om te komen spelen betaalt deze 15€ per dag,
- +- 100 leden,
- géén bar, géén toog, enkel een drankautomaat. een meeneempizzeria juist naast het gebouw.
- een paar keer per maand komt er iemand gratis les geven.

Qua competitie hebben ze een Bundesliga: dan moet je in 't weekend bvb. van Munchen naar Hamburg of Berlijn reizen om daar te gaan spelen (best of 5 tegen alledrie de spelers van het andere team)
dan is er nog de Bayernliga en de Landesliga. Qua competitie en interclub vind ik het Belgisch systeem nog altijd 't beste hoor! En natuurlijk is mijn club De Leug nog altijd dé beste club van 't land ;-)
hypro billiards
Highest Break: -1

Re: Erster Münchner Snooker Club - Snookerclub in Munchen

Post by hypro billiards »

Bart,

Je hebt gelijk wanneer je dit even in spotlight wilt zetten. Het is voor sommigen te mooi om waar te zijn.

Maar het gebiedt ons eveneens toe te geven dat dit concept in Duitsland en ook wel wat in Nederland schering en inslag is. Zij kunnen ginder ook aanspraak maken op gebouwen verhuurd door gemeentes of deelstaten en worden beschouwd als 'sportfaciliteiten'. Soms zelfs goedkope gelegenheden temidden een industrieterrein.

Allemaal factoren die in België helaas onmogelijk zijn. Ten eerste die mogelijkheden en voorwaarden om gebouwen of zalen te vinden... dus dat is een politieke kwestie, zowel als een infrastructurele...
Ten tweede is ook hier de mentaliteit anders. Er zijn weinig of geen gegadigden (op enkelingen per streek na) die deze lidgelden per maand of jaar willen/kunnen betalen voor hun hobby/sport. Ook kent het woord 'club' een gemene drempel voor menig recreant, want die hebben allemaal het beeld dat het snooker tavernes, cafés of dergelijke moeten zijn om er binnen te kunnen, mogen en dergelijke. En ik spreek echt wel uit ervaring in dat laatste punt.

Dus... MOOI, maar jammer maar helaas moeilijk of niet te vertalen naar ons Belgenland... (vrees ik)

grtz
pascal