nieuwe keu

A forum for your general snooker chit chat
daffy
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0

nieuwe keu

Post by daffy »

Het zit zo, ik ben al een tijdje aan het snookeren met een keu van 70 euro om te beginnen maar zou mij nu liever een "goede" aanschaffen omdat ik van zin ben meer te gaan spelen en mijn huidige keu voldoet maar hij ligt niet meer zo goed in de hand. Ik wil dan ook de investering naar een duurdere maken maar iedereen raad wel een ander merk aan (craftsman, acuerate als je die soepele gewoon kunt worden, enz.) dus ik dacht hier eens te vragen wat nu deftig materiaal is.

Is het trouwens zinnig om rechtstreeks van craftsman bijv een te bestellen nu de pond magistraal laag staat?
cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Re: nieuwe keu

Post by cue-action »

Voor eender welk merk keu je je aanschaft: altijd eerst eens proberen; ik zou nooit van zeleven zomaar een keu bestellen en hopen dat ie goed in de hand ligt.

Spring eens binnen bij de betere biljartshop (Thissen Antwerpen bvb) en probeer er daar enkele uit, of contacteer Chris Henry van Acuerate eens; hij zal je met plezier uitleg geven.

HTH
FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

daffy wrote: Is het trouwens zinnig om rechtstreeks van craftsman bijv een te bestellen nu de pond magistraal laag staat?
Ikzelf heb het al twee keer gedaan. De meeste verklaarden mij zot (of dat daarmee te maken had betwijfel ik :)) maar ik ben super content van hun service en hun materiaal.
Ik raad het wel aan te doen in mei, als de competitie gedaan is en je heel de zomer hebt om aan het nieuwe speeltje te wennen.
Levertijd bij Craftsman: 4 à 5 weken, volledig van nul gefabriceerd naar uw wensen...
QuinoXx
Club: Geen Club, wel intresse

Post by QuinoXx »

Toch zou ik hetzelf niet doen. Cue-action heeft gelijk,als je een spr goeie keu hebt maar die ligt niet goed in je hand, dan sta je daar ook mooi te blinken. Zorg dat je enkele keu's hebt geprobeert van verschillende merken en verschillende prijzen. Veel informatie kan je ook vinden op internet over keusoorten en kwaliteiten. Zelf ben ik ook begonnen met een keu uit en plaatselijke shop. (in Poperinge, niet gekend dus ook geen goeie kwaliteit keu). Dan ben ik een keu gaan kopen naar een klein stadje, waar een kampioen van vroeger zijn eigen shop heeft. Heb daar enkele keu's mogen proberen, heeft uitleg gegeven over de keusoorten en over de keutop, dese heb ik daarna ook laten aanpassen naar mijn stijl. :)

Veel succes bij je zoektocht! ;)
daffy

Post by daffy »

Nog een vraagje eigenlijk, als ik op de site van craftsman kijk dan is de grootste lengte 59inch. Ik ben persoonlijk 179cm "groot" dus ik vroeg mij af of de keu dan wel lang genoeg is, ik ken namelijk niet de ideale lengte ;)
FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

daffy wrote:Nog een vraagje eigenlijk, als ik op de site van craftsman kijk dan is de grootste lengte 59inch. Ik ben persoonlijk 179cm "groot" dus ik vroeg mij af of de keu dan wel lang genoeg is, ik ken namelijk niet de ideale lengte ;)
Kan je makkelijk zelf meten.
Als je de keu naast u stelt, moet de tip ongeveer op schouderhoogte zitten. Die lengte zet je om naar inch, et voila...
59 inch zal waarschijnlijk wa veel zijn voor uw lengte...
Bungda
Highest Break: 92

Post by Bungda »

Schouderhoogte is eigenlijk maar een richtlijn, soms heb je mensen die klein van gestalte zijn maar toch lange armen hebben.
Om het juist te meten moet je de witte bal op de bruine spot leggen.
Dan moet je de witte bal in de middenpocket mikken en dit met de "juiste " of "ideale " houding.
Op deze mannier kan je zien of de keu lang genoeg is voor u.
Heel veel spelers hun keu is te kort, door het aanbod van enkel standaard keus hebben die spelers hun techniek aangeleerd op deze korte keus en zo leren spelen.
Door het aanbod van hand made kan je nu langere keus krijgen wat je spel mischien wel zal vergemakkelijken tenzij je al jaren met een kortere speelt dan is de aanpassing soms moeilijk.
Succes
Daniel(Bungda)
Snookerfreakske
Highest Break: -1

Post by Snookerfreakske »

inderdaad,dezelfde uitleg is mij ook lang geleden gegeven.Schouderhoogte zou er weinig tot niets mee
te maken hebben.Armlengte is veel belangrijker om na te gaan.
Wat Daniel zegt klopt maar om dit duidelijker te maken voor de leken(of beginnende spelers) onder ons
zou ik willen zeggen:leg de bruine dus idd op zn eigen spot en leg dan uw hand(brughand) op de baulkline
de lijn(booglijn) mag in het midden van uw handpalm doorlopen.Breng nu de pommerans juist tot aan wit.
Als ge nu (of iemand die ffkes in uw plaats ziet,das gemakkelijker) even achterom kijkt en uw elleboog
heeft de perfecte 90° ;) op uw keu én en blijft nog een paar cm over achter uw hand dan is de keu perfect
van lengte.

Hopende op een min of meer "acuerate" uitleg en iemand van dienst kunnen geweest te zijn,groet ik iedereen

signed Theo from Mechelen