[Snooker]-Spin

A forum for your general snooker chit chat
QuinoXx
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: Geen Club, wel intresse

[Snooker]-Spin

Post by QuinoXx »

Hallo Allemaal

Zelf heb ik een vraag, die mss wel wat amateuristisch kan overkomen bij sommige mensen van jullie.
Zelf speel ik veel snooker, in vrije tijd tegen eigen vrienden of soms wel alleen om te trainen, want dit jaar zal ik mezelf voorbereiden om in competitie te gaan.
Nu is mijn vraag als volgt; Ik kan wel redelijk goed snookeren, alleen heb ik wat moeite met 'de spin' op de bal.
Als je een pot moet maken weet ik als iedereen van jullie, dat de witte bal terug op een goeie hoek moet komen op een kleur of een rode bal, naargelang je gescoorde pot.
Veel moeite heb ik met 'backspin', als ik dit doe dan gaat mijn bal nooit zoveel terug zoals ik zou willen.
Hebben jullie sommige tips over hoe ik dit kan aanpakken OF kan dit ook te maken hebben met dat mijn snookerkeu, het topje, niet goed ik klaargemaakt om te snookeren?

Groetjes, QuinoXx
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Re: [Snooker]-Spin

Post by Mitu »

Vlot door uw bal gaan en met de goeie timing...
'k Zou niet weten wat er meer over te zeggen is... ;)

En ja: er goed en veel op trainen.
GeertV
Highest Break: -1

Post by GeertV »

Proberen je keu zo horizontaal mogelijk te houden; dus de achterkant van je keu "laag" houden. Inderdaad, zoals Mitu aanhaalde, is de timing van ongeloofelijk belang. Probeer eerst "screw shots" over een korte afstand en vervolgens alsmaar verder en verder. Leg de blauw op z'n spot en leg de witte halverwege de blauwe en de middenpocket. Probeer dan de blauwe te potten in de middenpocket en de witte in de tegenoverliggende middenpocket te trekken. Eens je dat wat onder de knie hebt, kan je gaan variëren : de witte dichter bij en verder van de blauwe, de blauwe net voor de middenpocket en de witte net voor de tegenoverliggende middenpocket en dan over de ganse breedte van de tafel de blauwe potten en de witte in-off spelen in de andere middenpocket. Ook met de "diagonalen" van de roze bal is dit mogelijk (van midden- naar cornerpocket).

.... en als je 't heel goed kan : blauwe op z'n spot, witte op de baulkline in een rechte lijn naar de gele pocket, blauw potten in boven-cornerpocket en wit in-off spelen in de gele pocket.

Succes !
QuinoXx
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: Geen Club, wel intresse

Post by QuinoXx »

Bedankt jongens !