uitslagen en standen interclub 2010 -2011

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

uitslagen en standen interclub 2010 -2011

Post by grotenbees »

uitslagen en individuele ranking week 1
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Re: uitslagen en standen interclub 2010 -2011

Post by FrenzY »

Tijd om op mijn hoogtepunt te stoppen :-)
grotenbees

Post by grotenbees »

update uitslagen, standen en individuele ranking week 1 met volgende bemerking van Davy :

"Evergreen mailt mij altijd de uitslagen en enkele dagen later komen de bladen toe via de post.
Blijkbaar hebben ze mij een verkeerde uitslag gemaild in 1A: Evergreen 3-Evergreen 1 was 5-13 en niet 3-15.
Bij deze rechtgezet…
Geen verwijt aan de mensen van Evergreen trouwens, die werken normaal zeer correct (een foutje is vlug gemaakt)."
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
grotenbees

Post by grotenbees »

uitslagen, standen en individuele ranking week 2 (voorlopig)

met bijgaande omperkingen van Davy :
We zijn met 25 clubs, 156 ploegen, 661 spelers (veteranen niet inbegrepen).
HET ENIGE wat ik vraag is een mailtje van beide ploegen indien men een match wil uitstellen.
Zo is er achteraf geen discussie mogelijk en zo kan ik ook een beetje volgen…
Enkel op die manier kan ik een correct verloop van de competitie garanderen en overzichtelijke uitslagen aanbieden.

De meerderheid kent de regels (aanwezig zijn op de sportleidersvergadering kan helpen) en houdt zich eraan.
Het is NIET FAIR tegenover die mensen, die het wél goed menen, om overtredingen door de vingers te zien.

Een mail sturen (door slechts 1 team) op het moment dat een match al aan de gang moest zijn, is niet om uitstel vragen maar wel een poging om mij voor voldongen feiten te plaatsen. Als ‘men’ onderling kan communiceren, vind ik het een kleine moeite om mij eveneens in te lichten.
En niet opdagen (al dan niet door een misverstand) kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

‘Men’ noemt mij kortzichtig en vreest dat –ik citeer- “dit soort gebrek aan menselijkheid nefast is voor het vriendschappelijk karakter van onze sport”.
Als er één ding nefast kan zijn voor het snooker in onze regio, dan wel dit soort mentaliteitsprobleem.
Als ‘den bond’ niks doet, zijn we te laks. Nu zijn we muggenzifters, mierenneukers…

Nog één ding: iedereen wil op tijd en stond een actueel klassement (inclusief individueel). De gewonnen frames per speler vermelden is voor mij een grote hulp. Mensen die frames te weinig hebben omdat ze niet op het wedstrijdblad staan, mogen datzelfde blad achteraf altijd vervolledigen en opnieuw faxen. Ik tel de frames er met plezier bij.

Davy

PS: alle reacties welkom.

een persoonlijke noot van mijnentwege :
Davy heeft volgens mij tot nu toe schitterend werk geleverd, niet alleen bij het opmaken van de kalender maar dus ook bij het opmaken van standen en rankings.
Gevolg geven aan zijn opmerkingen en vragen komt iedereen ten goede en is tevens een blijk van appreciatie voor zijn inspanningen.
het spreekwoord "goede afspraken maken goede vrienden" is hier zeker van toepassing.
grotenbees

Post by grotenbees »

update uitslagen, standen en individuele ranking week 2
grotenbees

Post by grotenbees »

uitslagen, standen en individuele rankings week 3

+ ne gansen boterham van den Davy :

** Heb van Bossie vernomen dat de papa van Jimmy Van den Winkel is overleden. Ik wil langs deze weg mijn oprechte medeleven betuigen aan onze sympathieke Jimmy en zijn familie.

** Wedstrijdbladen van SCAB van vorige week ontbreken nog altijd…

** De wedstrijd tussen Orchidee 1 en Keizer Karel 1 (1B, week 2) zou vanavond toch nog gespeeld worden (‘zou’, altijd voorzichtig zijn). Orchidee had de punten gekregen omdat Keizer Karel niet had verwittigd dat de match was uitgesteld. Aangezien de andere ploegen hiervan geen schade ondervinden (integendeel, beter de punten verdeeld dan 18-0), is dit voor mij ok. Maar Keizer Karel heeft dit enkel te danken aan de goodwill en de sportiviteit van Orchidee. En dit verandert natuurlijk niks aan de andere forfaits! Philippe Huysman zal vanaf nu fungeren als contactpersoon voor Keizer Karel. Kan alleen maar beteren…

** Corner 5 in 2C geeft misschien algemeen forfait (nog even afwachten, maar ik wil het toch al melden). Reden is tijdgebrek. Indien het effectief zo ver komt, eindigen alle matchen van Corner 5 op 12-0, ook de reeds gespeelde. Individueel worden de punten van alle spelers in 2C op het einde van het seizoen gedeeld door 28 en vermenigvuldigd met 30. Indien het niet zo ver komt, gaan alle matchen gewoon door zoals gepland natuurlijk…

** Bekijk allemaal nog eens goed onderstaande tabel. Matchen dienen tijdig te worden ingehaald. Voor sommige wedstrijden kan ik nog geen groen licht geven wat betreft uitstel…

ERE NEW CRUCIBLE 1 CORNER 1uitgesteld (do 16 sep)
1A QUALITY 1 QUALITY 3uitgesteld (vr 24 sep)
ERE SINT MARTINUS 1 SINT MARTINUS 2uitgesteld ten laatste inhalen op do 30 sep
ERE NEW CRUCIBLE 2 NEW CRUCIBLE 1uitgesteld ten laatste inhalen op do 30 sep
ERE SNOOKER FACTORY 2 WUITENS 1uitgesteld (do 16 sep)
1A SCAB 2 DE ROOS 1uitgesteld (ma 20 dec)
1B SCAB 1 PRISMAS 1niks ontvangen
2A ORCHIDEE 3 SOVEREIGN 2uitgesteld (vr 24 sep)
2A SCAB 3 WIJNGAARD 4niks ontvangen
ERE KENNETHS 1 WESTBURY 2uitgesteld ten laatste inhalen op do 7 okt
ERE SNOOKER FACTORY 1 WUITENS 1uitgesteld ten laatste inhalen op do 7 okt
1A NEW CRUCIBLE 4 SCAB 2uitgesteld (ma 3 jan)
1A EVERGREEN 3 WIJNGAARD 2uitslag binnen, blad onderweg
2C EVERGREEN 4 NEW CRUCIBLE 8uitslag binnen, blad onderweg
ERE NORBE 1 WESTBURY 2uitgesteld? nog geen akkoord van Norbe
1A WESTBURY 4 CORNER 2uitgesteld ten laatste inhalen op do 14 okt
1A KENNETHS 3 DE ROOS 1uitgesteld (do 23 sep)
1A SCAB 2 EVERGREEN 3uitgesteld (ma 10 jan)
1A SINT MARTINUS 7 SCAB 2uitgesteld? waarschijnlijk geen akkoord van Sint Martinus
1A SCAB 2 WESTBURY 4uitgesteld (di 2 nov)
1A SCAB 2 NEW CRUCIBLE 4vooruitgeschoven (ma 13 sep)
1A EVERGREEN 3 SCAB 2vooruitgeschoven (do 23 sep)
VET A SINT MARTINUS 3 SINT MARTINUS 1uitgesteld ten laatste inhalen op vr 24 sep
VET B NEW CRUCIBLE QUALITYuitgesteld (vr 5 nov)
VET B QUALITY NEW POT BLACK 2uitgesteld (do 11 nov)
VET B QUALITY NEW CRUCIBLEvooruitgeschoven (do 23 sep)
VET B NEW POT BLACK 2 QUALITYvooruitgeschoven (vr 15 okt)
grotenbees

Post by grotenbees »

update uitslagen, standen en individuele ranking week 3
grotenbees

Post by grotenbees »

Uitslagen , standen en individuele ranking week 4

opmerkingen van Davy :
** Vraagje binnen gekregen over de stand in 2C.
Na forfait van Corner 5 heeft elke ploeg dus 12-0 gekregen in de heenronde en 0-0 in de terugronde (reglement).
Alles is trouwens al verrekend in het klassement.
Die 12-0 is simpel: die telt als een gespeelde en gewonnen match met framesaldo 12-0.
Die 0-0 telt de computer als een gespeelde en verloren match met framesaldo 0-12.
Hoe komt dat? Elke score die een ploeg krijgt groter dan 6 telt als een overwinning. Elke score gelijk aan 6 telt als een gelijkspel. Elke score kleiner dan 6 telt als een nederlaag.
Aangezien er dus een 0 staat, gaat de computer ervan uit dat de tegenstander een 12 heeft gekregen…
Nu, het is voor alle ploegen gelijk, dus niks om van wakker te liggen.
Ik ga niet gans mijn programma aanpassen owv die forfait…

** Volgende week geniet ik in Rome van een welverdiende (al zeg ik het zelf) vakantie.
De uitslagen van week 5 komen samen met die van week 6.
Voor het uitstellen van matchen blijft dezelfde procedure geldig.
Gelieve de mails zowel naar mij als naar Eddy Verstraeten te sturen: vautovl@telenet.be
Eddy zal ze even streng maar rechtvaardig behandelen.
Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Post by Anthony »

Ja ik had tijd over dus zal ik het een keer doen ipv Grotenbees.

** Gelieve voor zaken ivm interclub naar mij te mailen ipv€ naar Eddy (of naar beiden).

** Snooker Factory 3-4Evergreen 2 (reeks 2C, week 2): na het aanhoren van de betrokken partijen heeft de gewestraad beslist de punten aan Snooker Factory toe te kennen.

** Arena 6-Orchidee 4 (reeks 3A, week 3): wordt bekeken.

** Gelieve wedstrijdbladen onmiddellijk na de match te faxen aub. Ik kan begrijpen dat het efkes duurt (mensen die ze meenemen, inscannen, mailen… of via de post) maar zeker de uitslagen moeten op vrijdag toch binnen zijn! Anders kunnen wij niet anders dan concluderen dat die matchen niet zijn gespeeld en (zonder goedkeuring) werden uitgesteld.

Voor de lijst met uitgestelde matchen, ontbrekende bladen…: zie ‘Individueel 2010-‘11’, tabblad ‘opm’. Gelieve spoedig te reageren om verveldende situaties te vermijden…

Davy
grotenbees

Post by grotenbees »

uitslagen en individuele ranking week 7
grotenbees

Post by grotenbees »

update uitslagen, standen en individuele ranking week 7
grotenbees

Post by grotenbees »

Uitslagen en standen week 8 (voorlopig)
Inclusief punten 1ste rankingtornooi in Snooker Factory.
Punten veteranen nog niet gekregen.

Inschrijven Davy’s Cup en New Crucible Open kan natuurlijk nog altijd!!
grotenbees

Post by grotenbees »

update uitslagen en standen week 8
grotenbees

Post by grotenbees »

uitslagen en individuele ranking week 9
FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

Leuk tussentijds verslag van onze secretaris/interclubverantwoordelijke Davy:

In ere stevenen we terug af op een onderonsje Westbury 1-Ter Walle 1. New Crucible 1 mag nog flink weerwerk verwachten met het oog op de 3de podiumplaats. Onderaan moeten Wuitens 1 en Kenneths 1 dringend eens een matchke winnen. Maandag spelen ze tegen elkaar in Hamme…

2 topmatchen in 1A komende week: maandag speelt Evergreen 1 (ploeg Van Loocke, 3de) tegen Sint Martinus 6 (ploeg Wille, 5de) en dinsdag neemt ongeslagen leider New Crucible 4 (ploeg Devos) het op tegen naaste achtervolger Kenneths 3 (ploeg Sablon). Misschien kan Quality 1 (ploeg Merckx, 4de) profiteren?

Na de 15-3 pandoering tegen Westbury 3 (ploeg Vyt, 4de) moet Sint Martinus 4 (ploeg Vermeersch, 2de) zich dinsdag herpakken, uit bij Evergreen 2 (ploeg Termote, 3de)… Leider Pallieter 2 (ploeg Meiresonne) dreigt verder uit te lopen, want uit bij hekkensluiter Ter Walle 3 (ploeg Ide).

In 2A lijkt momenteel enkel Quality 4 (ploeg Van Gheem) in staat om Corner 4 (ploeg Van de Maele) enigszins bij te benen…

In 2B gaat Classics 2 (ploeg Pauwels) vol voor een 2de opeenvolgende titel, maar oa Quality ligt (met 2 teams) op de loer… Ook hier een rechtstreeks duel tussen nrs 1 en 2 op het programma: Classics 2-Quality 5 (ploeg Tans), woensdag in Lokeren.

2C lijkt op papier de sterkste reeks van de 3. Pomerans 1 (ploeg Van de Velde) en New Crucible 8 (ploeg Van de Voorde), beide pas gepromoveerd, voeren het klassement aan!

In 3A heeft Sovereign 4 (ploeg Baert) 11 punten achterstand op Wuitens 2 (ploeg Verwilghen), maar ook 1 match minder gespeeld. Quality 18 (ploeg De Saeger) heeft al 13 punten verzameld…

In 3B leidt New Pot Black 4 (ploeg Slock), maar met oa Wijngaard 5 (ploeg Bonne, 3de en 1 match minder) en Westbury 8 (ploeg Van Gasse, 2de) zijn ze zeker nog niet klaar… Nummers 1 en 2 ontmoeten elkaar donderdag in Zelzate.

Kalender zit blijkbaar goed in elkaar J Ook in 3C bekampen de nummers 1 en 2 elkaar tijdens de komende vakantieweek: maandag in Zele 4Evergreen 3 (ploeg Vercauteren) tegen Arena 5 (ploeg De Smet). Quality 14 (ploeg Wante) heeft met 1 match tegoed de leidersplaats in het vizier…

In 3D gaan De Roos 2 (ploeg Hoogewijs) en Corner 6 (ploeg Bronselaer) hand in hand: elk 63 punten uit 8 wedstrijden.
Kristof
Highest Break: 0
Club: St-Martinus

Post by Kristof »

FrenzY wrote:Leuk tussentijds verslag van onze secretaris/interclubverantwoordelijke Davy:
Inderdaad, merci Davy.
anthony1976
Highest Break: 57
Club: the corner

Post by anthony1976 »

Inderdaad een mooi verslag van Davy en leuk om te lezen,zeker omdat ik er zelf in vernoemd word :lol:
grotenbees

Post by grotenbees »

update uitslagen en standen week 9
grotenbees

Post by grotenbees »

uitslagen en individuele ranking week 10
grotenbees

Post by grotenbees »

mededeling van Davy :

In 3C geeft Snooker Factory 7 forfait voor de rest van het seizoen.
Net als destijds met Corner 5 in 2C eindigen alle matchen van de heenronde op 12-0 in het nadeel van Snooker Factory.
Individueel krijgen de tegenstanders de eventuele verloren frames erbij.
In de terugronde eindigen alle matchen van Snooker Factory op 0-0.
Alles is reeds verrekend in het klassement.
Opgepast: die 0-0 van de terugronde rekent de computer aan als een verloren match (omdat er minder dan 6 frames werden gewonnen).
Dat is dus geen echt verloren match natuurlijk.
Is trouwens voor alle teams hetzelfde, zodus: kan geen kwaad.
Indien vragen, laat maar komen.