Competitie

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
Morssy
Highest Break: 0

Competitie

Post by Morssy »

Gedag,

ik zou me het komende seizoen willen inschrijven maar heb toch aantal vraagjes omtrent toernooien etc. Een beetje transparantie vanuit VSF of BBSA naar beginners toe zou al heel wat helpen, maar goed.
Ik zou namelijk gezien tijdsgebrek enkel aan indivudele toernooien kunnen/willen deelnemen (elke week op bepaalde avond spelen lijkt me wat veel; vrije reserve is misschien een optie). Nu vraag ik mij volgende zaken af:
-Je kan je als beginner inschrijven in Gewestelijke B-rankings, Van wanneer kun je aan de A-rankings deelnemen?
-Kun je geselecteerd worden voor het provenciale kampioenschap (OVL) door enkel goed te scoren op deze rankings, of worden punten voor interclub ook in rekening gebracht? Wat zijn de juiste criteria?
-Kun je je inschrijven voor het BK snooker zonder voorwaarden? Of moet je bevoorbeeld minimum een x-de plaats behalen in de één-jarige Belgium Ranking lijst? Wat zijn juist de criteria om hieraan deel te nemen?

Die laatste twee vragen zijn puur hypothetisch, ben helemaal niet goed genoeg maar altijd goed om weten natuurlijk :D !

Gegroet
Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Re: Competitie

Post by Anthony »

Morssy wrote:
-Je kan je als beginner inschrijven in Gewestelijke B-rankings, Van wanneer kun je aan de A-rankings deelnemen?
Je moet eerst B rankings spelen en in de B goede prestaties halen om dan naar de A te gaan.

-Kun je geselecteerd worden voor het provenciale kampioenschap (OVL) door enkel goed te scoren op deze rankings, of worden punten voor interclub ook in rekening gebracht? Wat zijn de juiste criteria?
Als je provenciaal wilt meedoen, dan moet je in principe ook competitie spelen want deze word berekend op competitie en tornooien

-Kun je je inschrijven voor het BK snooker zonder voorwaarden? Of moet je bevoorbeeld minimum een x-de plaats behalen in de één-jarige Belgium Ranking lijst? Wat zijn juist de criteria om hieraan deel te nemen?

Als je individueel rankingwinnaar bent in 2&3de klasse, de 6 eerste in 1ste klasse en dan +- 10 van ere-klasse zijn geselcteerd voor het BK. Of je moet Belgium rankings meedoen en bij de eerste 48 geraken dan ben je geselcteerd voor het BK
Die laatste twee vragen zijn puur hypothetisch, ben helemaal niet goed genoeg maar altijd goed om weten natuurlijk :D !

Gegroet
greetz
matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Re: Competitie

Post by matty »

het is de top 64 van BR die mee mag doen aan bk ;)

grtz timo