Info gevraagd

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
Morssy
Highest Break: 0

Info gevraagd

Post by Morssy »

yi,

ik heb me kort geleden volledig aan de snookersport "onderworpen" en zou volgend seizoen (dit begint rond sebtember?) competitie willen spelen. Nu ben ik er snel achtergekomen dat op de sites van de vlaamse en Belgische snookerfederaties niet echt veel duidelijkheid is ivm structuur en dergelijke meer. daarom heb ik volgende vragen:

-kan iemand mij de structuur van de competitie verduidelijken (zijn de belgische en vlaamse competitie twee afzonderlijke leagues die weinig met elkaar te maken hebben,...)?

-Hoe zit dit met Belgische rankingtoernooien en Nationale ranking toernooien? Kun je daar als beginner (40+)ook een poging wagen ?

-Wat zijn die Ranking A toernooien? Moet je daar ook een bepaalde kwalificatie voor hebben?

-Zijn de lagere competites enkel met teams interclub spelen of kun je individueel ook ergens aan de slag?

hopelijk kan iemand mijn spervuur aan vragen beantwoorden :)
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Re: Info gevraagd

Post by luchtzak »

Eerst en vooral moet je lid worden, dat gebeurt via je snookerclub periode juni, juli

Elk gewest (Antwerpen, Oost-Vlaanderen, etc...) heeft zijn eigen interclubcompetitie, als je je inschrijft in een club kunnen ze je aansluiten om competitie te spelen, dat is dan wel in team van 3 (individueel bestaat niet, misschien organiseert de club wel wat wedstrijdjes tussen de clubleden). Elk gewest heeft ook zijn eigen ranking tornooien (5-6 per jaar), onderverdeeld in A ranking B ranking veteranen en jeugdrankings. Eerst speel je B rankings, wordt je niveau beter dan mag je naar de A rankings.

Nationaal heb je ook 5 masters 40+ tornooien én 5 Belgium rankings. kalender daarvan komt uit in juli ergens. Het is belangrijk om aan alle masters rankings mee te doen zodat je je ook via deze weg kan plaatsen voor het Belgisch Kampioenschap.

Ik zou voorstellen om eens naar een club toe te stappen en aan de patron voor te stellen dat je graag competitie zou willen spelen en die gaat je al een hele eind verder helpen!
Morssy
Highest Break: 0

Post by Morssy »

Thx Luchtzak,

weet nu al iets beter hoe de vork aan de steel zit.
één opmerking: die 5 à 6 ranking-B toernooien per jaar zijn wel individueel of vergis ik mij?
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Post by luchtzak »

Morssy wrote:Thx Luchtzak,

weet nu al iets beter hoe de vork aan de steel zit.
één opmerking: die 5 à 6 ranking-B toernooien per jaar zijn wel individueel of vergis ik mij?
ja, dan speel je voor jezelf!