keu problemen

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
lebegge
Highest Break: 23
Club: /

keu problemen

Post by lebegge »

beste,
ik heb sinds kort een keu gekocht.
er is juist 1 probleem,hij gijd niet goed!!
ik heb wax-middel gekocht maar na 15 min snookeren merk je het al niet meer.
ik wil ook niet echt zo'n handschoendje dragen omdat ik dat maar belachelijk vind voor hoe dat ik speel iemand een oplossing??
alvast bedankt.
Paradox
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0

Re: keu problemen

Post by Paradox »

aan den bovenkant de vernis beetje afschuren, dan scheelt da al veel
Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Post by Anthony »

zo'n schuursponsje waarmee je de schotels afwast. Dat helpt HEEL goed en maakt geen schade aan u keu !

greetz
Brecel Carlo
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 1

Post by Brecel Carlo »

Het beste resultaat voor het probleem op te lossen is: koop een paar velletjes schuurpapier korrel 1500 of 2000.
Dan uwe keu eens goed opschuren en dan met gewone ontsmetting alcohol van bij de apotheker ontvetten en dat laatste kunt ge altijd gebruiken als de keu wat vettig is.
Grtz, Carlo.
Bungda
Highest Break: 92

Post by Bungda »

Dat met die schuursponsjes , laat dat maar. Hiermee trek je de zachte nerven weg uit uwe keu en krijg je zo een ruig oppervlak. Zeker niet goed. Ook niet met staalwol of schuursponsjes van de doe het zelf.

Was eerst uw keu af met een doek nat te maken met heel heeel heet water(mag een beetje detergent in zijn) nijp die doek zo veel mogelijk uit en veeg er dan je keu goed mee af.
Neem dan een droge doek en maak hiermee je keu weer helemaal droog.
Laat het een half uurtje liggen dat alles goed wegdroogt.
Neem dan witte boenwas(bijenwas) of pattineerwax (ook witte)maar zorg ervoor dat er geen siliconen inzit.
Siliconen vormt na uitdroging een laagje dat net "niet" schuift.Dit zit vooral in de vloeibare boenwas.
Smeer de keu in met de boenwas net of je een laagje zalf op je huid smeert. Zorg dat je de pommerans niet raakt.
Laat dit ook weer een half uurtje drogen
Neem dan een droge doek om het overtollige weg te vegen.
Ga dan met een droge propere doek de keu oppoetsen.
Let op: Probeer zo veel mogelijk de doek van de onderkant naar de voorkant te vegen. Dus van het dikke gedeelte naar het dunne. Vermeid de andere richting.
Dit om te vermeiden dat je de nerven ook hiermee gaat uitrukken.
Nu zal je keu weer goed schuifen.

Je kan dit ook met lijnzaad olie op net diezelfde mannieer, enkel moet dit een uurtje of 5a 6 intrekken.
Het nadeel hiervan is dat de keu na een tijd geler wordt en bij warm weer durft de olie lichtjes uit de keu te komen.

Mocht de keu niet proper genoeg zijn na het afwassen, dan kan je eerst doen wat Carlo schreef.
Afschuren met een heel fijn schuurpappier, maar ..... wees hier heel voorzichtig mee.
Let op: Als je de keu schuurt moet je altijd een draaiende beweging maken gelijktijdig met het voor en naar achter bewegen van het schuurpappier.
Anders maak je platte vlakken op je keu.

Een keu die bewerkt is met boenwas of pattineerwax die kan je ,indien hij naa een maand of 2 maand niet meer schuift, weer door met je handoek heel snel te vrijven weer goed doen schuiven.
Succes
Daniel
lebegge
Highest Break: 23
Club: /

Post by lebegge »

bedankt ,
ik zal het eens proberen