4de A-ranking Oost-Vlaanderen

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

4de A-ranking Oost-Vlaanderen

Post by luchtzak »

Finale van de A-ranking was Steve 'motse' Termote tegen Nico Devlies en Nico heeft gewonnen.
loverboy
Highest Break: 127

Re: 4de A-ranking Oost-Vlaanderen

Post by loverboy »

kwartfinales :
Nico De Vlies - Guy D'hond : 4-0
yvan Van Velthoven - Pascal Tollenaere : 4-0
Steve Motse Vermote - Kurt De Splenter : 4-3
Ik - Wilfried Ide : 4-3

Halve :
Nico - Yvan : 4-3
Steve - ik : 4-2 :cry:

Helaas niet het niveau van de zaterdag gehaald. Nochtans 2-0 met een 40 en30 + break (en op die tafels ...)
maar in de 3de frame een enorme kans de nek omgewrongen, die de zuurstof voor Steve was. Daarna was het meer vechtsnooker van beide, maar toch nog de kansen gehad om 2-3 of 3-3 te maken. Helaas, de techniek liet me door de omstandigheden (want die waren er voor beide : 1ste maal kans op finale in a-ranking) op cruciale ogenblikken in de steek. Desalnietemin een dikke proficiat aan mijn tegenstander, die ik niet kende (wel van op dit forum). Zijn vechtersmentaliteit heeft hem zowel de overwinning tegen mezelf als tegen Kurt (mooie clearance in beslissende frame) opgeleverd. Moest elke snookerspeler zo'n mentaliteit hebben, zouden de zogenaamde toppers meer zweten.

Dat Nico won, was misschien logisch (einduitslag ken ik niet). Heeft op de beslissende momenten erg sterk tegen Yvan gespeeld. Dus ook een dikke proficiat aan Nico.

Waarschijnlijk zal motse ons hier wel nog meer kunnen vertellen.
Samengevat : een tikkeltje ontgoocheld wat betreft de halve, maar over mijn tornooi (met oa winst tegen de n° 1 van de ranking Jürgen VDBossche, Jan Dey en Willfried Ide : stuk voor stuk sterke tegenstanders) mag ik zeker tevreden zijn.

grtz
grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Post by grotenbees »

een dikke proficiat zowel voor Motse als voor Loverboy , allebei regelmatige verslaggevers op dit snooker forum.
Ik hoop dat deze trend zich doorzet, dan val ik misschien ook nog eens in de prijzen :D
snookerlover
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Post by snookerlover »

hahaha grotenbees :lol: das weer een typische reactie van u he :D weet er soms iemand de uitslag van de halve finales en finale van den B ???
grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Post by grotenbees »

snookerlover wrote:hahaha grotenbees :lol: das weer een typische reactie van u he :D weet er soms iemand de uitslag van de halve finales en finale van den B ???
Sven De Gendt (Argus) wint zijn 2e B-ranking dit jaar. Sterk :clap:
motse
Highest Break: 112
Club: De Vlasschuur Zulte

Post by motse »

Zeer tevreden over m'n tornooi, ongetwijfeld... M'n 8ste finale 4 - 0 tegen Steven Geurs on the table of death (+ eigen thuistafel) gaf me een heel grote voldoening zaterdag en met opgegeven hoofd mocht ik zondag in de kwart beginnen tegen Kurt Desplenter.

Motse startte fel uit de startblokken (paar twintigers en na kwartierke wast 1-0) maar Kurt begon nadien z'n draai te vinden en kwam 1-2 voor. De spanning was te snijden, we hielden mekaar kort en bij 3-3 en 20ptn achterstand, gaat Kurt zijne witten de pocket binnen met nog 1 rooie op tafel. Kwil safe spelen maar ik fluke diene rooie, kzie juist voldoende ne dodelijke zwarte en ik kan de tafel opkuisen onder druk... pff wat was me dat. Motse in de halve finale waar gaat da eindigen? :)

En ja tegen Loverboy tkon anders gelopen hebben. Hij begon sterk en z'n safety was super, meteen 2 - 0. In derde frame mist em een easy red en heel de tafel lag open... motse kwam in z'n element en maakte een paar 30 + (zoals Loverboy zei: de tafels deden enorm raar, die banden gaven meer dan de tafel en positioneel mochten we allebei soms de wenkbrauwen fronsen + die ballen wat was me dat, constant kicks en zware contacten) Bij 3-2 voorsprong kon ik int begin vant frame meteen 32 maken rond zwart, maar alweer door een slecht contact lag ik met mijne witten tegen de band, dus de pak in gaan was uit den boze... Loverboy kwam nog terug tot zwart... maar motse wist een final frame te vermijden door ne dikke longpot... :-)

Finale was een beetje teveel van het goede voor mij... khad de nacht van zaterdag op zondag ook nog moeten werken dus was echt doodmoe + nico is een klasse te sterk, twas vrij snel 4 - 0 en Nico maakte in de finale nog de hoogste break van't tornooi: 65. In't 5de frame maakte ik toch een 30+ en met de laatste 2 ballen op tafel deed motse een wereldstoot ;) roze longpot en tegelijk zwart losspelen van den onderste band, khad graag een frameke gepakt tegen een ex-Belgisch kampioen maar ik mistte een onbegrijpelijke zwarte... 5-0 :cry:

Zwaar verdict, 5 - 1 was mooier geweest... normaal mezelf kennende was ik teleurgesteld geweest, maar na zo'n tornooi te spelen was da wrang gevoel snel voorbij :oops: ;) merci aan de mensen die komen supporteren zijn, kzal het niet vergeten en ook aan alle mensen die me smsjes stuurden...

@loverboy: merci voor 't compliment en als ge uit zijt op revanche, onderschat me niet, want 't beste van motse heb je nog nie gezien :lol:
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Club: Trianon, Kontich

Post by luchtzak »

We gaan dan vast en zeker Motse op 't komende Belgisch Kampioenschap tegenkomen in the later stages of the event! Ik kijk er alvast naar uit!
FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

motse wrote:de hoogste break van't tornooi: 65.
Waarom verschiet ik er niet van dat dit niet meer is :?

Proficiat aan Loverboy, motse, en natuurlijk Nico - '2Pac' - 'The Meat' - De Vlies :D
motse

Post by motse »

luchtzak wrote:We gaan dan vast en zeker Motse op 't komende Belgisch Kampioenschap tegenkomen in the later stages of the event! Ik kijk er alvast naar uit!
Niet overdrijven he luchtzak, tis pas m'n vierde jaar snooker, als ge pas op 26ste begonnen zijt met snooker is er van talent geen sprake meer. Heb vorig jaar voor den 1ste keer mogen meedoen. 2de ronde gehaald tegen Davy Pauly uit Limburg 2 - 3 verloren na een behoorlijke sterke match en motse was meer dan tevreden... mss ga ik vanaf volgende seizoen ook Belgium rankings beginnen meespelen... :)
loverboy
Highest Break: 127

Post by loverboy »

motse wrote:@loverboy: merci voor 't compliment en als ge uit zijt op revanche, onderschat me niet, want 't beste van motse heb je nog nie gezien :lol:
wederzijds, misschien volgend jaar in ere of in de finale in Deinze ? :shock:
FrenzY
Highest Break: 123

Post by FrenzY »

loverboy wrote:
motse wrote:@loverboy: merci voor 't compliment en als ge uit zijt op revanche, onderschat me niet, want 't beste van motse heb je nog nie gezien :lol:
wederzijds, misschien volgend jaar in ere of in de finale in Deinze ? :shock:
Ho ho ho, daar doe ik OOK mee he ;)
Kristof
Highest Break: 0
Club: St-Martinus

Post by Kristof »

Proficiat Motse en Loverboy met de finale en halve finale.
Sterk!

Motse, ik herinner me de tijd in de Arena waar je nog maar pas begonnen was met snookeren. (=inderdaad nog niet lang geleden)
Je techniek was toen al beter dan de meesten die al jaaaaren (proberen te) snookeren. En inderdaad, nu al je eerste A-finale... Technique is everything.
Missypops
Belgium Ranking: 1001
Club: SNC EVERGREEN

Post by Missypops »

motse wrote:Zeer tevreden over m'n tornooi, ongetwijfeld... M'n 8ste finale 4 - 0 tegen Steven Geurs on the table of death (+ eigen thuistafel) gaf me een heel grote voldoening zaterdag en met opgegeven hoofd mocht ik zondag in de kwart beginnen tegen Kurt Desplenter.

Motse startte fel uit de startblokken (paar twintigers en na kwartierke wast 1-0) maar Kurt begon nadien z'n draai te vinden en kwam 1-2 voor. De spanning was te snijden, we hielden mekaar kort en bij 3-3 en 20ptn achterstand, gaat Kurt zijne witten de pocket binnen met nog 1 rooie op tafel. Kwil safe spelen maar ik fluke diene rooie, kzie juist voldoende ne dodelijke zwarte en ik kan de tafel opkuisen onder druk... pff wat was me dat. Motse in de halve finale waar gaat da eindigen? :)

En ja tegen Loverboy tkon anders gelopen hebben. Hij begon sterk en z'n safety was super, meteen 2 - 0. In derde frame mist em een easy red en heel de tafel lag open... motse kwam in z'n element en maakte een paar 30 + (zoals Loverboy zei: de tafels deden enorm raar, die banden gaven meer dan de tafel en positioneel mochten we allebei soms de wenkbrauwen fronsen + die ballen wat was me dat, constant kicks en zware contacten) Bij 3-2 voorsprong kon ik int begin vant frame meteen 32 maken rond zwart, maar alweer door een slecht contact lag ik met mijne witten tegen de band, dus de pak in gaan was uit den boze... Loverboy kwam nog terug tot zwart... maar motse wist een final frame te vermijden door ne dikke longpot... :-)

Finale was een beetje teveel van het goede voor mij... khad de nacht van zaterdag op zondag ook nog moeten werken dus was echt doodmoe + nico is een klasse te sterk, twas vrij snel 4 - 0 en Nico maakte in de finale nog de hoogste break van't tornooi: 65. In't 5de frame maakte ik toch een 30+ en met de laatste 2 ballen op tafel deed motse een wereldstoot ;) roze longpot en tegelijk zwart losspelen van den onderste band, khad graag een frameke gepakt tegen een ex-Belgisch kampioen maar ik mistte een onbegrijpelijke zwarte... 5-0 :cry:

Zwaar verdict, 5 - 1 was mooier geweest... normaal mezelf kennende was ik teleurgesteld geweest, maar na zo'n tornooi te spelen was da wrang gevoel snel voorbij :oops: ;) merci aan de mensen die komen supporteren zijn, kzal het niet vergeten en ook aan alle mensen die me smsjes stuurden...

@loverboy: merci voor 't compliment en als ge uit zijt op revanche, onderschat me niet, want 't beste van motse heb je nog nie gezien :lol:
Een superdikke proficiat aan mijne ploegmaat :clap:
Heb niet voor niks een tip gegeven aan ons bestuur om hem aan te trekken en zie... :D
Motse doe zo verder, diene 100 break komt ook wel eens en dan zal je niet meer te stoppen zijn ;)
Vanavond verder doen op u elan en uw ploegmaats ook natuurlijk, zodat we binnen 2 - tal weken met een goed gevoel crucible en norbe partij kunnen geven :twisted: , tot vanavond ;)
ward_77
Highest Break: 77

Post by ward_77 »

motse wrote:Zeer tevreden over m'n tornooi, ongetwijfeld... M'n 8ste finale 4 - 0 tegen Steven Geurs on the table of death (+ eigen thuistafel) gaf me een heel grote voldoening zaterdag en met opgegeven hoofd mocht ik zondag in de kwart beginnen tegen Kurt Desplenter.

Filip Joos is er niks tegen ;)

Zeer dikke proficiat he manneken
pakman
Belgium Ranking: 151
Highest Break: 64
Club: Kenneth's

Post by pakman »

bericht voor steven 'motse' termote van koen 'pakman' walraet :

PROFICIAT!!!
motse

Post by motse »

pakman wrote:bericht voor steven 'motse' termote van koen 'pakman' walraet :

PROFICIAT!!!
thx Koen, m'n overwinning tegen jou, was het begin van alles... :) ;)