ranking 3 quality

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
snookerlover
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

ranking 3 quality

Post by snookerlover »

man man gisteren een heel goed tornooi gespeeld maar op het laatste hebben ze me daar goed bij men pietje gehad waardoor ik toch wel even heel kwaad was en ben er eigenlijk nog niet goed van !
ik win alles in men poule en moet nog 1 wedstrijd in de poule spelen waarvoor men zegt tegen mij dat ik al zeker poulewinnaar ben en mij niks meer kan gebeuren , goed ik en sempels claudy spreken af om toch nog te spelen maar gewoon voor het plezier ! dus los en zo wat vannalles proberen he haha , kortom ik verlies met 2-0 en zit dan te wachten om naar de 16e finales te gaan en dan komt men mij ineens melden dat ik niet door ben :evil: doordat claudy met 2-0won was hij op gelijke punten met mij gekomen en onderling duel telt dus ik deruit he ! had ik dat geweten dan had ik natuurlijk heel anders tegen hem gespeeld he !!! ik was echt kwaad en ben het nu nog ! deze ranking was voor mij heel belangrijk omdat ik momenteel op de eerste plaats sta in 2de en nu waarschijnlijk door dit stomme voorval op achtervolgen aangewezen ben ! niettemin ik laat mij nie doen en zal vechten voor men plaats maar als ik op het einde van seizoen deze paar punten tekort kom dan zal ik toch wel eens terugdenken en es goed vloeken !!! de spelers die er op dat moment nog waren vonden dat toch ook niet kunnen !
dit zullen ze me in de toekomst toch niet meer moeten lappen want dan hang ik mijne stok aan den haak en stop ik ermee !

grtz van een zeer ontgoochelde snookerlover .
CueBoy
Highest Break: -1

Re: ranking 3 quality

Post by CueBoy »

Damn :shock: , en ik had nog wel met 2 - 0 (eigenlijk 3 - 0, want we hebben 3 frames gespeeld) gewonnen van Claudy. Was dan ook vertrokken, na mijn 0 - 2 nederlaag tegen jou, met het idee dat jij poulewinnaar was...
FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

Is mij ooit ook overkomen, en sindsdien controleer ik altijd zélf wie door gaat en wie nie...
Feit is dat je daar onmogelijk een andere verantwoordelijk kunt voor achten ee :?
Troost u: zoiets overkomt u maar ene keer ;)
Jonas
Highest Break: 0

Post by Jonas »

FrenzY wrote:Is mij ooit ook overkomen, en sindsdien controleer ik altijd zélf wie door gaat en wie nie...
Feit is dat je daar onmogelijk een andere verantwoordelijk kunt voor achten ee :?
Als de toernooileiding u zoiets meedeelt mag je daar toch wel van op aan dat het klopt (weet niet of het hier het geval was).

Info die je krijgt van medespelers (hoe goed bedoeld ook) zijn idd waardeloos.
snookerlover

Post by snookerlover »

Jonas_BSI wrote:
FrenzY wrote:Is mij ooit ook overkomen, en sindsdien controleer ik altijd zélf wie door gaat en wie nie...
Als de toernooileiding u zoiets meedeelt mag je daar toch wel van op aan dat het klopt (weet niet of het hier het geval was).

maakt nie uit ! int vervolg zal ik zelf wel eens gaan kijken naar de stand ! da lappen ze me geen 2 keer !!! claudy deed ook alsof zen neus bloedde maar eigenlijk moet hij dat geweten hebben dat hij nog over mij kon gaan .
snookerlover

Post by snookerlover »

nog dit : als men eerlijk was moesten ze ons gewoon de match laten herspelen ! dan zullen we eens zien wie er zou winnen ;-)
Jonas

Post by Jonas »

snookerlover wrote:
Jonas_BSI wrote:

maakt nie uit ! int vervolg zal ik zelf wel eens gaan kijken naar de stand ! da lappen ze me geen 2 keer !!! claudy deed ook alsof zen neus bloedde maar eigenlijk moet hij dat geweten hebben dat hij nog over mij kon gaan .
Als hij dat wist dan is dat gewoon een 'truuk van de foor'. Denk dat we allemaal al eens zoiets zijn tegengekomen (en er uit geleerd).

Ook ooit eens tegen een 'kameraad' uitgekomen op een open toernooi die me ging laten winnen (in de poulefase), niet dus. (ook wel enorm dom van mezelf om daar in te tuinen :lol: )

Sindsdien aanvaard ik geen cadeaus meer en deel ik er geen meer uit (spaart pakken miserie uit).
snookerlover

Post by snookerlover »

Jonas_BSI wrote:
snookerlover wrote:
Jonas_BSI wrote:

Als hij dat wist dan is dat gewoon een 'truuk van de foor'. Denk dat we allemaal al eens zoiets zijn tegengekomen (en er uit geleerd).

Ook ooit eens tegen een 'kameraad' uitgekomen op een open toernooi die me ging laten winnen (in de poulefase), niet dus. (ook wel enorm dom van mezelf om daar in te tuinen :lol: )

Sindsdien aanvaard ik geen cadeaus meer en deel ik er geen meer uit (spaart pakken miserie uit).

tja als ge op zo'n manier maar kunt winnen waar zijt ge dan mee bezig jong ! eerlijk duurt het langst zenne ;-)
Missypops
Belgium Ranking: 1001
Highest Break: 76
Club: SNC EVERGREEN

Post by Missypops »

:oops: :( :o :evil:
Last edited by Missypops on 07 Dec 2009, 09:34, edited 2 times in total.
Missypops

Post by Missypops »

Missypops wrote:
snookerlover wrote:man man gisteren een heel goed tornooi gespeeld maar op het laatste hebben ze me daar goed bij men pietje gehad waardoor ik toch wel even heel kwaad was en ben er eigenlijk nog niet goed van !
ik win alles in men poule en moet nog 1 wedstrijd in de poule spelen waarvoor men zegt tegen mij dat ik al zeker poulewinnaar ben en mij niks meer kan gebeuren , goed ik en sempels claudy spreken af om toch nog te spelen maar gewoon voor het plezier ! dus los en zo wat vannalles proberen he haha , kortom ik verlies met 2-0 en zit dan te wachten om naar de 16e finales te gaan en dan komt men mij ineens melden dat ik niet door ben :evil: doordat claudy met 2-0won was hij op gelijke punten met mij gekomen en onderling duel telt dus ik deruit he ! had ik dat geweten dan had ik natuurlijk heel anders tegen hem gespeeld he !!! ik was echt kwaad en ben het nu nog ! deze ranking was voor mij heel belangrijk omdat ik momenteel op de eerste plaats sta in 2de en nu waarschijnlijk door dit stomme voorval op achtervolgen aangewezen ben ! niettemin ik laat mij nie doen en zal vechten voor men plaats maar als ik op het einde van seizoen deze paar punten tekort kom dan zal ik toch wel eens terugdenken en es goed vloeken !!! de spelers die er op dat moment nog waren vonden dat toch ook niet kunnen !
dit zullen ze me in de toekomst toch niet meer moeten lappen want dan hang ik mijne stok aan den haak en stop ik ermee !

grtz van een zeer ontgoochelde snookerlover .
Zeer laf met verkeerde info die je verkregen hebt maar ook zeer naiëf om dit zo maar te geloven en niet te checken!!!
In elk tornooi vraag ik steeds nog voor ik aan 1ste frame begin hoe de vork aan de steel zit want elk tornooi durven ze wel iets veranderen ipv altijd zelfde systeem te volgen, welke dan voor iedereen na een x aantal tornooien geen verassingen meer kunnen zijn!
Vb, zijn het eerst gewonnen matchen, onderling duel, krijg ik 2 of 3 punten bij 2 - 0 winst enz...
Nu heb er vrijdag ook gespeeld en het was, na navraag bij Eddy, eerst de gewonnen wedstrijden, dan de punten ( 1 punt per frame) en dan onderling duel en dan eventueel de hoogste break in geval je met 3 op 1ste plaats eindigt vb, iedereen wint van elkaar!!!
Dus als een speler 3 x wint met 2 - 1 en de andere 2 x 3 - 0 winst en 1 x 2 - 1 verliest ging de eerste door...Hoewel de tweede speler wel 7 punten had en de eerste 6!!!Als ze dat systeem toe passen moeten ze direct 3 punten geven voor een overwinning dan is er geen discussie mogelijk!!! en niet bij 2 - 1 2 punten en bij 3 - 0 3 punten!!! Dat bedoel ik met steeds veranderende systemen want het is in verleden al eerst de punten geweest en dan de gewonnen wedstrijden!!!
Het is jammer voor jezelf dat je tornooien belangrijk vindt maar dat toch niet uitpluist voor je begint, dat begrijp ik niet goed..Maar soit je was ter goeder trouw op aangeven van de wedstrijdleiding welke het op den duur zelf niet meer weten door altijd maar het systeem te veranderen!
1 Frame spelen, 2 frames spelen, 3 frames spelen, best of 3 enz...Het is een spijtig voorval maar niet het eerste en ook niet het laatste..Maar na dit voorval ben ik er van overtuigd dat je hier je lessen zal uit trekken en nog sterker voor de dag zal komen de volgende tornooien, grtz Missypops...
By the way, wat had claudy in zijn 2 matchen gedaan? Had hij eens verloren met 3 - 0 en eens gewonnen met 3 - 0 dan kon je toch vermoeden als je verliest en geen frame wint dat hij onderling over jou ging gaan...want men moest 3 frames tegen iedereen spelen ook al was het al 2 - 0 dan nog moest je verder spelen want het was geen best of 3...
Kristof
Club: St-Martinus

Post by Kristof »

Jawadde, ferme uitleg, missypops. Wist niet dat het zo ingewikkeld was bij B/C tornooi.
Ik vermoed dat er volgend jaar dan opnieuw rechtstreekse uitschakeling komt, blijkbaar is er geen enkel poulesysteem geschikt gezien de wijzigende regels / onduidelijkheden?

Bij de A is 't eenvoudig hoor, ik moest net als vorige keer in Westbury beginnen tegen Anthony Van Loocke en 4-0 op mijn doos gehad :? Rap weer thuis dus. Ik had liever eens van iemand anders verloren :) Het loopt vol van sympathieke tegenstanders en dan loten ze mij dan toch weer tegen AVL uit zeker? :lol: ;)
CueBoy
Highest Break: -1

Post by CueBoy »

Missypops wrote:By the way, wat had claudy in zijn 2 matchen gedaan? Had hij eens verloren met 3 - 0 en eens gewonnen met 3 - 0 dan kon je toch vermoeden als je verliest en geen frame wint dat hij onderling over jou ging gaan...want men moest 3 frames tegen iedereen spelen ook al was het al 2 - 0 dan nog moest je verder spelen want het was geen best of 3...
Situatie voor de match Snookerlover - Claudy :
* Snookerlover heeft zijn 3 wedstrijden met 2-0 gewonnen, en heeft dus 6 punten
* Claudy heeft zijn 1e match met 0-2 verloren (tegen mij :) ), en moet zijn overige 2 matchen met 2 - 0 gewonnen hebben... dus hij heeft 4 punten
* en dan moesten hij en snookerlover hun wedstrijd nog afwerken.
Claudy wint deze "fun"wedstrijd met 2-0 en komt daardoor ook op 6 punten. Resultaat : Claudy door, snookerlover naar huis.

Zoals je ziet : in een poule met 5 spelers moet elke speler 4 wedstrijden van 2 frames spelen, 1 punt per frame.
sgeutje
Belgium Ranking: 51
Highest Break: 97
Club: De Paradox - Eeklo

Post by sgeutje »

jammergenoeg schort er meer dan dat aan de organisatie van het rankingtornooi als je't mij vraagt...
Een van onze betere spelers uit Oost-Vlaanderen, zoals dat dan heet, vond het nodig om (op het middaguur!!) aan te treden met een stuk in zijn voeten :shock:
Voor iedereen die op dat moment aan het spelen was, was het heel moeilijk om je te blijven concentreren als er een paar tafels verder iemand de punten staat te roepen die zijn tegenstander maakt. Ondertussen nog wat onnozel staan doen, iedereen op stang jagen, maar zich wel als 'de man' gedragen, pfff :?

De ronde erna was 't mijn beurt om tegen hem te spelen. Voor de match begon ben 'k naar de wedstrijdleiding gegaan om te vragen of dit eigenlijk wel mag, want mijn goesting was ondertussen al over.
Antwoord: we zullen er komen bij zitten en we houden hem in de gaten.
Resultaat: ik ben blij dat ik met 4-0 heb verloren, zo heb ik maar 4 frames tegen mijn zin staan spelen. Na iedere stoot commentaar van ne zatten. Wedstrijdleiding die zit te kijken van: trek het u niet aan, ge kent hem toch. Druft ge ne bal missen, dan roept hij van: maar vriend toch, wat scheelt er? niet in form? zo ken ik u niet? pfff, zo hoeft het voor mij ook niet ze! :evil:
't gaat er mij niet om dat ik 4-0 verloren heb tegen iemand die ladderzat snookert, tenslotte, als hij nuchter was geweest dan was het vermoedelijk dezelfde uitslag geweest :lol: maar het kan toch niet dat zoiets toegelaten is?
Ik heb trouwens gehoord dat hij achteraf nog heeft staan ruzie maken tegen Luc Blancke, zelfs bijna gevochten, maar dat ze ze beide naar buiten hebben gestuurd? Ocharme voor Luc...
Om op de volgende tornooien niet hetzelfde meer te kunnen meemaken heb ik vandaag het huishoudelijk reglement van O-Vlaanderen, van VSF en van BBSA nagekeken, maar nergens staat er in vermeld dat je niet mag spelen als je ladderzat bent :?: :?:
Wel staat er: Elke sporter dient zich te gedragen in een geest van sportiviteit en wellevendheid, maar dat is het dan ook.
Iemand enig idee? Bloso-reglementen misschien? :?: Of ben ik de enige die er zich gisteren aan heeft gestoord?
Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Post by Anthony »

Kristof wrote:Jawadde, ferme uitleg, missypops. Wist niet dat het zo ingewikkeld was bij B/C tornooi.
Ik vermoed dat er volgend jaar dan opnieuw rechtstreekse uitschakeling komt, blijkbaar is er geen enkel poulesysteem geschikt gezien de wijzigende regels / onduidelijkheden?

Bij de A is 't eenvoudig hoor, ik moest net als vorige keer in Westbury beginnen tegen Anthony Van Loocke en 4-0 op mijn doos gehad :? Rap weer thuis dus. Ik had liever eens van iemand anders verloren :) Het loopt vol van sympathieke tegenstanders en dan loten ze mij dan toch weer tegen AVL uit zeker? :lol: ;)
hihi
Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Post by Anthony »

@ sgeutje alias Steven Geurs denk ik ! hihi

Ze kunnen ni allemaal zoals ik zijn. Ik mag nog zat aan tafel staan, maar blijf nog altijd hetzelfde ! :roll:

Maar zoals Tino deed vond ik ook niet kunnen dat durf ik wel zeggen !
FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

Tja, wat moet ne mens daar op zeggen ee... :?
Steven heeft gelijk, het loopt de laatste tijd de spuigaten uit...
Het (oostvlaams) snookerwereldje is stilaan (terug) aan het verzanden in de cafésfeer, waar zatte praat, rookgordijnen en onverzorgde zalen schering en inslag zijn :)
Etiquette is tegenwoordig soms ver te zoeken.
Deze week nog staan spelen in de Martinus, waar sommigen nie eens de moeite meer doen om vestimentair in orde te zijn, en waar het rookverbod nog maar eens met de voeten werd getreden. Pas op: mij kan dat allemaal niet schelen wat ze in het reglement zetten, maar wat er ook in staat: het geldt voor iedereen, niet? :ugeek:
grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Post by grotenbees »

Anthony wrote:@ sgeutje alias Steven Geurs denk ik ! hihi

Ze kunnen ni allemaal zoals ik zijn. Ik mag nog zat aan tafel staan, maar blijf nog altijd hetzelfde ! :roll:

Positieve noot : Naar het schijnt heeft hij door zijn dronken toestand voor de derde keer vergeten zijn whereabouts in te vullen. Schorsing zal dus volgen en iedereen content :twisted:
sgeutje
Belgium Ranking: 51
Highest Break: 97
Club: De Paradox - Eeklo

Post by sgeutje »

grotenbees wrote:
Anthony wrote:@ sgeutje alias Steven Geurs denk ik ! hihi

Positieve noot : Naar het schijnt heeft hij door zijn dronken toestand voor de derde keer vergeten zijn whereabouts in te vullen. Schorsing zal dus volgen en iedereen content :twisted:
Voor de duidelijkheid: wat mij betreft moet er geen schorsing, boete of om het even wat volgen he. Het enige wat ik wil bereiken is dat zoiets niet meer kan gebeuren (toepassing van de reglementen) en dat iedereen plezier beleefd aan tornooien, niet enkel diegene met een aantal promille in zijn bloed... :lol:
Firefighter
Belgium Ranking: 100
Highest Break: 94
Club: Norbe / New Crucible

Post by Firefighter »

Moest het een minder bekende of goeie speler geweest zijn dan had het Vsf wel opgetreden.
Maar zoals altijd wordt er een onderscheid gemaakt tussen bepaalde spelers. Hetzelfde deed er zich voor op de ranking in de Westbury, daar stond gewoon de tornooileiding mee te lachen met de commentaar van die bepaalde speler (die ook te diep in het glas had gekeken/ was wel een andere speler)
Iedereen moet zich gewoon houden aan de reglementen ;)
Missypops

Post by Missypops »

CueBoy wrote:
Missypops wrote:By the way, wat had claudy in zijn 2 matchen gedaan? Had hij eens verloren met 3 - 0 en eens gewonnen met 3 - 0 dan kon je toch vermoeden als je verliest en geen frame wint dat hij onderling over jou ging gaan...want men moest 3 frames tegen iedereen spelen ook al was het al 2 - 0 dan nog moest je verder spelen want het was geen best of 3...
Situatie voor de match Snookerlover - Claudy :
* Snookerlover heeft zijn 3 wedstrijden met 2-0 gewonnen, en heeft dus 6 punten
* Claudy heeft zijn 1e match met 0-2 verloren (tegen mij :) ), en moet zijn overige 2 matchen met 2 - 0 gewonnen hebben... dus hij heeft 4 punten
* en dan moesten hij en snookerlover hun wedstrijd nog afwerken.
Claudy wint deze "fun"wedstrijd met 2-0 en komt daardoor ook op 6 punten. Resultaat : Claudy door, snookerlover naar huis.

Zoals je ziet : in een poule met 5 spelers moet elke speler 4 wedstrijden van 2 frames spelen, 1 punt per frame.
Ach zo, poule van 5...ja dan moet je zeker rekening houden met onderling resultaat..welke toch steeds weerkeert op elk tornooi mijn gedacht ;)