Davy's Cup 2009-'10

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
rsca
Highest Break: 102
Club: Pallieter-Ertvelde

Re: Davy's Cup 2009-'10

Post by rsca »

Tussenstanden 1/16 finales
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
loverboy
Highest Break: 127

Post by loverboy »

gisteren eerste sessie tegen Tino De Witte : 3-5 achter
Ik heb me wel geamuseerd gisteren, vond het een leuke pot snooker. 4-4 zat er zeker in, maar Tino blijft toch een topspeler als hij zijn gedachten er maar opzet en dat was gisteren zeker zo.
Eerste 2 frames heb ik welgeteld 1 rode mogen/kunnen potten. Met breaks van 37,33 en 74 was het vlug 2-0.
Volgende frame sta ik met nog 3 rode een 20-punten voor (met een 42 br) maar een mooie longpot zorgt ervoor dat hij t&m roze opkuist (en ze lagen niet echt gemakkelijk). Volgende 2 frames win ik (oa met een 44 & 65 br). Frame 6 was voor Tino die hem terug van me steelt met een 40+ clearance (ik terug een 44). Frame 7 win ik met een 70 br. Ik zag dat Tino de druk begon te voelen want deze tegenstand had wel niet van me verwacht. Jammer dat ik bij mijn counter een verkeerde shotkeuze maak (volgens Ivan Van Velthoven en die heeft recht van spreken), waardoor hij terug kon opkuisen. Binnen 14 dagen 2de sessie, hopelijk op hetzelfde niveau...

Ondertussen had Ivan zijn 8-0 tegen Rik vlug naar 10-0 gebracht met een 111 en 76 br.
Bij het ter perse gaan stond Marc Malot tegen Jürgen Van Roy nog slechts 9-6 voor :shock: (met een 8-0 na de eerste sessie) en had Jürgen Vd Bossche Claude dlRivière met 10-2 verslagen.
rsca

Post by rsca »

loverboy was inderdaad in goeie doen: 5-3 achter tegen Tino De Witte is geen schande en zeker de manier waarop was dik in orde. Tino was na afloop -ondanks licht vertroebelde toestand- vol lof over zijn tegenstander.

Yvan maakte korte metten met mijn ploegmaat Rik De Ketele: 8-0 werd 10-0 maar niet zonder de nieuwe hoogste break van het tornooi: 111 (en ook nog een 76) :shock:

Marc Malot zag Jurgen Van Roy nog een aardige comeback maken maar zijn 10-5 is voorlopig de uitslag van het tornooi.

Bossie stond nog een 2de frame af aan Claude de la Rivière (10-2) en Alain Vandersteen en Pascal Durnez hielden mekaar in evenwicht (4-4).

Nick Devos versloeg mij in de laatste match van de 3de ronde en mag door het forfait van Jimmy Van den Winkel naar de 1/8 finales. De uitslag was 10-7 en het enige hoogtepunt van de 2de sessie was een beslissende 55-break van Vozzie in het laatste frame.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
rsca

Post by rsca »

Na Yvan Van Velthoven, Nick Devos, Marc Malot, Jurgen Van den Bossche, Pascal Tollenaere en Kristof Vandermeersch heeft zich nu ook Tom De Wit -ten koste van Kristof De Mulder- geplaatst voor de 1/8 finales.

Tot overmaat van ramp was na de match iemand met Kristofs keu aan de haal :cry: :cry:

Meer slecht nieuws voor de Davy's Cup: owv verplichtingen met Eurosport geeft Bjorn Haneveer forfait voor deze editie :cry: :cry:

Bon, life goes on, er is nog genoeg schoon volk in de running :thumbup:
jerpal
Highest Break: -1

Post by jerpal »

Keu is terecht. Iemand van bij ons heeft hem per ongeluk meegenomen... Er zijn ook zo veel acuerate-cases in omloop hé...
rsca

Post by rsca »

jerpal wrote:Keu is terecht. Iemand van bij ons heeft hem per ongeluk meegenomen... Er zijn ook zo veel acuerate-cases in omloop hé...
En Kristof is op de hoogte?
jerpal
Highest Break: -1

Post by jerpal »

yeep, keu wordt vanmiddag verwisseld
Robin
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 56
Club: Club Arena

Post by Robin »

snookerlover wrote:
FrenzY wrote:Geen grote verrassingen in de tweede ronde, behalve dan misschien het verlies van Lode Detollenaere (8-10 tegen Robin Diependaele)... Ne minderen dag zeker? ;)
robin zeker niet onderschatten want da manneke kan een balleke potten ;)
Olala, lof van een onbekende .. haha! :D

Ehm btw @ Frenzy; De match van Jan verstuyft werd gespeeld over 3 dagen omdat tegenstander moest werken de 2e sessie.. Hij wou liever spelen die dag ipv volledig de sessie te verleggen,

& dus niet omdat et te lang duurde ..
snookerlover
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Post by snookerlover »

Robin wrote:
snookerlover wrote:
FrenzY wrote:Geen grote verrassingen in de tweede ronde, behalve dan misschien het verlies van Lode Detollenaere (8-10 tegen Robin Diependaele)... Ne minderen dag zeker? ;)

Ehm btw @ Frenzy; De match van Jan verstuyft werd gespeeld over 3 dagen omdat tegenstander moest werken de 2e sessie.. Hij wou liever spelen die dag ipv volledig de sessie te verleggen,

nie zo onbekend zenne robin , we hebben gisteren nog tegen elkaar gespeeld ;-) grtz werner van vooren :D
FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

snookerlover wrote: nie zo onbekend zenne robin , we hebben gisteren nog tegen elkaar gespeeld ;-) grtz werner van vooren :D
Precies nie veel indruk gemaakt op de Robin :lol:
Int vervolg mss "snookerlover" laten graveren op uwen Bungda ;)
snookerlover
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Post by snookerlover »

hahaha heb toevallig wel gewonnen van de robin ;) en de robin heeft hier nog maar 1 bericht gepost dus kan nie weten dat ik da ben he :D
rsca

Post by rsca »

Robin wrote:
snookerlover wrote:

De match tussen Jan en Dominiek duurde redelijk lang. Ze hadden beiden waarschijnlijk gedacht de klus te klaren vooraleer Dominiek moest vertrekken naar het werk.
rsca

Post by rsca »

Nog 3 spelers van onze club zijn actief in de Davy’s Cup. Nico Devlies speelt in de 1/8 finales tegen ex-ploegmakker Peter Cnudde, die een geweldige comeback maakte tegen Kurt Desplenter (van 2-6 naar 10-7). Nick Devos neemt het in diezelfde fase op tegen Tino De Witte of Lieven Bauters. Peter De Vuyst tenslotte moet vanavond een kleine achterstand ophalen tegen Hans Coppens om zich eveneens bij de laatste 16 te scharen.

Programma vanavond:
Tino De Witte-Lieven Bauters (5-3)
Hans Coppens-Peter De Vuyst (5-3)
Yannick Poulain-Steven Geurs (7-1)
Maurice Le Duc-Pascal De Vos
René Hemelsoet-Dominiek Vieuvalet (5-3)

Tot morgen
loverboy

Post by loverboy »

gisteren 2de sessie tegen Tino. Na een leuke 1ste sessie vol moed naar Deinze...

Helaas, 10-5 op mijn doos. Niet dat ik dikwijls naar een best of 19 tegen Tino zou winnen, maar hoe goed het de eerste sessie was, hoe slecht de 2de. Tino was namelijk ook 'out of sorts' , we konden onze concentratie niet vinden (misschien had de voetbal er iets mee te maken ?). Daarom is er toch een lichte ontgoocheling, want er zat meer in. 3 frames uit handen gegeven (een paar keer met een sitter te missen tijdens een 30+ break waardoor hij kon terugkomen en 1 nadat hij snookers nodig had met enkel roos en zwart). Gelukkig was de afterparty wel leuk ...

nog een paar andere uitslagen :
Hans - Peter : 10-5 (Peter zag ze wat vliegen ...)
René - Dominiek : 10-3
Fox - den hollander : 2-6, deze heeft trouwens de vooroordelen van de nederlanders weer alle eer aan gedaan : zijn rekening 0000000000000000000000000000000 euro :o :thumbdown: :sick:

Toch een leuk tornooi ( :clap: :clap: Davy)en fijne uitbater, volgend jaar terug van de partij
rsca

Post by rsca »

Samenstelling 1/8 finales

Yvan Van Velthoven-Maurice Le Duc/Pascal De Vos
Nick Devos-Tino De Witte

Marc Malot-Alain Vandersteen
Tom De Wit-Kevin Van Hove

Jurgen Van den Bossche-Pascal Tollenaere
Peter Cnudde-Nico Devlies

Yannick Poulain-René Hemelsoet
Hans Coppens-Kristof Vandermeersch

Hoogste break voorlopig: 111 van Yvan Van Velthoven
rsca

Post by rsca »

In de Davy’s Cup heeft de Nederlander Maurice Le Duc het laatste ticket voor de 1/8 finales bemachtigd, ten koste van Pascal De Vos.
Peter Cnudde en Nico Devlies hebben die 1/8 finales al op gang gebracht: tussenstand 4-4. Peter stond 3-0 voor…
Vanavond speelt Jurgen Van den Bossche tegen Pascal Tollenaere en Hans Coppens tegen Kristof Vandermeersch.
Zaterdag en zondag nemen Nick Devos en Tino De Witte het tegen elkaar op.
rsca

Post by rsca »

4 kwartfinalisten bekend :clap:

Tino De Witte-Yvan Van Velthoven/Maurice Le Duc

Kevin Van Hove-Marc Malot/Alain Vandersteen

Nico Devlies-Jurgen Van den Bossche/Pascal Tollenaere

Hans Coppens-Yannick Poulain/René Hemelsoet
loverboy

Post by loverboy »

rsca wrote:4 kwartfinalisten bekend :clap:

wanneer worden die gespeeld ? Kwestie om eens loeki/loeki te komen doen...
rsca

Post by rsca »

loverboy wrote:
rsca wrote:4 kwartfinalisten bekend :clap:

wanneer worden die gespeeld ? Kwestie om eens loeki/loeki te komen doen...
Zonder onvoorziene omstandigheden:
1ste sessie kwart: donderdag 8 april
2de sessie kwart: donderdag 15 april
1ste sessie halve: donderdag 22 april
2de sessie halve: maandag 26 april
1ste sessie finale: woensdag 28 april
2de sessie finale: vrijdag 30 april (vermoedelijk einde van de festiviteiten: zaterdag 1 mei) ;)
rsca

Post by rsca »

In de Davy’s Cup zijn we vanavond toe aan de 1ste sessie van de kwartfinales:

Tafel 1 (20u): Jurgen Van den Bossche-Nico Devlies (referee: Dimitri Gheysels)

Tafel 2 (20u): Yvan Van Velthoven-Tino De Witte (referee: Hans Cuepers)

Tafel 3 (20u): Marc Malot-Kevin Van Hove (referee: Jörgen Adam)

Tafel 7 (19u): Yannick Poulain-Hans Coppens (referee: Ben Van Daele)

Gisteren de laatste frames meegepikt van de match tussen Jurgen Van den Bossche en Pascal Tollenaere.
Bossie sloot de partij af in stijl met een 133 total clearance, de hoogste break tot nu toe dit jaar en een serieuze kanshebber om dat te blijven…

Later op de avond moet Marc Malot nog een inhaalmanoeuvre gedaan hebben tegen Alain Vandersteen: 10-9.
Toen ik vertrok stond het nog 4-7…