1ste gewestelijke ranking in de Paradox...

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
pink
Belgium Ranking: 0

1ste gewestelijke ranking in de Paradox...

Post by pink »

Aan alle snookerspelers,

1ste keer dat ik aan een tornooi meedoe....en wil mijn ervaring eens delen en jullie gedacht vragen....
Mijn ervaring is dat ik het een echte schande vind dat er op zo'n tafels moet gespeeld worden.....
De tafel waar ik op gespeeld heb was verlicht met spaarlampen..(stel je voor zeg:SPAARLAMPEN).
Het laken ...allez als ge het een laken kan noemen....was en is versleten tot en met..de banden...nog nooit meegemaakt...denk dat die er juist aanhangen omdat de ballen niet van tafel zouden rollen....Met geen mogelijkheid te zeggen waar de witte uitkwam na een stoot :lol: ..en dan zwijg ik nog van de ballen zelf.Het was er ook snikheet en de gordijnen die de lichtinval en zonlicht moeten tegenhouden zijn ook maar om zo te laten....Vraag mij nu af of het mogeljik is om ergens klacht in te dienen en bij wie...Bestaat er zoiets als een tafelkeuring?Of kan er zoiets dergelijks opgericht worden?Heb bij mij thuis een Westbury staan...train er gemiddeld 2a3uur/dag op...dus ge kunt u wel voorstellen hoe het voelt om dan in DE Paradox terecht te komen :idea: :idea: :idea: Speel interclub in De Martinus en daar zijn de tafels wel degelijk;vraag mij dan af of zo'n tornooi dan niet kan doorgaan in een club waar het materiaal en omgeving wel degelijk is...
Heb eigenlijk een heel rot gevoel over dit alles...maar dit zal wel slijten

Ben benieuwd naar eventuele reactie van jullie

Mvg
Eddy Michhoudt
FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Re: 1ste gewestelijke ranking in de Paradox...

Post by FrenzY »

Ben het volledig met je eens, zie maar mijn verslag van onze match in ere deze week.
Jammer genoeg blijkt geld de enige maatstaf te zijn om een ranking te mogen organiseren...

Klacht indienen? Tja, zal weinig uithalen vrees ik, maar je kan alleszins best uw bevindingen laten weten aan de tornooiorganisatie.

't Probleem is dat er tegenwoordig in oost vlaanderen nauwelijks nog clubs zijn met: a) goeie tafels, b) genoeg tafels en c) het geld om een ranking te kunnen kopen...

Morgenochtend om 10u ist aan mijnen toer... :?
pink

Post by pink »

Bijlage 2: Tornooien

ALGEMENE BASISREGLEMENTERING

1.Elk reglement opgenomen in het Algemeen Huishoudelijk Reglement van BBSA en/of VSF en het Specifiek Reglement VSF Oost-Vlaanderen en dat niet voorkomt in dit tornooireglement is van toepassing.

2.Dit tornooireglement is enkel van toepassing in het gewest Oost-Vlaanderen en moet beschouwd worden als een aanvulling van het HR BBSA/VSF en/ of Specifiek HR Oost-Vlaanderen.

3.Deze reglementering blijft in principe ongewijzigd.Indien een wijziging zich toch opdringt,dan kan dit enkel gebeuren door een meerderheid in de gewestraadsvergadering.Een wijziging wordt pas van kracht ,na melding ervan,in het verslag van de gewestvergadering en op het einde van het sezoen.

4.Oost-Vlaamse rankingtornooien worden ingericht voor de VSF-leden die aangesloten zijn bij Oost-Vlaamse clubs.

5.Individueel: Iedereen,ongeacht leeftijd of geslacht.
Veteranen: Iedereen die 40 jaar is voor 31 december van het lopende sezoen.

6.Om een A- of B- rankingtornooi te mogen organiseren,moet de kandidaat-inrichter beschikken over minimum 8 full-size goedgekeurde snookertafels.Voor een rankingtornooi voor veteranen over minimum 6 full-size goedgekeurde snookertafels.

7.De aanbesteding van de tornooien gebeurt jaarlijks op de algemene vergadering.

8.Een rankingtornooi wordt in principe aan 1 club toegewezen.

9.Deelnemers aan een door de VSF erkende of beschermde inrichting,aanvaarden en schikken zich naar alle beslissingen van de bevoegde VSF-verantwoordelijken.

10.Spelers en/of clubafgevaardigden dewelke deelnemen aan gelijk welke door de VSF erkende of beschermde organisatie,worden geacht alle daartoe bestaande reglementeringen te kennen en te aanvaarden.

Toch ne schone tekst he :lol:
FrenzY

Post by FrenzY »

... En ben al terug thuis, best of 7 in 59 min, must be a personal best :D
Nou ja, niet echt om te lachen natuurlijk, maar wat moet je er anders mee doen.

Als ik voor de match iets zeg over de kwaliteit van de "locatie" dan lacht men gewoon eens, want in oost-vlaanderen ist maar 10 euro, en in antwerpen 25, dus wat verwacht ge? :shock:
pink

Post by pink »

Eigenlijk elke snookerspeler die respect heeft voor de sport zou moeten weigeren om te spelen....
Ook al is het maar als hobby...(en 10 €).de locatie van het gebeuren moet in orde zijn....In alle andere sporten wordt er niet gespeeld als er iets niet in orde is.....kijk maar naar de voetbal-zwemmen-korfbal-handbal-basketbal enz...en de meeste organisaties worden financieel ook niet gesteund,alles komt uit eigen inbreng en sponsering....

Deze toestanden maakt onze snookersport gewoon belachelijk.

Dat alles niet perfekt kan zijn is logisch,maar er zijn grenzen....en denk dat in de Paradox de grenzen ruimschoots overschreden zijn.
anthony1976
Highest Break: 57
Club: the corner

Post by anthony1976 »

Na 12j stilgelegen te hebben ben ik onlangs terug met snooker begonnen en gisteren de b ranking gaan spelen in de paradox.Ik was er nog nooit geweest maar ik had nog niet veel goeds gehoord en gelezen over deze zaak.En inderdaad de geruchten klopten,de tafels zijn een ramp alhoewel ik het er goed gedaan heb,ik zit in de 1/8 finale,er is veel lawaai,de lichtinval door de ramen is erg storend en nog het ergste vond ik de warmte,het heeft daar meer weg van een sauna ipv een snooker.Ik versta niet dat er hier een rankingtornooi mag doorgaan.
motse
Highest Break: 112
Club: De Vlasschuur Zulte

Post by motse »

Oh ja, die ****ing tafels van de paradox... Tis den dag van vandaag nog verloren moeite om er over te klagen en te zagen. Niet gefrustreerd geraken is den boodschap. En de personen die dat doen geraken het verst :D ;)
Ik heb dus geen reden om klagen, m'n eerste jaar bij de A's en meteen 2 matchkes gewonnen :o . Had het vooraf zelf niet verwacht, m'n niveau is de laatste weken niet om aan te zien. Doch zondag was ik op dreef.
1ste ronde: 4-1 tegen Kristof De Mulder (ex-ploegmaat :oops: ) Hij was onder z'n niveau en ik heb m'n kansjes afgemaakt.
2de ronde: 4-2 tegen de 'Master' Johan Bekaert ( break 63 ondanks de lekkere warmte)
3de ronde: 1-4 verloren van Andy Van Landegem, kansen gehad maar niet echt de run of the balls laatste 2 frames

Maar kom al bij al voor mezelf een voortreffelijk 1ste tornooi

grtz motse
jeppel
Highest Break: 137
Club: ARENA

Post by jeppel »

Zondag tegen mijn zin naar paradox vertrokken. Na aankomst zag ik er buiten al een paar goed in hun sap staan,toen ik binnen kwam en de trap op ging wist in direct waarom.
Dan mijn eerste matchke direct tegen Lieven Bouters op tafel . Ik was er niet gerust in na mijn verlies van vorig jaar.
Toch 4-2 gewonnen: na een 2-1 achterstand en een gemiste frame-bal door Lieven om 3-1 te maken.
Lieven maakte ook nog een breakske van 86, maar miste een gemakkelijke blauwe en de kans op een century.
Dan mijn tweede match tegen den DEY JAN (4-1 verloren). Normaal gezien moest hij maar volgende zaterdag spelen en hij was er zondag :?:
Was wel niet gemakkkelijk spelen tegen iemand die aan een soort van ADHD lijdt, constant bewegen bij elke stoot en af en toe bij een belangrijke bal het gordijn eens gaan open trekken.
En als ge dan eens ne mooie stoot doet, zat hem tegen zijne maat te klagen dat ik chance heb terwijl hij zeker min 6-7 flooks gemaakt heeft zonder eens te kloppen of om te zien.
Nadien dan efkes e paar pintjes gedronken om te bekomen en dan richting Denderleeuw.

salu
FrenzY

Post by FrenzY »

Ik heb ondertussen mijn conclusies getrokken...

Dit jaar (en alle jaren die volgen totdat het bestuur er iets aan doet) laat ik de rest van de regionale rankings links liggen, en ga ik in de plaats het weekend ervoor aan de Leug Open deelnemen.
Bij deze een oproep aan alle oostvlaamse A-spelers: als je op niveau en op goed materiaal in een goede sfeer wil spelen, zak dan af naar Aartselaar ;-)

Met dank aan het oostvlaams bestuur...

Grtz,

Kevin Meiresonne

PS: jeppel, er waren meerdere anomalieën te vinden op het speelschema...
pink

Post by pink »

Mochten alle snookerspelers deze beslissing nemen,dan is de bond verplicht om er iets aan te doen.
Maar zoals altijd in het leven is het moeilijk om een blok te vormen om iets te bereiken.

Er zijn nu al clubs die zelfs niet meer meedingen om een tornooi te laten plaatsvinden in hun zaak,gewoon omdat ze hun inbreng niet terug verdienen.Dus er zullen wel zotte biedingen bij zijn,en er is maar 1 partij die er wel bijvaart....(de BOND).Ik speel in de Martinus en betaal lidgeld,maar voor mijn lidgeld mag ik in een zaak spelen die dik in orde is.....In de Paradox spelen er goede spelers omdat ze goed betaald worden...Heb een paar aanbiedingen gehoord van spelers die naar de Paradox konden...awel het is om achterover te vallen als je hoort welke bedragen er mee gemoeid zijn.Dus ge kunt u wel voorstellen dat de Paradox zijn bieding groot genoeg is zodat de bond eigenlijk niet kan weigeren om daar een tornooi te laten doorgaan.....

Dus jongens :het is niet de uitstraling van onze mooie sport die telt maar de uitstraling van de euro's.

Kan u alleen maar steunen in uw gedachten Kevin en hopelijk dat er veel uw voorbeeld mogen volgen,want vindt het reuze dat er mensen zijn die deze beslissing willen nemen.

Mvg Eddy
FrenzY wrote:Ik heb ondertussen mijn conclusies getrokken...

Dit jaar (en alle jaren die volgen totdat het bestuur er iets aan doet) laat ik de rest van de regionale rankings links liggen, en ga ik in de plaats het weekend ervoor aan de Leug Open deelnemen.
Bij deze een oproep aan alle oostvlaamse A-spelers: als je op niveau en op goed materiaal in een goede sfeer wil spelen, zak dan af naar Aartselaar ;-)

Met dank aan het oostvlaams bestuur...

Grtz,

Kevin Meiresonne

PS: jeppel, er waren meerdere anomalieën te vinden op het speelschema...
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Post by luchtzak »

FrenzY,

ik denk dat het verplicht is om deel te nemen aan de gewestrankings als je ook wil deelnemen aan de leug open :?
FrenzY

Post by FrenzY »

luchtzak wrote:FrenzY,

ik denk dat het verplicht is om deel te nemen aan de gewestrankings als je ook wil deelnemen aan de leug open :?
Als ik het reglement goed begrepen heb is dit enkel zo als de Leug Open en de A-Ranking in hetzelfde weekend vallen...
Hier is dit niet het geval, dus zie ik geen reden waarom ik aan de ranking zou moeten meedoen?
Het kan toch perfect zijn dat ik het weekend van de ranking steeds in het buitenland zit voor mijn werk, en het weekend van de Leug thuis ben? 8-)
Paradox
Highest Break: 0

Post by Paradox »

zotte biedingen?? die bedragen zijn nog altijd evenveel als enkele jaren geleden. die verschillen zijn minimaal. en wij hebben hier geen enkele speler rond lopen die hier royaal betaald worden. alles dat daar rond wordt verteld zijn roddels en geruchten.op dingen die kloppen (zoals over sommige tafels ga ik niet verder op ingaan) maar op onwaarheden wou ik wel es reageren.vraag me ook wel af wie naar de paradox kon gaan.We hebben maar ene nieuwe en das Jan dey, en die is dan nog reserve.

mvg,

Thomas
jeppel

Post by jeppel »

Vraag me soms af waarom mensen geld willen hebben om te snookeren,ze zouden het beter niet aanvaarden en zeggen van leg er maar een nieuw laken mee,dan heeft iedereen een heel jaar er plezier van.

grtz
vman
Highest Break: 132
Club: paradox

Post by vman »

Als wij dan toch zo goed betaald worden in de paradox,dan gaan we toch eens ons loon moeten vragen. :lol:
De meeste spelers blijven omdat de sfeer er top is..... :D
De meeste spelers blijven er voor de toffe clubgeest..... :D
Je weet wanneer je er naartoe gaat,maar nooit wanneer je naar huis gaat. :D

En ok ,de tafels zijn niet super.....en het is er warm.
Maar toch komt iedereen er altijd trainen,ook tijdens de hete zomer.

Ikzelf ben al een tijd goed aan het spelen,en ja,ook in de paradox....net als vele anderen

Tenslotte is ook de bond de zaak gaan keuren voor het tornooi.....en alles was volgens hen in orde.,

O ja,het is overal wel iets
grtjs :)
pink

Post by pink »

vman wrote:Als wij dan toch zo goed betaald worden in de paradox,dan gaan we toch eens ons loon moeten vragen. :lol:
De meeste spelers blijven omdat de sfeer er top is..... :D
De meeste spelers blijven er voor de toffe clubgeest..... :D
Je weet wanneer je er naartoe gaat,maar nooit wanneer je naar huis gaat. :D

En ok ,de tafels zijn niet super.....en het is er warm.
Maar toch komt iedereen er altijd trainen,ook tijdens de hete zomer.

Ikzelf ben al een tijd goed aan het spelen,en ja,ook in de paradox....net als vele anderen

Tenslotte is ook de bond de zaak gaan keuren voor het tornooi.....en alles was volgens hen in orde.,

O ja,het is overal wel iets
grtjs :)
Exspeler van Martinus heeft 750€ startgeld aangeboden gekregen + 6 € /winnend frame en reisje naar Barcelona.......toch nie zo weinig dacht ik :roll:

En wat de keuring betreft.... :lol: :lol: :lol:
Paradox
Highest Break: 0

Post by Paradox »

sta hier al meer dan 6jaar in de paradox, dus zal ik het wel gaan weten. als er zo dingen worden rondverteld is da allemaal dikke zever, reizen naar Barcelona?? We zijn hier gene Jetair, en per frame betalen?? daar gaan wij hier nooit aan beginnen, da ze da in andere zaken doen heb ik geen probleem mee, maar hier is da nog nooit gebeurd en zal ook nooit gebeuren. Vind da wel spijtig dat er allemaal zo roddels worden verteld. Misschien vinden sommigen da misschien leutig om zo dingen de wereld in te sturen. ge moet er van alle soorten hebben hé, met wat moeten sommigen zich anders bezig houden.
jeppel

Post by jeppel »

Weet er iemand iets van de ranking?
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Post by luchtzak »

jeppel wrote:Weet er iemand iets van de ranking?
finale A-ranking: Jurgen van den Bossche - Rene Hemelsoet 5-0
rsca
Highest Break: 102
Club: Pallieter-Ertvelde

Post by rsca »

pink wrote:Aan alle snookerspelers,

1ste keer dat ik aan een tornooi meedoe....en wil mijn ervaring eens delen en jullie gedacht vragen....
Mijn ervaring is dat ik het een echte schande vind dat er op zo'n tafels moet gespeeld worden.....
De tafel waar ik op gespeeld heb was verlicht met spaarlampen..(stel je voor zeg:SPAARLAMPEN).
Het laken ...allez als ge het een laken kan noemen....was en is versleten tot en met..de banden...nog nooit meegemaakt...denk dat die er juist aanhangen omdat de ballen niet van tafel zouden rollen....Met geen mogelijkheid te zeggen waar de witte uitkwam na een stoot :lol: ..en dan zwijg ik nog van de ballen zelf.Het was er ook snikheet en de gordijnen die de lichtinval en zonlicht moeten tegenhouden zijn ook maar om zo te laten....Vraag mij nu af of het mogeljik is om ergens klacht in te dienen en bij wie...Bestaat er zoiets als een tafelkeuring?Of kan er zoiets dergelijks opgericht worden?Heb bij mij thuis een Westbury staan...train er gemiddeld 2a3uur/dag op...dus ge kunt u wel voorstellen hoe het voelt om dan in DE Paradox terecht te komen :idea: :idea: :idea: Speel interclub in De Martinus en daar zijn de tafels wel degelijk;vraag mij dan af of zo'n tornooi dan niet kan doorgaan in een club waar het materiaal en omgeving wel degelijk is...
Heb eigenlijk een heel rot gevoel over dit alles...maar dit zal wel slijten

Ben benieuwd naar eventuele reactie van jullie

Mvg
Eddy Michhoudt
Ik heb daar ook zo mijn mening over, maar dit is voor mij niet moment en de plaats om die te geven...