2009-2010 Uitslagen Ere Afdeling

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
loverboy
Highest Break: 127

Re: 2009-2010 Uitslagen Ere Afdeling

Post by loverboy »

FrenzY wrote:Ok, het verslag dan maar... :)

Bij ons op bezoek; het immer sterke Sint Martinus 1 van loverboy.
De match begon zeer gelijkopgaand, met een logisch 3-3 tussenstand. Daarna drukten de bezoekers even het gaspedaal in met een 5-11 stand tot gevolg.
Pallieter gaf zich echter niet gewonnen en vocht terug tot een billijke 7-11.

Pallieter 1:
Kevin Meiresonne: 3/6 (goed begonnen, dan een dipje, maar de schade kunnen beperken)
Thomas De Baets: 3/6
Bjorn Misseghers: 1/6 (nog altijd serieuze hinder ondervindend van zijn viruske)

Sint Martinus 1:
Rene Hemelsoet: 4/6
Guy D'Hondt: 4/6
Lieven Bauters: 3/6 (begon als een spitfire met een 82, eindigde als een augustijntje ;) )
je moet ergens jouw prioriteiten stellen hé ? :lol: Trouwens, 'k heb wel een 4/6,Guy was de ongelukkige...
FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Post by FrenzY »

loverboy wrote: je moet ergens jouw prioriteiten stellen hé ? :lol: Trouwens, 'k heb wel een 4/6,Guy was de ongelukkige...
Mijn excuses, tis rechtgezet zie ;)
loverboy

Post by loverboy »

gisteren naar Ninove, 'k was een beetje curieus aangezien ik niets anders dan lovende woorden over de tafels gehoord had. Helaas, moet ik al die positieve kritiek weerleggen .... de tafels zijn voor mij veel te moeilijk :lol: :lol: . Grapje dus, vlugge en eerlijke tafels. Middenpockets misschien iets te moeilijk maar voor de rest : banden die niet alleen geven maar waar het effect (gewild of ongewild laat ik in het midden :oops: ) nog uitkomt ook, lakens die uitbollen; kortom haal de wierook maar boven.

Dan de match: zeker geen hoogvlieger (misschien wel met de moeilijkheidsgraad te maken) maar wel leuk (allée voor mij dan toch)
The corner - Martinus 1 : 11-7
de juiste verdeling bij de ninovieters ken ik niet maar Jeppel zal dat wel kunnen zeggen zeker

Guy 3 (met nieuwe pomerans die meer op een veer leek :D :D ) 2 30+
René 1 : was duidelijk niet in zijn sas en ergerde zich enorm aan zijn eigen prestatie. Volgende week beter René! (1 30+)
Ik 3 (2 30+) moest wel nog ééntje meer hebben, paar serieuze kansen de laatste frame laten liggen waardoor ik Tom terug in de frame liet komen (en neen Frenzy, het had niets met Augustinus te maken :lol: )

volgende week 2x aantreden, 'k zal op den duur nog scherp komen te staan
FrenzY

Post by FrenzY »

Gisteren voor de tweede keer naar de 4 Evergreen gaan spelen, ditmaal tegen de hekkensluiters van dienst.
Niet dat wij veel hoger staan, maar goed, we waren eens favoriet :-)
Helaas konden we (alweer) het verschil niet maken, en blijven we dus voorlopig ondermaats presteren.
Het ziet er naar uit dat dit (voorlopig) ons laatste jaartje in ere-afdeling zal worden. :?
De wedstrijd zelf verliep zeer gelijkopgaand (lees: overal werd er nogal wat afgeprutst). Ikzelf kon het verschil meestal maken als ik "in the balls" was, maar kansen creëeren ging weer bijzonder moeizaam.
Mijn ploegmaats konden deze week niet echt overtuigen, waardoor een logische 9-9 de uitslag was, in een wedstrijd die niet echt een winnaar verdiende.

4 Evergreen:
Hans Berckmoes: 3/6
Frank Geerinck: 2/6
Christian de Beule: 4/6

Pallieter 1:
Kevin Meiresonne: 5/6
Bjorn Misseghers: 2/6
Thomas De Baets: 2/6
loverboy

Post by loverboy »

Gisteren de uitslag van Martinus 3 - Quality 1 gehoord : 14-4. Niets abnormaals ware het niet dat zowel Tollie (Pascal De Tollenaere) als Saraf (David Sarafian) het nodig vonden om er een centurietje in te blazen : Tollie 114 en Saraf 111. Nen Dikke proficiat :roll: :o :shock:
Kristof
Highest Break: 0
Club: St-Martinus

Post by Kristof »

loverboy wrote:Gisteren de uitslag van Martinus 3 - Quality 1 gehoord : 14-4. Niets abnormaals ware het niet dat zowel Tollie (Pascal De Tollenaere) als Saraf (David Sarafian) het nodig vonden om er een centurietje in te blazen : Tollie 114 en Saraf 111. Nen Dikke proficiat :roll: :o :shock:
:!: Schitterend :!:
Saraf scoort al een tijd heeeel vlotjes hoge breaks op training en dus nu ook in wedstrijden...
loverboy

Post by loverboy »

Martinus 1 - 4Evergreen 1 : 11-7

Onze tegenstanders waren met de 7 punten tevreden, wij ietsje minder. Nu, ik vind wel dat die mannen niet op hun juiste plaats staan (momenteel laatste). Blijkbaar spelen ze zelden met hun A-team (nee, niet die van Murdock en consoorten :lol: )

Maar : wij zitten misschien met een ernstig probleem. Guy heeft me na de wedstrijd gemeld dat hij na woensdag (onze inhaalmatch tegen Crucible) ermee stopt!!!! Hopelijk was het in een vlaag van ontgoocheling maar ik ken Guy ondertussen al jaren en als vriend vrees ik dat hij het wel eens zou kunnen menen. Ik zal al mijn diplomatie en overredingskracht woensdagavond moeten gebruiken want ik zou het ZEER jammer vinden moest hij de handdoek gooien. Ik zou onze after-snooker zeker missen. Dus moest je dit lezen Guy, doe het aub niet en laat het ons bij een goeie pouilly-fumé en lekker etentje eens bespreken... Een kerel met jou talent

de statistieken :
René : 5/6 (paar 30+)
Guy : 2/6
ik : 4/6 (68 br) en voor de rest veel kansen de nek omgewrongen :oops:

Hans : 2
Christian : 2
Frank : 3

Na de match nog een gezellige babbel met die mannen gehad. Helaas zijn er maar weinig ploegen waar je dat nog kunt mee doen.
FrenzY

Post by FrenzY »

loverboy wrote: Na de match nog een gezellige babbel met die mannen gehad. Helaas zijn er maar weinig ploegen waar je dat nog kunt mee doen.
Gelukkig nog een paar ;-)

Wij deze week thuis tegen New Crucible verloren met 6-12, op zich een te verwachten uitslag, maar na alwéér een goeie start zakten we toch weer een beetje weg naar het einde toe.
Ikzelf de eerste 4 frames goed tot zeer goed gespeeld. Eerst 1-1 tegen Nico "The Meat" Devlies (tweede frame wint Nico met een fluke op frameball zwart, na een remonte van mijnentwege :evil: )
Daarna 2-0 tegen Kurt Desplenter, met als hoogtepunt een 75 break die helaas bij de laatste rode gestopt werd door een "careless" positional shot :x .
En dan was tvet van de soepe en verloor ik twee scrappy frames tegen Peter De Vuyst.

Pallieter 1:
Kevin Meiresonne: 3/6 (br 75)
Thomas De Baets: 2/6
Bjorn Misseghers: 1/6 (krijgt er tot nu toe geen constante in dit jaar)

The New Crucible 1:
Nico Devlies: 5/6
Kurt Desplenter: 3/6
Peter De Vuyst: 4/6
loverboy wrote: Na de match nog een gezellige babbel met die mannen gehad. Helaas zijn er maar weinig ploegen waar je dat nog kunt mee doen.
:-)
loverboy

Post by loverboy »

loverboy wrote:volgende week 2x aantreden, 'k zal op den duur nog scherp komen te staan
ondertussen zijn deze matchen gespeeld, inclusief deze van gisteren en ik moet zeggen, mag niet ontevreden zijn over het geleverde spel.

Match tegen 4 evergreen : zie mijn eerder verslag hier ergens boven
inhaalmatch tegen the Crucible (onze ex-1ste ploeg van vorig jaar met Nico Devlies en Kurt Desplenter) : 9-9 geen slechte uitslag maar er zat zeker meer in (3 black-ball games waarvan 2 verloren). Verschillende breaks maar er zit een weekend tussen, dus ben het al een beetje vergeten :roll: .Ikzelf 44 & 42 Verdeling bij ons allemaal 3/6. bij The Crucible Kurt 4/6, Nico 3/6 en Peter 2/6
Dan gisteren de match tegen de n° 2 van de stand en nog geen enkel wedstrijd verloren Ter Walle = 10-8. Op Riley tafels, dus zeker niet de gemakkelijkste.
Zeer jammer, hadden de kans om minimaal een gelijkspel te behalen maar Yvan Van Velthoven stak daar een stokje (6/6) tussen. Niet dat hij zo sterk (allé op het niveau die voor ons véél te hoog is) stond te spelen maar een oud snookergezegde " op de kleuren komt de klasse boven (in het Gents uit te spreken)" werd alle eer aan gedaan. Ik moest ertegen beginnen en eerlijk is eerlijk : ik heb er nu al een tiental keer tegen gespeeld en ik blijf onder de indruk (is trouwens één van de weinige waarvan ik nog onder de indruk kom).
Ondanks zijn breaks van 46 & 44 verlies ik 1x op roos en 1x op zwart. Zeker de laatste frame mocht ik niet laten schieten, maar ja het is tegen Yvan hé :oops:
Daarna mijn niveau nen serieuze lap naar omhoog gegeven waardoor ik de resterende 4 frames met oa breaks van 64, 54,en 35 naar me toe kan trekken. De lovende woorden van de tegenstander deden me deugd : eindelijk eens gespeeld zoals ik al lang weet dat het kan. Ik had nog eens een fris kopke en dat maakt veel uit.
Guy (die toch besloten heeft om het jaar zeker uit spelen, waarvoor dank) nam 3 frames. Verloor een frame tegen Yvan op roos nadat hij de 2 snookers die hij nodig had gelegd had en helaas bij het 'opkuisen" een slecht contact op blauw kreeg.Ik dacht 1 40+ break

René was niet in zijn dag en om zijn woorden te gebruiken : het was één teveel :roll:
Bij de tegenstanders nam Wilfried 1 frame en Erwin 3(met een paar 30+ breaks)
loverboy

Post by loverboy »

na al het goeie van de voorbije weken, hoopvol naar de Westbury getrokken. Helaas, ik was vergeten dat we daar onze winterbanden moesten aantrekken om door het "groene gras" te kunnen kruipen.
Goesting na 3 stoten volledig weg... bijgevolg 1/6

Eindstand Westbury 2 - Martinus 1 : 9-9
Guy : 4/6
René : 4/6 (1 40+)

Meer valt er niet te vertellen, tenzij dat hun Leffe wel van prima kwaliteit was
FrenzY

Post by FrenzY »

Gisteren de laatste match van de heenronde tegen The Corner.
Ik had er best zin in en haalde de eerste twee frames binnen tegen Jimmy De Tant, die later op de avond een knappe 103 binnenkegelde (was op weg naar een total clearance, totdat hij zijn witte binnenspeelde op bruin).
Daarna twee keer 1-1 gespeeld tegen Tom en Jimmy 'jeppel' Van Den Winkel.
Al bij al konden we een vrij mooi resultaat neerzetten tegen deze subtopper, al is het weer een verlies.
Uitslag: 7-11

Pallieter 1:
Kevin Meiresonne: 4/6 (eindelijk mijn long pots teruggevonden, en zowaar killerinstinct op de twee respotted blacks 8-) )
Björn Misseghers: 2/6 (herpakte zich na een 0/4)
Thomas De Baets: 1/6

The Corner 1:
Jimmy De Tant: 4/6 (br 103)
Tom Vanwelsenaers: 2/6 (super pots, maar weinig positiespel :? )
Jimmy Van Den Winkel: 5/6 (voor mij de beste speler van deze ploeg)
loverboy

Post by loverboy »

FrenzY wrote:Jimmy Van Den Winkel: 5/6 (voor mij de beste speler van deze ploeg)
kan dit enkel beamen, zeer goede speler. Heeft blijkbaar vorige week een 100+ gemaakt en dan nog op hun tafels die volgens mij de moeilijkste maar zeker de eerlijkste van ere zijn. Bovendien is het nog nen toffe pee ook.
Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Post by Mitu »

loverboy wrote: kan dit enkel beamen, zeer goede speler. Bovendien is het nog nen toffe pee ook.
True!
jeppel
Highest Break: 137
Club: ARENA

Post by jeppel »

Sind kort drink ik een duvelke voor de match,speelt precies wat vlotter dan ne jupiler :D

btw De Tandt heeft nog iets simpel gemist op 75 of het waren twee tonnetjes

grtz
loverboy

Post by loverboy »

eerste wedstrijd van de terugronde, derby martinus 3 - martinus 1 : 10-8

Redelijk niveau gisteren
tollie 4/6 (2x 52 br, 1x 40+, x 30+)
saraf 4/6 (ik dacht 1 40+ en 1 30+)
Yvan 2/6 geen hoge breaks maar wel zeer mooie single pots (althans tegen mij)

Guy 2/6 (1 40+)
René 3/6 ( 54 + 2x 30 +)
Ikzelf 3/6 (88cl (on the middle table), 43, 38, 35)

@ grotenbees : aan dienen kant van Gent geen vrieskou op de tafels te bespeuren maar dat zal wel met de Turken te maken hebben ;)
FrenzY

Post by FrenzY »

Maandag op uitstap naar Hamme.
Helaas gene kerstmarkt gevonden, dus maar ons matchke tegen Wuitens gaan spelen.
Nu niet direct mijn favoriete zaal/ploeg (vooral niet om te blijven hangen), maar we hebben er het beste van proberen maken. Niet eenvoudig om de motivatie hoog te houden als je de concurrentie iedere week een beetje verder ziet uitlopen.
Toch konden we een "beter" resultaat neerzetten dan in de heenmatch, en dat hopen we iedere week te kunnen doen, om zo hopelijk de kloof te dichten.

Wuitens 1:
Stein De Sterck: 5/6 (3 breaks van 60+, alweer De Sterckste :))
Wim Peeters: 4/6 (altijd de vrolijkheid zelve :? )
Pascal De Vos: 2/6 (zaagde vooral op zichzelf, de veel te lichte witten bal, de tafel, de club, ... :lol: )

Pallieter 1:
Kevin Meiresonne: 2/6 (br 74, zat meer in vanavond, maar kon me niet volledig opladen tegen Wim)
Björn Misseghers: 4/6 (solide van start tot einde)
Thomas De Baets: 1/6 (solide van start tot start ;))

Om 23u waren we terug in de Pallieter, om 1u30 waren we thuis... Twas er best gezellig ;)
loverboy

Post by loverboy »

gisteren onze nieuwjaarswedstrijd tegen Wuitens (3de of 4de in de stand dacht ik. Kan het niet echt checken want op vsf-ovl doen ze momenteel eerder aan uitslagen van paardwedrennen :shock: ;) )
Martinus 1 - Wuitens : 14-4!!
Onzen eersten serieuze uithaal van het jaar (allé het snookerjaar). De mannen waren er niet goed van (met uitzondering van Fox).
Guy : 5/6 (zeker nog niet op zijn niveau, maar zag toch vlagen van verbetering)
René : 4/6 (paar 30+ breaks)
ikzelf : 5/6 (momenteel in een potting mood met breaks van 80 (simpele pot op voorlaatste rode gemist maar positioneel was het wel moeilijk), 59, 48, 41 en 33). De frame die ik verlies mis ik wel een sitter van een gele
Fox : 3/6 (paar mooie clearances, voelde zich wel "thuis")
Stein : 1/6 (duidelijk niet in zijn dagje)
Wim : tok,tok, tok :D :D :D

Ik heb ook vernomen dat Grotenbees zodanig graag naar de Martinus komt dat hij vanaf nu zijn 'thuis'wedstrijden daar komt spelen :o ?? Is in Houtem het bier in azijn veranderd misschien??
grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Post by grotenbees »

loverboy wrote:
Ik heb ook vernomen dat Grotenbees zodanig graag naar de Martinus komt dat hij vanaf nu zijn 'thuis'wedstrijden daar komt spelen :o ?? Is in Houtem het bier in azijn veranderd misschien??
Grotenbees was zeer verwonderd dat hij naar Sint-Martinus "mocht" komen spelen want zij die alle aspecten van de snooker in Oost-Vlaanderen in het verleden en tot op heden op de voet hebben gevolgd weten dat de clubs waar Grotenbees in actie komt op korte of lange termijn gedoemd zijn om te verdwijnen.
Daarom nogmaals mijn hartelijke dank maar ook mijn welgemeende excuses aan "Snooker Sint-Martinus". :mrgreen:
FrenzY

Post by FrenzY »

Stop the presses!!! Pallieter wint zowaar nog eens een wedstrijd :mrgreen:
Gisteren thuis tegen Paradox 1 aka Kasra Khavaran :-)
Eindelijk, EINDELIJK, eens een wedstrijd waar we alle drie op niveau speelden, en dat werd al snel beloond met een ruime overwinning. Nu hopen dat we de lijn wat kunnen doortrekken...

Uitslag: 12-6

Pallieter 1:
Kevin Meiresonne: 4/6 (55, 47)
Björn Misseghers: 4/6 (48)
Thomas De Baets: 4/6 (40)

Paradox 1:
Kasra Khavaran: 6/6 (45)
Danny Pauwels: 0/6
Wim Van Vooren: 0/6
Firefighter
Belgium Ranking: 100
Highest Break: 94
Club: Norbe / New Crucible

Post by Firefighter »

Gisteren onze start gemist van het nieuwe jaar !!
Wel tegen een titelkandidaat namelij Ter Walle ;-)

Yvan(ho) van Velthove had een iets mindere dag (2/6) maar kon rekenen op zijn ploegmaats om een 12 - 6 overwinning te noteren

Yvan : 2
Peter Cnudde : 4 (met af en toe magistrale shots ;-) )
Wilfried Ide : 6 ( sterk spelend !!)

4Evergreen 2

Yannick Poulain : 4
Steven Van Durme : 2
Hans Cuepers (Me ;-) ) Mijn 2de zacht gekookt eitje :D