Nieuwe keu kopen

A forum for your general snooker chit chat
Bungda
Highest Break: 92

Re: Nieuwe keu kopen

Post by Bungda »

@ RubenV
Als je een keu opneemt heb je een gevoel of hij u ligt of niet.
Dit is altijd het eerste wat je zal ondervinden
Dit komt door de combinatie van het totaal gewicht en waar dit juist ligt.
Hiervoor moet je de keu wegen, de ballans meet je door de keu op een potlood te leggen en hem dan te rollen tot hij in ballans ligt. Neem dan de maat van de achterkant tot aan het potlood.
Deze gegevens moet je goed bijhouden als dit de keu is die goed aanvoelt, want dit zal je zeker gaan terug zoeken als je een andere keu koopt.
Je kan een keu hebben waar deze gegevens anders zijn maar de logica moet dan wel kloppen (te ingewikkeld om te schrijven).
Er is ook het speel gevoel.
Dit zal hoe meer de ervaring hoe makkelijker te ondervinden zijn.
Dit is wat je ondervind als je speelt met de keu.
Speel je bv een trekschot en gaat dit goed, dan heb je speelgevoel met de keu. Dit varieert van de ene keu naar de andere , kwaliteit van het hout speelt een grote rol hierin.
Als dit niet goed gaat dan ligt de opbouw van de eerste 50 cm van die keu niet goed voor u(of de techniek).
Als je de keu kan testen zal je snel het verschil van uw keu voelen.
Met de keu die je in de winkel koopt zijn deze hierin meestal standaard, de ene nogal stijf sommige iets soepeler en er is er ook een merk met zeer soeple modellen.
De stijvere modellen kan je eventueel laten aanpassen.

Kijk of de keu goed in elkaar zit rond de sluiting , of alles mooi egaal is afgewerkt (punten van de splices hoeven "NIET" gelijk te zijn).
Als hij er mooi moet uitzien, dit kan weet wel .... geverfd is meestal goedkoper .... massieve inleg is meestal duurder. Kies zelf wat voor u het best is en je zal zeker een goede keu hebben.
@vandenbergeben.
zie PM
Succes
Daniel

rubenv
Highest Break: 24
Club: Limit

Post by rubenv »

Ok bedankt allemaal, zal dan de ballans ook eens nakijken. Als ik in de winkel een keu ga kopen, kan ik zelfs de oude keu waar ik goed mee speel, meenemen. Is waarschijnlijk nog beter :)

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Post by Mitu »

rubenv wrote:Ok bedankt allemaal, zal dan de ballans ook eens nakijken. Als ik in de winkel een keu ga kopen, kan ik zelfs de oude keu waar ik goed mee speel, meenemen. Is waarschijnlijk nog beter :)
Als het de "oude" keu is van uw kameraad, is er dan geen mogelijkheid om hem over te kopen?

rubenv
Highest Break: 24
Club: Limit

Post by rubenv »

Mitu wrote:
rubenv wrote:Ok bedankt allemaal, zal dan de ballans ook eens nakijken. Als ik in de winkel een keu ga kopen, kan ik zelfs de oude keu waar ik goed mee speel, meenemen. Is waarschijnlijk nog beter :)
Als het de "oude" keu is van uw kameraad, is er dan geen mogelijkheid om hem over te kopen?
De keu is van iemand in de snookerclub. Hij heeft er 2 liggen waar wij mogen bij spelen. Hij zelf heeft pas een nieuwe. Maar het probleem is dat ik en mijne maat waar ik bijna altijd tegen speel, allebei met dezelfde keu willen spelen. De andere is te licht. Dus nu nemen we om de beurt de goede keu. Maar is wel frustrerend omdat degene met de goede keu praktisch altijd wint. Dus het word dringend tijd dat iemand van ons 2 een keu koopt :)

Mitu

Post by Mitu »

rubenv wrote:
Mitu wrote:
De keu is van iemand in de snookerclub. Hij heeft er 2 liggen waar wij mogen bij spelen. Hij zelf heeft pas een nieuwe. Maar het probleem is dat ik en mijne maat waar ik bijna altijd tegen speel, allebei met dezelfde keu willen spelen. De andere is te licht. Dus nu nemen we om de beurt de goede keu. Maar is wel frustrerend omdat degene met de goede keu praktisch altijd wint. Dus het word dringend tijd dat iemand van ons 2 een keu koopt :)
Schitterend! :lol:

Dan is 't idd geen slecht idee om in actie te schieten! :D

Bungda

Post by Bungda »

@ vandenbergeben
Ik kan uw PM niet beantwoorden, lijkt iets niet te werken.
Stuur me uw email adres dan kan ik je de gegevens bezorgen.
Groeten
Daniel

vandenbergeben
Highest Break: 0
Club: Twenty one

Post by vandenbergeben »

@bungda check nog eens je PM

motse
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 112
Club: De Vlasschuur Zulte

Post by motse »

Mitu wrote:
Enfant Terrible wrote:ben 15 keer kampioen van Botswana geweest
Met een hoogste break van 32. Seriously, dude? :think:
Ik heb dit jaar m'n 1ste century gemaakt... en dat, met een BUNGDA CUE ;)
Kben helemaal geen tactisch brein en zeker geen snookertalent :lol:
maar MOTSE heeft wel een BUNGDA gekocht en ik zweer het u... m'n beste aankoop ooit, i'm proud to be a member :mrgreen:

Bungda

Post by Bungda »

motse wrote:
Mitu wrote:
maar MOTSE heeft wel een BUNGDA gekocht en ik zweer het u... m'n beste aankoop ooit, i'm proud to be a member :mrgreen:
Zoals die van u zal ik ook nooit een tweede kunnen maken Motse.
A good player behind the gun. :D
Daniel

pink

Post by pink »

motse wrote:
Mitu wrote:
jawadde..is een toverstokje diene bungdastok.... :D :D :D
Je kan met elke keu ne century maken hoor....hoeft niet speciaal zo een duur stukske hout te zijn.

Mitu

Post by Mitu »

pink wrote:
motse wrote:
Mitu wrote:
Je kan met elke keu ne century maken hoor....hoeft niet speciaal zo een duur stukske hout te zijn.
Da's misschien wel waar, maar een century maken met een regular rekkeu, is niet voor iedereen weggelegd. Een Brecel kan dat, ja, en een aantal andere Belgische toppers. Maar een doorsnee speler zoals u en ik, daar vrees ik voor. Trouwens, ik zit nog altijd op mijn eerste te wachten, maar ik voel 'm wel aankomen! :D

pink

Post by pink »

Mitu wrote:
pink wrote:
motse wrote:
Mitu wrote:
Da's misschien wel waar, maar een century maken met een regular rekkeu, is niet voor iedereen weggelegd. Een Brecel kan dat, ja, en een aantal andere Belgische toppers. Maar een doorsnee speler zoals u en ik, daar vrees ik voor. Trouwens, ik zit nog altijd op mijn eerste te wachten, maar ik voel 'm wel aankomen! :D

Tja,er zijn er wel meer die geen topper zijn en er toch een tonneke invlammen,de meesten van die gasten zie je zelfs niet op rankings en dergelijke....maar ze kunnen het wel..en wat ons betreft als doorsneespeler :D every good shot you play depends on how much ground work you have done on te practice table,because te harder you work at this game,the more you will get out of it

Mitu

Post by Mitu »

pink wrote:every good shot you play depends on how much ground work you have done on te practice table,because te harder you work at this game,the more you will get out of it
200% mee akkoord.