Nieuwe keu kopen

A forum for your general snooker chit chat
wimr
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0
Club: Activ

Nieuwe keu kopen

Post by wimr »

Hallo allemaal,

Ik ben een (competitie)snookerspeler die momenteel een keu gebruikt die nog van mijn vader was en nu stilaan oud begint te worden.

Ik zoek daardoor dus een nieuwe keu, maar het probleem is ik zou niet weten waar er goede winkels zijn om deze te kopen, en ik wil niet een keu vanaf een website kopen zonder hem te hebben gezien/getest/vastgehouden.

Daarom vroeg ik mij af of iemand een winkel/snookerzaak kent waar er een aanbod is van snookerkeu's, hierbij bedoel ik niet een 3-tal keu's die ergens in een snookerzaak hangen, maar toch een 'redelijk' aanbod iets 'betere' keu's.
Liefst zou dit in de regio limburg moeten zijn, eventueel antwerpen..

Alvast bedankt.

rookie
Highest Break: -1

Re: Nieuwe keu kopen

Post by rookie »

hoi,

Je kan eens kijken op www.147billiards.com, hij is goed van prijs. Als je een keu wil testen van hem kan je best eens afspreken, normaal kan je ze testen in playball in hasselt.

Snookerfreakske

Post by Snookerfreakske »

Als het natuurlijk in Antwerpen ook mag zijn,is misschien www.thissen.be een mogelijkheid.
Dit is een speciaalzaak met tientallen modellen,tafels ook aanwezig om ze uit te testen.
Er is een kleine sectie xl-modellen(extra lange keus) en zelfs voor de kleinere portemonnee
een tweedehandshoek dacht ik.

groeten

Theo

buscemi32
Highest Break: 55
Club: Shooters

Post by buscemi32 »

Als je een goeie keu zoekt kan ik je er maar 1 aanraden..nl een Bungda keu.
Bungda aka Daniël (ook hier actief op het forum) maakt deze keu's zelf en zijn absolute klasse.
Heeft normaal altijd wel wat keu's maar je kan ook één laten maken naar je eigen wensen.
Bij ons in de club hebben er zich al veel laten verleiden en die zijn allemaal zeer tevreden.
Bungda cue kan je ook op facebook terugvinden, zeker checken dus.

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95

Post by Mitu »

buscemi32 wrote:Als je een goeie keu zoekt kan ik je er maar 1 aanraden..nl een Bungda keu.
Bungda aka Daniël (ook hier actief op het forum) maakt deze keu's zelf en zijn absolute klasse.
Heeft normaal altijd wel wat keu's maar je kan ook één laten maken naar je eigen wensen.
Bij ons in de club hebben er zich al veel laten verleiden en die zijn allemaal zeer tevreden.
Kan dit alleen maar bevestigen! :thumbup:

jeppel
Highest Break: 137
Club: ARENA

Post by jeppel »

ik heb nog een goeie craftman te koop,maple 148cm en 9.7 tip. deze is hellemaal bewerkt door bunga

als er iemand geintreseerd is mogen ze er altijd e paar dagen mee spelen .

groeten

rookie

Post by rookie »

Mitu wrote:
buscemi32 wrote:Als je een goeie keu zoekt kan ik je er maar 1 aanraden..nl een Bungda keu.
Kan dit alleen maar bevestigen! :thumbup:

Ik kan dit ook alleen maar bevestigen, heb er zelf ook een keu van maar niet iedereen wil er 500 euro's of meer aan uitgeven.

Enfant Terrible
Belgium Ranking: 1
Highest Break: 32
Club: AC Milan

Post by Enfant Terrible »

En voor dat geld heb je bijna twee 2nd Series Stamford Cuemakers keu of èèn uit de 1st Series line...is toch wel even wat anders dan een Daniel Buddha keutje dacht ik zo!
Is maar net waar je 't zoeken wil natuurlijk.

snookerlover
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Post by snookerlover »

Enfant Terrible wrote:En voor dat geld heb je bijna twee 2nd Series Stamford Cuemakers keu of èèn uit de 1st Series line...is toch wel even wat anders dan een Daniel Buddha keutje dacht ik zo!
Is maar net waar je 't zoeken wil natuurlijk.
beetje respect voor daniel zen werk he ! denk dat er veel cuemakers niet kunnen tippen aan de kwaliteit die daniel levert !!!

Enfant Terrible

In Belgie,Nederland,Duitsland zeker het beste op de markt, er is alleen geen noemenswaardige concurrentie, maar even realistisch blijven: Trevor White, Robert Osborne, Stamford, Robin Cues, North West, John Parris, beter komen ze niet hoor en bedoelde het zeker niet disrespectful, dacht ook echt dat Buddha z'n artiestennaam was, mijn fout.

pink

Post by pink »

Enfant Terrible wrote: Is maar net waar je 't zoeken wil natuurlijk.
ja.....zit wel waarheid in,en wat is goed en wat is slecht?

aangezien we er weinig van kennen van ceu's maken (alhoewel toch al een tijdje meubelmaker :D )hangen we toch af van de verkoper.

Wat voor de één goed is.. is voor de ander minder goed .....
volgens mij zit een goede ceu toch tussen uw oren ze,bij ons speelt er iemand met ne wandelstok bij manier van spreken en hij maakt er toch ook zijn 100-tjes mee.

Bungda
Highest Break: 92

Post by Bungda »

@ Wimr
Als je een keu koopt probeer vooral op gevoel te kopen.
Niet het gevoel dat je geld gaat kwijt zijn maar het gevoel als je de keu vast neemt.
Voelt hij zwaar aan dan zal deze te zwaar blijken op termijn.
Voelt hij te ligt dan zal dit later ook iets zijn wat je liever anders wou.
Vind je dat het gewicht niet goed ligt, voor of achter, dan is dit ook niet ideaal voor u.
Het is niet makkelijk de ideale te vinden omdat de meeste dezelfde specificaties hebben.
Kijk eerst wat voor keu je nu hebt.
Meet : dikte tip .. :/ diameter van de bud ... / lengte van de keu .../ het totale gewicht ... / ballans punt(vanaf achterkant).
Met deze details kan je dan vergelijking maken naar je nieuwe keu dat die deze anders of net hetzelfde heeft., afhankelijk van wat je wil.
Doe een paar stoten met de keu of dit goed aanvoelt.
Er zijn ook spelers die kijken naar het prijskaartje om zo de indruk te krijgen dat ze een goede keu gekocht hebben.
Weet wel dat de duurdere klasse meestal ook door betere materialen opgebouwd zijn, geselecteerd essenhout met de nodige aandacht verwerkt, ebbenhout en andere houtsoorten om de splices te leggen zijn echt wel massief hout, bij de goedkopere is het meestal niet wat het lijkt en word er veel met verf of soort van stickers gewerkt, de es is meestal ook met minder aandacht verwerkt ..
Goed kan op 2 mannieren, goed in afwerking en degelijk materiaal maar goed kan ook met als bedoeling net die details te hebben die jij wil, of je dit laatste in de standaard keuen gaat vinden is niet altijd mogelijk.
Kijk ook of de keu goed recht is, dit is van groot belang als je hem koopt want meestal zal dit na een tijdje nog erger kunnen worden als er onvoldoende aandacht was in de verwerking .

@Enfant Terrible
Ik heb de Stanford keu ook al wel gezien hoor. Ik vind het wel spijtig dat als je gedetailleerde vragen stelt aan therightcue, want zij verdelen ze via het internet,dat je dan plots geen reactie meer krijgt. Hebben ze mij nagetrokken of was het omdat er iets niet klopte ... weet ik niet. Weet wel dat het ging om iemand die zijn keu stuk was een deze ook niet was wat het leek.
Je kan altijd zelf eens proberen om een paar vragen te stellen aan hen, let wel op met namen want jij lijkt daar soms wel “artiesten” foutjes mee te maken.

Dat er geen concurrentie is?? Toch wel hoor. Er zijn er nog die dit doen hoor. De meeste haken af eens ze weten hoeveel geld je er insteekt, hoeveel uren je er insteekt en hoe moeilijk het is om de keu "RECHT" te houden.
Voor wie het wil proberen. Bijna 20 maanden voorbereiding, meer dan 80 werk uren en dan nog het materiaal kopen. Reken maar uit wat je zal verdienen.
Dit is waarom weinigen zo gek zijn om dit ook te doen, enkel zij met hart en ziel en de nodige uitdaging .
Daniel
BUNGDA

Enfant Terrible

Beste Bungda, weet niet hoe dat zit met theright....co.uk, maar Stamford Cuemakers hebben hun eigen website is een klein familiebedrijf,die juist in tegenstelling tot bv. John Parris extra tijd en aandacht besteden om aan de wensen van de klanten te voldoen.

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Post by peterbullen »

Ey terrible.. als ge Daniël kende en wist wat een moeite hij zou doen om je content te stellen bij de keuze van je keu, dan zou je zo niet praten.
By the way, ik heb geen Bungda omdat hij toen ik mijn Parris kocht nog niet bezig was.. anders was ik daar zeker langs geweest, en bij Parris hadden ze zeker wel een luisterend oor naar mijn wensen en ze zijn heel goed vervuld.
Ik denk niet dat je al een bungda gezien of geprobeerd hebt, probeer aub geen uitspraken te doen alvorens je dit wel gedaan hebt.
Daniël is één van de meest toegewijde keumakers die ik ken, en hij hoort bij de top! Zegt dat ik het gezegd heb!!

Pistol

Enfant Terrible

Ik geloof niet dat ik iets verkeerds heb gezegd,maar ik heb ze wel gezien en wat stotekes meegedaan,ik was niet bijzonder onder de indruk,maar sowieso is een keu natuurlijk heel persoonlijk.Ik kijk echter ook naar het complete plaatje,splices moeten gelijk in hoogte zijn en de shafts idem dito met de chevrons in de juiste richting.Hij mag mij best een keer overtuigen van z'n kwaliteiten,ik heb nog een prachtig stuk Ziricote hout liggen voor de complete butt en wat Tambootie uit Botswana voor de splices,ik heb niks met dat zwarte plastic ogende ebony er zijn mooiere soorten hout net zo duurzaam geschikt voor snooker cues,ben benieuwd of Bungda een toverstok voor me kan maken,want ik kom maar niet boven die break van 32 :oops:Maar ja ik ben tactisch heel sterk hè en mentaal,zou jou denk ik helemaal lek kunnen spelen en je met breakskes van 8,9,16,24 kunnen inpakken,maar dat doe ik niet want ik als ik kom wil ik hard komen,dus eerst weer een half jartje naar de snooker academy.Back to the topic Ik zou zn cues eventueel in Botswana (mijn vaderland) kunnen promoten.Botswana is het nieuwe China op snookergebied,tienduizenden negers hebben de weg naar de snookertafel gevonden..we nemen over,ik zeg èèn ding QSchool invasion of the new African generation!

buscemi32
Highest Break: 55

Post by buscemi32 »

Enfant Terrible wrote:Ik geloof niet dat ik iets verkeerds heb gezegd,maar ik heb ze wel gezien en wat stotekes meegedaan,ik was niet bijzonder onder de indruk,maar sowieso is een keu natuurlijk heel persoonlijk.Ik kijk echter ook naar het complete plaatje,splices moeten gelijk in hoogte zijn en de shafts idem dito met de chevrons in de juiste richting.Hij mag mij best een keer overtuigen van z'n kwaliteiten,ik heb nog een prachtig stuk Ziricote hout liggen voor de complete butt en wat Tambootie uit Botswana voor de splices,ik heb niks met dat zwarte plastic ogende ebony er zijn mooiere soorten hout net zo duurzaam geschikt voor snooker cues,ben benieuwd of Bungda een toverstok voor me kan maken,want ik kom maar niet boven die break van 32 :oops:Maar ja ik ben tactisch heel sterk hè en mentaal,zou jou denk ik helemaal lek kunnen spelen en je met breakskes van 8,9,16,24 kunnen inpakken,maar dat doe ik niet want ik als ik kom wil ik hard komen,dus eerst weer een half jartje naar de snooker academy.Back to the topic Ik zou zn cues eventueel in Botswana (mijn vaderland) kunnen promoten.Botswana is het nieuwe China op snookergebied,tienduizenden negers hebben de weg naar de snookertafel gevonden..we nemen over,ik zeg èèn ding QSchool invasion of the new African generation!
Deze neger komt zo hard - jeugd van tegenwoordig? :lol:

pink

Post by pink »

Enfant Terrible wrote: break van 32 :oops:Maar ja ik ben tactisch heel sterk hè en mentaal,zou jou denk ik helemaal lek kunnen spelen en je met breakskes van 8,9,16,24 kunnen inpakken,maar dat doe ik niet want ik als ik kom wil ik hard komen,dus eerst weer een half jartje(afrikaans voor jaar) naar de snooker academy.Back to the topic Ik zou zn cues eventueel in Botswana (mijn vaderland) kunnen promoten.Botswana is het nieuwe China op snookergebied,tienduizenden negers hebben de weg naar de snookertafel gevonden..we nemen over,ik zeg èèn ding QSchool invasion of the new African generation!
je zal toch wat meer nodig hebben dan een jaartje snookeracademy om Peter in te pakken :D :D

en mocht je ooit de gelegenheid krijgen om tegen Peter te spelen,breng dan maar witte handschoenen mee.... :D :D

Enfant Terrible

Ik ben eigenlijk meer national cooch, cuemaker in opleiding en keu distributor dan snookerspeler ook al wet ik wel dat ik het nog niet te laat is voor maintour eist alleen z'o'n hoop training, mar ik heb het allemaal wel gezien ben 15 keer kampioen van Botswana geweest en I want to pass the torch to these young negros nu, zij hebben die toekomst,mar ik blijf zeker spelen en Belgie komt er achter dat belof ik..
Heeft Wim nu eigenlijk al een keutje,laat es wat van je horen Wim ik heb die Stamford special voor jou greserveerd?Ik mak wel een moi prijsje darvan nie.

Mitu

Post by Mitu »

Enfant Terrible wrote:Maar ja ik ben tactisch heel sterk hè en mentaal,zou jou denk ik helemaal lek kunnen spelen
Sorry maar: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Om het op jouw eigen manier te formuleren: ik ben zeer benieuwd naar jouw zogezegd fantastisch tactisch vernuft… :thumbup:

BTW: bij welke bookmaker kan ik àl m'n spaargeld op Peter Bullen inzetten? :wave:

Mitu

Post by Mitu »

Enfant Terrible wrote:ben 15 keer kampioen van Botswana geweest
Met een hoogste break van 32. Seriously, dude? :think: