Club gezocht voor complete beginner

A forum for your general snooker chit chat
jensen
Highest Break: 0

Club gezocht voor complete beginner

Post by jensen »

Hallo allen,

Ik heb gemerkt dat de meeste gelijkaardige threads vrij oud zijn, vandaar dat ik deze nieuwe aanmaak.

Ik ben 25 en op zoek naar een nieuwe hobby. Ik volg al jaren snooker op tv (zowel Eurosport als BBC wanneer ik kan) en heb het geluk dat er op mijn werkvloer een pool tafel aanwezig is waar we na de uren gebruik van kunnen maken. Het spreekt me enorm aan en ontspant me ook erg. Ik zou daarom graag (leren) snooker spelen. Al moet ik bekennen dat het, in tegenstelling tot pool, iets is wat ik nog nooit gedaan heb. Pool is ook een mogelijkheid, ik amuseer me daar ook enorm mee.

Ik heb op het internet wat rond gezocht, maar het valt mij op dat in deze internet tijden er enorm weinig clubs zijn die over een website beschikken waar ik meer informatie kan vinden. En voor pool nog minder dan snooker.
Concreet ben ik op zoek naar een club (of speelmogelijkheid) in de regio Steenokkerzeel - Zaventem - Vilvoorde, zelfs de regio Mechelen - Zemst behoord tot de mogelijkheden. Maar ik zoek vooral een plaats waar ik het kan leren, als complete beginner. Zijn er clubs die lessen aanbieden voor beginners, of clubs die het hele jaar door geschikt zijn voor beginners? Ik heb namelijk weinig zin om zo maar ergens op mijn eentje een tafel te huren en daar een uurtje te liggen klungelen.

Dank bij voorbaat.

mikhael
Highest Break: 97

Re: Club gezocht voor complete beginner

Post by mikhael »

beste, op de website www.snookerbrabant.be kan je alle informatie vinden.
Daar staan alle clubs genoteerd waar je eventueel langs kan gaan.
Ik zelf heb gespeeld in de Acro in Tienen en ben daar super tevreden geweest.
Ben zelfs van plan om eventueel terug te gaan volgend seizoen.
Ik weet natuurlijk niet vanwaar jij bent, maar elke club heeft zijn voor- en nadelen en heeft wel zijn 'toppers'.
Dus bijleren kan je altijd.

groeten mikhael

lemmie
Highest Break: 147

Post by lemmie »

tomw
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 65
Club: De Komma

Post by tomw »

In de door jou vermelde regio is de club Play Snooker gevestigd, op de markt in Steenokkerzeel.
Er wordt competitie gespeeld op dinsdag- en donderdagavond.
De laagste afdelingen spelen op donderdagavond, dus ik vermoed dat je dan best eens langsgaat en na de wedstrijd een praatje maakt met de spelers.

Nieuwe spelers zijn altijd welkom in ons -volgens mij veel te kleine- Barabantse snookerwereldje ;-)