Mike Wooldridge

A forum for your general snooker chit chat
fubar
Belgium Ranking: 9999
Highest Break: 67
Club: SC de pomerans, Lochristi

Re: Mike Wooldridge

Post by fubar »

@ Pink
Gevonden! KAMUI tips, made in Japan :mrgreen:
Hoewel ze op een website zeggen dat oa Higgins er mee speelt denk ik dat het meer is om pool te spelen.
@Bungda
Kan het kwaad om de zijkanten (als er wat overschot is...) weg te schuren met een toestelletje (Dremel en co...) ipv weg te snijden met een cutter? Uiteraard niet bij zeer hoge toeren (zou een beetje te warm worden).

Bungda
Highest Break: 92

Post by Bungda »

Ik gebruik inderdaad de cerocite cuetip cement.
Soms gebruik ik ook de tweeten lijm. Dit is bijna zoal pattex, ook aan 2 zijdes licht aanbrengen, laten drogen en samenpersen.
Het feit dat je tip loskomt aan de ferrule kan zijn dat je hem niet goed propermaakt(lijmresten) of slechte lijm. Bijlijmen is ook geen oplossing want lijm op lijm houd niet.
Heb het al wel eens voorgehad maar toch zelden hoor.

GEEN DREMEL gebruiken om de tip op maat te gebruiken. Doe dit niet,niet omdat het warm kan worden maar dit is niks om tips af te werken er zijn veel simpelere oplossingen die veel minder risico geven om schade aan te brengen.
Ik zelf gebruik de slijper methode. Dit is zoals een potlood slijper maar groter model dan.
Ook de methode met het cutter mes gebruik ik ook regelmatig (vooral voor mouche room tip).
Als je het eenmaal onder de knie hebt en wat handigheid krijgt dan is het simpel hoor.

Ik heb ook al bijna elk soort tip uitgetest van elkmaster, bleudiamond, diamond+, moori soft medium en hard, sniper ,bleu elf, triangle ,triumph, woodridge,cyclon, .... en nog veel meer.
Speel nu 2weken met de kamui soft. OOk om te voelen wat dit geeft.
Wat mij opvalt is dat hij na een week spelen niet harder gaat aanvoelen, blijft ook goed in vorm .
En al is mijn keu ook maar een 9,20 tot nu toe scheuren de lagen niet los, dit was bij andere gelaagde modellen wel.
Het blijft wel een prijzige tip van 15 euro aankoop.
Daniel

snookerlover
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Post by snookerlover »

fubar foei foei !!! toch nie met een dremel zeker :lol: alee jong hahaha vond ik wel een goeike ;-) , en nu der vraag wie ben ik he ? logisch denken hehehehe grtjs

fubar

Post by fubar »

:oops:
Snookerlover, da wist ik al lang hoor wie gij waart!!! :shock:
Maar met een dremelke gaat da goed hoor.... MAAR nu ga ik da nie meer doen.
Ge doet gewoon een plakkerke tegen uw koper, en schuren en draaien maar. Stuift wel een beke, maar da ga goed vooruit... :mrgreen:
Heb hem nu schoon afgesneden met een nieuw cuttermeske... Keep the fingers crossed... zal er morgen eens wa patatten mee geven en ne keer checken... :lol:

snookerlover
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Post by snookerlover »

alé morgenavond zijn het frieten bij u thuis ;-) wahahaha geeft er maar ne lap op maat ! Grtz

snookerke
Highest Break: 145

Post by snookerke »

Waar zijn deze pommeransen van mike wooldridge te verkrijgen? Al gehoord bij thissen en verhoeven en die hebben ze niet .

cue-action
Belgium Ranking: 32
Highest Break: 125

Post by cue-action »

Ik koop deze online:

http://www.handmadecues.com/extras/22-supertips.htm

Ga naar SHOP en maak account aan.

fubar