snooker verplaatsen

A forum for your general snooker chit chat
Tommelein
Highest Break: 0

snooker verplaatsen

Post by Tommelein »

Hoi,

We hebben een snooker, maar die zou 10 cm moeten verplaatst worden. Iemand een idee hoe we dit zouden kunnen doen zonder af te breken? Misschien opkrikken ofzo?

alvast bedankt!

Vriendelijke groeten

Tineke en Michael

Bungda
Highest Break: 92

Re: snooker verplaatsen

Post by Bungda »

voorzichtig opkrikken.
Onder de poten van die lapjes leggen om kasten mee te verplaatsen.
Die bestaan uit materiaal dat goed schuift.
Je kan ook bruinzeel (betonplex)planken gebruiken die schuiven ook goed. Als het maar stevig en glad is
Dan met een man of 4 duwen en een man of 2 trekken.
Wel opgelet dat je de steen op het hout niet wegduwd want dat is niet aan elkaar vastgemaakt.

Succes
Daniel

Tcheppen
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 87

Post by Tcheppen »

Volgens mij mag je ook niet aan de banden trekken want die zitten vast aan het leisteen !!! Trek enkel aan de poten v/d tafel. Succes.
En opgelet voor je vingers onder de poten want je verplaatst wel meer dan één ton :mrgreen:

pink
Belgium Ranking: 0

Post by pink »

Beter eens info vragen aan tafelplaatsers,die gasten hebben ervaring zat.
Espa bvb in Oostende.
Lijkt me niet zo simpel om een tafel te verplaatsen,hebt zeker 8 krikken nodig,4 balken 18 cm hoog/5cm dik en natuurlijk 8 man om de krikken gelijktijdig op te krikken,kwestie om de naden van de leistenen niet te doen barsten en dan nog iets deftig voor onder de poten te steken om ze te kunnen verplaatsen,zal ervan af hangen wat de ondergrond is,is het tapijt dan zal je al niet kunnen schuiven dan heb je wieltjes nodig,is het een tegelvloer dan is het wel mogelijk om te schuiven met het systeem dat ze onder zware kasten plaatsen.
Lijkt me een zot risico en een hele hoop werk om 10cm te winnen.Is tenslotte toch 1350kg die in zijn geheel en zonder brokken te maken die moet verplaatst worden.Tafel staat waarschijnlijk nu wel waterpas,zal ze nog waterpas staan als ze verplaatst is?Beter nog ne keer goed nadenken....

Gr Eddy

Bungda
Highest Break: 92

Post by Bungda »

Net daarom post ik mijn reactie.
Wij hebben het samen met een ervaren plaatser gedaan.
Wij hebben met 2 krikken en 2 balkjes de tafel aan een zijde onder de constructie opgekrikt en de speciale plaatjes of schijven ervoor dan onder de poten gelegd. Je hoeft ze maar een 2 tal cm op te krikken.
Dan aan de andere zijde het zelfde.
Dan de tafel opgeschoven , en zoals ik al schreef , niet tegen de banden duwen want de stenen liggen niet vast op het onderstel.
Je moet tegen de constructie duwen.
Eens de tafel op zijn plaats weer opkrikken en de schijven er weer onderuit, is 30 minuten werk.
De tafel moet nadien ook weer pas gezet worden.
Daniel