Géén selectie voor het BK men

Discuss and find all the necessary information about the yearly Belgian Championship Snooker
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Géén selectie voor het BK men

Postby luchtzak » 28 Apr 2013, 17:43

Op Belgium Ranking 2 heb ik noodgedwongen forfait moeten geven voor de 8e finale op zondag. Ik had géén opvang voor de kindjes gevonden, en uit respect voor mijn tegenstander heb ik beslist om mijn kinderen niet naar de club mee te nemen, de tegenstander Jurgen Van Roy te smsen en te excuseren van mijn afwezigheid én ik heb het ook niet nagelaten de organisatie op de hoogte te brengen van mijn afwezigheid door overmacht.

Als straf heb ik mijn 60 rankingpunten die ik gewonnen had met mijn 8e finale verloren, 0 punten in de plaats. Blijkt dat er een reglement bestaat, dat je straft bij elk forfait.

Had ik in mijn wedstrijd van de 16e finale mij opzettelijk laten verliezen, dan had ik in mijn ogen bedrog gepleegd tegenover mijn collega snookerspelers, maar wel 50 punten mee naar huis genomen ...

Als een tenniser op Rolland Garros in de 2e week zijn voet omslaat en niet méér kan starten, krijgt die dan ook 0 rankingpunten en géén prijzengeld ?

In de volgende rankings zakte ik dus verder weg, en toegegeven: ik heb niet mijn beste seizoen gekend in de tornooien. Maar dit reglement vind ik té streng....

scarre
Highest Break: 144

Re: Géén selectie voor het BK men

Postby scarre » 29 Apr 2013, 08:39

Jah Bart,

Dat is nu 1 van de puntjes waarop de spelerscommissie kan op werken hé. Om exact dezelfde reden
ben ik destijds gestopt met de BR's. ( Ik was dan eigenlijk zelfs tijdelijk in de onmogelijkheid om een keu
zelfs maar vast te houden ;) )

Return to “Belgian Championship Snooker”