BR 1

Discuss and find all the necessary information about the Belgium Ranking events: cadets, juniors, ladies, masters, masters 50+ and men
luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Re: BR 1

Postby luchtzak » 09 Sep 2012, 10:29

RAFCSTEVIE wrote:volledig mee akkoord Peter en schema van 16 per ronde is ook vele beter en fijner

is dat nu bevestigd ? de eerste 16 komen dus te staan in de 16e finale klopt dit ?

en wat met rankingpunten ? en de punten die je verliest bij verlies van je eerste match ?

waar is het reglement ?

RAFCSTEVIE
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 135
Club: TRIANON KONTICH

Postby RAFCSTEVIE » 09 Sep 2012, 17:52

Ja ik heb ook een mailtje gestuurd voor reglement en te verdienen punten elke ronde !!!

En ik heb van Eddy snel antwoord gekregen waarvoor dank !

Hier vind je alles :

www.vsf-limburg.be - Algemeen - Administratief - Reglementen - HR BBSA

peterbullen
Belgium Ranking: 2
Highest Break: 141
Club: De Komma

Postby peterbullen » 09 Sep 2012, 21:44

RAFCSTEVIE wrote:Ja ik heb ook een mailtje gestuurd voor reglement en te verdienen punten elke ronde !!!

En ik heb van Eddy snel antwoord gekregen waarvoor dank !

Hier vind je alles :

http://www.vsf-limburg.be - Algemeen - Administratief - Reglementen - HR BBSA

http://www.vsf-limburg.be/files/acrobat ... k%2010.pdf

Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Postby Anthony » 13 Sep 2012, 21:29

Sorry hoor gasten maar tis al een tijdje geleden dat ik nog een BR heb meegedaan.
Er word enkel gesproken dat strik verplicht is maar vestje is toch ook verplicht of niet ?

peterbullen

Postby peterbullen » 14 Sep 2012, 10:01

Anthony wrote:Sorry hoor gasten maar tis al een tijdje geleden dat ik nog een BR heb meegedaan.
Er word enkel gesproken dat strik verplicht is maar vestje is toch ook verplicht of niet ?

ja zeker!

luchtzak

Postby luchtzak » 15 Sep 2012, 14:23

Zijn er al resultaten bekend ?

RAFCSTEVIE
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 135
Club: TRIANON KONTICH

Postby RAFCSTEVIE » 15 Sep 2012, 16:19

Mijn verslag van mijn Belgium Ranking :

http://www.stevelambrechts.be/V2/nieuws ... qus_thread

Ook nog een woordje ivm het materiaal en toernooileiding : dit was tiptop in orde ik kan niets aanmerken en vond het aangenaam vertoeven en spelen in Hasselt .

Ook blij met de referee's want vanaf zij hun intrede maakten kon ik ne 62 maken en vermits de breaks enkel tellen als er een referee aan tafel staat kan dit voor verdere seeding of klassering voor mij belangrijk zijn , daar waar ik sta helemaal onderaan in de rankings hebben weinig speler zo'n hb dus bij gelijke stand zal ik hiervan kunnen profiteren.
Het was wat kort qua tijdsduur maar ik heb een plezierige 1e Belgium Ranking gehad na 7 jaar afwezigheid .

Als het goed is mag het ook gezegd worden hé !!!

luchtzak

Postby luchtzak » 15 Sep 2012, 19:53

Jurian Heusdens heeft me volledig overklast, breaks van 75 37 en 52 zorgden voor een droge 3-0

Hendrik

Postby Hendrik » 16 Sep 2012, 07:02

wat betreft het materiaal was het in de riley inn perfekt, allemaal nieuwe lakens, maar wat betreft
playball hasselt hing het er vanaf welke tafel je kreeg toegewezen en wie, want sommige tafels waren embarmelijk en verlichting was kapot en een set ballen met verschillende rode ballen etc,.dit zou zeker in de toekomst moeten verbeteren zodat iedereen een eerlijke kans krijgt.

magic stick
Belgium Ranking: 6
Highest Break: 114
Club: riley inn

Postby magic stick » 16 Sep 2012, 07:27

Net als RAFC Stevie na enkele jaren inactiviteit op de rankings terug de snookermicrobe gekregen,en moet zeggen het was zeer leuk. Vooral ook om in mijn eigen club te mogen starten terug. De tafels zijn schitterend vernieuwd (thx Serge Das). Mijn verslag:

1ste ronde Jean Baptist Ecreau 3-0 break 44
2de ronde Jan Mortele 3-1 breaks 58,38,34
3de ronde Johan Schrijvers 3-0 break 59
4de ronde Pierre Dethier 3-0 breaks 52,36
5de ronde Yvan van Velthoven 1-3 breaks 31,32

Qua resultaten zeer tevreden,spijtig dat de frisheid er beetje van af was tegen Yvan want zat meer in anders denk ik. Mja zo blijven doordoen hopelijk dan zal ik na enkele tornooien wel wat later mogen starten.

Greetz Kverh

Fred Letecheur
Belgium Ranking: 19
Club: Academy Liege

Postby Fred Letecheur » 16 Sep 2012, 10:01

Sur quel site peut-on avoir les résultats et les tableaux des Belgium Ranking ??
Avavnt, j'allais sur le site BBSA mais il n'est pas mis à jour !!!! :o

Merci pour votre aide...

Fred

NDV
Highest Break: -1

Postby NDV » 16 Sep 2012, 18:25

1/2 : Bullen - van Hove : 4-2
Van Velthoven - Brecel : 4-2

Fred Letecheur

Postby Fred Letecheur » 16 Sep 2012, 18:42

Merci mais pour tous les matchs, ou lire les résultats de ce premier Belgium ranking ?? :o

eWil
Highest Break: 0
Club: 15 Reds

Postby eWil » 16 Sep 2012, 20:55

Uitslag finale al bekend? Thanks!

NDV
Highest Break: -1

Postby NDV » 16 Sep 2012, 22:24

voila
results.pdf
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

luchtzak

Postby luchtzak » 17 Sep 2012, 18:29

peterbullen

Postby peterbullen » 17 Sep 2012, 19:36

Belgium Ranking 1 in Play Ball Hasselt en Riley Inn te Genk

Het seizoen is weer begonnen, en met 112 inschrijvingen is dit zeker een mooie start!

De dag na het afsluiten van de inschrijvingen zijn er nog een 20 tal oproepen binnengekomen om deel te nemen, maar vanaf dit seizoen wordt er effectief afgesloten op de laatste dag van de inschrijvingen, om discussies te vermijden. En zo hoort het ook. Spijtig voor een aantal, maar die zullen die fout geen twee keer maken.

Hasselt : In de eerste rondes geen echte uitschieters, alhoewel er toch ene Vermeylen en Van Loocke aan indrukwekkende overwinningsreeksen begonnen. Eén van de opvallendste uitschakelingen was toch Michel Groessens die het onderspit moest delven tegen Kris Van Landeghem, en nieuwkomer in de BR Steve Lambrechts verloor in de derde ronde van Claudio Mercurio.

Een aantal geplaatste spelers die al vroeg de boot in gingen waren oa : Bjorn Kaerts, Jimmy Van Den Winkel, Laurens De Staelen, Peter De Vuyst, René Hemelsoet en Pascal Durnez.

De opvallendste verschijningen waren toch Junior Jeff Jacobs die pas in zijn vierde wedstrijd de duimen moest leggen tegen voormalig Belgisch kampioen Peter Bullen. Sebastiaan Vermeylen moest pas in zijn vijfde match zijn meerdere erkennen in Kevin Van Hove, zij het dan nog heel nipt! Anthony Van Loocke haalde zelfs de zesde ronde waar Chris T’Syen te goed was. In Hasselt was de organisatie top met geen enkel probleem dat de aandacht trok, de tafels waren redelijk, een paar heel goei en een paar minder goei. Het kan niet altijd rozegeur en maneschijn zijn.

Genk : Ook hier waren er een paar spelers die de aandacht trokken. Kris Nijs won vier matchen en verloor uiteindelijk van Frederic Letecheur. Eddy Kverh won er ook vier en verloor dan van huidig Belgisch kampioen Yvan Van Velthoven. Laurent Emmanuel won maar liefst vijf wedstrijden en ging dan pas de boot in tegen Jean-Luc Di Franco.

In Genk waren ook de geplaatsten niet veilig, een paar geseede spelers moesten het loodje leggen, oa : David Mens, Alain Vandersteen (sukkelt wel een rugblessure) en bij deze wensen wij hem heel veel succes met zijn operatie op donderdag!! Ook Pascal Charot moest eraan geloven.

Johnny Peetermans, kind aan huis in de Riley Inn met zijn ”bounce team” had bijna een verrassing van formaat in huis, maar verloor nipt van superkid Brecel. Johnny maakte zelfs een mooie 108, maar Luca liet zich niet vangen en maakte in het beslissende frame zelf ook een century.

De 1/8ste finales:
Mario Van Herk had geen of weinig weerwerk tegen Luca Brecel die vlot met 3-0 won en met 117 nog een mooie century in huis had.

Nick Vanhee had zijn handen vol aan Bruno Vanoppen. Alle frames waren close, dus de match ook, dit keer in het voordeel van Nick. 3-2.

Yvan Van Velthoven won redelijk vlot van Jean-Luc Di Franco die niet het gepaste weerwerk vond om het Yvan moeilijk te maken. 3-0.

De uitslag vermoedt anders maar Guy Hendrickx had toch moeite om Luc Heirewegh af te houden. Het eerste frame was al op de kleuren. Het tweede maakt Luc een 54 maar Guy kan het frame toch naar zich toetrekken met een 50 break. En de ban was gebroken 3-0.

Ook in deze match 3-0 maar het had anders gekund. Peter Bullen won het eerste frame vlot, maar in het tweede en derde had hij een snooker nodig, hij slaagde er telkens in om het frame te winnen, dus ook hier 3-0.

Jurgen Van Roy potte met een aantal kleine breaks Chris T’Syen van tafel, hier ook 3-0.
Een heruitgave van de Merode open finale, en met dezelfde winnaar als uitkomst, het was heel spannend, maar met 3-2 won Tomasz Skalski van Jurgen Van Den Bossche.

In deze match mocht Tim Jonckers het eerste frame pakken, maar nadien was het alles Van Hove wat de klok sloeg, met 31,34,54 en 89 won Kevin vlot met 3-1.

De 1/4de finales:
Superkid Luca tegen westfluut Nick Vanhee, een heel spannende match die in het voordeel van Luca met 4-1 eindigt, de stand geeft totaal geen weergave van de frames. Het eerste wint Nick met 74-75, Luca wint weliswaar de vier volgende, maar niet zonder problemen. Eén 72 break voor Luca, de andere frames telkens op de laatste kleuren.

Een heruitgave van de BK finale bij de veteranen. Yvan de verschrikkelijke tegen potbeest Gu y Hendrickx. Yvan wint met 4-1, maar ook hier heeft Guy niet echt ondergelegen. 2 Frames zijn overduidelijk voor Yvan (32,33,47 en 84), terwijl Guy met een mooie 58 ook een afgetekend frame binnenhaalt, en de rest van de frames weer op de kleuren.

Een op- en neergaande partij tss Pistol en Jurgen Van Roy. Peter begint goed met een 65 maar verliest het volgende op zwart, waarna het vertrouwen bij Jurgen belandt, die dan ook verdiend 2-1 voorkomt. Peter brengt de stand op 2-2 en maakt dan met een 31 en 50 de wedstrijd af en wint 4-2.

2 Potbeesten aan de bak in de laatste partij van de kwart. De in vorm zijnde Tomasz begint met een 52, maar moet het frame nog afgeven door een 32 clearance van Kevin Vanhove. Het tweede frame is opnieuw voor Kevin, na een 31 van Tomasz, maar hij countert met een 66. En de twee laatste frames zijn meteen de mooiste van het tornooi. Met een 113 clearance komt Kevin op 3-0 en in het vierde frame maakt hij met een total clearance meteen de hoogste tornooi break met 139!

De 1/2 finales:
De twee halve finales waren identiek aan die van de eerste BR vorig jaar in Brugge, met het enige verschil dat de verliezers van toen de winnaars van nu zijn.

Yvan tegen Luca. Luca begin redelijk sterk met een 69 en een 52, maar Yvan pakt toch nog het tweede frame op zwart met een goeie clearance, na een nonchalant missertje van Luca. De volgende twee frames werden mooi verdeeld, 2-2. En in de laatste frames vergat Luca het af te maken, dit moet je natuurlijk niet tegen Yvan doen, hij zal je met plezier afmaken. Yvan verdiend in de finale.

De wedstrijden tussen Kevin en Peter zijn ook altijd spannend. Peter begint het best met een 45, maar in het tweede wordt Kevin wakker en het is 1-1. Een missertje op de laatste rode voor Peter, die strandt op 92, 2-1. Het volgende begint voor Peter het best 37, maar Kevin beslist het frame met een 32. In de volgende twee frames liggen 57 en 37 aan de basis van winst, 4-2 voor Peter.

De finale:
Ondanks een goede start met een 45 break verliest Peter het eerste frame. Dit heeft duidelijk een invloed gehad, in een mum van tijd stond het 3-0 voor Yvan die er geen gras liet over groeien. Peter vindt even het vertrouwen terug en kan twee van de volgende drie frames winnen. Maar Yvan wint toch het laatste frame vlot voor een mooie 5-2 overwinning!

De veteranen deden het weer goed dit tornooi, ge ziet.. ze zijn nog nie uitgeteld! :twisted:

By the way: Een hele goede organisatie vanwege Eddy Jamro, proficiat!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by peterbullen on 18 Sep 2012, 09:07, edited 2 times in total.

DavidC
Highest Break: 64
Club: Re-Spot

Postby DavidC » 17 Sep 2012, 19:42

Ik ben het eens met Hendrik: materiaal in de Play Ball had op sommige tafels beter gekund en gemoeten. Volgens mij speelden we op tafel 6 met een set plateauballen (gevolg: veel kicks), de lamp was kapot, de tafel rolde serieus af, enz. Niet dat dit een excuus is voor mijn verlies. Tegenstander was gewoon beter en ik als amateurke gewoon te slecht maar als je 20€ inschrijvingsgeld betaalt, verwacht je toch om op zen minst op deftig materiaal te mogen spelen :)

Van spelers in de Riley Inn niks anders dan lof over het materiaal dus daar was het wel dik in orde!

Grtzz

David C

Fred Letecheur

Postby Fred Letecheur » 17 Sep 2012, 22:41

Félicitation/proficiat à Yvan et Peter pour leur prestation...

Cela dit, où peut-on lire le classement après ce premier ranking ???! :o

Fred

peterbullen

Postby peterbullen » 17 Sep 2012, 23:36

Fred Letecheur wrote:Félicitation/proficiat à Yvan et Peter pour leur prestation...

Cela dit, où peut-on lire le classement après ce premier ranking ???! :o

Fred

je pense on doit attender quelques jours..

Return to “Belgium Ranking - National Ranking”