reeksindeling 2012-2013 W-Vl

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie West-Vlaanderen
buks
Highest Break: 52

reeksindeling 2012-2013 W-Vl

Postby buks » 01 Jul 2012, 11:15

Bij deze nog eens een berichtje vanuit het verre West-Vlaanderen, waar het bestuur een 2e voorstel tot reeksindeling op hun site gezet hebben. Te belachelijk voor woorden.

Oordeel zelf : http://www.d-zone.be/Documenten/vsf.pdf

En dan vragen ze zich af hoe het komt dat spelers afhaken.

POTBLACK
Highest Break: 138

Re: reeksindeling 2012-2013 W-Vl

Postby POTBLACK » 01 Jul 2012, 17:40

Inderdaad te belachelijk voor woorden........ die mentaliteit van de SPELERS in west-vlaanderen.

Dit is de manier waarop men wil spelen en is inderdaad dus totaal niet haalbaar. Maar zoals we gewoon zijn is er NIEMAND bereid om ook maar enige toegeving te doen en zo iedereen eens van dienst te kunnen zijn om tot deftige reeksen te komen.

Blijkbaar heb je het zelf ook niet helemaal gesnapt : het bestuur wil nu eens duidelijk maken dat het zo niet verder kan. Moest je de commentaar op de site ook hebben gelezen zou je misschien begrijpen dat we nu eens de bal in het kamp van de spelers werpen en zij maar eens een oplossing moeten zoeken....

buks

Postby buks » 01 Jul 2012, 19:11

Naar mijn mening is het niet de taak van de spelers om een kalender op te stellen maar wel van het bestuur. In eerste instantie werd er een voorstel geplaatst waarin het aantal bye's in het slechtse geval beperkt werd tot 2 per reeks. Dit leek mij voor iedereen aanvaardbaar. Deze indeling was voor ons en andere ploegen zeker ook niet perfect, maar leek ons zeker haalbaar voor iedereen (of toc hvoor bijna iedereen).

Naar mijn mening moet het bestuur met de start van komend seizoen eens duidelijk maken hoe de indeling het volgende seizoen zal zijn : iedereen blijft in zijn reeks behalve de stijgers en dalers uiteraard. Indien er toch iemand van reeks wil wijzigen moet dit op gegronde redenen zijn.

Met de manier waarop het nu gebeurt denkt men waarschijnlijk om goed te doen voor iedereen maar helaas wekt dit een pak frustraties op bij anderen en kan je nooit voor 300 spelers goed doen, dat is nu eenmaal de realiteit. Indien er geen houvast komt in de kalender doorgeen de siezoenen zullen er steeds meer spelers afhaken. Dat is tenminste mijn visie.

Indien het bestuur echt wil dat de spelers het nu maar eens zelf oplossen moeten ze ook alle wensen en verzuchtingen die ze ontvangen hebben van iedere ploeg duidelijk vermelden op de website, zo kunnen de spelers dan misschien een oplossing aanreiken. Maar ik vrees dat dit niet zal lukken want iedereen wil nu eenmaal in een volle reeks spelen en zo dicht mogelijk bij huis. Dit zijn nu eenmaal 2 punten die met een huidige reeksindeling en ploegen niet verwezenlijkt kunnen worden. Met het eerste voorstel hadden wij ook verscheidene verre verplaatsingen voor de boeg maar hebben hier geen probleem van gemaakt.

Misschien is het beste van al gewoon de laatste opmarking op de site toepassen : Indien er geen aanvaardbare oplossingen worden voorgesteld, wordt naar alle waarschijnlijkheid de eerst opgestelde reeksindeling VOLLEDIG HERNOMEN.

Cuemaster
Highest Break: 5

Postby Cuemaster » 03 Jul 2012, 18:08

Waarom elk jaar de heisa rond de reeksen kan er gewoon niet gedaan worden zoals het was.
Stijgers en dalers erbij en de reeksen laten zoals die de vorige jaren waren.
En misschien de BYE af te bouwen door meer stijgers insteken en lagere reeksen zodoende aanpassen dat er daar ook geen bye meer zijn.
Al dat gerommel over reeksen en dan nog wijsmaken dat de bal in het spelerskamp ligt.
Wat hebben de spelers daar nu weer mee te zien.
Hebben ze ooit al eens inspraak gehad in reeks verdeling.
Nee dus ligt het niet bij de spelers, maar wel in het kamp van de VSF WV.

POTBLACK
Highest Break: 138

Postby POTBLACK » 04 Jul 2012, 10:25

Cuemaster wrote:Waarom elk jaar de heisa rond de reeksen kan er gewoon niet gedaan worden zoals het was.
Stijgers en dalers erbij en de reeksen laten zoals die de vorige jaren waren.
En misschien de BYE af te bouwen door meer stijgers insteken en lagere reeksen zodoende aanpassen dat er daar ook geen bye meer zijn.
Al dat gerommel over reeksen en dan nog wijsmaken dat de bal in het spelerskamp ligt.
Wat hebben de spelers daar nu weer mee te zien.
Hebben ze ooit al eens inspraak gehad in reeks verdeling. Nee dus ligt het niet bij de spelers, maar wel in het kamp van de VSF WV.

Ooit al eens inspraak gehad ??????

de reeksen zoals ze nu staan is op basis van elke vraag (eis) tot aanpassing door elke club of ploeg gesteld.... Wat bedoel je dan precies met 'inspraak hebben' ????

Bye's zijn ook al het gevolg geweest van ploegen die plots vlak voor 1 september afhaken, maar daar hebben de spelers ook niets mee te maken veronderstel ik....

Wat mij betreft discussie hiermee afgesloten.

Cuemaster
Highest Break: 5

Postby Cuemaster » 07 Jul 2012, 14:07

Akoord met de weg vallende ploegen in begin seizoen.
Maar als je 15 bye's heb over de reeksen bij de start van het seizoen kan er toch wel eventueel een reeks wegvallen.
Dan zijn er wel heel wat bye's uit.
Het is maar een gedacht

buks

Postby buks » 22 Jul 2012, 10:24

Het gezond verstand heeft dan toch zege gevierd. Ik denk dat het gros van de spelers de huidige reeksindeling zeker moeten kunnen waarderen. En met huidige oplossing (dubbele competitie in 2A) zijn er slechts 3 bye's meer over. Nu maar hopen dat dit zo blijft en er geen ploegen meer afhaken.

Return to “West-Vlaanderen”