Strenge interpretatie miss regel vlaams brabant

BrunoC
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 76
Club: The Corner

Re: Strenge interpretatie miss regel vlaams brabant

Postby BrunoC » 09 Dec 2007, 09:50

GeertV wrote:Er wordt hier duidelijk enorm veel gezaagd over de miss-regel ... Da ze eerste 'ns ne keer leren snookeren en dan over de miss zeuren

Niet iedereen kan zo goed zijn als U hé... :shock:
Spijtige uitspraak voor mensen die van snooker houden,omdat je niet elke dag een 100+ maakt kan je niet snookeren...goe bezig :twisted:
Het gaat al zo slecht met de snookerzaken in België,ik ken er een paar die overwegen te sluiten door het rookverbod maja we kunnen toch niet snookeren dus...

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 10 Dec 2007, 15:33

De miss regel is relatief, net speelt Ronnie O'Sullivan op een haar naast de rode bal terwijl er nog 8 rode ballen op tafel lagen. Michael Holt ligt helemaal niet goed on, de referee geeft fout 4 maar geen miss. Dus waarom krijgen wij dan zoveel miss tegen als zelfs de profs met het meeste talent geen miss tegen krijgen ;-)

De Flanellen Foemper

Postby De Flanellen Foemper » 10 Dec 2007, 18:52

luchtzak wrote:De miss regel is relatief, net speelt Ronnie O'Sullivan op een haar naast de rode bal terwijl er nog 8 rode ballen op tafel lagen. Michael Holt ligt helemaal niet goed on, de referee geeft fout 4 maar geen miss. Dus waarom krijgen wij dan zoveel miss tegen als zelfs de profs met het meeste talent geen miss tegen krijgen ;-)

en de commentatoren (toch niet de minsten op de BBC) vonden het ook zeer terecht dat er geen miss werd toegekend!

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 10 Dec 2007, 18:59

BrunoC wrote:Spijtige uitspraak voor mensen die van snooker houden,omdat je niet elke dag een 100+ maakt kan je niet snookeren...goe bezig :twisted:

Ik weet niet hoe het bij u zit, maar mij geeft het alvast veel meer voldoening als ik een frame win door zelf de cruciale ballen te potten, dan de tegenstander de cruciale (snooker)ballen te laten missen. En niemand zegt dat je een 100 moet kunnen maken om te kunnen snookeren. Da's uw eigen, foute interpretatie.

Maar missen pakken om zo aan de vereiste voorsprong te komen om het frame te pakken (terwijl er zich kansen voordoen op de rode), noem ik dan weer "niet willen snookeren".

GeertV
Highest Break: -1

Postby GeertV » 11 Dec 2007, 12:21

BrunoC wrote:
GeertV wrote:Er wordt hier duidelijk enorm veel gezaagd over de miss-regel ... Da ze eerste 'ns ne keer leren snookeren en dan over de miss zeuren

Niet iedereen kan zo goed zijn als U hé... :shock:
Spijtige uitspraak voor mensen die van snooker houden,omdat je niet elke dag een 100+ maakt kan je niet snookeren...goe bezig :twisted:
Het gaat al zo slecht met de snookerzaken in België,ik ken er een paar die overwegen te sluiten door het rookverbod maja we kunnen toch niet snookeren dus...

Beste Bruno,

Ik kan helemaal niet goed snookeren (vind ik van mezelf). Het is gewoon zo dat veel (top)spelers problemen met een miss situatie inroepen voor hun eigen falen, uiteraard bedoel ik daar niet iedereen mee, maar het is toch opvallend. Als "goeie" speler moet je daar boven staan, vind ik. Het is net hetzelfde met ne "chance-bal" of "ne piet-snooker", dat overkomt je, en neem het van mij aan dat je op een gans seizoen gezien dat even dikwijls tegen krijgt dan mee hebt.

Het is gewoon jammer dat spelers dan de vinger gaan leggen bij de ref., terwijl het al niet moeilijk genoeg is om voldoende scheidsrechters te vinden die soms van 's morgens tot een stuk in de nacht aan de tafel staan, en dan mogen aanhoren dat iemand vanwege zijn/haar beslissing de match verloren heeft. Ik heb voor die spelers de raad om de rollen eens om te draaien, want uiteindelijk komt het erop neer dat wij (scheidsrechters) ertoe bijdragen dat toernooien kunnen doorgaan en de 2 spelers niet zelf moeten arbitreren, want wie weet tot wat voor een discussies dat allemaal gaat leiden.

Dat wou ik met mijn eerder geposte item duidelijk maken, en 'k hoop dat mijn punt nu duidelijk is.

Return to “Archief Vlaams-Brabant”