Snooker in Aalst en omstreken, beetje hulp voor een student

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
katrijnc
Highest Break: 0

Snooker in Aalst en omstreken, beetje hulp voor een student

Postby katrijnc » 07 Oct 2014, 08:20

Hi Guys

Ik piep hier af en toe wel eens op het forum maar eigenlijk ben ik zelf een pool speler.
Toch als laatstejaars studente accountancy fiscaliteit die nu een ondernemingsplan moet gaan maken voor een zaak dacht ik eerst en vooral aan het tekort van snookers dat we hebben in de buurt van Aalst.

Of zie ik dit verkeerd? Naar ik hier al willen lezen heb zijn er toch mensen genoeg van aalst die redelijk ver uitwijken? Ik lees dan vooral:

Orchidee in Wetteren
Birmingham in Affligem
Corner in Ninove
Sint Martinus in Gent
De Arena (speelde ik vroeger zelf pool) gent
Evergreen in Gent
Zelf voeg ik daaraan toe de snookertime in Welle maar hier op het forum nog niets van gelezen??? is er nochtans al 29 jaar en bied zijn tafels echt wel heel goedkoop aan ...

Voor de rest zie ik nogal wat faillissementen:

recent de kenneth in lede en een club waarvan ik de naam kwijt ben in Sint Lievens Houtem
Minder reccent hadden we hier in Aalst natuurlijk onze eigen snooker.

Ik weet niet of iemand deze clubs kende? Gaan ze wel degelijk over de kop omdat er geen vraag genoeg is in de regio of is dit allemaal gewoon puur wanbeleid? Is er dus nog plek voor een snooker dat is eigenlijk de vraag :)

Aalst zelf lijkt me wel degelijk niet echt een levensvatbaar plan door de hoge huurprijzen en de grote van het pand dat je toch wel degelijk nodig hebt ... in heb weliswaar wel een betaalbaar (of toch volgens mij naar zijn grote) pand gevonden in Schellebelle ... 10 min van Aalst maar dan ook wel weer maar een 5tal km meer van de orchidee.

Een tweede belangrijke vraag van mij was:

Wie kent de hierboven genoemde clubs en kan mij hun tarieven per uur bezorgen?
Ik beschik er momenteel nog maar over 1 namelijk welle: 6.5 EUR per uur! Extreem weinig lijkt me?
Daar heb ik ook willen horen dan Birmingham aan de andere kant boven de 10 zit?

Moesten jullie hier een lijstje kunnen aanleggen zou mij dat super helpen .... ben gisteren nog langs de orchidee gepasseerd maar was sluitingsdag :(

Alvast heel hard bedankt voor jullie hulp

Een enthousiaste student!

Staezione
Highest Break: 68
Club: geen

Re: Snooker in Aalst en omstreken, beetje hulp voor een stud

Postby Staezione » 29 Oct 2014, 18:41

De Wijngaard in Borsbeke is ook niet ver van Aalst
Wat betreft snookerclubs: een uitstervend ras, zelfs in de UK gaan er meer en meer failliet.
Als je deze dagen een (succesvolle) snookerclub wil opstarten is het best te verhuizen naar Azië alwaar ze zot zijn van het spelletje

Rupert
Highest Break: -1

Re: Snooker in Aalst en omstreken, beetje hulp voor een student

Postby Rupert » 10 Nov 2014, 13:58

Het is inderdaad soms triestig gesteld.

Er zijn teveel opportuniteiten uit de wereld geholpen door zowel uitbaters als snookerbestuurders.

Ik ben het niet eens dat er geen mogelijkheden in België zijn voor snookerzalen.

Je moet echter veel meer doen dan alleen maar een grote zaal openenen met genoeg tafels in.
Tegenwoordig dien je het cliënteel (zeg maar de snookerspelers), bijna te werven. En dit hoeft
helemaal niet met geld. Manieren genoeg. Een goede snookerzaal, met een goede clubwerking
en -sfeer zal steeds stukken beter doen als een mooie snookerzaal die enkel maar open is.

Tja, je kunt er nog veel over zeggen, maar begin bij een goed businessplan, en stick to it. Teveel
uitbaters willen op 1 nacht miljonair zijn.

Een snookerzaal beheren betekent ook : continu investeren in materiaal.

Soit, ik ga hier geen beleidsplan invullen, daar we anders eindeloos bezig zijn.

Groeten

Rupert

Return to “Oost-Vlaanderen”