Goede snookerkeu gezocht

Interclub, rankings, tornooien, algemene informatie | Provincie Oost-Vlaanderen
Replika83
Highest Break: 0

Goede snookerkeu gezocht

Postby Replika83 » 02 May 2012, 15:20

Beste,

ik heb 10 jaar geleden op vrij frequente basis gesnookerd, van mijn 12 tot 19. Nooit hoog niveau behaald, maar wel ok. Toen is alles wat verwaterd, spijtig genoeg.
Ondertussen is mijn keu volledig krom getrokken en niet bespeelbaar meer. Sinds kort terug wat de microbe te pakken en ben op zoek naar een waardig vervanger van mijn jeugdkeu.

Aangezien ik er niet zo veel van ken, wou ik even navragen rond wat advies of aanbevelingen.

Ben op zoek naar een 3/4 keu voor heel licht amateuristisch niveau, met goede prijs/kwaliteit verhouding en laten we zeggen tussen de €50 en de €100.

Ik weet niet of het houttype of de soort behandeling veel uitmaakt. Naar wat ik weet zijn er 2 keu's qua houtsoort. Soort van vernist glanzend hout, wat naar mijn gevoel niet gemakkelijk glijdt op de vingers en een mat en dus goed glijdende houtsoort. Mijn voorkeur gaat dus uit naar het 2de.

Alvast bedankt voor de hulp!

mvg,

Jochen

Replika83

Re: Goede snookerkeu gezocht

Postby Replika83 » 03 May 2012, 08:28

Ik wil er enkel nog bij vermelden dat er verschillende topics reeds voer bestaan en er worden vaak links aangeboden voor webshops.

Ik ben echter eerder op zoek naar een goede zaak (liefst oost-vlaanderen) die keus verkoopt met toonzaal, omdat ik liever de keu eerst eens kan voelen voor ik die aankoop.

Daarnaast weet ik niet goed naar welke lengte ik moet kijken, is dit ook een persoonlijk aanvoelen of heeft dit te maken met lichaamsbouw (1m80, armlengte 60 cm)? Dikte/grootte van de pomerans? Gewicht van de keu?

Bedankt!

(mss dat deze topic beter past in de 'snooker pub'-sectie?)

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 03 May 2012, 09:47

Replika83 wrote:Ik wil er enkel nog bij vermelden dat er verschillende topics reeds voer bestaan en er worden vaak links aangeboden voor webshops.

Ik ben echter eerder op zoek naar een goede zaak (liefst oost-vlaanderen) die keus verkoopt met toonzaal, omdat ik liever de keu eerst eens kan voelen voor ik die aankoop.

Daarnaast weet ik niet goed naar welke lengte ik moet kijken, is dit ook een persoonlijk aanvoelen of heeft dit te maken met lichaamsbouw (1m80, armlengte 60 cm)? Dikte/grootte van de pomerans? Gewicht van de keu?

Bedankt!

Om eerlijk te zijn: voor 50-100 euro ga je niet te vet veel vinden in een snookerzaak...
Vuistregel voor de lengte is: keu iets onder schouderhoogte dacht ik.
Dikte pomerans: normaliter een 9.5 a 10mm
In O-Vl heb je Coppieters in Sinaai.

Replika83

Postby Replika83 » 03 May 2012, 11:46

FrenzY wrote:
Replika83 wrote:Ik wil er enkel nog bij vermelden dat er verschillende topics reeds voer bestaan en er worden vaak links aangeboden voor webshops.

Bedankt!

Om eerlijk te zijn: voor 50-100 euro ga je niet te vet veel vinden in een snookerzaak...
Vuistregel voor de lengte is: keu iets onder schouderhoogte dacht ik.
Dikte pomerans: normaliter een 9.5 a 10mm
In O-Vl heb je Coppieters in Sinaai.

Ik ben ook maar een (her)beginner en vind het maar logisch ook dat ik eerst mijn spel (sterk) moet verbeteren, vooraleer mij een dure keu aan te schaffen.
Ik heb 8 jaar gesnookerd met een keu van €65 en daar altijd enorm veel plezier aan gehad, maar na 10 jaar stil te hebben gezeten, is hij te krom getrokken om er verder mee te spelen.

En bedankt voor de reactie

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 03 May 2012, 15:15

Stephen Hendry verkoopt de zijne

Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Postby Anthony » 03 May 2012, 21:06

een keu moet niet zoveel kosten zolang je er maar goed bij voelt :)

Bij Thissen in Antwerpen heb je wel voor deze prijsklasse een keu.
Je kan daar ook op een kleine tafel de keu testen.

Btw van waar ben je ?

Replika83

Postby Replika83 » 03 May 2012, 21:44

Anthony wrote:een keu moet niet zoveel kosten zolang je er maar goed bij voelt :)

Bij Thissen in Antwerpen heb je wel voor deze prijsklasse een keu.
Je kan daar ook op een kleine tafel de keu testen.

Btw van waar ben je ?

Van Zele, tegen Lokeren, dus Antwerpen is 30 min rijden.
Heb van anderen ook al gehoord over Thissen, dus ik zal daar zeer zeker eens mijn licht opsteken.

bedankt

Wim De Meyer

Postby Wim De Meyer » 26 Mar 2013, 20:42

Ik heb in mijn studententijd (nog niet zo heel lang gelden) al kennis gemaakt met het snooker.
Nu de laatste tijd heb ik de smaak echt te pakken. Alleen ... die kromme huiskeu's... :)

Om te starten ga ik zeker niet te zot doen, 100-150€ all in was mijn gedacht.
Nu ben ik op volgende aanbieding bij Thissen gestoten:
http://www.amusement.be/snookerpromoset ... -5330.html

Uiteraard ga ik eerst eens "voelen" of hij mij ligt, maar als dat het geval zou zijn neem ik aan dat de grootste voorwaarde om hem te nemen voldaan is ?

Of zijn er mensen die zware tegenargumenten hebben ? :p

Tweede vraagje: Vanaf welk niveau ben je klaar om in de laagste afdeling mee te spelen ? Ik ben er zeker nog niet klaar voor (zeer zeker :p) maar gewoon uit curieuziteit. Vb. Wat voor breaks moet je regelmatig kunnen spelen ?

Thx :)

snookerlover
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Postby snookerlover » 28 Mar 2013, 17:39

1 goede raad , als je die keu koopt dan koop je er best meteen een handschoentje bij ! dergelijke keus zijn altijd vernist aan de fles en als het warm is en je hebt zweethandjes dan glijd de keu niet meer door de vernis ! dus best een handschoentje bijkopen ;-) om te beginnen is dit zeker een mooi setje ! om te starten met competitie in 3de afdeling hoef je niet te reken op een hoog niveau hoor , gewoon starten zou ik zeggen ! zo krik je u eigen niveau omhoog ;-) grtz

Return to “Oost-Vlaanderen”