nieuw hier !

ca4ya
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 28

nieuw hier !

Postby ca4ya » 20 Jul 2008, 12:12

Hello!

Ben hier volledig nieuw op't forum. Eigenlijk volledig nieuw in het snooker-wereldje.
Ben Carl, 31 lentes en woon in Westrem (Wetteren).
Vroeger, als tiener, ging ik zo een 5-tal keer per jaar een balletje stoten in Geraardsbergen-Patricks snooker. M'n niveau was evenredig :-)
Nu, de laatste 3 maand, ga ik toch wekelijks eens spelen in St-Lievens Houtem o 147- in Oosterzele.
En, you know what ==> ik doe dat echt heeeeel graag. Het spelleke is echt plezant. Nu, het begint ook wat beter te gaan :-) :? dwz... ik kan zo af en toe eens 4-5 ballen na elkaar potten :-) En fier dat ik daar op ben.
Soit, vorige week heb ik me een keu gekocht.

Iemand tips om het echt goed te leren? Wat is het niveau van de laagste klasse? Wat moet je daarvoor kunnen? :-)
Ik speel meestal met ne vriend, maar die kan zich ook niet alle weken vrij maken. Schrijf ik me best in de club in om meer tegenstanders te ontmoeten?

Veel vragen ==> zijn er tips?

Greetz
Carl

BrunoC
Highest Break: 76
Club: The Corner

Re: nieuw hier !

Postby BrunoC » 21 Jul 2008, 00:30

Als je regelmatig naar den Argus gaat vraag daar dan om je in te schrijven voor de clubcompetitie,heb dit er een paar jaar (in een ver verleden) gedaan alsook interclub...
Zo krijg je de kans om tegen veel verschillende mensen te spelen van allerlei niveau,zo leer je in het begin het meeste bij.Zij zullen je wel wat tips geven;)

Wat ik vroeger veel deed was enkel de kleuren erop leggen en die dan in volgorde afspelen,zo leer je de basis van "positie",snooker is eigelijk simpel(yeah right),je moet ervoor zorgen dat je goed positie kan spelen,dan moet je geen moeilijke ballen potten :lol: (zo hoorde ik Stephen Hendry eens zeggen)

Laagste klasse is 4de (ere,1ste,2de,3de,4de) ideaal om te beginnen,je kan je ook inschrijven als reserve...

Grtz,
Bruno.

ca4ya

Postby ca4ya » 21 Jul 2008, 10:14

thanks voor de tip...
Lijkt me nog leuk sfeertje in de Argus.

Sine Metu
Highest Break: 25
Club: SC Norbe

Postby Sine Metu » 21 Jul 2008, 20:19

Je woont wel ideaal qua uitvalsbasis om te gaan snookeren! Stars en Stripes in Wetteren is tof! De orchidee in Wetteren straalt iets minder de sfeer uit van een snookerclub, maar da's ook dichtbij. 147 vind ik persoonlijk ook heel tof. In de argus ben ik ook al gaan spelen, maar niet alle tafels en ballen zijn daar evengoe! (nuja, dat heb je in de meeste zaken, maar daar vind ik het wel extreem). Dus lid worden en dan krijg je goeie ballen! :D

Als ge ook iets verder wil rijden: Kenneth's Snooker in Lede. Toffe gezellige club met goede (edoch ewa trage) tafels met kleine pockets (goed om te oefenen). Daar is altijd volk om tegen te spelen!

ca4ya

Postby ca4ya » 21 Jul 2008, 21:10

ja, oefenen, oefenen oefenen is het geheim heb ik al ontdekt.

Sine Metu
Highest Break: 25
Club: SC Norbe

Postby Sine Metu » 09 Sep 2008, 16:28

Zoals de Christos zegt: Spelen! Spelen! Spelen! En dan... Spelen! Spelen! Spelen! ;)

Return to “Archief Oost-Vlaanderen”