Toestand van de tafels Oost-Vlaamse ranking

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Toestand van de tafels Oost-Vlaamse ranking

Postby FrenzY » 26 Nov 2007, 13:09

GeertV wrote:... Nu kom je aan tafel en voordat je de snelheid van het laken beet hebt, sta je misschien al 2 of 3-0 achter....

Beetje zoals op de gewestelijke rankings in O-Vl tegenwoordig :)
Alleen, daar in de omgekeerde zin van het woord :?
Man man twas weer in orde dit weekend :shock: ....

Dit geheel terzijde uiteraard :D

CueBoy
Highest Break: -1

Re: UK Championship

Postby CueBoy » 27 Nov 2007, 12:10

FrenzY wrote:Man man twas weer in orde dit weekend :shock: ....

Dit geheel terzijde uiteraard :D

Zonder een polimiek te willen starten en geheel off topic : we spreken hier dus over de ranking in de Quality.
Wat mij opviel : vrijdagavond arbitreer ik 2 B spelers die niet ophouden met klagen en zagen over een tafel. Zatermiddag arbitreer ik 2 A spelers op diezelfde tafel : geen kik heb ik gehoord van die mannen...
Misschien een beetje minder naar de tafel kijken, ze is uiteindelijk hetzelfde voor beide spelers.

GeertV

Postby GeertV » 27 Nov 2007, 12:20

Sommige tafels zijn een ramp in de Quality. En dan zwijgen we nog over het gewicht van de sets ballen. Zaterdag hebben we een set gevonden met een aantal te lichte ballen, dit werd genoteerd op het wedstrijdformulier. En wat zien we zondag : we spelen nog steeds met dezelfde set. Ikzelf heb zondag matchke gefloten, waar schijnbaar de speelbal te licht was, en na onderzoek bleek dit te kloppen, maar de tornooileiding neemt gewoon geen gevolg aan die dingen en lacht de opmerking weg.

Dat een A-speler minder zeurt over zo'n dingen dan een B-speler : je moet Pat Horne maar eens vragen wat hij van de achterste tafel rechts (weet tafelnummer niet meer) vind ? Alleen zijn zij iets professioneler en halen dat 1 keer aan, terwijl de "mindere goden" (met alle respect) hier blijven over doordrammen.

Cueball
Highest Break: 52

Re: Toestand van de tafels Oost-Vlaamse ranking

Postby Cueball » 27 Nov 2007, 13:57

idd je kunt is zeggen dat de tafel op geen kl*t* trekt mor dat geldt voor beide spelers.
Dus dan moet je er het beste van maken en spelen.

CueBoy

Postby CueBoy » 27 Nov 2007, 16:42

GeertV wrote:Dat een A-speler minder zeurt over zo'n dingen dan een B-speler : je moet Pat Horne maar eens vragen wat hij van de achterste tafel rechts (weet tafelnummer niet meer) vind ?

Op de tafel waar hij de finale gespeeld heeft ("9" als ik me goed geïnformeerd heb), zal hij wel niet véél opmerkingen hebben na een break van 97 :lol:

(of het moest zijn dat'm geen century gemaakt heeft :D )

FrenzY

Postby FrenzY » 27 Nov 2007, 16:56

CueBoy wrote:
GeertV wrote:Dat een A-speler minder zeurt over zo'n dingen dan een B-speler : je moet Pat Horne maar eens vragen wat hij van de achterste tafel rechts (weet tafelnummer niet meer) vind ?

Op de tafel waar hij de finale gespeeld heeft ("9" als ik me goed geïnformeerd heb), zal hij wel niet véél opmerkingen hebben na een break van 97 :lol:

Idd, een A-speler zal mss minder klagen, feit is dat de gelaatsuitdrukkingen genoeg zeggen!
A, B of C, dat maakt mij trouwens niet uit: iedere speler verdient een goeie tafel om zijn rankingwedstrijden op te spelen! Het is waar dat het voor beide spelers gelijk is, maar als het zulke slechte tafels/ballen zijn, winnen niet noodzakelijk de beste spelers (heb ik zelf gemerkt :D )
Wat de ranking dit weekend betreft: sommige sets ballen waren idd belachelijk, de tafels die ik gezien heb waren schandalig (mijn gazon is korter afgereden én is vlakker), en de 'tornooileiding' zaterdag was op zijn zachtst gezegd comateus. Hoe later op den avond, hoe zatter de bende aan den toog (incl enkele spelers :? ), maar de tornooileiding vond het niet nodig in te grijpen. Enfin, ik spreek dan over de periode da ik er rondliep.

De eerste ranking was trouwens nog belachelijker, zowel qua tafels als qua organisatie (er was zowaar een karaoke op hetzelfde moment als de wedstrijden, stel je voor :))

Cueball

Postby Cueball » 13 Dec 2007, 09:37

FrenzY wrote:
CueBoy wrote:

Idd, een A-speler zal mss minder klagen, feit is dat de gelaatsuitdrukkingen genoeg zeggen!
A, B of C, dat maakt mij trouwens niet uit: iedere speler verdient een goeie tafel om zijn rankingwedstrijden op te spelen! Het is waar dat het voor beide spelers gelijk is, maar als het zulke slechte tafels/ballen zijn, winnen niet noodzakelijk de beste spelers (heb ik zelf gemerkt :D )
Wat de ranking dit weekend betreft: sommige sets ballen waren idd belachelijk, de tafels die ik gezien heb waren schandalig (mijn gazon is korter afgereden én is vlakker), en de 'tornooileiding' zaterdag was op zijn zachtst gezegd comateus. Hoe later op den avond, hoe zatter de bende aan den toog (incl enkele spelers :? ), maar de tornooileiding vond het niet nodig in te grijpen. Enfin, ik spreek dan over de periode da ik er rondliep.

De eerste ranking was trouwens nog belachelijker, zowel qua tafels als qua organisatie (er was zowaar een karaoke op hetzelfde moment als de wedstrijden, stel je voor :))

Van dat lawaai en tornooileiding hebt u gelijk.Maar als enekel spelers wa pinten zitten te drinken aan den toog daar zie ik niet direct een probleem.
Of wilt u een alcoholverbod tijdens snookertornooien????

Sine Metu
Highest Break: 25
Club: SC Norbe

Postby Sine Metu » 13 Dec 2007, 12:28

Opnieuw zou ik hier het woord "snookermentaliteit" willen gebruiken. Ik vind ook dat je nog maar in weinig zaken deftige tafels ziet. En met deftig bedoel ik: onderhouden. In de Stars en Strips in Wetteren ga je soms eerst beter eens met de stofzuiger over tafel bij manier van spreken, terwijl de tafels nochtans altijd afgedekt worden. In Ninove zag je in't laken de spleten van het marmer eronder. Je zag schoon de lijn lopen. Allee, voor mij moet een tafel of een laken niet perfect in orde zijn of 't nieuwste van't nieuwste, als het materiaal schoon onderhouden wordt, dan is het al plezant spelen. En dat vind je nog op weinig plaatsen tegenwoordig. De ballen zijn echt gehavend, een rest heeft geen tjoepekes meer of nog eentje (nog meer hatelijk), of hangt met plakband aan elkaar, enz... Dat heeft volgens mij met snookermentaliteit te maken. Een echte snookerliefhebber zorgt ervoor dat in zijn zaak het materiaal onderthouden wordt. Wat volgens mij kan zonder veel extra financiele inspanning. Maar in veel zaken lijkt het alsof er niet naar de tafels en het matiriaal wordt omgekeken. Valt er nog wel genoeg te verdienen met een snookerzaak? Ik betwijfel het... Enfin, ik ben de discussie hier aan het uitvergroten, maar misschien snappen jullie wel wat ik bedoel! :?
Last edited by Sine Metu on 16 Dec 2007, 22:43, edited 1 time in total.

Cueball

Postby Cueball » 13 Dec 2007, 13:18

Sine Metu wrote:Opnieuw zou ik hier het woord "snookermentaliteit" willen gebruiken. Ik vind ook dat je nog maar in weinig zaken deftige tafels ziet. En met deftig bedoel ik: onderhouden. In de Stars en Strips in Wetteren ga je soms eerst beter eens met de stofzuiger over tafel bij manier van spreken, terwijl de tafels nochtans altijd afgedekt worden. In Ninove zag je in't laken de spleten van het marmer eronder. Je zag schoon de lijn lopen. Allee, voor mij moet een tafel of een laken niet perfect in orde zijn of 't nieuwste van't nieuwste, als het materiaal schoon onderhouden wordt, dan is het al plezant spelen. En dat vind je nog op weinig plaatsen tegenwoordig. De ballen zijn echt gehavend, een wrest heeft geen tjoepekes meer of nog eentje (nog meer hatelijk), of hangt met plakband aan elkaar, enz... Dat heeft volgens mij met snookermentaliteit te maken. Een echte snookerliefhebber zorgt ervoor dat in zijn zaak het materiaal onderthouden wordt. Wat volgens mij kan zonder veel extra financiele inspanning. Maar in veel zaken lijkt het alsof er niet naar de tafels en het matiriaal wordt omgekeken. Valt er nog wel genoeg te verdienen met een snookerzaak? Ik betwijfel het... Enfin, ik ben de discussie hier aan het uitvergroten, maar misschien snappen jullie wel wat ik bedoel! :?

In Antwerpen allemaal geen last van.Tafels zijn goed om op te spelen.Hier en daar een mankementje maar toch in goede staat.
Buiten in onze reeks valkenhof (daar moeten we nog gaan spelen) Daar moet je waanzinnig hard 'stoempen' om die bal terug over het midden te krijgen.
En in BCE kan het ook nog beter maar voor de rest goede zaken om te spelen.
Trianon,limit,snooker x,de leug,matchroom die dragen mijn voorkeur.

CueBoy

Postby CueBoy » 13 Dec 2007, 13:24

't Begint hier een beetje "mijn tafel, schoon tafel" te worden. :lol:

Sine Metu
Highest Break: 25
Club: SC Norbe

Postby Sine Metu » 13 Dec 2007, 15:03

mja, ergens is dat normaal he. want de tafels waar je meest op speelt ben je ook gewoon he! ;-)

neway, ik kan het er alleen maar mee eens zijn dat de tafels in Oost-Vlaanderen vaak niet echt in een goede staat zijn. ;-)

CueBoy

Postby CueBoy » 13 Dec 2007, 16:07

Ach, ik hecht niet zovéél belang aan een tafel, ik speel eigenlijk altijd "op verplaatsing" wat tafels betreft. Daarom ook dat ik nogal de nadruk leg op het feit dat een tafel voor beide spelers hetzelfde is - is het een tafel die me persoonlijk ligt, des te beter natuurlijk !

FrenzY

Postby FrenzY » 13 Dec 2007, 21:41

Cueball wrote:
FrenzY wrote:
CueBoy wrote:

Van dat lawaai en tornooileiding hebt u gelijk.Maar als enekel spelers wa pinten zitten te drinken aan den toog daar zie ik niet direct een probleem.
Of wilt u een alcoholverbod tijdens snookertornooien????

Lees de reglementen eens, strikt gezien is dat er al :)
Ik heb trouwens niet gesugereerd dat ze nie mogen drinken aan den toog, alleen dat wa wederzijds respect voor de spelers die bezig zijn aan ne match welkom zou zijn!
Twaren trouwens mannen bij die zelf niets kunnen verdragen van lawijt als ze spelen.

Cueball

Postby Cueball » 17 Dec 2007, 16:55

Daarin hebt u volkomen gelijk: wederzijds respect is enorm belangrijk 8)

Yorbn147
Highest Break: 114

Postby Yorbn147 » 17 Dec 2007, 19:51

FrenzY wrote:
CueBoy wrote:

Ik lees dit nu pas, maar idd tafels in Paradox waren echt belachelijk!
de zon zat in het midden van de tafels en s'avonds ambiance verzekerd...
wat natuurlijk niet echt de bedoeling is van een Rankingtornooi.

Quality was wel beter, maar nog altijd niet zoals het hoort.. sommige tafels idd zeer traag en palletballe hielpen daarbij niet echt..

CueBoy

Postby CueBoy » 17 Dec 2007, 20:02

Yorbn147 wrote:palletballe

Een voor mij onbekende term : leg eens uit :)

Yorbn147
Highest Break: 114

Postby Yorbn147 » 06 Mar 2008, 19:14

CueBoy wrote:
Yorbn147 wrote:palletballe

Een voor mij onbekende term : leg eens uit :)

geen competitieballen,
ge hebt de competitieset en dan de gewone...
in quality hebben ze geen competitieset...
heb daar vorig weekend oost vlaams kampioenschap jeugd moeten spelen!
tafels waren zeer slecht, was ook te merken aan het niveau van de spelers

CueBoy

Postby CueBoy » 07 Mar 2008, 12:24

Yorbn147 wrote:in quality hebben ze geen competitieset...

Er is een verschil tussen niet hebben en niet (laten) gebruiken :wink:

Return to “Archief Oost-Vlaanderen”