Snookerzaken Oost-Vlaanderen

Mr. Fluke
Highest Break: -1

Postby Mr. Fluke » 06 Apr 2007, 19:11

Sine Metu wrote:bwja, ik weet het niet zenne... waarschijnlijk is die man het zo moe van constant mensen op de vingers te moeten tikken... en wie doet dat nu... een glas op een tafel zetten. net zoals mensen die roken boven een tafel! geen respect vind ik dat!

Of de man heeft geen manieren. :wink:

Sine Metu
Highest Break: 25
Club: SC Norbe

Postby Sine Metu » 06 Apr 2007, 19:26

laat ons zeggen dat beide partijen een beke overdreven hebben! :wink:

christophenorbe
Highest Break: 136

Re: Snookerzaken Oost-Vlaanderen

Postby christophenorbe » 23 May 2007, 13:29

Beste ,

Er is ook nog een leuk en klein snookerclubje in ledeberg bij gent . Ik ben voorzitter van deze leuke club en we mogen dan ook zeggen dat we er iedere keer ons beste beentje voorzetten voor onze snookerspelers .
Het adres is , snookerclub Norbe August van Lokerenstraat 18 , 9050 Ledeberg bij Gent.

Mvg
christophe

loteling
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0

Re:

Postby loteling » 23 May 2007, 17:49

Sine Metu wrote:Ik zal het eens aan mijn man vragen, Appels is niet zo ver van bij ons! 't Is alweer enkele weken geleden dat we gespeeld hebben, maar met de winter voor de deur zullen we wel weer frequenter gaan oefenen!

WINTER???????????
woon jij in australië??????

loteling

Re:

Postby loteling » 23 May 2007, 17:56

Sine Metu wrote:bwja, ik weet het niet zenne... waarschijnlijk is die man het zo moe van constant mensen op de vingers te moeten tikken... en wie doet dat nu... een glas op een tafel zetten. net zoals mensen die roken boven een tafel! geen respect vind ik dat!

helaba...roken is sinds 1 jan 2007 toch verboden...als er meer dan 2 biljarts of pools of snookers staan....
en inderdaad ...zelfs per ongeluk heb je géén glas op een speeltafel te zetten...zelfs niet op de rand..
een beetje respect voor andermans goed heet dat..

grts :wink: ,

koen.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 12 Jun 2007, 18:55

Mja, dat is nog van voor 1 januari.

En neen, ik woon niet in Australië! I wish! Als't goed weer is heb ik gewoon geen zin om binnen te zitten. Nuja, de laatste weken toch al veel gaan snookeren, dus mijn theorie gaat ondertussen al niet meer op! :?

loteling

Postby loteling » 12 Jun 2007, 19:11

:) :) :)

in elk geval succes gewenst ..envoor de rest alles o.k. in lede??

grts,

koen.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 27 Sep 2007, 15:12

meer dan ok! fantastische zaak daar eigenlijk. goed onderhouden tafels, cafe en snookerzaal zijn apart, goeie muziek, vriendelijke bediening en gezellige sfeer. een tweede thuis! :D

Deejfie
Highest Break: 121

Postby Deejfie » 18 Nov 2007, 19:29

Beste snookerzaak is ongetwijfeld Pallieter te Ertvelde,tafels die daar staan zijn--> :o :o Alle 5 prachtig onderhouden en werkelijk een plezier om te spelen!Niet omdat ik er persoonlijk ook speel ma gewoon int algemeen gaje nergens anders in Oost-Vlaanderen zo een tafels vinden,mss zelfs niet in België....
Chapeau Jeroen!
Grtz Davy W.

FrenzY
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 19 Nov 2007, 08:17

Deejfie wrote:Beste snookerzaak is ongetwijfeld Pallieter te Ertvelde,tafels die daar staan zijn--> :o :o Alle 5 prachtig onderhouden en werkelijk een plezier om te spelen!Niet omdat ik er persoonlijk ook speel ma gewoon int algemeen gaje nergens anders in Oost-Vlaanderen zo een tafels vinden,mss zelfs niet in België....
Chapeau Jeroen!
Grtz Davy W.

Wittoeck, iets vandoen misschien? :D

Cueball
Highest Break: 52

Re:

Postby Cueball » 19 Nov 2007, 14:26

Mr. Fluke wrote:
Sine Metu wrote:nochtans zijn de pooltafels in de stars en stripes wel van goeie kwaliteit (of is da apart van die snookerzaak?)

Goeie kwaliteit misschien, maar de service kan stukken beter! 's Middags (tussen de lessen door) gaan wij daar meestal gaan poolen met een vrij grote bende, iemand had zonder veel nadenken zijn bierglas gezet op een andere pooltafel. Waarop de "uitbater" komt en zegt dat dat glas weg moet of dat hij hem anders eens zou steken waar de zon niet schijnt! Het is normaal dat hij reageert, maar er zijn betere manieren mijn inziens.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dat is tenminste iemand die met de tafels inzit 8)
on topic: in oost vlaanderen zijn er nog maar weinig zaken met goede snookertafels.
en de vorige belgium ranking in brugge daar was de kwaliteit ook al niet om over naar huis te schrijven.
In Antwerpen is het tege vroeger heel hard veranderd.
bijna overal goede tafels.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 12 Dec 2007, 21:52

Ik moet even mijn eerste post in deze topic bijwerken. Het gaat over d'een Argus in Sint-Lievens-Houtem. De ballen zijn daar nog steeds straten oud en in stukken vaneen (ok, beke overdreven, but you catch my drift i guess...), maar de verlichting van de tafels is vernieuwd en stukken beter. Heel klaar zelfs! Ik weet wel niet of het voor alle tafels zo is. Maar toch zeker al voor 3 tafels.

Verder kan ik The Corner in Ninove ook toevoegen als mogelijke locatie voor de Oostvlamingen, maar 't is daar niet 100 %. Allee, de tafels en de ballen zijn op zich ca va. Het caé is afgesloten van de tafels, dus dat helpt soms ook voor het lawaai, maar er staan dan weer net iets teveel pooltafels en dat kan nogal storend werken. Maar met een beetje geluk kom je daar op een rustig moment en dan is het wel aangenaam snookeren. Als vrouw moet je wel altijd een hele weg afleggen om een sanitaire stop te nemen! :( En over sanitair gesproken, soms kan het daar wel eens zwaar stinken en ik wil liever niet weten waar de geur vandaan komt...

snookerlover
Highest Break: 83
Club: snookerfactory

Postby snookerlover » 14 Dec 2007, 20:02

Sine Metu wrote:Ik moet even mijn eerste post in deze topic bijwerken. Het gaat over d'een Argus in Sint-Lievens-Houtem. De ballen zijn daar nog steeds straten oud en in stukken vaneen (ok, beke overdreven, but you catch my drift i guess...), maar de verlichting van de tafels is vernieuwd en stukken beter. Heel klaar zelfs! Ik weet wel niet of het voor alle tafels zo is. Maar toch zeker al voor 3 tafels.

Verder kan ik The Corner in Ninove ook toevoegen als mogelijke locatie voor de Oostvlamingen, maar 't is daar niet 100 %. Allee, de tafels en de ballen zijn op zich ca va. Het caé is afgesloten van de tafels, dus dat helpt soms ook voor het lawaai, maar er staan dan weer net iets teveel pooltafels en dat kan nogal storend werken. Maar met een beetje geluk kom je daar op een rustig moment en dan is het wel aangenaam snookeren. Als vrouw moet je wel altijd een hele weg afleggen om een sanitaire stop te nemen! :( En over sanitair gesproken, soms kan het daar wel eens zwaar stinken en ik wil liever niet weten waar de geur vandaan komt...

yep da kan daar idd serieus stinken das waar !!! :? probeer gewoon eens pallieter in ertvelde en je zal direct overtuigt zijn van de goede tafels en je kan daar rustig spelen ! :D

Sine Metu

Postby Sine Metu » 15 Dec 2007, 11:16

mja, ertvelde is zo net iets te ver om eventjes te gaan spelen.

dan is 't Zand in Appels nog dichter, maar daar ben ik nog niet geweest...

Sine Metu

Postby Sine Metu » 02 Jan 2008, 14:14

Ondertussen ook eens een balletje gaan stampen in Schellebelle: Hof ter Schellebelle. Het ziet er absoluut geen snookerzaak uit, maar ze hebben daar 2 ploegen in 4e spelen. Maar voor de echte snookerliefhebber is dit zeker een aanrader! Je speelt boven, het is er rustig, er staan enkel 3 snookertafels, 't café is beneden. Voor de rokers en drinkers onder de spelers, kan dit alleen een probleem vormen want dan moet je naar beneden naar't café. Maar wie echt gaat om te snookeren, zal daar vele uren kunnen doorbrengen. Er is geen muziek, geen zatte tooghangers, niets,... Je hoort zelfs de witte bal over het laken rollen! Zalig om daar een beetje te gaan trainen. Vooral omdat het materiaal ook picobello verzorgd is. Eindelijk eens blinkende snookerballen waar je nergens een putje ofzo in kan bespeuren! :D
Maar ja, snooker zonder de cafésfeer zou op de duur ook tegensteken denk ik... Dus ik zal deze zaak zeker niet elke week bezoeken...

CueBoy

Postby CueBoy » 02 Jan 2008, 19:35

Maar... je moet daar eens op de middelste tafel een stoot vantegen de zijband proberen maken... mij lukt het niet om dit te doen zonder het "dak" (of de muur of hoe je het ook wilt noemen) te raken :?
Dus een beetje te weinig plaats, en da's toch wel spijtig.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 03 Jan 2008, 10:04

Ahja, er is een schuin dak, ik heb er zelf geen last van gehad, mja, ben 1m70, denk voor iemand die wat groter is, dat het wel zou kunnen storen.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 07 Jan 2008, 10:48

Dit weekend ben ik gaan snookeren in ’t Zand in Appels. Ja, ik ben de regio aan het verkennen aangezien ons “stamcafé” gesloten is op zondag. ’t Zand lijkt me zo een snookerzaak versus volkcafé. De snookers staan achteraan en daar is het iets rustiger. Alhoewel het nogal luidruchtig kan zijn in de zaak hebben we mogen ondervinden. Voor’t eerst ook last gehad van lage commentaar van mannen die op een andere tafel aan het spelen waren. Heel kinderachtig, maar ze kunnen op geen bal stampen, dus ‘k trek het mij eigenlijk niet aan.

Voor de rest ben ik zeer te spreken over de snookerzaak, heel goed onderhouden tafels, deftig materiaal en deftige ballen. Niet zo duur daar ook. Is ook handig als je veel gaat spelen! 
Wij hebben op tafel 4 gespeeld en daar waren de pockets toch redelijk smal vond ik. Ik heb eens vergelijken met tafel 1 en daar zat alleszins al een verschil op. ’t Was heel moeilijk om er een scherpe bal in de hoekpocket in te krijgen.

Het verdict: los van’t lawaai in’t café (maar dat zal wel niet altijd zo luid zijn) een prima snookerzaak!
Ik denk dat er hier spelers zitten van ginter, misschien kunnen zij vertellen hoe 't zit met 't lawaai...

Sine Metu

Postby Sine Metu » 20 Jan 2008, 23:36

Sine Metu wrote:Ahja, er is een schuin dak, ik heb er zelf geen last van gehad, mja, ben 1m70, denk voor iemand die wat groter is, dat het wel zou kunnen storen.

ok, ik moet mezelf corrigeren, vandaag een pot gemist omdat wit tegen de band lag, en ik moest bijna recht op blauw stoten en ik kon de stoot bijna niet uitvoeren door de muur... :( enfin, uiteindelijk is't toch gelukt en heb ik het frame nog gewonnen! :wink: @ deus

CueBoy

Postby CueBoy » 21 Jan 2008, 12:13

Sine Metu wrote:ok, ik moet mezelf corrigeren, vandaag een pot gemist omdat wit tegen de band lag, en ik moest bijna recht op blauw stoten en ik kon de stoot bijna niet uitvoeren door de muur...

Voila, je hebt proefondervindelijk meegemaakt wat ik probeerde aan te kaarten :)

Return to “Archief Oost-Vlaanderen”