Snookerzaken Oost-Vlaanderen

Sine Metu
Highest Break: 25
Club: SC Norbe

Snookerzaken Oost-Vlaanderen

Postby Sine Metu » 13 Apr 2006, 07:39

Ik zou graag een lijstje willen aanleggen met een aantal snookerzaken in Oost-Vlaanderen. Wij gaan op dit moment naar een paar verschillende zaken, er zijn overal voor en nadelen, maar meer nadelen. Daarom wil ik nieuwe zaken leren kennen.

Voor mij is het begonnen in Haaltert (Biljart 2000). Ik ga daar nog steeds graag snookeren, maar het materiaal is daar niet echt goed verzorgd. Ik heb wel een eigen keu, maar voor de hulpstukken, moet je vaak een tafel verder gaan kijken, of ze rammelen een beetje. In het weekend is het daar ook te druk en zijn er teveel spelende kinderen, waardoor het moeilijk is om bij je spel te blijven. De tafels op zich vind ik goed, al zijn ze eerder traag. Maar voor een beginneling als mezelf is dat een voordeel (zo ondervindt ik het toch).

We gaan ook soms naar d'een Argus in Sint-Lievens-Houtem. Maar ook hier een aantal opmerkingen. De ballen zijn niet zo goed verzorgd en de verlichting boven de tafels laat de wensen over. Het zijn ook redelijk trage tafels. Daar gaan ook veel jongeren snookeren, zo met een ganse groep en als die naast uw tafel zitten stoer te doen is dat ook niet altijd bevorderlijk voor het eigen spel.

En dan hebben we nog d'een Orchidee in Wetteren, aanvankelijk had ik daar 't beste gevoel. Er zijn slechts 3 tafels, maar 't zijn goede tafels en goed onderhouden, het materiaal is ook in orde. Ik had aanvankelijk wat problemen omdat de tafels sneller zijn, dan ik gewoon ben, maar dat is een kwestie van gewoon worden. Er is echter een heel groot nadeel aan d'een Orchidee verbonden: EUROSPORT. Er zijn 2 grote televisies die altijd op eurosport staan, zijn er echter voetbalwedstrijden in de Belgische competitie, dan worden die uitgezonden op groot scherm en zit de zaak overvol voetbalsupporters. Snookeren wordt dan quasi onmogelijk. Er lopen ook veel kinderen rond, die dan liefst van al uw punten komen zetten of commentaar geven op uw spel. Hatelijk dus.

De beste keet die ik ken is de Chaos in Leuven, maar dat is een heel eind rijden en dat is natuurlijk niet voor elke week. In de Sint-Pietersnieuwstraat in Gent ben ik ook al eens geweest, maar niet recentelijk, dus ik weet niet meer zo goed hoe het daar was.

Als jullie dit lezen, welke snookerzaken in Oost-Vlaanderen (liefst rond Aalst-Gent) kunnen jullie mij nog aanraden? Een zaak waar je ook in het weekend rustig kan snookeren, zonder dat er zich allerlei randactiviteiten afspelen!

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 13 Apr 2006, 09:30

Blandijn in Sint-Pietersnieuwsstraat is ok, maar als je echt lekker wil snookeren stel ik toch de St. Martinus in de Krijgsgasthuisstraat 99 voor. Dat is voor mij dé echte snookertempel in Gentje.

Hier wat extra info: http://www.use-it.be/gent/ned/biljart.php

marc_dierens

Postby marc_dierens » 13 Apr 2006, 09:44

Toch wel een vreemde stelling vind ik, je hebt last van spelende kinderen en/of voetbalsupporters (lawaai dus), en toch vind je de Chaos in Leuven een goede club. Als er nu 1 club is waar er altijd geweldig veel lawaai is dan is het daar wel :?

GeertV
Highest Break: -1

Postby GeertV » 13 Apr 2006, 10:26

Alle interclub spelende clubs van Oost-Vlaanderen kan je terugvinden op http://www.snookeroostvlaanderen.tk

Sine Metu

Postby Sine Metu » 13 Apr 2006, 10:54

marc_dierens wrote:Toch wel een vreemde stelling vind ik, je hebt last van spelende kinderen en/of voetbalsupporters (lawaai dus), en toch vind je de Chaos in Leuven een goede club. Als er nu 1 club is waar er altijd geweldig veel lawaai is dan is het daar wel :?

tja, dan heb ik al chance gehad zeker?
mja, de mensen die poolen zijn meestal wat luidruchtiger, maar wij vragen altijd een tafel achteraan. neen, daar kan ik me tot nu toe 't beste concentreren.

gisteren gingen we trouwens naar die zaak in de krijgsgasthuisstraat in gent gaan (gevonden via google), maar 't is er niet meer van gekomen! mja, nu dus zeker eens gaan kijken!

Stormdaisy

Postby Stormdaisy » 13 Apr 2006, 11:02

Mja, de chaos vind ik toch ook een prima zaak, de muziek is er meestal goed, het is er gezellig en er lopen geen kinderen rond.
Ik heb er nog maar zelden echt storend luidruchtige mensen geweten, erwordt bv niet over de hele zaal een bestelling naar de toog geroepen en zo van die dingen.

Stormdaisy

Postby Stormdaisy » 13 Apr 2006, 11:07

GeertV wrote:Alle interclub spelende clubs van Oost-Vlaanderen kan je terugvinden op http://www.snookeroostvlaanderen.tk

op zich geen slechte link (hoewel het makkelijker zou zijn moesten de clubs alfabetisch op locatie waren gerangschikt ipv op clubnummer), maar er staan ook enkel de zaken in vermeld die effectief in competitie spelen (begrijpelijk, daar niet van, maar het zou leuk zijn een complete lijst te hebben) :wink:

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 13 Apr 2006, 11:39

De beste club qua sfeer en tafels die ik ken, en waar ik nu speel, is Pallieter te Ertvelde.
'Slechts' 5 tafels, maar schitterend onderhouden. Een echte snooker-minded zaak, met goeie spelers en toch nog veel ambiance.

Algemeen vind ik de kwaliteit van de meeste oostvlaamse zalen niet altijd om over naar huis te schrijven. Blandijn is echt schandalig van tafels! Sint Martinus heeft mijn inszien ook niet echt veel goeie tafels meer staan.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 13 Apr 2006, 12:12

nochtans zijn de pooltafels in de stars en stripes wel van goeie kwaliteit (of is da apart van die snookerzaak?)

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 13 Apr 2006, 12:32

Sine Metu wrote:nochtans zijn de pooltafels in de stars en stripes wel van goeie kwaliteit (of is da apart van die snookerzaak?)

dat zijn idd twee aparte zaken...

Sine Metu

Postby Sine Metu » 15 Apr 2006, 11:28

marc_dierens wrote:Toch wel een vreemde stelling vind ik, je hebt last van spelende kinderen en/of voetbalsupporters (lawaai dus), en toch vind je de Chaos in Leuven een goede club. Als er nu 1 club is waar er altijd geweldig veel lawaai is dan is het daar wel :?

gisteren nog eens naar Leuven getrokken. nu speelden we op een snookertafel vooraan en dat was toch moeilijker qua concentratie. maar ik heb dan liever lawaaiirige poolers dan kinderen die rond en onder de tafels kruipen.
wel ferm kwaad geworden op een paar zatlappen die boven een snookertafel aan't roken waren en die as op het laken "gemorst" hadden... ze hadden nochtans al een verwittiging gekregen.

deze avond eens naar de krijgsgasthuisstraat in gent! zou je daar moeten reserveren?

Sine Metu

Postby Sine Metu » 24 Apr 2006, 14:29

ondertussen al meerdere keren naar d'een Argus in Sint-Lievens-Houtem geweest. Er zijn daar 3e goeie tafels, ondertussen ook lid geworden (goedkoper) en nu krijgen we ook competitieballen, dus ik denk dat we daar voorlopig gaan blijven spelen.

we hebben wel geleerd dat je beter niet gaat snookeren op een vrijdag- of zaterdagavond wegens veel te veel lawaai en over en weer geloop! :D

robby
Highest Break: 33
Club: gestopt

Postby robby » 17 Sep 2006, 13:27

Ik wil je ook uitnodigen om eens naar 't Zand te komen in Appels-Dendermonde.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 10 Oct 2006, 08:13

Ik zal het eens aan mijn man vragen, Appels is niet zo ver van bij ons! 't Is alweer enkele weken geleden dat we gespeeld hebben, maar met de winter voor de deur zullen we wel weer frequenter gaan oefenen!

Sine Metu

Postby Sine Metu » 28 Dec 2006, 13:37

deze week zijn we voor't eerst gaan spelen in Lede (Stokstraat 2): Kenneth's Snooker! Deze zaak is zeer aan te raden! Maar misschien zijn er van jullie die daar al voor de competitie gespeeld hebben!

robby
Highest Break: 33
Club: gestopt

Postby robby » 28 Dec 2006, 20:24

Wij zijn idd al enkele keren naar Kenneth's gaan spelen. Goeie tafels, jammer genoeg vind ik het er een beetje krap.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 09 Jan 2007, 08:46

Dat is wel waar. De laatste 2 keren zijn we nog eens naar d'een Orchidee in Wetteren gegaan. Maar daar staan 3 zo'n verschillende tafels, dat je je elke keer enorm moet aanpassen. De eerste tafel is wel de traagste waarop ik ooit gespeeld heb, kom je dan de volgende keer op de 3e tafel terecht, dan ziet de cueball alle kanten (en jammergenoeg ook de pockets) van de tafel omdat het laken veel sneller is. Enfin, wij lijken onze vaste stek nog steeds niet gevonden te hebben!

Mr. Fluke
Highest Break: -1

Postby Mr. Fluke » 06 Apr 2007, 18:49

Sine Metu wrote:nochtans zijn de pooltafels in de stars en stripes wel van goeie kwaliteit (of is da apart van die snookerzaak?)

Goeie kwaliteit misschien, maar de service kan stukken beter! 's Middags (tussen de lessen door) gaan wij daar meestal gaan poolen met een vrij grote bende, iemand had zonder veel nadenken zijn bierglas gezet op een andere pooltafel. Waarop de "uitbater" komt en zegt dat dat glas weg moet of dat hij hem anders eens zou steken waar de zon niet schijnt! Het is normaal dat hij reageert, maar er zijn betere manieren mijn inziens.

Sine Metu

Postby Sine Metu » 06 Apr 2007, 18:57

bwja, ik weet het niet zenne... waarschijnlijk is die man het zo moe van constant mensen op de vingers te moeten tikken... en wie doet dat nu... een glas op een tafel zetten. net zoals mensen die roken boven een tafel! geen respect vind ik dat!

Sine Metu

Postby Sine Metu » 06 Apr 2007, 18:58

Sine Metu wrote:Dat is wel waar. De laatste 2 keren zijn we nog eens naar d'een Orchidee in Wetteren gegaan. Maar daar staan 3 zo'n verschillende tafels, dat je je elke keer enorm moet aanpassen. De eerste tafel is wel de traagste waarop ik ooit gespeeld heb, kom je dan de volgende keer op de 3e tafel terecht, dan ziet de cueball alle kanten (en jammergenoeg ook de pockets) van de tafel omdat het laken veel sneller is. Enfin, wij lijken onze vaste stek nog steeds niet gevonden te hebben!

ondertussen hebben we toch onze vaste stek gevonden... :D

in Lede! :wink:

Return to “Archief Oost-Vlaanderen”