Davy's Cup

rsca
Highest Break: 102
Club: Pallieter-Ertvelde

Re: Davy's Cup

Postby rsca » 28 Feb 2009, 11:24

loverboy wrote:
rsca wrote:Volledig mee eens. Koen Walraet is voor mij samen met Hans Coppens -die ik ook niet kende- de ontdekking vh tornooi.

Hans ken ik al een 6-tal jaar (tijd nog van Den Blandijn). Was en is een goede speler. Ik weet niet tegen wie hij (eventueel) in de volgende ronde moet, maar het zal zeker geen kado zijn.

Als ie wint tegen Vos wacht Devlies...

rsca

Postby rsca » 28 Feb 2009, 11:26

pakman wrote:loverboy en rsca : bedankt voor de schone commentaren 8-) :P

Misschien had ik beter wat redbachs gedronken, alhoewel het voor mij na carnaval tijd is om wat te vasten. :lol:

Lieven is duidelijk de verdiende winnaar, volgend jaar hoop ik nog meer weerstand te kunnen bieden. ;)

Davy, nog eens gezegd : heel tof tornooi :)

Succes nog aan jullie beiden en tot binnenkort. (30 april zeker 8-) )
Bedankt voor deelname en tot later!
PS: ik heb vorig jaar verloren tegen dezelfde Lieven Bauters, met dezelfde score. Weet niet of dat een goed of een slecht teken is voor jou ;)

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 28 Feb 2009, 16:53

En voor mij zit het tornooi er nu ook op, 10-2 verloren tegen Marc Malot. Verdiende winnaar ;)
In de tweede sessie speelde ik toch twee keer beter als in de eerste, maar twee keer niets is nog steeds nie veel :D
Jammer dat ik mijn "gebruikelijk" niveau nooit kon halen tegen Marc, maar goed, we've all been there and done that ;)

Toch een pluim voor de organisatie! Tis een zeer schoon tornooi met een unieke formule in België.
Volgend jaar ben ik er zeker weer bij...

Nu mij terug op niveau knokken voor de clashes tegen o.a. "Super Dave", "Die Mannschaft", "The King", en ongetwijfeld meer van dat "schoons" :P

rsca

Postby rsca » 01 Mar 2009, 11:42

Gisteren Kevin Meiresonne, Tom Demuynck en Nick Devos uitgewuifd.
Ook voor hen geldt: bedankt voor deelname en tot volgend jaar!
FrenzY heeft al beloofd opnieuw mee te doen, Tom was er al voor de 2de keer bij, Vozzie geraak ik niet kwijt :twisted:

Marc Malot liet nog 1 frame aan Kevin (10-2), Tom maakte Claude de la Rivière knap 6 frames afhandig en Vos won wel de 2de sessie tegen Hans Coppens maar stond al te ver achter (10-7).

Ikzelf boog tegen Peter De Vuyst een 3-5 achterstand direct om in een 6-5 voorsprong. De batterijen liepen langzaam leeg tot Vuystje bij 8-7 in zijn voordeel zijn pomerans opeens onder de band zag liggen. Na 3 seconden overleg en geheel in de geest van het tornooi (althans mijn betrachting) besloten we maandag verder te spelen.

Dan wordt ook de partij tussen Jimmy en Yorben afgewerkt.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

rsca

Postby rsca » 03 Mar 2009, 18:58

Jimmy Vd Winkel toonde geen genade voor Yorben Vervondel: 5-3 werd 10-3. Hij liet bovendien een unieke kans liggen op een total clearance en bleef steken op 91.

Op tafel 1 gingen we door tot aan het gaatje. Vuystje pakte het openingsframe (9-7) maar ik vocht terug en kon een decider afdwingen. De paar kansen die ik daarin kreeg, wrong ik vakkundig de nek om. Met uitzondering van frames 1, 2, 3 en 19 heb ik geen slechte match gespeeld. Vuystje mag als beloning voor zijn zege minstens 10 frames achter Bossie zijn gat lopen om zijn ballen te pakken ;)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

rsca

Postby rsca » 03 Mar 2009, 20:09

Zo zit niemand van The New Crucible bij de laatste 16. Maar liefst de helft zijn Martinusboys. Kan onze loverboy eens kijken of dat past in zijn agenda: donderdag 12 en 19 maart om 20u tegen AVL?

loverboy
Highest Break: 127

Postby loverboy » 04 Mar 2009, 09:09

rsca wrote:Zo zit niemand van The New Crucible bij de laatste 16. Maar liefst de helft zijn Martinusboys. Kan onze loverboy eens kijken of dat past in zijn agenda: donderdag 12 en 19 maart om 20u tegen AVL?

Pech jong, 10-9. Zoveel frames en dan op het laatste uwen keu verkeerd vastpakken :o
Alle gekheid op een stokje : vindt het jammer voor jou maar je hebt toch getoond dat je meer in je mars hebt dan je (soms) wel denkt.

Voor mij is 12 & 19 maart ok. Staan de flessen jenever al vor AVL klaar :lol: ??

rsca

Postby rsca » 04 Mar 2009, 17:24

loverboy wrote:
rsca wrote:Zo zit niemand van The New Crucible bij de laatste 16. Maar liefst de helft zijn Martinusboys. Kan onze loverboy eens kijken of dat past in zijn agenda: donderdag 12 en 19 maart om 20u tegen AVL?

Pech jong, 10-9. Zoveel frames en dan op het laatste uwen keu verkeerd vastpakken :o
Alle gekheid op een stokje : vindt het jammer voor jou maar je hebt toch getoond dat je meer in je mars hebt dan je (soms) wel denkt.

Voor mij is 12 & 19 maart ok. Staan de flessen jenever al vor AVL klaar :lol: ??
De redbacks ook ;)

rsca

Postby rsca » 05 Mar 2009, 09:44

Kurt Desplenter staat na de 1ste sessie 6-2 voor tegen René Hemelsoet oa dankzij 68-break.

rsca

Postby rsca » 08 Mar 2009, 15:21

Peter Cnudde staat na de 1ste sessie 5-3 voor in de derby tegen Claude de la Rivière.

Yvan Van Velthoven moet komende donderdag vol aan de bak tegen Pascal Tollenaere. Tolly staat 5-3 voor, Yvan evenaarde wel de hoogste break van Hans Coppens (103).

Anthony
Belgium Ranking: 64
Highest Break: 128
Club: Arena

Postby Anthony » 12 Mar 2009, 12:41

Vanavond komen eindelijk de goeie aan tafel.
Lieven Bauters :mrgreen:

loverboy

Postby loverboy » 12 Mar 2009, 14:16

Anthony wrote:Vanavond komen eindelijk de goeie aan tafel.
Lieven Bauters :mrgreen:

bedankt voor de lof! Juist jammer dat ik mijnen tegenstander niet ken. Kan er daar iemand iets meer over zeggen ? :twisted:

Anthony

Postby Anthony » 13 Mar 2009, 12:23

Gisteren toch nen vree dikke uitslag.

4 - 4 tegen Lieven.
Ik was zo slecht aan het spelen en toch nog 4 - 4 doen.

loverboy

Postby loverboy » 13 Mar 2009, 15:03

Anthony wrote:Gisteren toch nen vree dikke uitslag.

4 - 4 tegen Lieven.

je bent iets vergeten : we waren met twee ...

rsca

Postby rsca » 13 Mar 2009, 18:36

loverboy wrote:
Anthony wrote:Gisteren toch nen vree dikke uitslag.

4 - 4 tegen Lieven.

je bent iets vergeten : we waren met twee ...
Domme vraag: breaks?

Anthony

Postby Anthony » 13 Mar 2009, 19:00

BREAKS

Lieven 17
Anthony 16 (er zat wel 2 flukes in hé, anders kan ik da nooit maken)

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 14 Mar 2009, 01:08

Anthony wrote:BREAKS

Lieven 17

:lol:

loverboy

Postby loverboy » 17 Mar 2009, 09:10

Anthony wrote:BREAKS

Lieven 17

pas op, den mijnen was wel nen break met .... zwart hé, nie te onderschatten :oops:

rsca

Postby rsca » 17 Mar 2009, 11:56

2 kwartfinalisten zijn reeds gekend.
Kurt Desplenter nam vlot de maat van René Hemelsoet (10-4). Volgende tegenstander: Yvan Van Velthoven.

Yvan won ALLE frames in zijn 2de sessie tegen Pascal Tollenaere (10-5). Yvan speelde beter, Pascal liep een stuk minder zelfzeker rond de tafel dan vorige week.
Keerpunt in de partij viel in frame 11 toen Pascal een 52-break zag tenietgedaan door een 53-break van Yvan. Tolly bracht zijn tegenstander nog in moeilijkheden met een snooker op groen, maar nam (achteraf gezien) een foute beslissing door noch een miss noch een free ball te kiezen en zelf zijn kans te wagen op die groene.
Later op de avond liet hij niet alleen zijn vingerafdrukken maar ook een voorhoofdafdruk achter op tafel 1 :shock: :lol:

Frans kampioen Yannick Poulain staat 7-1 voor tegen een bleke Marc Malot. Het moet gezegd dat Lotti niet echt gediend werd door the run of the balls.

De partijen Jurgen Van den Bossche-Peter De Vuyst en Anthony Van Loocke-Lieven Bauters moeten nog écht losbarsten (2x 4-4).

Donderdag wordt verder gespeeld...

rsca

Postby rsca » 20 Mar 2009, 14:58

Gisteren kwamen 2 serieuze kandidaten op de eindzege in actie.

Pat Horne staat 6-2 voor tegen Jimmy Van den Winkel en maakte onderweg breaks van 64 en 53 (2x). Jimmy, die momenteel andere kopzorgen heeft, won frames 6 en 8 (61-break).

Nico Devlies leidt met dezelfde score tegen Hans Coppens. De Izegemnaar kwam 6-0 voor en potte oa een 83, maar was achteraf ongerust over de goeie afloop na het verliezen van het laatste paar frames. Een oprechte en terechte blijk van respect tov zijn tegenstander die een te goeie speler is om 'piese' gespeeld te worden. Desalniettemin gaat Nico 'The Meat' als zwaar favoriet de 2de sessie in.

De winnaar van die match neemt het op tegen Anthony Van Loocke. Lieven Bauters kwam wel 6-4 voor, maar kon vanaf dan geen frame meer winnen. Anthony als 3de van de reekshoofden geplaatst voor de kwartfinales, na eerder Kurt Desplenter en Yvan Van Velthoven.

Tot volgende week...

Return to “Archief Oost-Vlaanderen”