Davy's Cup

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Re: Davy's Cup

Postby grotenbees » 28 Jan 2009, 20:39

ik wou nochtans nog uuuuuuuuren doorgaan

rsca
Highest Break: 102
Club: Pallieter-Ertvelde

Postby rsca » 29 Jan 2009, 00:30

grotenbees wrote:ik wou nochtans nog uuuuuuuuren doorgaan
Volgens mij is 'uren' met 1 u :)

rsca

Postby rsca » 30 Jan 2009, 20:19

Bakje vol gisteren in The New Crucible, alle tafels bezet.

2 dagen nadat ze mekaar ontmoet hadden in de interclubcompetitie, speelden Rik De Ketele en Tom Demuynck opnieuw tegen mekaar. De match is perfect in evenwicht (4-4), Rik maakte onderweg een 55-break.
Ben Van Daele slaagde er niet in een frame te pakken tegen Pascal Tollenaere, al had hij zeker in frame 1 voldoende kansen.
Lode Detollenaere bezorgde zichzelf met een flinke eindsprint (nou ja) een mooie 6-2 voorsprong tegen Yannick Piscador.
Dominiek Vieuvalet verwierf een kleine bonus (5-3) tegen Kristof De Mulder.
Jimmy Van den Winkel liet Kenny Dekeyser kansloos (8-0, break 52) op tafel 5, de moeilijkste tafel in de zaal.
Ruben Musschoot was ontgoocheld met de 7-1 achterstand tegen Claude de la Rivière.
René Hemelsoet heeft een taaie klant aan de jonge Glen Dossche (4-4).
Yorben Vervondel tenslotte staat 6-2 voor tegen Jörgen Adam, de sportleider van onze club.

De wedstrijden worden over 2 weken afgewerkt, volgende week speelt de onderste tabelhelft.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

rsca

Postby rsca » 05 Feb 2009, 15:33

Vanavond opnieuw 8 matchen.

Aangezien die afgelaste speeldag van deze week verschoven is naar de interclubvrije krokusweek stel ik het volgende voor:
ipv op maandag 23 en woensdag 25 februari spelen we Davy's Cup op donderdag 26 februari om 20u en op zaterdag 28 februari om 14u.
Met uitzondering van 2 matchen (Claude de la Rivière/Ruben Musschoot-Rik De Ketele/Tom Demuynck en Pascal Tollenaere/Ben Van Daele-Kristof De Mulder/Dominiek Vieuvalet). Claude en Pascal spelen die zaterdag volgens mij immers Vlaams Kampioenschap voor teams. Die spelen dan hun 1ste sessie op dinsdag 24 februari en de 2de op donderdag 26 februari, telkens om 20u.
Lukt dat voor iedereen?

loverboy
Highest Break: 127

Postby loverboy » 05 Feb 2009, 18:11

rsca wrote:Vanavond opnieuw 8 matchen.

Aangezien die afgelaste speeldag van deze week verschoven is naar de interclubvrije krokusweek stel ik het volgende voor:
ipv op maandag 23 en woensdag 25 februari spelen we Davy's Cup op donderdag 26 februari om 20u en op zaterdag 28 februari om 14u.
Met uitzondering van 2 matchen (Claude de la Rivière/Ruben Musschoot-Rik De Ketele/Tom Demuynck en Pascal Tollenaere/Ben Van Daele-Kristof De Mulder/Dominiek Vieuvalet). Claude en Pascal spelen die zaterdag volgens mij immers Vlaams Kampioenschap voor teams. Die spelen dan hun 1ste sessie op dinsdag 24 februari en de 2de op donderdag 26 februari, telkens om 20u.
Lukt dat voor iedereen?

de ploeg van claude speelt het teamkampioenschap niet, wij (René en ik) daarentegen wel ... Maar : wij hebben onze competiewedstrijd wel al gespeeld

loverboy

Postby loverboy » 06 Feb 2009, 17:12

rsca wrote:Jimmy Van den Winkel liet Kenny Dekeyser kansloos (8-0, break 52) op tafel 5, de moeilijkste tafel in de zaal.

ik moet den jimmy proficiat wensen : op die tafel 52 maken, chapeau :clap:
Ik heb er gisteren mogen/moeten op spelen en moet zeggen dat de "moeilijke tafels" indertijd in de Patricks' (waar is de tijd ?) er maar klein bier tegen waren. Ik verdenk die tafel er zelfs van dat ze moeilijker is dan deze op TV.

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 06 Feb 2009, 17:37

loverboy wrote:
rsca wrote:Jimmy Van den Winkel liet Kenny Dekeyser kansloos (8-0, break 52) op tafel 5, de moeilijkste tafel in de zaal.

Ik heb er gisteren mogen/moeten op spelen en moet zeggen dat de "moeilijke tafels" indertijd in de Patricks' (waar is de tijd ?) er maar klein bier tegen waren. Ik verdenk die tafel er zelfs van dat ze moeilijker is dan deze op TV.

Ge hebt gelijk! Ik kreeg al claustrofobie alleen al van naar die tafel te kijken :D

rsca

Postby rsca » 06 Feb 2009, 20:26

FrenzY wrote:
loverboy wrote:

Ge hebt gelijk! Ik kreeg al claustrofobie alleen al van naar die tafel te kijken :D
En gij speelt liever op een tafel met meer pocket dan band ;)

rsca

Postby rsca » 06 Feb 2009, 21:04

Gisteren 1ste sessie van de onderste tabelhelft.

Op tafel 8 leidt Koen Walraet van Kenneths met 6-2 tegen Hasan Yedikapi van Ter Walle. Volgens die laatste ging elk frame tot roze en/of zwart.
Op tafel 7 staat Peter De Vuyst 7-1 voor tegen een bleke Luc Blancke.
Volgens Wim Van Vooren is zijn 7-1 achterstand tegen Kevin Meiresonne een overdreven score, maar daar zal onze FrenzY wel meer over vertellen.
Lieven Bauters en Sven Hofman hielden het na 6 frames (5-1 voor onze loverboy) op de tafel des doods voor bekeken.
Hans Coppens was de ster van de avond: 7-1 voor tegen Dimitri Bury en een 103-break erbovenop.
Marc Malot was in betere doen ná de match dan tijdens maar stuurde onze Jan Vancoppernolle toch met een 6-2 achterstand naar huis.
Nick Devos leek vlot op weg naar de volgende ronde maar zag zijn bonus van 3 frames smelten als sneeuw voor de zon en moest zich uiteindelijk tevreden stellen met een 4-4 tussenstand tegen Dirk D'hossche.
Op tafel 1 tenslotte bleef ikzelf eveneens steken op een 4-4 tegen Jan Verstuyft. Jan speelde sterk -naar eigen zeggen boven zijn niveau- en over mezelf kan ik heel kort zijn :oops: :cry:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

FrenzY

Postby FrenzY » 06 Feb 2009, 21:18

rsca wrote:Volgens Wim Van Vooren is zijn 7-1 achterstand tegen Kevin Meiresonne een overdreven score, maar daar zal onze FrenzY wel meer over vertellen.

Idd, 8-0 ware rechtvaardiger :twisted:
Pff wa wilt ge, twas 3 tegen 1: Wim tegen mij, hemzelf en de tafel... Logische score dan ;)
En 1 tegen 1 zou hij het al lastig hebben :twisted:

Over de wedstrijd zelf even dan:
De eerste 4 frames verliepen vrij gelijkaardig: ik kwam vrij snel op voorsprong en het frame eindigde bijna steeds in een safety battle waarbij mijn tegenstander de nodige snookers probeerde te leggen (bij wijlen zeer vakkundig).
De tweede helft van de wedstrijd verwaterde het niveau langs beide kanten en werd het scrappy. Het laatste frame van de eerste sessie kon ik nog even doordrukken om met een schone voorsprong aan de tweede sessie te kunnen beginnen. Uitslag: 7-1
Daarna nog enen (wel ja, een paar) gedronken met oa de loverboy en den rsca.

Conclusie: schonen avond, schoon tornooi, en de tafels toch ook wel verzorgd!

Firefighter
Belgium Ranking: 100
Highest Break: 94
Club: Norbe / New Crucible

Postby Firefighter » 07 Feb 2009, 12:54

als ik zo de tussenstanden zie van al de thuisspelers zou je zo durven zeggen dat de "King" de beste speler daar is !! lol :lol:

rsca

Postby rsca » 07 Feb 2009, 16:35

Firefighter wrote:als ik zo de tussenstanden zie van al de thuisspelers zou je zo durven zeggen dat de "King" de beste speler daar is !! lol :lol:

Hoe ziet jouw palmares op de Davy's Cup eruit? :)

loverboy

Postby loverboy » 09 Feb 2009, 09:11

rsca wrote:Gisteren 1ste sessie van de onderste tabelhelft.
Lieven Bauters en Sven Hofman hielden het na 6 frames (5-1 voor onze loverboy) op de tafel des doods voor bekeken.
:

Mag ik er den rsca attent op maken dat het mijnen tegenstander was die er de brui aan gaf ? Ik begon toen net de brakes (br10-12-9-16 etc... :lol: ) aan elkaar te reigen. Wat is de tussenstand nu : 5-1, 7-1 of wordt het 10-1 aangezien hij geen zin meer heeft om op die tafel te spelen ?

grotenbees
Belgium Ranking: 8974
Highest Break: 74
Club: prismas

Postby grotenbees » 09 Feb 2009, 09:55

loverboy wrote:
:

Mag ik er den rsca attent op maken dat het mijnen tegenstander was die er de brui aan gaf ? Ik begon toen net de brakes (br10-12-9-16 etc... :lol: ) aan elkaar te reigen. Wat is de tussenstand nu : 5-1, 7-1 of wordt het 10-1 aangezien hij geen zin meer heeft om op die tafel te spelen ?

Deze verdoemde tafel blijkt dan bovendien ook nog een slechte invloed te hebben op het taalgebruik : men begint dan de brakes aan elkaar te reigen i.p.v. de breaks aan elkaar te rijgen.

loverboy

Postby loverboy » 09 Feb 2009, 12:34

grotenbees wrote:
loverboy wrote:
:

Deze verdoemde tafel blijkt dan bovendien ook nog een slechte invloed te hebben op het taalgebruik : men begint dan de brakes aan elkaar te reigen i.p.v. de breaks aan elkaar te rijgen.

bedankt voor de les, lucky luc. Ik wist dat ik van jou nog eens iets zou bijleren ... :) 8-)

rsca

Postby rsca » 09 Feb 2009, 17:08

Firefighter wrote:als ik zo de tussenstanden zie van al de thuisspelers zou je zo durven zeggen dat de "King" de beste speler daar is !! lol :lol:

En nog iets... Professioneel ben je dan wel een firefighter, privé ben je eerder een firestarter :twisted:

Firefighter
Belgium Ranking: 100
Highest Break: 94
Club: Norbe / New Crucible

Postby Firefighter » 09 Feb 2009, 19:38

rsca wrote:

Hoe ziet jouw palmares op de Davy's Cup eruit? :)

Ik heb daar een blonde.... veroverd..... :P

rsca

Postby rsca » 18 Feb 2009, 16:28

Vorige week werd de 1ste ronde (bovenste helft) afgewerkt, op 1 match na.

Dinsdag plaatsten Yorben Vervondel en Jimmy Van den Winkel zich ten koste van respectievelijk Jörgen Adam (10-2) en Kenny Dekeyser (10-0). Zij zullen in de 2de ronde onder mekaar uitmaken wie het in de 1/8 finales tegen Pat Horne mag opnemen.

Woensdag haspelde Pascal Tollenaere nog 2 frames af tegen Ben Van Daele (10-0).

Pascal ontmoet in zijn volgende wedstrijd Dominiek Vieuvalet, die Kristof De Mulder met 10-8 naar huis stuurde. Nu, van Kristof weet je nooit of ie recht naar huis gaat natuurlijk...
Met Rik De Ketele sneuvelde nog een thuisspeler. Hij moest (beetje verrassend) het onderspit delven tegen Tom Demuynck. De man van Evergreen boog een 8-5 achterstand om in 10-8 winst.
René Hemelsoet won al bij al nog comfortabel van de jonge Glen Dossche. 4-4 werd uiteindelijk 10-5.
Dé thriller werd donderdag (én vrijdag) op tafel 3 uitgevochten. Lode Detollenaere begon op 'zijn' tafel met een marge van 4 frames aan de 2de sessie tegen Yannick Piscador. Om half 3 's nachts :shock: viel Lode over de meet (10-9) met de hulp van een gigantische fluke op bruin.

De partij tussen Claude de la Rivière en Ruben Musschoot wordt zaterdag afgewerkt.
Maar eerst is er donderdag de beslissende sessie voor de onderste tabelhelft.

rsca

Postby rsca » 20 Feb 2009, 11:57

Er blijven nog 4 thuisspelers over in de hoofdtabel. Naast Ruben Musschoot, die zaterdag voor een aartsmoeilijke opgave staat (1-7 tegen Claude de la Rivière) in de laatste match van de 1ste ronde, en Lode Detollenaere, die zich vorige week al plaatste, zijn dat Nick Devos en ikzelf.

'Vozzie' of 'die Mannschaft' had het knap lastig met Dirk D'hossche. 4-4 werd 7-7 maar toen ging het kaarsje uit bij de man van Toons New Evergreen.

Ik waande mijn schaapjes bij 7-4 en 9-6 al op het droge, maar Jan Verstuyft bleef aanklampen. Ik had uiteindelijk 18 frames nodig om afstand te nemen van de Arenaspeler.

Marc Malot bleek een maatje te groot voor onze Jan Vancoppernolle, die er in de 2de sessie niet meer in slaagde nog een frameke te pakken (10-2).

Dimitri Bury kon gisteren gelijke tred houden met Hans Coppens, maar het kwaad was in de 1ste sessie al geschied (10-4).

Zelfde verhaal voor Luc Blancke tegen Peter De Vuyst (10-4). Vuystje is mijn volgende tegenstander (of ik de zijne) :? ;)

Wim Van Vooren en Hasan Yedikapi werden koeltjes ingepakt door resp. Kevin Meiresonne (10-1) en Koen Walraet (10-2).

Langs deze weg wil ik Kevin (aka 'FrenzY') feliciteren met de geboorte van zijn zoontje/dochtertje (schrappen wat niet past). Beetje boertig van mij om niet naar het geslacht en de naam te vragen gisteren, maar zoals gezegd geraakte ik die Verstuyft maar niet kwijt :oops: ;)

FrenzY

Postby FrenzY » 20 Feb 2009, 12:44

rsca wrote:Langs deze weg wil ik Kevin (aka 'FrenzY') feliciteren met de geboorte van zijn zoontje/dochtertje (schrappen wat niet past). Beetje boertig van mij om niet naar het geslacht en de naam te vragen gisteren, maar zoals gezegd geraakte ik die Verstuyft maar niet kwijt :oops: ;)

Het is een zoon, Milo genaamd...
Iedereen kan vanaf nu storten op rekeningnummer 001-.......-.. :P

Return to “Archief Oost-Vlaanderen”