A-ranking 3

jeppel
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 137
Club: ARENA

A-ranking 3

Postby jeppel » 19 Jan 2009, 18:59

Gisteren naar de finale gaan zien tussen Ivan Van Velthoven vs Pat Horne : 5-4.
Spannend matchke met een mooie break van 130 door Ivan, die snel een 4-1 voorsprong nam.
Pat won daarna 3 frames op de kleuren en in het laatste frame begon hij met een 49, maar mist een gemakkelijke rode. Dan mist Ivan, Pat maakt een rode, maar mist zwart en Ivan kuist op met een 60+ break.

grtz

GeertV
Highest Break: -1

Re: A-ranking 3

Postby GeertV » 20 Jan 2009, 12:27

Pat heeft mijn inziens goed gespeeld en zeker de kansen gehad om het af te maken. Hij stond 53-8 voor in de decider en moest kiezen tussen een makkelijkere rode waarna hij automatisch naar blauw of één van de baulkkleuren moest, ofwel moest hij voor een moeilijkere rode gaan die wel positie gaf voor zwart. Hij koos voor het laatste en Yvan, ere wie er toekomt, veegde de tafel mooi leeg. Wat wel opviel was dat Pat steeds op 40 - 50 kwam en dan ofwel uit positie kwam, ofwel een makkelijke bal miste. In de 1e helft van de finale counterde Yvan telkens met genoeg om het frame te pakken. In de 2e helft van de match kwam Pat altijd genoeg voor tot op de laatste rode(n). Yvan had telkens snookers nodig, maar kon regelmatig Pat in de fout dwingen. Leuke saftey-duels maar Pat kon uiteindelijk de frames toch pakken. Boeiende finale in ieder geval; ikzelf heb me kunnen betrappen op 2 telfoutjes : zelfkennis is het begin van alle wijsheid ...

In de B-finale won Glenn Dhossche tegen Steve Verhelst : ik denk met 4-2

Return to “Archief Oost-Vlaanderen”