Gewestrankings

Laurens
Belgium Ranking: 15
Highest Break: 126
Club: Biljart Lounge

Gewestrankings

Postby Laurens » 31 Aug 2008, 00:14

Hier mag alle info, resultaten, wedstrijdverslagen etc. gepost worden over de gewestrankings in Limburg. Alvast de datums:

A-ranking
Tornooi 1: 12-18-19 oktober: Riley Inn Genk: Luca Brecel (RILEY)
Tornooi 2: 23-29-30 november: Zuma Peer & Happy Snooker Hasselt: Luca Brecel (RILEY)
Tornooi 3: 11-17-18 januari: Eikelhof Tessenderlo: Eddy Kverh (RILEY)
Tornooi 4: 08-14-15 februari: Bon'Aparte Zonhoven & 't Stokske Vorst: Luca Brecel (RILEY)
Tornooi 5 (LK): 22-28-29 maart: Looise Tessenderlo & Baalhof Tessenderlo (inschrijven tot 12-03-2009 om 24u)

B-ranking
Tornooi 1: 10-11-12-17-18-19 oktober: Looise Tessenderlo & Baalhof Tessenderlo: Kris Boons (LOOI)
Tornooi 2: 21-22-23-28-29-30 november: Eikelhof Tessenderlo: Eddy Kverh (RILEY)
Tornooi 3: 09-10-11-16-17-18 januari: Bon'Aparte Zonhoven & 't Stokske Vorst: Bruno Vanoppen (BILJ)
Tornooi 4: 06-07-08-13-14-15 februari: Zuma Peer: Pascal Meubis (ZUMA)
Tornooi 5 (LK): 20-21-22-27-28-29 maart: Riley Inn Genk (inschrijven tot 12-03-2009 om 24u)

Kadetten
Tornooi 1: 13 september: Riley Inn Genk: niet genoeg inschrijvingen
Tornooi 2: 25 oktober: Zuma Peer: niet genoeg inschrijvingen
Tornooi 3: 03 januari: Play Ball Hasselt: niet genoeg inschrijvingen
Tornooi 4: 21 februari: Bon'Aparte Zonhoven: niet genoeg inschrijvingen
Tornooi 5 (LK): 04 april: Eikelhof Tessenderlo (inschrijven tot 26-03-2009 om 24u)

Junioren
Tornooi 1: 14 september: Riley Inn Genk: Nicky Godeyne (RILEY)
Tornooi 2: 26 oktober: Zuma Peer: niet genoeg inschrijvingen
Tornooi 3: 04 januari: Play Ball Hasselt: Jurian Heusdens (PLAY)
Tornooi 4: 22 februari: Zuma Peer: Luca Brecel (RILEY)
Tornooi 5 (LK): 05 april: Eikelhof Tessenderlo (inschrijven tot 26-03-2009 om 24u)

Dames
Tornooi 1: 14 september: Riley Inn Genk: niet genoeg inschrijvingen
Tornooi 2: 26 oktober: Zuma Peer: niet genoeg inschrijvingen
Tornooi 3: 04 januari: Play Ball Hasselt: niet genoeg inschrijvingen
Tornooi 4: 22 februari: Bon'Aparte Zonhoven: niet genoeg inschrijvingen
Tornooi 5 (LK): 05 april: Eikelhof Tessenderlo (inschrijven tot 26-03-2009 om 24u)

Veteranen
Tornooi 1: 12-13-14 september: Play Ball Hasselt: Kris Boons (LOOI)
Tornooi 2: 24-25-26 oktober: Riley Inn Genk: Rudy Reekmans (PLAY)
Tornooi 3: 02-03-04 januari: Looise Tessenderlo & Baalhof Tessenderlo: Kris Boons (LOOI)
Tornooi 4: 20-21-22 februari: Bon'Aparte Zonhoven & Re-Spot Hasselt: Kris Boons (LOOI)
Tornooi 5 (LK): 03-04-05 april: Zuma Peer (inschrijven tot 26-03-2009 om 24u)

Hoe online inschrijven?
Handleiding: http://www.vsf-limburg.com/Handleiding% ... imburg.pdf
Inschrijven: http://www.vsf-limburg.com/tornooi/index.php

Laurens

Re: Gewestrankings

Postby Laurens » 11 Sep 2008, 11:32

Loting
Veteranen: http://www.vsf-limburg.com/v1.xls
Junioren: http://www.vsf-limburg.com/j1.xls

Dames en kadetten gaan niet door wegens te weinig inschrijvingen.

Laurens

Postby Laurens » 21 Sep 2008, 09:40

Juniors (10 deelnemers)
Halve finale
Nicky Godeyne - Pieter Pepels 3-0
Jurian Heusdens - Laurens De Staelen 3-1

Finale
Nicky Godeyne - Jurian Heusdens 3-0

Hoogste break: Nicky Godeyne - 64

Veteranen (43 deelnemers)
Halve finale
Kris Boons - Rudy Reekmans 3-0
Xavier Pemmerl - Patrick Peters 3-0

Finale
Kris Boons - Xavier Pemmerl 3-1

Hoogste break: Hendrik De Staelen - 60

matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Postby matty » 05 Oct 2008, 18:32

alle lotingen van A en B-rankings staan op http://www.vsf-limburg.com
grtz timo

matty

Postby matty » 05 Oct 2008, 18:50

ik zit zelf in een groep met luca brecel,eric smeulders,benny hesemans,raf van oppen,benny vervoort en timothy claes.het leuke aan de nieuwe set-up is wel dat je zeker 10 frames kan spelen;het nadeel is dat er maar 2 van elke poule door gaat.ik ben benieuwd wat dat gaat geven
grtz timo

Cue-WiZaRD
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 100
Club: Looise Sc

Postby Cue-WiZaRD » 05 Oct 2008, 20:38

matty wrote:ik zit zelf in een groep met luca brecel,eric smeulders,benny hesemans,raf van oppen,benny vervoort en timothy claes.het leuke aan de nieuwe set-up is wel dat je zeker 10 frames kan spelen;het nadeel is dat er maar 2 van elke poule door gaat.ik ben benieuwd wat dat gaat geven
grtz timo

Gij hebt sjans
In het b-tornooi zijn het kleinere pooles en der gaat er maar 1e door, ik zit in 1 poole met Kris Boons van Looise.
Dat is zowat de zwaarste trekking die er tussen zit denk ik. :)

matty

Postby matty » 05 Oct 2008, 23:05

Cue-WiZaRD wrote:
matty wrote:ik zit zelf in een groep met luca brecel,eric smeulders,benny hesemans,raf van oppen,benny vervoort en timothy claes.het leuke aan de nieuwe set-up is wel dat je zeker 10 frames kan spelen;het nadeel is dat er maar 2 van elke poule door gaat.ik ben benieuwd wat dat gaat geven
grtz timo

Gij hebt sjans
In het b-tornooi zijn het kleinere pooles en der gaat er maar 1e door, ik zit in 1 poole met Kris Boons van Looise.
Dat is zowat de zwaarste trekking die er tussen zit denk ik. :)

chance noemt gij da????met brecel,hesemans,smeulders samen in de poule en maar 2 geplaatsten :roll:
allez merci he ceu-wizzkid
grtz timo

matty

Postby matty » 05 Oct 2008, 23:27

D-Men wrote:Met alle respect voor iedereen, maar IK snap NIET dat KRIS BOONS in de B-Ranking zit..... sorry

Mijn mening, zo iemand met toch zeer behoorlijke kwaliteiten, toch wat betreft Limburg en ver daar buiten ook wel... zo iemand moet gewoon mee doen aan een A-Ranking, is toch een meerwaarde voor de A's....

Mijn gedacht hé.....

Greetz

ps: matty ge weet ook dat in MAAR 2 frames veel, hééél vééél kan gebeuren hé. 1tje verliezen en het kan maar 1-1 zijn hé voor de zogezegde favorieten, dus alles is mogelijk....

Alé, de mannen, mazzel en de ballen

greeeeeeeeeetzzzz

ge hebt gelijk ma jan moet nie zagen die zou ook beter A spelen dan nu te klagen dat m met de zwaarste vd hele B in de poule zit...succes he jan :mrgreen:
grtz timo

Bruno
Belgium Ranking: 21
Highest Break: 102
Club: Biljart Lounge Sint-Truiden

Postby Bruno » 06 Oct 2008, 06:49

Hoi allemaal,

Het klopt dat iemand als Kris Boons niet thuis hoort in een B-ranking, maar als we die ranking bekijken zitten daar wel meer mensen tussen die daar helemaal niet thuis horen, zoals bv. Nicky Luining, Pascal Meubis, Marc De L'Arbre, Tom Wouters, Geert Bonroy, ik zelf (?), enz... Maar door de invoering van het nieuwe systeem vallen ALLE spelers die vorig jaar geen of bijna geen rankingtornooien meegespeeld hebben automatisch in de B-ranking.

Misschien was het wel beter dat men alle spelers uit de top 64 die inschrijven automatisch in de A ranking plaatst, en daarna de "wegvallers" niet aanvult met de nummers 65, 66, enz..., maar met inschrijvingen van spelers uit ERE-afdeling, die niet binnen die top 64 staan. Op die manier houdt men de spelers uit Ere-afdeling uit de B-ranking, en moet een speler die op een 80ste plaats in de ranking staat niet vrezen dat hij naar een A-ranking verwezen wordt.

Anyway, mensen als Kris Boons en consoorten zullen er volgens het huidige systeem in de B-ranking het beste van moeten maken om voldoende punten te sprokkelen om zo snel mogelijk weer hun plaats in de A-ranking in te nemen. En ze zullen van katoen mogen geven, aangezien een 5de plaats in de B-ranking maar even veel punten oplevert als een laatste poule-plaats in de A-ranking.

Groetjes,

Bruno

marky marc

Postby marky marc » 06 Oct 2008, 14:43

Hallo,

Het klopt wat Bruno zegt, ik heb zelf al 3 jaar geen rankingtornooien meer meegedaan en heb zoals mijn andere clubgenoten (Tom en kris) 0 rankingpunten. Ik heb er geen probleem mee mochten ze me direct bij de A laten starten. Is tevens vroeger meermaals gebeurt dat ze iemand zonder ranking in de A-tornooien lieten starten.

Ik geloof wel dat de A met 48 starten ipv met 64 en de B met 66 zijn. Het kan zelfs zijn als er volgend tornooi nog minder inschrijvingen zijn dat er helemaal geen B-tornooi meer is.

Grtz.

snookerjunkie

Postby snookerjunkie » 07 Oct 2008, 14:46

Hey,

Bruno, je hebt helemaal gelijk, maar waarom heeft niemand daar eerder aan gedacht of is er daar gewoon geen rekening mee gehouden.

Ik heb de loting van de B nog niet bekeken, maar als Kris, Marc, Nicky, enz zich inschrijven zullen ze ook liever bij de A meedoen dan bij de B.

Ook heb ik mijn bedenkingen bij de de plotse ommezwaai van het reglement en uren. Als nr 5 van de ranking was het normaal gezien voorzien dat ik zondagnamiddag zou spelen, en had dit ook geregeld op het werk, maar nu moet ik 's morgens spelen en is het niet zeker dat ik dit nog kan regelen.

Ik hoop de meeste te zien zondag, maar??????

grtzz

matty

Postby matty » 08 Oct 2008, 16:36

mischien heeft bruno wel gelijk maar al eens nagedacht aan de jongens die vorig jaar alle rankingtornooien meegedaan hebben om mischien hogerop te geraken :? lijkt me niet echt fair om dan te zeggen:'nu gaan we eerst de mannen die vorig jaar niet konden,wilden of mochten meespelen(of geen goesting) effe voorrang geven'
grtz timo

Bruno
Belgium Ranking: 21
Highest Break: 102
Club: Biljart Lounge Sint-Truiden

Postby Bruno » 08 Oct 2008, 19:20

Is natuurlijk ook waar Timo. Dit zou misschien kunnen opgelost worden door bv. de mensen tussen rankingplaats 65 en 80 de bijkomende vraag te stellen of zij opteren voor A of B ranking indien er vanuit de top 64 mensen zijn die niet inschrijven. In dat geval zouden de mensen die hogerop willen toch kunnen meedoen aan de A-ranking (enkel indien zij hiervoor opteren), en diegenen die vinden dat de A-ranking voor hen wat hoog gegrepen is, zouden dan in de B-ranking kunnen meespelen. Als men daarna nog niet aan 64 spelers komt, zou men dit tekort bv. kunnen aanvullen met ingeschreven spelers uit de ere-afdeling, die door weinig of geen deelnames niet in de top voorkomen. Hiervoor zou men een volgorde kunnen hanteren volgens de individuele stand van de competitie.

Ik besef wel terdege dat dit voor de tornooi-organisatoren een hoop werk met zich mee zou brengen, anderzijds zouden misschien meer mensen tevreden zijn. Nu gaan een aantal "mindere goden" afhaken als ze zelfs in een B-tornooi tegen degelijke ereklassers moeten uitkomen. De pret gaat er voor hen af als zij kansloos onderuit gaan.

Doch elk systeem zal wel zijn voor- en nadelen hebben, niet ?

Groetjes,

Bruno

matty

Postby matty » 08 Oct 2008, 21:16

ik dacht dat bij een aantal goede resultaten in de B dat men in het zelfde seizoen naar de A promoveerde :?:
en bij een aantal slechte resultaten je natuurlijk ook uit de A kan vallen en dat dit op basis van de rankings zou gebeuren...op deze manier heb je na een 3-tal rankings wel een evenwichtige verdeling,lijkt me :? of ben ik compleet mis?(zou ook niet de eerste keer zijn :lol: )
grtz timo

marky marc

Postby marky marc » 09 Oct 2008, 13:27

ik weet het eigenlijk ook niet zeker maar ik denk dat na het eerste A en B - tornooi men al direct een nieuwe ranking maakt waarin alleen het laatste tornooi meetelt en niet zo als daarvoor de 5 laatste.

Spelers die in het B-tornooi de 1/4 finale halen krijgen 10 punten , spelers die 6de worden in hun poule van het A-tornooi krijgen ook 10 punten. Bij gelijke punten krijgt het beste resultaat voorrang.

Dus denk ik dat in het slechtste geval al zowiezo al 8 B-spelers bij het volgende tornooi bij de A meedoen afhankelijk aantal inschrijvingen .

Maar ja ik weet het ook niet heel zeker.

Laurens misschien ???

Laurens

Postby Laurens » 09 Oct 2008, 17:24

Ik denk dat het systeem van 1-year ranking van toepassing is? Dus na het eerste tornooi van dit seizoen, vallen de punten van het eerste tornooi van vorig seizoen weg.

Correct me if I'm wrong ;)

marky marc

Postby marky marc » 11 Oct 2008, 18:23

Laurens heeft blijkbaar gelijk. Ik heb Eddy Jamro vandaag nog gesproken en die heeft bevestigd dat het systeem van 1-year ranking van toepassing is.

Grtz.

erwin
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 0

Postby erwin » 14 Oct 2008, 12:26

het A ranking tornooi is live te volgen via de site van riley inn. de club waar het eerste A ranking tornooi doorgaat.

www.rileyinn.be

Laurens

Postby Laurens » 14 Oct 2008, 13:24

Deze acht hebben zich zondag geplaatst voor de 1/8e finale: Luca Brecel, Benny Hesemans, Mario Van Herk, Dieter Raymakers, Ludo Tardie, Kevin Draulans, Theo Ruyters en Julius Grauls.

Zaterdag zijn er nog 4 poules van zes die strijden voor de resterende 8 plekken.

Return to “Archief Limburg”