Snooker cue tip, welke zijn de betere?

CnB
Highest Break: 0

Snooker cue tip, welke zijn de betere?

Postby CnB » 17 Mar 2008, 20:16

Kan er me hier iemand zeggen welke de betere cue tips zijn voor een snooker cue?
En weet er iemand een zaak die tips verkoopt.
heb hier eentje liggen die cue's, krijt, en wat nog allemaal maar geen tips.

Dus wat hulp hiermee zou welkom zijn.

matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Re: Snooker cue tip, welke zijn de betere?

Postby matty » 17 Mar 2008, 22:39

als je der zelf aan wilt beginnen dan moet je s contact opnemen met pascal meubis vd zuma in peer of johny vd enbild in neerpelt.ik denk dat zij je wil aan tips kunnen helpen maar als je er geen ervaring mee hebt dan kan je best iemand die er wel verstand van heeft die tip laten plaatsen en dit om totale miskleunen-lees: eraf springende tips op de meest onmogelijke momenten,scheve tips,te zachte of te harde tips,enz...-te vermijden.(en ik spreek uit ervaring :mrgreen: ) ook de staat van het koperke waarop de tip bevestigd is is zeer belangrijk,dus als je een complete leek bent zo ik mijne ceu daar even achter laten en het over laten aan de pro's.gemiddeld zijt ge zo een kleine 6 euro kwijt maar zijt ge wel zeker dat het goed gedaan is :wink:
grtz timo

CnB

Postby CnB » 17 Mar 2008, 23:24

ah zo bedankt ja ben dus een leek daarin zou er niet zelf aan beginnen.
Is het zo dat de elk master nog het beste is ?
En hoe lang duurt dat voor te laten doen, moet ik de cue daar laten ?
Grtz yves

Kabouter
Highest Break: 97

Postby Kabouter » 18 Mar 2008, 08:10

Persoonlijk denk ik dat de Blue Diamond tips iets beter zijn. Let wel, dit is een persoonlijke keuze.
Zoals Maaty reeds schreef, uw keuze zal afhankelijk zijn van de tip waar je het liefst mee speelt.

Bungda
Highest Break: 92

Postby Bungda » 18 Mar 2008, 09:47

Eigenlijk zijn het allemaal goede .............. !
Voor de ene de elkmaster voor de andere de bleu diamond en nog andere verkiezen de buffalo en sommige verkiezen de moori (10a 12 euro/stuk).Er zitten in zo een doosje wel niet bruikbare tussen maar het zijn allemaal goede hoor.
Het is een beetje wat de speler goed aanvoelt wat bepaald wat voor u goed is.
Een heel goede tip (raad) die ik elke speler geef; WEET WAT OP JE KEU GEZET WORDT.
Vraag bv als beginner dat ze er een elkmaster op zetten, dit is een medium in verhouding met de andere tips.
Sommige zeggen er een harde tegen andere een minder harde????? Daarom vraag de naam van de tip.Ik steek er een kaartje bij met aanduiding van de soort.
Zo kan je indien hij moet vervangen worden dezelfde soort laten plaatsen.
Voldoet hij niet dan kan je een hardere of zachtere vragen. Op die mannier weet je na een tijdje welke soort je bevalt.

Pommeransen die niet blijven plakken komt omdat:
- De lijm niet goed verwijdert is.
-De te plakken tip reeds voordien gebruikt was.
-Het vlak op de keu waar de tip komt niet meer recht is.
-Slechte of verkeerde lijm gebruikt.
- De pommerans niet vlak of op de verkeerde mannier voorgeschuurd is.

Als dit allemaal goed is moet hij er wel nog goed opgezet worden he maar eens je dit goed uitgelegd is is dit toch een makkie hoor.

Hopelijk heb je er iets aan
Succes
Daniel

CnB

Postby CnB » 18 Mar 2008, 10:35

zijn er eigenlijk in Limburg winkels die redelijk wat accesoires hebben voor snooker?
zie er eigenlijk maar weinig!
Hebben zij in peer bij zuma of neerpelt bij enbild eigenlijk ook tips ?
Of moet ik die zelf meenemen, en enige kans dat die dat daat snel doen of ben ik de cue een week of zo kwijt?

In elk geval al bedankt voor de hulp zal het eens allemaal moeten ondervinden welke tip me beter ligt.
Trouwens mijn cue heeft een 9,5 Tip momenteel maar wat maakt het verschik bij de grotere of kleinere tips?

Bungda
Highest Break: 92

Postby Bungda » 18 Mar 2008, 10:50

Ja Yves
Ik weet niet of ze daar het nodige materiaal hebben.
Je kan eventueel naar een winkel gaan en het nodige aanschaffen, als je het vraagt dan zullen ze u het nodige tonen. Ik ga daarvoor naar het Antwerpse bij Thissen maar er zijn er nog meerdere hoor .
Als je een keu hebt van 9.5 dan zet je er best tips op van 10, als je die aan de zijkant dan mooi gelijk snijdt dan kan je ze in hoogte perfect afwerken.
Dikkere tips zijn dan weer voor keus van bv 10 mm en meer.
De dikte van de keu is ook een beetje "waar de speler zich goed mee voelt is het goede he".
Succes
Daniel

CnB

Postby CnB » 18 Mar 2008, 11:03

Hey Daniel,
Bedankt voor de tip, ben af en toe wel in Antwerpen dus kan ik daar altijd desnoods langs gaan.
Yves

Cue-WiZaRD
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 100
Club: Looise Sc

Postby Cue-WiZaRD » 18 Mar 2008, 15:12

CnB wrote:zijn er eigenlijk in Limburg winkels die redelijk wat accesoires hebben voor snooker?
zie er eigenlijk maar weinig!
Hebben zij in peer bij zuma of neerpelt bij enbild eigenlijk ook tips ?
Of moet ik die zelf meenemen, en enige kans dat die dat daat snel doen of ben ik de cue een week of zo kwijt?

Bij Enbild in Neerpelt hebt ge de ruimste keuze van snookermateriaal denk ik.
In zuma zult ge alles ook wel kunnen bestellen.
Voor een nieuwe pommerans kunt ge bij alletwee terecht, normaal gezien gaan ze als ze tijd hebben direct een nieuwe erop zetten.

In elke club lopen er echter wel een paar mensen rond die uw pommerans 'fatsoenlijk' kunnen vervangen, dus vraag het gewoon eens bij uw lokale club.
Bij sommige van die mannen is het al voldoende als ge ze een pintje betaald voor het geleverde werk.
Nu moet ge enkel de pommerans/lijm nog betalen aan de cafebaas (+- 1,5 of 2€ voor een elkmaster bij ons in de club dacht ik)

Dan zijt ge voor minder dan 5€ gesteld.

Return to “Archief Limburg”