Straffe kost, Luca Brecel!

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Straffe kost, Luca Brecel!

Postby luchtzak » 07 Dec 2007, 22:32

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Re: Straffe kost, Luca Brecel!

Postby Mitu » 08 Dec 2007, 01:06

't Moet toch plezant zijn, als ge goed zijt... :lol:

matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Postby matty » 08 Dec 2007, 15:41

wij waren op de tafels er langs bezig en ik moet zeggen het gemak waarmee dat hij die breaks maakt,is gewoon indrukwekkend.dus vanhove,geudens,thijs en andere vanvelthovens geniet van de laatste tellen aan de top :D

CueBoy
Highest Break: -1

Postby CueBoy » 08 Dec 2007, 17:19

Ik ken de jongen niet, en wat'm nu als 12-jarige doet is ongetwijfeld straf... Maar wacht nog een paar jaar met hem zo'n toekomst toe te dichten, hij moet nog zovéél ontdekken in't leven :)

matty

Postby matty » 09 Dec 2007, 14:04

CueBoy wrote:Ik ken de jongen niet, en wat'm nu als 12-jarige doet is ongetwijfeld straf... Maar wacht nog een paar jaar met hem zo'n toekomst toe te dichten, hij moet nog zovéél ontdekken in't leven :)

tis waar wat ge zegt maar ik bekijk het als 31 jarige snookerspeler die al 10 jaar probeert iets te doen wat op snooker lijkt :roll: als ge dan naast luca aan het spelen zijt die met sprekend gemak de tafel leeg maakt dan voel ik mij ineens de 'kleine' :lol: :lol: :lol:

139
Highest Break: 139
Club: Merode X

Postby 139 » 12 Dec 2007, 19:30

Luca is trouwens momenteel DE ENIGE die de volgende 4 jaar in staat is om mogelijk 4 Belgische titels op zijn naam te schrijven (stel je voor) !!! BK heren-dubbels-junioren-cadetten . ...Beide voetjes op de grond en beginnen met 1...maar het zou kunnen !Belgie is te klein ....of word Luca te groot ? Tegen het tempo dat Luca momenteel progressie maakt speelt hij binnen de 5 jaar in de Crucible. Volgend seizoen Pontyns, en dan weten we al veel meer als hij zich eens heeft kunnen meten met een hele tabel bekwamelingen. Alvast succes Luca.

lemmie
Highest Break: 147

Postby lemmie » 12 Dec 2007, 19:49

How jongens!
Ik begrijp da gijle zwaar onder den indruk zijt van Luca,en wat hij op dit moment presteert is echt wel bangelijk!
Maar laat die jongen toch is op zijn gemakske groeien.
om nu te zeggen dat hij binnen 5 jaar in de crucible gaat staan is echt wel wa overdreven.
Hij heeft 1 belgium ranking gewonnen(wat indrukwekkend is op zijn leeftijd).
En ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat hij degene zal worden die in Engeland zal doorbreken(wij waren niet sterk genoeg).
Maar met hem nu op te hemelen tot een nieuwe snookergod help je hem niet.
laat hem gewoon groeien......hij is nog maar 12 jaar oud....

Luca,ik wens je ongelooflijk veel succes in je verder snookercarriere!
Als ik ergens mee kan helpen,......stuur me maar een mailtje(steve.lemmens1@telenet.be).

Verschillende mensen hebben me al gezegd dat je de juiste mensen rondom jou hebt,hou het zo,denk niet te snel dat je er wel zal geraken!

Veel geluk Luca!!
Ik duim voor jou!!

ps:en ik heb mij moeten inhouden hoor,wat sommige al durven schrijven :?

luchtzak

Postby luchtzak » 13 Dec 2007, 19:47

Nog eentje:

http://www.stubru.be/taxonomy/term/3728

Iedereen die in de leug speelt nu zaterdag is alvast gewaarschuwd ;-)

matty

Postby matty » 16 Dec 2007, 23:21

nu hebben ze ook nog naar hem verwezen live op de bbc tijdens het eerste frame van de uk-finale :shock:

luchtzak

Postby luchtzak » 16 Dec 2007, 23:24

matty wrote:nu hebben ze ook nog naar hem verwezen live op de bbc tijdens het eerste frame van de uk-finale :shock:

En wat vertelden ze ?

MG
Highest Break: 86

Postby MG » 17 Dec 2007, 09:14

't Is zoals Lemmie zegt, laat die jongen rustig groeien. Al wat nu over hem gezegd en geschreven wordt zou op termijn wel eens maar kwaad kunnen doen dan goed.

matty

Postby matty » 17 Dec 2007, 17:07

er was een discussie over het feit dat ronny op zijn 17e zijn eerste uk titel won en ze vroegen zich af of dat laagterecord nog ooit verbroken zou kunnen worden waarop dennis taylor zegt dat er veel jonge talenten rondlopen en nu citeer ik"in fact, i have heard about a 12-year old in Belgium who has been knocking in 147's in practice,so why not" toch een mooie vermelding dacht ik zo 8)
maar zoals eerder al gezegd voeten op de grond jongens en blijven werken luca :)

luchtzak

Postby luchtzak » 22 Jan 2008, 18:50

Nog een verslagje van de Antwerpse regionale tv: http://www.atv.be/v3/newsdetail.aspx?mid=2&id=7353

matty

Postby matty » 30 Jan 2008, 18:27

zoals je waarschijnlijk wel weet is luca vertrokken naar schotland om te gaan trainen en ongetwijfeld veel leren van breakkanon stephen hendry.luca's vader carlos had me beloofd me op de hoogte te houden vd framestanden en hij heeft woord gehouden.na de 10 eerste frames staat het 8-2 in het voordeel van stephen met oa breaks van 76,99,106.toch knap vd youngster dat hij in de eerste trainingssessie tegen iemand vh allerhoogste niveau al meteen 2 frames pakt. 8) allez allemaal fingers crossed en hopen dat m er nog een paar meer kan pakken
goooooooo luca :wink:
cu timo

matty

Postby matty » 01 Feb 2008, 22:02

daarstraks nog nen update gekregen van de laatste trainingssessie tss luca en Hendry en jawel hoor hij heeft er nog 2 kunnen pakken: weer 8-2 voor Hendry met oa ne break van 144 van de meester(en dan bedoel ik nog altijd Hendry :lol: )Luca was ook beter aangepast aan de tafel(met pockets kleiner dan die van op den tv :shock: )en potte oa breaks van 55,66,88,92 en nog een paar 40s.alweer een mooie ervaring rijker en met deze prestatie toont hij dat hij toch een enorm potentieel heeft 8) ik denk dat het weinigen gegeven is hendry 4 frames op eigen tafel af te pakken (12jaar zijn en de eerste keer tegen iemand van wereldklasse) dus snookerminnend Belgie allemaal achter ons snookerbelgske en hopen dat er voor hem nog een heel mooi vervolg inzit daar over het kanaal :wink:

grtz timo

ps toch benieuwd wat Hendry er nu zelf van vond :?:

X-man
Highest Break: -1

Postby X-man » 14 Feb 2008, 11:14

Kan Luca hier geen verslagje posten van hoe het geweest is???? Lijkt me toch geen alledaagse gebeurtenis... :?

Luca..
Highest Break: 122

Postby Luca.. » 14 Feb 2008, 14:28

Dag allemaal,

31Januari 2008 ben ik naar Schotland gegaan om 2 dagen te gaan trainen met de grootmeester van het snooker Stephen Hendry.Eenmaal aangekomen in Stirling(Schotland) zijn we naar de club gereden waar Stephen kind aan huis is.Toen we naar binnen gingen kwam Stephen ons al tegemoet en het was een zeer vriendelijke verwelkoming.Voor een man met zijn status in de snookerwereld blijft hij toch een eenvoudig mens want als hij ons vroeg om iets te drinken ging hij het zelf halen dus gene dikke nek :D .Nadat we iets gedronken hadden heeft hij ons meegenomen naar een afgesloten kamertje waar zijn eigen tafel stond en ik kan u verzekeren het was een tafel met pockets zo groot als de breedte van een pakje Malboro want mijn vader heeft het gemeten.De eerste dag hebben we 10 frames gespeeld waarvan ik er 2 won,het deed me enorm plezier als Stephen op bepaalde shots van mij goede commentaar gaf,Stephen Hendry is een man waar je enorm veel respect voor mag hebben als je ziet dat hij iedere dag van s'morgens tot s'avonds in dat kamertje afgesloten van de buitenwereld traint.De 2de dag hebben wij opnieuw 10 frames gespeeld waarvan ik er weer 2 van gewonnen heb.Je kon ook al merken dat de tweede dag het ijs een beetje gebroken was dus de sfeer zat er goed in en als Stephen een slecht of gek shot speelde zei hij:"JE MAG 1 GEK SHOT PER DAG SPELEN"(maar wel in het Engels),als ik dan even later ook een gek shot speelde dan grapte hij:"dat was vandaag de uwe zeker".Ik heb met veel bewondering naar Stephen Hendry zitten kijken want hij blijft voor mij toch nog altijd de grootmeester in het snooker.Al bij al ben ik blij dat ik mij eens heb kunnen meten met de 7-voudig wereldkampioen en ik moet zeggen eigenlijk heb ik met momenten zeer goed kunnen meespelen want de eerste dag had ik het echt moeilijk met de zeer snelle tafel en als je tegen Hendry speelt moet ge weten Safe is niet altijd Safe.de 2de Dag op die tafel heb ik toch een aantal mooie breaks kunnen maken van 56,64 88 en 93.Dus ik heb mij voorgenomen nog zeer veel te trainen en ga proberen een toekomst op te bouwen in het snookeren.Langs deze weg wil ik ook even mijn ouders,Danny Moermans,Chris Henry en Wim Van Driessche bedanken voor de steun en ervaring wat ik van hen krijg.Groetjes Luca

luchtzak

Postby luchtzak » 04 May 2008, 18:15

136 break voor 13-jarige Brecel op BK ploegen

In Alken heeft Luca Brecel zich tijdens de Belgische kampioenschappen nog maar eens in de kijker gesnookerd. Het 13-jarige talent lukte tijdens de halve finales van het BK voor ploegen een 136 break.

Brecel won samen met zijn ploeggenoten van Riley Inn Genk (Fabian Hoogenberg en Joris Voets) de finale tegen University Heverlee.
Brecel plaatste zich ook voor de finale van het cadettentoernooi. In zijn kwartfinale noteerde hij nog maar eens twee century's. (belga/odbs).

Image

http://www.hln.be/hln/nl/956/Meer-Sport ... egen.dhtml

luchtzak

Postby luchtzak » 04 Dec 2008, 21:26

Return to “Archief Limburg”