Snookertafel plaatsing???!!!

Pietrrr

Snookertafel plaatsing???!!!

Postby Pietrrr » 07 Feb 2007, 21:30

Wil graag men snookertafel in de garage zetten, maar het is daar niet geïsoleerd en geen verwarming. En wil alleen verwarmen als ik speel met kacheltje. Nu men vraag: Heeft het effect op de tafel???? Koud, warm, koud, warm,..... Kan een snookertafel daartegen???
Moet de tafel ook herspannen worden nadat ze uit elkaar is gehaald en terug in elkaar is gezet??? Prijs???
Bedankt voor de reactie

Grtz uit Lommel

snookerjunkie

Postby snookerjunkie » 07 Feb 2007, 23:36

Hey Pietrrr,

Als je de ruimte waar de snookertafel staat enkel gaat verwarmen als je er gaat snookeren en de temperatuurverschillen zijn te groot, bv van 5 graden naar 22 graden, dan ga je naar verloop van tijd wel problemen krijgen met jouw tafel omdat het zeer gevoelig is aan het klimaat.
Maar je zegt dat je de snookertafel in de garage gaat zetten, maar dan heb je minimum 5 meter bij 7 meter nodig en dat is echt het minimum.
Ik heb sinds kort ook een snookertafel thuis staan en de temperatuur komt niet onder de 17 graden en er is al een leisteen een beetje omhoog gekomen.
Als je ze hebt staan, laat dan iets weten, dan kom ik eens een keertje snookeren.
Groetjes
ook uit Lommel

Pietrrr

Postby Pietrrr » 08 Feb 2007, 14:43

Hey snookerjunkie

Bedankt voor je reactie, dan denk ik dat het best uitstel voor er hier één in de garage te plaatsen vanwege te grootte temperatuurverschillen. Maar is inderdaad zeer spijtig, keek er echt naar uit.

Ook uit Lommel, interessant. Thuis een snookertafel is zalig.
Ik speel meestal in de Erasmus met vrienden. Ben nog niet zo extreem goed zalle, breaks van 15 tot 25 is zowat mijn spel van vandaag. Als het je interesseerd wil ik wel eens bij jou komen spelen als jij daar geen problemen mee hebt?! Vindt snooker echt een geweldige sport en doe het echt extreem graag, ben er gek van. Dus als je iemand wilt om tegen te spelen hoor ik het heel graag van je. Dan kunnen we mss wekelijks ofzo afspreken voor wa matchkes. By the way, ik woon op Heuvel 2 in Lommel(op den Heuvel) en werk op de Ford op de testbaan, en jij????

Pieter Belmans
21jaar

matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Postby matty » 08 Feb 2007, 21:45

he pietrr,ik heb thuis sinds 1.5 jaar ook een tafel staan maar dan in de kelder.het is daar dus constant 14 a 15 graden en zet ook alleen maar de verwarming op om te spelen en ik heb nog altijd een prima spelende tafel.dat over die lei begrijp ik niet zo goed.steekt die dan een beetje uit waar dat die bal dan over rolt???ik heb wel ondervonden dat wanneer je een weekje weg bent geweest en lange tijd niet verwarmd en verlucht,dat ze dan wat trager loopt maar lost na een tijdje weer op.het echte gevaar van extreme temperatuursverschillen en vochtigheid zoals in een garage zonder verwarming lijkt me dan het werken van het hout,denk ik?voor de rest denk ik dat wanneer de tafel goed geplaatst is en er een goed laken opligt er voor 3 a 4 jaar niet meer zoveel meer aan moet gebeuren.elke dag goed borstelen na het spelen(voor het stof)en af en toe eens strijken om de veug weer mooi in dezelfde richting te krijgen(van baulk naar zwarte spot!!!!)voor een goede plaatsing met een nieuw laken mag je toch al gauw op 600 of 700 euro tellen maar best bevraag je je in de enbild in neerpelt of zuma snooker in peer(p meubis of s das) voor de correcte prijs. ook de ballen af en toe met een zachte doek eens goed proper maken helpt om de gewenste effecten goed tot hun recht te laten komen en om kicks te vermijden.ikzelf gebruik om de witte bal volledig proper te maken soms een beetje basic car cleaner van het merk hg.dit is geen autopolish maar alleen de component die de lak proper maakt. enfin ge kunt het eens proberen je doet je bal er geen kwaad mee.zo,ik hoop hiermee dat ik jouw vraag toch een beetje beantwoord heb. grtz timo

snookerjunkie

Postby snookerjunkie » 09 Feb 2007, 08:58

Hey Pietrrr,

Je speelt ook regelmatig in Erasmus?
Als je daar bij de club gaat dan kun je eventueel wat lessen krijgen van Jan of zo.
Ik zelf werk in 5 ploegen maar als je zin hebt kom dan maar eens langs om een balleke te stoten.
Stuur maar een mailtje, mailto:imlrq@hotmail.com
Groetjes

danny_sroka
Highest Break: -1

Postby danny_sroka » 19 Apr 2007, 17:45

Ik zoek een pooltafel.Kan iemand mij misschien vertellen waar ik er één kan kopen?

rookie

Postby rookie » 20 Apr 2007, 18:36

bij loontjens in nederland http://www.loontjens.nl
of bij thissen in antwerpen, je kan ook eens proberen bij jean marie moniquet uit hasselt je kan ook eens kijken op zijn website op http://www.147billiards.com.

Henne

Re: Snookertafel plaatsing???!!!

Postby Henne » 14 Jun 2007, 20:50

Pieter, dan werk je op dezelfde plaats waar mijn broer werkt...

Hij is daar namelijk ingenieur. ;)

Return to “Archief Limburg”