Speelwijze ere & 1e afdeling

Laurens
Belgium Ranking: 15
Highest Break: 126
Club: Biljart Lounge

Speelwijze ere & 1e afdeling

Postby Laurens » 21 Jul 2005, 09:43

Ere Afdeling en Eerste Afdeling
- de spelers spelen elk 2 frames tegen elke tegenstander
- er dient op 2 tafels gespeeld te worden
- referees zijn niet verplicht
- de 3e speler van elk team dient uiterlijk om 21u aanwezig te zijn
- de modaliteiten van de rangschikking ( ploeg + individueel) worden aangepast.
- de thuisploeg kiest zijn speeldag ( ma, di of woe)
- de mogelijkheid om wedstrijden te vervroegen blijft bestaan, net zoals voorheen

matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Re: Speelwijze ere & 1e afdeling

Postby matty » 17 Oct 2007, 19:03

he laurens,zoals je waarschijnlijk wel weet,spelen ze nu in eerste exact hetzelfde systeem als ereliga.d.w.z.naar 18 frames en op 2 tafels.dit volledig terzijde want de reden waarom ik deze topic oprakel is om eens te bevragen naar de meningen over het speelsysteem?

naar mijn eigen mening is dit een eerlijk systeem want iedereen speelt evenveel frames tegen elke tegenstander,je hebt vroeger gedaan dan voorheen en je speelt zowiezo je 6 frames per avond.het nadeel is vooral voor de mensen die in ploegen werken.ik was in het begin vrij sceptisch tegenover deze veranderingen maar ik moet zeggen dat ik het na 7 speeldagen een hele verbetering vind.

zo andere meningen zijn welkom!

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 17 Oct 2007, 20:02

Hoe was het systeem voorheen?

matty

Postby matty » 17 Oct 2007, 20:18

ervoor werd er per speler slechts een wedstrijd gespeeld naar de beste van 3 frames en kreeg je per gewonnen match een punt en er werd op 1 tafel gespeeld.tegen nu tellen alle trames mee voor punten. ook het excuus van 'ik heb weer tegen de beste gespeeld' is ook vd baan.

Laurens
Belgium Ranking: 15
Highest Break: 126
Club: Biljart Lounge

Postby Laurens » 17 Oct 2007, 20:24

matty wrote:he laurens,zoals je waarschijnlijk wel weet,spelen ze nu in eerste exact hetzelfde systeem als ereliga.d.w.z.naar 18 frames en op 2 tafels.dit volledig terzijde want de reden waarom ik deze topic oprakel is om eens te bevragen naar de meningen over het speelsysteem?

bedankt Timothy, ondertussen aangepast in eerste post!

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 18 Oct 2007, 17:14

matty wrote:ervoor werd er per speler slechts een wedstrijd gespeeld naar de beste van 3 frames en kreeg je per gewonnen match een punt en er werd op 1 tafel gespeeld.tegen nu tellen alle trames mee voor punten. ook het excuus van 'ik heb weer tegen de beste gespeeld' is ook vd baan.

Dat systeem zou me absoluut niks zeggen...

matty

Postby matty » 25 Oct 2007, 18:09

het was vooral het feit dat als je een slechte dag had en je speelt 1 slecht frame en in het volgende kreeg je een breakske op uwe appel dat het op 20 minuten wel s gedaan kon zijn met competitie voor die week;tegen nu die zekerheid van die 6 frames zowieso te spelen(dat betekent 6frames maal 28 wedstrijden=168!! frames tegen maximaal 72 frames of in het slechtste geval 48 :? frames vroeger) en het feit dat de reeksen uitgebreid zijn maakt het seizoen langer,plezanter en spannender-vroeger kon je maximaal 3-0 winnen tegen nu 18-0 dus op een goede dag kan je een fikse sprong maken of net andersom :? -

Return to “Archief Limburg”