Vraag over keu

Mathi
Highest Break: 13

Vraag over keu

Postby Mathi » 25 Jul 2012, 00:13

Hallo,

Ik ben een beginner in het snooker. Ik heb juist een nieuwe keu gekocht (Riley Moderno 13 WAC).
Maar wanneer ik deze neerleg op de tafel, en ermee rol. Dan gaat mijn ceu tip (pomerans) op en
neer. Is dit normaal, of ga ik best terug naar de winkel?

Alvast bedankt

De_Ludo
Highest Break: 79

Re: Vraag over keu

Postby De_Ludo » 26 Jul 2012, 06:15

Mathi, das heel normaal.

Het is altijd grappig als mensen aan een tafel komen en en keu uit het rek pakken,eze op tafel leggen en doen wat je net beschreef, en dan zeggen dat het een slechte keu is.

Ik heb het genoegen gehad een paar keer Hendry en Davis te ontmoeten, en als zij dat met hun
keu doen verschiet je wel even. Die van Hendry ging zeker 4 a 5 centimeter op en neer, maar dat was
niets tegen die van Davis, daar kun je mee achter het hoekje spelen.
Maar als ze ze vast hebben om te spelen, en je staat er achter is de keu in die toestand recht.

Dus teruggaan helpt niet, elke keu is of zal krom worden.
De mijne gaat ongeveer 2 a 3 centimeter op en neer.

mv
De_Ludo

Mathi

Postby Mathi » 26 Jul 2012, 10:46

Moet ik mijn keu dan op een speciale manier vasthouden zodat mijn ceu tip 'omhoog' wijst ?

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 26 Jul 2012, 12:03

niet echt.

normaal zal de afwijking van de keu heel klein zijn, tenzij je met een lange voorhand speelt.

Mathi

Postby Mathi » 26 Jul 2012, 16:21

Dus het is normaal dat als ik mijn keu in elkaar steek en hem over de tafel rol, dat mijn pomerans op en neer gaat?
Als ik alleen met mijn topeinde rol, dus zonder de dikke handgreep, dan lijkt deze recht te zijn. Met het oog zie ik niet direct een afwijking.

Bungda
Highest Break: 92

Postby Bungda » 26 Jul 2012, 17:37

Normaal zou een keu wel recht moeten zijn. Maar het kost zeer veel tijd en moeite om dit op het eind resultaat te behouden.
Het is opvallend dat het de laatste jaren steeds moeilijker wordt om in de winkels een fatsoenlijke rechte keu te vinden.
Bij ons in de snooker club doe ik de aankoop van de keuen die daar verkocht worden, dus weet wel wat er voor handen is.

Als jou keu ook maar 0.5mm krom is, dan is het raadzaam om hem zodanig vast te houden dat hij met de bollekant naar onder staat.
Dus als je hem over tafel rolt moet de tip op het hoogste punt komen, dat is de bovenkant van jou keu.
Als je dit bv naar de zijkant zou houden dan zal je de bal ongewenst effect meegeven .

Davis en Hendry hebben leren spelen met een keu die een beetje krom was. Door dat ze er aan gehecht werden was het moeilijk om een andere te gaan gebruiken door dat de aanpassing dan te moeilijk bleek.
Zelfs na dat die keu nog krommer ging worden.
Met een rechte keu spelen zal het makkelijker maken omdat je al meer dan genoeg werk zal hebben om de bal goed te raken.
Succes ermee.
Daniel

Mathi

Postby Mathi » 26 Jul 2012, 18:33

Bedankt voor het advies

snookerke
Highest Break: 145

Postby snookerke » 27 Jul 2012, 20:27

rol je hem over één of meerdere leistenen .
rol is over één . Dus aan de lange kant van.de tafel gaan staan en dan van links naar recht

Return to “Archief Antwerpen”