Dagboek 2de afdeling interclub.

Davy
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Re: Dagboek 2de afdeling interclub.

Postby Davy » 11 Mar 2011, 11:14

Ik zal ook nog is iets posten se...

Een week of 2 geleden naar de Limit geweest.
Nachtegaal heeft daar met 3-9 gewonnen met een zeer sterk spelende Kurt.
Had eigenlijk 1-11 moeten zijn, ikzelf eentje afgegeven tegen Davy na het missen van een roze van z'n spot, was framebal! Sylvain ook eentje tegen Davy gewoon weggegeven.

Frames dus:
Kurt 4
Sylvain 2
Ikke 3

Al bij al dik content met het resultaat, maar er had meer ingezeten.
Nu komen de kleppers eraan se, eerst Trianon, dan Mechelen.
We are prepared!

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 15 Mar 2011, 13:57

Ik mag nie meer meedoen in 2e... :(
Ze zijn daar terug voltallig.
Gelukkig mag ik in 3e geregeld meespelen, zodat'k ook m'n matchkes kan afdraven.
Gisteren taai matchke gehad in 3e, ook nie altijd simpele frames, 2 waren zwaarbevochten, was ne frame bij da'k een half frame geen kans kreeg en niks dan moeilijke safeties mocht spelen, maar da's ook snooker.
Wat ge daar dan wel rapper voorhebt, is da'k gisteren weer effe naar m'n voeten kreeg van een van de spelers da'k iets te streng was met ne mis (wat niet echt het geval was, maar ja, is 3e natuurlijk, daar is men nogal laks en was dan een ploeg dat eerste jaar snooker speelt...), er werd dan door de speler hardop over gediscussieerd, en zo haalden we even de toppers van De Leug 2 uit hun concentratie, die ernaast tegen Limit 1 bezig waren, mijn excuses voor de kleine tumult.
In 2e ligt het stilaan vast bovenaan, tenzij Nachtegaal het nog spannend kan maken vanavond tegen Trianon.
2 topwedtrijden achtereen voor de Nachtegaalboys 3, goeie snooker verzekerd normaal gezien.

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 29 Mar 2011, 11:34

sportieve groeten aan onze tweede klassespelers ;)

gisterenavond is het doek gevallen over de titelstrijd in tweede : wat al lang geweten was
en gewoon aftellen was , is dan gisteren gebeurd : in een vooruitgeschoven match heeft
bce 3 6-6 gelijk gespeeld tegen nova snooker.
Hierdoor hebben ze een onoverbrugbare voorsprong gekregen op de nr 2 in de stand:trianon.

gefeliciteerd aan onze kersverse kampioenen Tim,Xavier en Rinaldo.Ook onze 2 vrs hebben
een dikke pluim verdiend want ze hebben geregeld moeten invallen voor gekwetste Rinaldo.
Dus Ben en Jan : ook congratz :clap: :clap: :clap:

Groeten

Theo

wilwiz

Postby wilwiz » 30 Mar 2011, 13:32

Wanneer mag ik die pluim ontvangen?

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 30 Mar 2011, 14:53

juist na de rechtse hoek ;)

Davy

Postby Davy » 31 Mar 2011, 10:28

Verdiend zonder meer, toch gemengde gevoelens, zal ik later nog wel expliqueren.

FF geleden dat ik nog iets gepost heb, nog enkele uitslagen...

Nachtegaal-trianon 2-10
enkel ik kon hier tegen Gert 2 frames afsnoepen, frames tegen Wouter en Nico was ik zonder meer gewoon slecht, ook niet veel kansen gekregen en dus eraan voor de moeite.

Bce-Nachtegaal 10-2
niks kunnen winnen, eerste frame 42 break tegen Xavier, nadien belachelijk, ga ik nu ni over uitweiden
tegen rinaldo niks klaar kunnen maken
tegen tim, heb een aantal keer in de ballen gekletst zodat het zo snel mogelijk zou gedaan zijn; zie frame 1
opnieuw xavier, was laatste frame beter als ik.
al goe dat sylvain en kurt ons de 12-0 vernedring bespaarden, zou trouwens ook dik onverdiend geweest zijn

Nachtegaal-Snooker X 8-4
ditmaal heel goed gespeeld, met enkele breaks.
frame 1 tegen Johnny, heb hem ni veel kans gegeven
frame 2 tegen Stijn, hetzelfde, met 37, zwart gepot en in het pak en kon niet meer verder
frame 3 tegen matt, goe gespeeld, wel 3 flukes op rood, ook weer breakske kunnen maken
frame 4 tegen johnny, was ik alles kwijt, toch kunnen winnen

Vermelding, onze kapitein Tienne, 3 frames gepakt! en dik verdiend!
Sylvain jammer genoeg maar 1tje kunnen winnen, het was zijn dagje niet.

Aan de andere kant was de kampioenenploeg aan het spelen, zag daar toch 1 merkwaardige fase die compleet het tegenovergestelde was als de week ervoor...

wilwiz

Postby wilwiz » 31 Mar 2011, 11:49

Jawadde, gerumble in the jungle.
Davy, gij zijt er inderdaad de speler niet naar om een frame na een break van 42 nog af te geven en zeker niet van 0 op 4 te pakken tegen eender wie, dat schijnt inderdaad wat licht op die uitslag.
9 van de 10 gaat het hier weer over het alomgekende probleem, of was het iets anders deze keer?
Xavier, Tim en Rinaldo zijn toffe kerels hoor, gij trouwens ook, het zou me verbazen dat ze iemand opzettelijk zouden benadelen of zo, als dat gebeurd zou zijn, ik denk dat ze goed genoeg kunnen snookeren en dat allemaal niet nodig hebben, zeker ook gezien hun voorsprong in de stand, niet dat dat er mag toe doen.
Misschien waren ze wat verschoten van uw reactie, en hebben ze de week daarna anders gereageerd om het seizoen rustig uit te spelen zonder al teveel problemen, niet dat dat voor u iets verandert uiteraard.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 31 Mar 2011, 14:34

Er is er ene aant vissen Davy , denk da den ben curious is 8-)

trek het je niet aan wat er ook gebeurt is,er zijn erger dingen int leven(spijtig genoeg).

Chin up,seizoen zit er op ,denk dat je je geamuseert hebt met uw ploegmakkers.
Ge hebt gedaan wat er "maar" inzit me uw ploeg , soms de "toppers" het vuur aan de schenen gelegd.
En daar ongetwijfeld plezier aan beleefd ;)

sportieve groeten en cya later mate,

Theo

Davy

Postby Davy » 31 Mar 2011, 15:24

@ Ben, idd ja het alomgekende probleem. Als ze me (gesnookerd welteverstaan), ne miss of 3 geven dan kan ik daar mee leven, maar ik kan er niet mee leven als ik 8 keer opnieuw moet spelen naar dezelfde bal. Heb op een gegeven moment gezegd dat ik speel voor het plezier en mijn naam niet Stephen Hendry is. Uitleg was, ge kunt de bal raken. moet ge mij is uitleggen als ge 1mm kunt zien en ge steekt bovendien nog is achter de blauwe hoe da ge dan die bal kunt raken. Ma goed, niks aan te doen. Ik had zoiets van "en gelle allemaal de mijn", had gewoon geen zin meer om te spelen. en zeker dat frame tegen den arbiter niet.
@ Theo, natuurlijk zijn er veel ergere dingen in het leven. moet ge mij niet vertellen, ik weet dat goed genoeg. Het is gewoon frustrerend op zo een manier te moeten verliezen, zeker als ge keigoed aan het spelen zijt. Nadien kreeg ik het knopekke in mijne kop niet meer omgedraaid.
We hebben inderdaad een zeer leuk seizoen gehad, en hebben enkele zeer goede resultaten behaald. Ik speel graag met die 2 oude rakkers samen, ze kennen het klappen van de zweep, en lachen doen we toch altijd. nachtegaal heeft een ploeg die meer dan waarschijnlijk zal opgaan. Luc Pauwels, en Jurgen Sterckx. Ze vroegen aan mij om de derde te worden, maar ik zie dat niet zitten. Heb geen zin om keihard, maar echt keihard te beginnen te trainen. Ik heb niet de capaciteiten om in ere mee te kunnen. En om elke week 6 frames te verliezen daar heb ik geen zin in. Plus het feit dat ik gewoon keigraag in deze ploeg speel. Nu, met de Luc en de Jurgen zou ik ook graag willen spelen, maar niet in ere. En zolang mijne maat den Tienne speelt zal ik in zijn ploeg spelen. Theo, jij moet de Jurgen Sterckx toch ook nog kennen van toen hij in de Cinex in ere speelde? Van die 2 gasten heb ik zoveel geleerd, vroeger vooral balgevoel, door alle kleuren uit de pockets te moeten halen en terug op tafel te leggen. Schone tijd was dat toch...

KrisKeysers
Highest Break: 58
Club: Nova

Postby KrisKeysers » 31 Mar 2011, 22:15

BCE-2 is inderdaad verdiend kampioen geworden. Nogmaals proficiat aan de 3 gasten en hun gastarbeiders.

Door onze overwinning tegen De Leug 8 met 9-3 en het 6-6 gelijk spel in de vooruitgeschoven wedstrijd tegen "the champions"van de BCE zijn wij (Nova-2) zo goed als zeker gered van degradatie :-))
Tenzij De Leug 8 volgende week met minstens 11-1 gaat winnen bij Trianon zullen de 2 ploegen van de Leug de staart van de rangschikking vormen. Omdat we maar met 13 zijn in 2e afdeling is er normaal maar 1 rechtstreekse daler (de 13e) en de 12e mag/moet de play-offs spelen.

wilwiz

Postby wilwiz » 01 Apr 2011, 08:53

Kris, 't is BCE 3 dat kampioen is... die van BCE 2 zouden het ook wel graag zijn denk ik.
Aha, 'k had nog niet door dat golle maar met 1 rechtstreekse daler zit, dan is er inderdaad al 1 deelnemer aan de eindronde/playoffs bekend, goed om weten aangezien ik met BCE 4 die misschien ook nog zal moeten spelen.
Theoke, hetgene waar ik benieuwd naar was, was of het hier voor één keer over iets anders zou gaan waarover een probleem was, I should have known better...

KrisKeysers
Highest Break: 58
Club: Nova

Postby KrisKeysers » 01 Apr 2011, 10:23

Meespelen met de play-offs in 3e als vliegende reserve, dat ga je dan wel eerst moeten vragen aan het bestuur. Want in het reglement staan beperkingen voor vliegeniers. Zij die tijdens de competitie hebben aangetreden in hogere reeksen mogen in principe niet meespelen tijdens de play-offs in een lagere afdeling.
Uitzonderingen kunnen aangevraagd worden aan het bestuur.

4.9.3. Spelers met het statuut van vliegende reserve mogen alleen aantreden :
4.9.3.1. Indien een speler voor het einde van de heenronde als vliegende reserve is aangesloten EN als hij/zij geen afdeling hoger heeft aangetreden
4.9.3.2. Indien als vliegende aangesloten EN indien zij minstens 1/3de van de interclubwedstrijden hebben gespeeld voor een ploeg van deze club in dezelfde of in een lagere afdeling,
Een VR kan steeds een schriftelijk verzoek richten aan het gewestelijk secretariaat om toch te mogen aantreden.

wilwiz

Postby wilwiz » 01 Apr 2011, 11:35

We gaan proberen om den titel te pakken (met de nodige portie geluk en flukes is dat nog mogelijk), en zo de eindronde te vermijden, dus dat zijn zorgen voor later.
'k heb bijna 3/4 van de matchen met BCE 4 meegedaan, en een paar matchkes in 2e met BCE 3 uit noodzaak.
Het gaat hier over een playoff met ploegen uit 2e én 3e, dus hogere reeksen is dan toch vanaf 1ste (vrije interpretatie, of niet ;) )?
Zoals het hier staat kunt ge ook interpreteren dat aan een van beide punten moet voldaan zijn, 4.9.3.1 of 4.9.3.2, en niet aan allebei, maar da's wederom free interpretation.
Dat staat niet duidelijk omschreven.
't Is inderdaad altijd het veiligste van dat even te checken met het bestuur, dat zal onze voorzitter wel doen als het nodig is neem ik aan.

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 01 Apr 2011, 14:57

Hogere afdeling dan de ploeg waarmee ge aantreedt, dat lijkt me duidelijk. ;)

Davy

Postby Davy » 06 Apr 2011, 09:12

Wij hebben het seizoen in stijl kunnen afsluiten.

Nachtegaal-MR 100 8-4

frames: Tienne 2
Kurt 3
Ikke 3

eerste frame zag er benard uit, WIm was veel beter als ik, geen bal heeft hij gemist, en ik geen bal gezien :-) niks aan te doen dus.
2de frame tegen Jo, super gespeeld
3de (weet z'n naam ni meer) ook keigoe, met 37 nog is ofzo en uit positie na een super moeilijke rode.
4de mezelf het nog ff moeilijk gemaakt door in-off te gaan op frame bal zwart naar laatste rode.

dik content van mijn niveau en dat van de ploeg. wij hebben eruit gehaald wat er in zat.
volgend seizoen proberen hetzelfde te doen, de toppers het vuur aan de schenen leggen, alhoewel we het dit jaar té dikwijls hebben laten afweten in de echte topmatchen. moet eruit! moet beter!

Return to “Archief Antwerpen”