Dagboek 2de afdeling interclub.

matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Re: Dagboek 2de afdeling interclub.

Postby matty » 20 Oct 2010, 11:00

heeft niks te maken met hoe je die afdwingt...fout op zwart is match gedaan en bij gelijke stand wordt er een respot gespeeld......

grtz timo

Mitu
Belgium Ranking: 12
Highest Break: 95
Club: Shooters

Postby Mitu » 20 Oct 2010, 11:43

matty wrote:heeft niks te maken met hoe je die afdwingt...fout op zwart is match gedaan en bij gelijke stand wordt er een respot gespeeld......

grtz timo

Denk ik ook...

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 20 Oct 2010, 12:29

Mitu wrote:
matty wrote:heeft niks te maken met hoe je die afdwingt...fout op zwart is match gedaan en bij gelijke stand wordt er een respot gespeeld......

grtz timo

Denk ik ook...

Yep yep mattu en mity hebben gelijk!

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 20 Oct 2010, 15:38

davy,mitu,matty en luchtzak hebben 100% gelijk.Direct zwart op zenne spot,tossen(diegene die de laatste REGLEMENTAIRE punten gemaakt heeft(roos gepot) mag de toss kiezen en de winnaar vd toss uiteraard
mag beslissen wie opgaat.

groeten Theo

matty
Belgium Ranking: 43
Highest Break: 69
Club: zuma snooker peer

Postby matty » 20 Oct 2010, 16:31

Snookerfreakske wrote:davy,mitu,matty en luchtzak hebben 100% gelijk.Direct zwart op zenne spot,tossen(diegene die de laatste REGLEMENTAIRE punten gemaakt heeft(roos gepot) mag de toss kiezen en de winnaar vd toss uiteraard
mag beslissen wie opgaat.

groeten Theo

Ziehier zelfs op het forum leer ik nog iedere dag bij.Had er zelfs niet bij stilgestaan dat het de pot op roos is die dan telt.Ik dacht wie de laatste punten scoorde mag kiezen.....thx theo voor de extra info

grtz timo

Davy
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 97
Club: LIMIT

Postby Davy » 20 Oct 2010, 17:15

Voila, een respot is dus de enigste aanvaardbare en correcte beslissing bij een fout op zwart als de stand gelijk is.
Moest ik aan het spelen geweest zijn, ik zou protest aangetekend hebben of geweigerd hebben om verder te spelen. Dit is een belangrijke beslissing geweest, die bovendien niet correct was. Beslissing is uit volle overtuiging en niet moedwillig genomen, daar ben ik overtuigd. Maar het is wel de verkeerde. Aan alle officiele arbiters die dit nog niet wisten, die hebben weer iets bijgeleerd. Tenzij mij er iemand kan van overtuigen dat de respot niet de juiste beslissing is.

tomw
Highest Break: 65
Club: De Komma

Postby tomw » 21 Oct 2010, 11:15

Davy (en anderen),

respot is (ik kan het momenteel niet opzoeken maar ben 99,9% zeker) wel degelijk juist.
Je mag evenwel volgens mij niet weigeren verder te spelen volgens het reglement.
Wat ik zou gedaan hebben, is aan de ref vragen om er het reglementenboekje even bij te nemen en het op te zoeken alvorens voort te spelen.

(heb onlangs zo ook ne ref "liggen" gehad toen ik een free ball kreeg, roze nomineerde en hiermee een rode plantte... diene wist toen namelijk efkes niet wat doen of zeggen...)

Groetjes
Tom

Davy

Postby Davy » 21 Oct 2010, 13:57

Ik vrees ook dat weigeren verder te spelen inderdaad moeilijk geweest zou zijn, aangezien de speler van trianon gewoon de zwarte kon potten en nadien de frame gedaan was.
Mja, toch wel bedenkelijk. Het zal op het einde van het seizoen maar net op dat 1 frame aankomen he, 1 frame meer is kampioen, of dat ene frame meer houdt u in 2de afdeling.
Enfin, het is gebeurd en er is toch niks meer aan te doen.
We hebben allemaal weer een belangrijke les geleerd.

wouter
Highest Break: 46
Club: trianon

Postby wouter » 22 Oct 2010, 11:22

Yep, ik was die speler van Trianon.... Uiteraard mijn excuses aangezien ik blijkbaar ten onrechte een frame "the easy way" gewonnen heb. Ook weer iets bijgeleerd, want van bovenstaande was ik absoluut niet op de hoogte. Leek ook vrij onlogisch om zwart te respotten aangezien die niet gepot was... Zoals Davy opmerkt kan het op het eind idd op 1 frame aankomen, anderzijds heeft dit voorval de tegenstanders gelukkig niet de zege gekost, we hebben de match 7-5 verloren. Op een gegeven moment stonden we 6-1 achter waarbij we 5 van de 6 frames op de laatste zwarte moesten afgeven, dus dat pikte wel efkes. Maar twas natuurlijk niet de bedoeling om schade te gaan beperken op onrechtmatige wijze...

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 22 Oct 2010, 14:08

Ja,das één van de "fijn' regelkes in het heilige groene boekje(reglementenboekje).

Pertang is het juist uwe ploegmaat(nico,graad 2 denk ik als ref) dat me ooit dit regelke geleerd heeft ;)

als er ooit twijfel is over het reglement hebt ge de juiste persoon in uw nabijheid :mrgreen:

Soit,kan gebeuren.Het is uit zo een situaties dat we bijleren

greetz

Theo

Davy

Postby Davy » 22 Oct 2010, 15:29

Ik wou geen namen noemen omdat ik niemand wil zwart maken. Ik weet goed genoeg Wouter dat jij geen frame wilt pikken op zo een manier. Daarmee dat ik van in het begin gezegd heb dat dit zeker niet express was.

Theo, referee van dienst was nu net Nico.
Ook voor Nico geldt bovenstaande, ook hij is uiterst sportief, net zoals de complete ploeg van Trianon trouwens. Ik ben er zeker van dat Nico dit niet bewust gedaan heeft.

Enfin, het is gebeurd. Niks meer aan te doen.

Davy

Postby Davy » 10 Nov 2010, 14:08

Allee, het zat eraan te komen en het is gisteren ook gebeurd.
Onze eerste nederlaag van het seizoen opgelopen tegen Limit, uitslag 4-8.

Limit is natuurlijk een zeer goede ploeg, dat merkte ik al in het eerste frame tegen Davy. Ik 24, hij 24 en spannend tot op de laatste ballen, daar heb ik 3 wereldpots (al zeg ik het zelf) moeten maken om te winnen.
2de frame tegen Tommy, vrij eenvoudig kunnen winnen omdat hij de tafels niet echt onder controle kreeg.
3de tegen Tom wat pech gehad op beslissende momenten, in-off terwijl ik in de ballen zat en nog een paar stommiteiten.
Laatste opnieuw tegen Davy niet aan te pas gekomen, van het kastje naar de muur gespeeld. Kan gebeuren tegen een goede tegenstander.

Kurt heeft er ook 2 kunnen winnen, vandaar dus 4-8.

Volgende week Trianon, en daar speel ik NOOIT goed, die ploeg ligt mij niet.
Aan de ene kant van de biljaar stade ne halve meter lager als aan de andere kant.

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 10 Nov 2010, 15:56

Allee, na lange afwezigheid zal ik ook nog eens een berichtje posten, aangezien de website van 't gewest wat achterblijft met de uitslagen.
'k Mocht gisteren meedoen in 2e afdeling met BCE 3 tegen Trianon 3 in de clash der 3e ploegen, wegens aanhoudend blessureleed van Rinaldo.
Wouter was goed (3 op 4), enkel tegen z'n zwart beest (ik dus) moest hij er eentje afgeven.
Nico had z'n dagje niet en pakte 0 op 4.
Zelf was ik ook niet schitterend, de concentratie kende nogal wat ups & downs, wat leidde tot 2 op 4, 1 frame afgegeven aan Gerd dat ik bijna niet kon verliezen (17 voor met 27 op, en 2 ballen safe), wat te nonchalant en op het einde nog een simpele zwarte missen waarna hij het mooi afmaakte, maar als ik het aan iemand gun is het zeker aan de Gerd (aan Wouter ook trouwens), Gerd dus 1 op 4.
Ploegmaats Xavier en Tim beide 3 op 4, elk eentje op zwart als ik me niet vergis, en Xavier ook eentje met ne megafluke op roos tegen Nico :oops: .
Einduitslag dus 8-4 voor BCE 3.

wouter

Postby wouter » 12 Nov 2010, 22:41

Wreed content in elk geval om na al die jaren toch eindelijk eens een frameke van den Ben af te kunnen pitsen ! Kon er helaas niet ineens 2 van maken, in het laatste frame welgeteld 0 kansen gekregen, maar das uiteraard geheel Ben zijn verdienste. Een paar dappere pogingen om nog wat snookerkes te leggen op het eind, maar het kalf was toen allang verdronken. In elk geval een zeer sterke ploeg, samen met Limit toch titelkandidaat zou ik denken....
à Davy : de biljaars in de Trianon staan toch waterpas, das het belangrijkste :?

Davy

Postby Davy » 13 Nov 2010, 14:42

Ja, das ook al iets natuurlijk......

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 13 Nov 2010, 18:28

gegroet sportievelingen,

wat ik me elke keer afvraag als ik ga spelen in trianon is waarom niet de twee evenwijdige tafels gebruiken.
Elke keer is het kalm tot zeer kalm(op een compavond toch) en elke keer is die tafel leeg.Ok men zal dan soms ne keer meer moeten wachten tot de ene speler zijn stoot afmaakt als ge aan de zelfde kant moet stoten,maar dan is die "ingezonken " tafel opgelost.

Enfin dat zit toch elke keer in mn hoofd op die momenten.

groeten Theo

wouter

Postby wouter » 14 Nov 2010, 09:02

Awel Theo, ik speel nog ni zo lang bij den Trianon (zal nu het 4de jaar zijn denk ik) maar ik heb me die vraag eigenlijk nooit gesteld, maar zal idd alles te maken hebben met de door u aangehaalde praktische beslommeringen.... Wat de tafels zelf betreft merk ik in elk geval kwalitatief geen enkel verschil, die zijn allemaal even goed. Die vloer daar wen je wel aan, maar een thuisspeler uiteraard iets rapper dan een bezoeker ;)

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 15 Nov 2010, 17:13

:lol: ;) :)

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 17 Nov 2010, 22:17

De topmatch tussen de 2 ongeslagen ploegen Limit 3 en BCE Mechelen 3 is geëindigd op 4-8.
Ik had gekozen om deze keer de eer te laten aan Jan Teugels om in te vallen, aangezien ik op dinsdag al moest invallen bij BCE 4 (Jan kon enkel op maandag spelen), en 'k moet wat uitzien dat ik niet na 2/3 competitie al aan m'n maximum aantal matchen zit.
Jan heeft dat er uitstekend vanaf gebracht, met 3 frames op 4, dus ik had zeker niet beter kunnen doen.
Het was naar het schijnt een wedstrijd met vrij goeie snooker van beide kanten heb ik gehoord van Jan, ook Xavier was in vorm met 3 op 4 en Tim pakte 2 op 4.
Wie er volgende week zal opdagen als hun 3e man heb ik nog niet vernomen, misschien wel terug Rinaldo (weet nog niet of die al terug fit is).
En Wouter, ik vond na het 1ste frame dat ik amper een kans had gekregen en gij na het laatste, dus zullen we mekaar waard zijn geweest hé ;)

wouter

Postby wouter » 18 Nov 2010, 12:34

Daar in Mechelen hebben ze de klasbakken maar uit het schap te nemen precies :o
Limit was dus hetzelfde lot beschoren als wij, begin mij af te vragen wie die mannen dit seizoen nog een nederlaag gaat aansmeren hoor :?
De maandag hebben wij bezoek gekregen van Nachtegaal Davy met Boys Sylvain en Kurt, match is geeindigd op een billijk gelijkspel, waar beide ploegen zich in konden vinden dacht ik. De goeie vorm die ik in Mechelen nog had was er helaas niet meer bij, in de ballekes ging het wel goed maar van ver niks gepot. Niet genoeg dus om een kans te hebben tegen Davy, 2x den boot in. Op de laatste zwarte kunnen winnen van Sylvain die op het eind uitpakte met een mooie reeks pots, alleen de zwarte was er dus teveel aan. Tegen Kurt kon ik ook winnen, ietwat onverwacht want die had net een prima frame tegen Gerd gespeeld (en gewonnen uiteraard). Ploegmaats ook 2 op 4 dus buit mooi verdeeld. Volgende week tegen Limit.

Return to “Archief Antwerpen”