interclub 1ste afdeling 2010-2011

KrisKeysers
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 58
Club: Nova

Re: interclub 1ste afdeling 2010-2011

Postby KrisKeysers » 20 Mar 2011, 17:33

Snookerfreakske wrote:
De_Ludo wrote:Bart,

ik moet U terleurstellen, je kan niet promoveren als er al drie ploegen van dezelfde club in Ere zitten :(

En toch,Ludo werd het reglement niet aangepast enkele jaren geleden juist door zo een situatie
à la trianon te vermijden
zie ook het huishoudelijk reglement van vsf-Antwerpen:
4.6. Indien er in een reeks meer dan 3 ploegen van eenzelfde club terecht zouden komen doordat 1 of meerdere ploegen
van deze club vanuit een hogere afdeling degraderen of promoveren van een lagere afdeling dan zal (zullen) de
laagst geklasseerde ploeg(en) op het einde van het seizoen automatisch zakken tot het maximum van 3 ploegen
terug is bereikt. Door dergelijke ingreep zijn er minder rechtstreekse dalers uit deze reeks.

Klopt dit reglement nog steeds?

groeten

Theo

Spijtig genoeg is dit nog steeds wat er in het reglement staat.
Met slechts 5 reeksen in het totaal en één club (de Leug) waar 13 ploegen splegen is dit gedoemd om problemen te geven.
Vorig jaar was het ook al een probleem om ploegen te vinden die extra willen promoveren naar ere (bang om veel te verliezen) en als er nu een ploeg is met spelers die in ere willen en zouden kunnen spelen, dan mogen die niet.
Ofwel moet er iets aan die regel gebeuren of anders zal het volgend jaar helemaal een probleem worden om ere terug volledig te krijgen.
Den Bert zou ook een 2e club kunnen oprichten (De Leug en De Lieg of zoiets) en de helft van de ploegen in elk van die clubs inschrijven en dan is het ook opgelost.

Snookerfreakske
Highest Break: -1

Postby Snookerfreakske » 20 Mar 2011, 19:23

KrisKeysers wrote:
Snookerfreakske wrote:
De_Ludo wrote:Bart,

ik moet U terleurstellen, je kan niet promoveren als er al drie ploegen van dezelfde club in Ere zitten :(

En toch,Ludo werd het reglement niet aangepast enkele jaren geleden juist door zo een situatie
à la trianon te vermijden
zie ook het huishoudelijk reglement van vsf-Antwerpen:
4.6. Indien er in een reeks meer dan 3 ploegen van eenzelfde club terecht zouden komen doordat 1 of meerdere ploegen
van deze club vanuit een hogere afdeling degraderen of promoveren van een lagere afdeling dan zal (zullen) de
laagst geklasseerde ploeg(en) op het einde van het seizoen automatisch zakken tot het maximum van 3 ploegen
terug is bereikt. Door dergelijke ingreep zijn er minder rechtstreekse dalers uit deze reeks.

Klopt dit reglement nog steeds?

groeten

Theo

Spijtig genoeg is dit nog steeds wat er in het reglement staat.
Met slechts 5 reeksen in het totaal en één club (de Leug) waar 13 ploegen splegen is dit gedoemd om problemen te geven.
Vorig jaar was het ook al een probleem om ploegen te vinden die extra willen promoveren naar ere (bang om veel te verliezen) en als er nu een ploeg is met spelers die in ere willen en zouden kunnen spelen, dan mogen die niet.
Ofwel moet er iets aan die regel gebeuren of anders zal het volgend jaar helemaal een probleem worden om ere terug volledig te krijgen.
Den Bert zou ook een 2e club kunnen oprichten (De Leug en De Lieg of zoiets) en de helft van de ploegen in elk van die clubs inschrijven en dan is het ook opgelost.

Als je het geval van leug 6 bedoelt(eerste in eerste afd),die mogen dan op met dit reglement hé Kris,
het is pas het seizoen daarop dat de laatste geklasseerde leugploeg(al staan die vierde) moet afvallen.
Dit is toch mijn kijk op de zaak,ik kan me evenwel vergissen (errare humanum est) ;)

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 23 Mar 2011, 12:35

back on topic :?

maandag laatstleden even een masochistische bui gehad en tegen trianon gaan spelen :mrgreen:

Tegen een goede(lees sterke) tegenstander moet ge als laaggeklasseerde ploeg uw allerbest doen
om bij te blijven en we konden dit als volledige ploeg niet waarmaken.
Persoonlijk werd het een zure avond voor mij want verloor twee close frs(beide op zwart) tegen Tom en Pat
Tegen de Pat heb ik nog een kans gekregen op roos (geen gimme) ,tegen tom was de eerste safety van mij
fataal.

frverdeling bce 1 Glenn 0 pol 1 ikzelf 1
frverdeling trianon 4 tom 3 herman 3 pat 4 :thumbup:

nog twee matchen te gaan,we gaan nog alles geven om het (rechtstreekse) behoud te garanderen.

sportieve groeten
Theo

luchtzak
Belgium Ranking: 18
Highest Break: 76
Club: Trianon, Kontich

Postby luchtzak » 23 Mar 2011, 18:59

Wij zijn gisteren gaan spelen in Nachtegaalboys, 4-8 in ons voordeel! Gelukkig hadden we onze supersub Davy mee want die haalde 4 op 4 8-) Jens en luchtzak 2 op 4.

Ik heb nog breaks van 35 en 38 kunnen maken, de Luc Pauwels maakte tegen mij een mooie 58 en tegen Tim was het scrappy verlies!

20 punten voor met nog 2 matchen te gaan, spannend ;-)

BTW: toch een bevestiging dat er een 4de ploeg mag worden afgevaardigd in de ereafdeling als er al 3 ploegen in zitten maar degene die erbij komt promovendus is! De laatste ploeg moet dan wel het seizoen erop sowieso afzakken! Niet dat het véél belang heeft want zoals reeds geweten stopt Jens, blijft André in eerste afdeling spelen en ben ik vrije speler op zoek naar een ereafdeling-plaatsje ;-)

luchtzak

Postby luchtzak » 29 Mar 2011, 09:04

Luchtzak kon het niet laten om al via sms de uitslag van gisterenavond Limit - Nachtegaalboys 1 te vragen en het werd 9-3 voor Limit. Met 17 punten voorsprong en met nog 1 wedstrijd te gaan kan Nachtegaalboys ons niet meer bijbenen en is Leug 6 dus kampioen eerste afdeling!

Proficiat Jens, André & Davy voor hun constante framewinsten (tussen de 72 en de 78% gemiddeld) en aan supersubs Patrick (3 matchen ingevallen) en Jeroen (1 match ingevallen). :clap:

Deze avond zal ik eens nen extra grote spuitwater drinken om het te vieren ;)

veteran
Belgium Ranking: 55
Highest Break: 89
Club: Buckingham

Postby veteran » 29 Mar 2011, 09:24

Proficiat voor de kersverse kampioenen uit eerste afdeling!!!!!

:clap: :clap: :clap: :clap:

nog een uitslagske uit ere : Buckingham 1 - Trianon 1 10 - 8
ook een stap in de richting van het behoud, proficiat aan mijn ploegske

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 29 Mar 2011, 10:46

4.6. Indien er in een reeks, met uitzondering van de hoogste afdeling, meer dan 3 ploegen van eenzelfde club terecht zouden komen doordat 1 of meerdere ploegen van deze club vanuit een hogere afdeling degraderen of promoveren van een lagere afdeling dan zal (zullen) de laagst geklasseerde ploeg(en) op het einde van het seizoen automatisch zakken tot het maximum van 3 ploegen terug is bereikt. Door dergelijke ingreep zijn er minder rechtstreekse dalers uit deze reeks.

Dit reglement is aangepast door het bestuur om niet in tegenspraak te zijn met de Vlaamse reglementen.
Dus zullen er nooit meer dan 3 ploegen in ere zijn van een club.

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 29 Mar 2011, 11:25

voila se,de puntjes zijn op de i gezet ;)

Ik vind het eigenlijk ni meer als juist om het zelfde als de rest van vlaanderen te hebben
Iedereen gelijk voor de wet(in vlaanderen dan toch :D )

greetz

Theo
ps: Bce heeft gisteren ook zn kampioenen in de bloemetjes gezet:bce 3 vooruitgeschoven
match tegen nova 6-6 gelijk gespeeld waardoor ze niet meer bijgebeend kunnen worden.
Dus volgend seizoen een tweede ploeg in eerste (mits wij ons kunnen handhaven in eerste nat :oops: ),
congratz aan Tim,Xavier en Rinaldo en vrs Ben (dikwijls ingevallen voor gekwetste Rinaldo) en Jan. :clap: :clap: :clap:

FrenzY
Belgium Ranking: 0
Highest Break: 123
Club: Pallieter Ertvelde

Postby FrenzY » 29 Mar 2011, 15:50

luchtzak wrote:Luchtzak kon het niet laten om al via sms de uitslag van gisterenavond Limit - Nachtegaalboys 1 te vragen en het werd 9-3 voor Limit. Met 17 punten voorsprong en met nog 1 wedstrijd te gaan kan Nachtegaalboys ons niet meer bijbenen en is Leug 6 dus kampioen eerste afdeling!

Proficiat Jens, André & Davy voor hun constante framewinsten (tussen de 72 en de 78% gemiddeld) en aan supersubs Patrick (3 matchen ingevallen) en Jeroen (1 match ingevallen). :clap:

Deze avond zal ik eens nen extra grote spuitwater drinken om het te vieren ;)

Allee, dan hebben wij van de de antwerps kampioen gewonnen om zo de vlaamse titel te behalen ;) :mrgreen:

luchtzak

Postby luchtzak » 29 Mar 2011, 23:28

Deze avond nog een 10-2 overwinning erbijgesmeten!

luchtzak 4/4 breaks 41-38-37 (plezant als het er niet meer toe doet)
dré en jens 3/4

van new carlton:
ludo 2/4
guy en philippe de rest

leug 5-snooker x :arrow: 5-7

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 30 Mar 2011, 11:27

gisterenavond in en tegen merode gespeeld.

Het werd een typisch eindeseizoensmatchske met dat verschil dat bce 1 toch nog iets meer
te verdedigen had nl enkele frs voorsprong op de derde laatste plaats.

We hebben dit met red succes kunnen doen en het werd een 5-7 winstuitslag.

Met nog één match te gaan ziet het er goed uit om ons rechtstreeks te handhaven in eerste
Het moet al vies varen om dat niet te kunnen doen maar die allerlààtste matchen van het snooker
verleden in gedachte zullen we alles doen om het in eigen handen te houden.

frverdeling voor merode Bart " what a damn evening " martens 1
Jan " lonely rider " struyfs 1
Werner " take it nice and easy " jacobs 3
voor bce Paul " let's get in on " verelst 3
Theo " what the hell am I doing here " Raymaekers 3
Jan " for one time a nice guy " Teugels 1

Sportieve groeten
Theo

luchtzak

Postby luchtzak » 06 Apr 2011, 00:03

Laatste matchke van het seizoen, bij leug 6 was er van uitbollen géén sprake! Frank Van Aken en Rudy Roefs konden nog elk 1 frame afsnoepen, maar voor de rest was het al André, Jens en Luchtzak wat de klok sloeg!

Ik stel aan iedereen voor om géén kippenhok in elkaar te knutselen de dag voor je interclub speelt want spierpijnen alom! Toch degelijk gespeeld met breaks van 36,43 & 41, de laatste 2 zelfs in 1 frame ;-)

André 4/4 én ook meeste framewinst van ons allen namelijk 73/100
Jens en luchtzak 3/4

Ik wens Jens véél succes met zijn studies want zoals reeds bekend stopt hij met interclub snooker! Voor volgend seizoen zullen we wel zien wat het wordt met André en mezelf!

Trianon 4 - Nachtegaalboys 1 :arrow: 6-6

Dus is het eindklassement zo:

1. Leug 6 224 punten
2. Nachtegaalboys 1 193 punten
3. Snooker x 2 187 punten (18 gewonnen matchen)
4. Trianon 4 187 punten (minder gewonnen matchen)
5. Limit 2 184 punten (8-4 verloren vandaag)

Toch niet vergeten Bert Van Tiggelen te bedanken voor de grote attentie ten ere onze titel! Santé!!!

Snookerfreakske

Postby Snookerfreakske » 06 Apr 2011, 12:11

bce mechelen 1 9-3 gewonnen en aldus het behoud rechtstreeks bewerkstelligd.

Waarschijnlijk houden we toch een ploeg of 4 à 5 onder ons,het zag er anders uit na de
eerste 6 matchen ofzo...
IK zie dat de leug 5 met 8-4 gewonnen is van limit 2,toch sterk nog.
Dit wil zeggen dat de new carlton (ludo en co) minstens 5 frs moet nemen tegen de leug 7.
Om geen eindronde te hoeven spelen natuurlijk.
Is die match eigenlijk gespeeld?Weet iemand dat :?

greetz
Snookerfreakske Theo

luchtzak

Postby luchtzak » 08 Apr 2011, 09:18

New Carlton 1 - Leug 7 :arrow: 9-3

Jammer voor Leug 5 !

De_Ludo
Highest Break: 79

Postby De_Ludo » 08 Apr 2011, 17:27

Juist, en ik bedoel JUIST terug van Barcelona en uitslagebn op het net gezet.
Mijn ploeg 9-3 gewonnen, zodat we geen play-off dienen te spelen.

wilwiz
Highest Break: 57
Club: taking a break from snooker

Postby wilwiz » 13 Apr 2011, 14:51

Gisteren volgende match gezien voor behoud/promotie 1ste/2e afdeling:
Merodesnookers 3 - De Leug 5 : 6-3
De Leug 5: Willy 2, Michel 1, Erwin noegabolle.

Er was een cruciaal frame, 't voorlaatste, Jan Broeckx stond 10 punten voor met roos en zwart op tafel, zwart op de rand van de pocket en roos er quasi tegen, een taktisch steekspelletje volgde, waarna Jan er een koek op gaf, beide ballen kwamen los en Erwin kwam halve bal snooker te liggen, hij kon roos nog wel raken, maar slechts langs 1 kant waardoor hij hem aflegde voor Jan.

Was ook een framepje bij, Michel tegen Steven, 27 achter, 35 op tafel, krijgt supermoeilijke geflukete snooker tegen -> laat free ball achter, frame byebye.

Het motivatieverschil tussen beide ploegen was ook wel lichtjes merkbaar...

Volgende week the return in De Leug.

Return to “Archief Antwerpen”